Candi Dasa , the place to be ?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Als pas maar gepensioneerde wil ik vragen voor inside informations van leden die in Candi Dasa wonen.
In 2004 en 2005 ben ik toen langs geweest om een kleine Nederlandse project te bekijken , ze hadden toen een appartementje en klein huisje te koop voor ik dact 15.000 en 30.000 euro.
De onderhandelingen stopte toen ik vertelde dat ik Indonesier ben.
Telefoontjes Nederlandse hfdkantoor /email werden niet meer beantwoord.
Wat ik herinnerde van Candi Dasa was de kleine haventje met in de verte de schip/ferry naar de overkant. We hadden toen ergens koffie gedronken plus kleine snacks .
Ik weet dat er anderen zijn voor gegaan om daar of in de omgeving te wonen of werken ,
Buiten AMED , Robert( had vroeger een guesthouse/restaurant met zijn broer ?) heb je anderen (dames) die daar ook wonen.

Mijn vraag is , hoe zit het sociale leven daar , zijn de huur(eerst huren) en grondprijzen relatief goedkoop .
Wat kost personeel, minimumloon is bekend, maar wat verwacten ze van jou? .

Ik mag aannemen dat bij dat heuveltje bij de haven iets duurder is .
Of in de lange rechte straat richting Amlapura (?), waar veel kleine hotels -guesthouses zijn zal het ook mss duurder zijn.

Hoeft niet echt een kasteel te zijn (heb alleen AOW plus kleine bedrijfspensioen) , 2 slpkamer en een stukje grond (150-200m) is voldoende .
Geen zwembad Emoticon: Shiny

Wie o wie kan mij wegwijs maken, want Zuid Bali is voor mij te duur .

bisa dicek of makemyday .

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Om Sid.

Zoek op Facebook maar eens naar Candidasa Netwerk. Wellicht dat jouw vraag daar op zijn plaats is.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

BJ
Heb ik al gezien.
Bedankt
Alleen ben ik huiverig mbt discretie/privacy , heb liever info van betrouwbare mensen.
Mss ga ik begin 2015 (inshaallah) naar Candi Dasa , mss kan ik (gratis) logeren bij iemand .
Ik "ken" een paar oudere leden van Indahnesia.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Jammer dat ene Paulana een levenslange ban heeft gekregen SA, want zij woont

daar....tenminste dat had ik begrepen....en zij kan je een hoop van vertellen.

Misschien kan je via andere contacten haar op sporen?? Succes... Emoticon: Shiny

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Wilt u echt in een project wonen waar blijkbaar IndonesiŽrs worden geweerd? Wie had het ook al weer over het masochistische kantje? Ik ga slapen, mat bobo.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Candi Dasa .... ik ben er 2 x een weekje geweest.
Weinig spectaculairs er zitten wat "bekenden" maar da's leuk voor even omong2
maar dat de hele tijd ......
Er zijn leukere plekjes op de wereld zeker geen place to be.
Maar ... iedereen is anders.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om Surya maakt de werkelijke reden niet bekend waarom hij al jaren zo'n plek zoekt waar Nederlanders samenscholen.
Ik weet het maar ik Emoticon: Shut up!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

SA, ik dacht je graag in de (grote) stad was. Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik voel mij overal thuis waar mijn Pop naar toe wil, maar ik heb de moeite genomen om Indonesisch te leren, dus ik voel me ook overal thuis.
Ik ben niet aangewezen op Engelsen of Nederlanders, ik heb dagelijks contact met IndonesiŽrs Emoticon: Yes!

Gaat Pop niet mee dan dan krijg ik een boodschappenlijstje mee, ik kom dan overal mensen tegen die met mij willen praten, dan ben ik uren weg, soms wel eens te lang.
Sociale contacten, dan krijg ik wel eens de vraag waar heb je gezeten man.

Dat was jaren geleden heel anders, dan zat ik er als een koekie bij, kon geen kant op en vroeg me vaak af wat doe ik hier.
Toen heb ik als een raket gezorgd om mij verstaanbaar te maken.

Dus we zijn volledig onafhankelijk van elkaar, in IndonesiŽ en in Nederland.
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn Pop alles voor mij zou moeten vertalen en totaal afhankelijk van Pop te moeten zijn als ik even mijn eigen weg wil gaan.

Dan zouden we dus een Nederlandse gemeenschap moeten zoeken, terwijl we nu in Sunda zitten waar ze als een vis in het water is.
Een voorwaarde om lang in IndonesiŽ te verblijven is de taal kennis, als je die niet hebt dan ben je eenzaam en dan moet je een Nederlandse gemeenschap zoeken. Emoticon: Yes!

Oeps ik hoop dat ik nu weer niet tegen de haren van Elsbeth strijk Emoticon: Blush
Ech wel waar hoor Emoticon: Yes!
Komt er ooit een einde aan de survey van Surya?
Bestaat er ergens een Nederlands dorp in IndonesiŽ, ik heb nu al zoveel mogelijkheden voorbij zien komen, ergens moet het toch wel lukken. moet niet te duur zijn en er moeten veel Nederlandse dames zitten Emoticon: Yes!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

haha, nee hoor, dat ben ik volkomen met je eens. Als ik naar een land op vakantie ga, probeer ik al iets van de taal te leren: Turks, Spaans, Philippijns,(datw as wel erg lastig) uiteraard Indonesisch.
Toen ik die maanden in Palembang zat, heb ik me helemaal kapot geŽrgerd aan die mensen die daar al een aantal jaren zaten, maar zich veel slechter verstaanbaar konden maken dan ik na 2 maanden. Ongelofelijk belangrijk. Enige manier is om ver van alle andere toeristen te zitten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 15-07-2014 19:12 Lieve wrote:
Wilt u echt in een project wonen waar blijkbaar IndonesiŽrs worden geweerd? Wie had het ook al weer over het masochistische kantje? Ik ga slapen, mat bobo.

Oeps

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 15-07-2014 20:32 Anne Mieke wrote:

AM.
Mijn roots (kampung) is Jakarta Pusat (t/m 2010 ouderlijke huis).
Heb al een slaapplek/adres in JakBar .
Dus een grote stad met alle gemakken( vervoer , malls etc) is voor mij een vereiste als hoofdverblijf, buiten Amsterdam.

Aan de andere kant is Bali nog steeds een plaats waar ik af en toe vakantie of iets langer wil zitten .
Voorlopig plaats ik Candi Dasa op mijn verlanglijst.

De bedoeling is dat ik een 2de slaapplek wil hebben , zoals ik heb begrepen heb moet ik eerst gaan huren voordat ik iets koop.
Kopen van grond/onroerendgoed is nog steeds lucratief ondanks het gevaar van vastgoedbubble.
Grond blijf altijd in waarde .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Lieve
Ik heb verschillende ervaringen gehad met Nederlandse projectontwikkelaars die door hun eigen constructie of contracten met hun nominees gelijk terug trekken toen ik na prettige telefoontjes/mails mijn nationaliteit vermelde.
De meesten willen alleen aan Nederlanders verkopen.
Die ervaring heb ik een paar keren meegemaakt vanaf ongeveer 2003/2004.
Bij second home beurs in Utrecht.
Als ik stuk grond wil kopen dan koop ik rechtstreeks van de Balinese/Indonesische eigenaar of projectontwikkelaar.
Op basis van S.H.M

Op Zuid Bali heb je verschillende "kampung Belanda", waar je gewoon een huis(je) kan kopen .
Heb ook Balinese vrienden( Chinees) die mij wegwijs kan maken .
Probleem is dat de prijzen (een kleine huisje met +/-150m grond ) al in de buurt van 1M zitten.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Kembang .
Ik weet dat P daar ergens woont .
Wie weet ontmoet ik haar.
Het is tenslotte dunia kecil(kleine wereld )
Ze is tenslotte een Amsterdamse , a.h.w een oud stadgenote ,ben een (import) Amsterdammer..

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nederlandse gemeenschappen zijn roddelclubjes. Goed voorbeeld is Yogyakarta en uiteraard zuidelijk Bali (omg Sanur) waar men allemaal lid lijkt te zijn van dergelijke brei-clubjes om maar vooral de ander te kunnen 'bespreken' en waar nodig zwart kan maken.

Candi Dasa ken ik niet, ben er eens een dagje geweest, maar is mij zeker te stil om langer te verblijven dan een paar nachten. Ben net terug van 4 nachten Bali (vakantie) en zat lekker midden in Kuta. Alles bij de hand, geen gezeur, lekker zonnebrand op en lopen.

En gisterenavond was ik weer blij dat ik op Java was. Weer aan het werk dus!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

surya; pas maar op met grond kopen. het mag zijn waarde dan behouden, maar als je van niets weet (of bijna niets, of je word misleid door lokalen/buitenlanders) dan ga je nat. In Kuta liggen lapjes grond te koop (op Bali gaat het per are, 100m2).. het duurste dat ik kon vinden was vraagprijs 2 MILJOEN US DOLLAR. Dat is 24 miljard rupiah, of 240 miljoen per vierkante meter. Dat is economisch niet goed te praten, verdien je nooit meer terug.

Verder zijn er wel stukken grond van een paar are waar men 1,5 miljoen per meter voor vraagt, Canggu, Sanur.. Nog te duur als je het mij vraagt, maar dat is nog economisch nog wel enigsinds te verantwoorden voor mensen met een dikke bankrekening. Niet voor mij dus. Ik heb wat op het oog in Java, ga ik na de Ramadan nog eens terug om naar te kijken en eventueel te laten kopen via de PT.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 16-07-2014 08:33 Yerun wrote:
surya; pas maar op met grond kopen. het mag zijn waarde dan behouden, maar als je van niets weet (of bijna niets, of je word misleid door lokalen/buitenlanders) dan ga je nat. In Kuta liggen lapjes grond te koop (op Bali gaat het per are, 100m2)..
.

Daarom heb ik advies van "insiders"nodig .
En het zal vreemd klinken , van medelanders .
In 2004-2005 ben ik toen gaan wandelen en kijken2 bij een Indonesische project (BTN + klasse), de grond prijzen waren toen nog schandalig goedkoop .
Vooral als je rechtstreeks van de eigenaar koopt .
Nu zijn ze niet meer te betalen.
Het laats was ik in 2011 op Bali , voor 1 week met evt. oversteek naar Lombok , ook voor een "project" met een paar Balinese Chinezen (via Indon.vrienden) , voor een opzet van bejaardenzorgen.In West Bali(heb dat ook ergens verteld) , niet door gegaan.

Mijn oud klasgenoot in Amsterdam had ook een Hollandse happy hour meegemaakt .
Het was gezellig , of je echt contact met iemand wil hebben is een andere verhaal.
Heb een Nederlandse jongeman ontmoet , bij mijn hotel (in de buurt van double six ?) , die is echt aardig , nodigde mij uit om naar zijn huis te komen.Wil mij ook rondleiden.
Ik ken hem niet eens .Heb niet verteld dat ik aan het "kijken kijken" ben.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 16-07-2014 09:57 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Daarom heb ik advies van "insiders"nodig .
En het zal vreemd klinken , van medelanders .
In 2004-2005 ben ik toen gaan wandelen en kijken2 bij een Indonesische project (BTN + klasse), de grond prijzen waren toen nog schandalig goedkoop .
Vooral als je rechtstreeks van de eigenaar koopt .
Nu zijn ze niet meer te betalen.
Het laats was ik in 2011 op Bali , voor 1 week met evt. oversteek naar Lombok , ook voor een "project" met een paar Balinese Chinezen (via Indon.vrienden) , voor een opzet van bejaardenzorgen.In West Bali(heb dat ook ergens verteld) , niet door gegaan.

Mijn oud klasgenoot in Amsterdam had ook een Hollandse happy hour meegemaakt .
Het was gezellig , of je echt contact met iemand wil hebben is een andere verhaal.
Heb een Nederlandse jongeman ontmoet , bij mijn hotel (in de buurt van double six ?) , die is echt aardig , nodigde mij uit om naar zijn huis te komen.Wil mij ook rondleiden.
Ik ken hem niet eens .Heb niet verteld dat ik aan het "kijken kijken" ben.

Toch zijn er ook op zuid-Bali projecten te vinden ("perumahan" Emoticon: Wink waarbij er niet al te grote woningen (b.v.o ca. 150m2) op stukjes grond van ca. 150m2 gebouwd worden, voor prijzen van ca. Rp. 500 tot 800 miljoen. Niet direct IN de toeristen-centra, maar er tegenaan (zoals Jimbaran, Sanur, Kerobokan, Tabanan boven Tanah Lot). Niet op de mooiste plekken qua uitzicht of zo, maar wel relatief dicht bij van alles en nog wat. Lokale kranten staan barstensvol met dergelijke projecten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 15-07-2014 20:32 Anne Mieke wrote:

Vroeg ik me ook af Emoticon: Confused Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Inderdaad, mijnheer AEB. En de kwaliteit en huurinkomsten zijn niet slecht te noemen, deze huisjes (op SHM) kan men redelijk eenvoudig verhuren aan ex-pats of IndonesiŽrs van Java, op maandelijkse basis. Dus in de tussentijd wordt uw eigendom meer waard, ťn u heeft huurinkomsten. Schoonmaak wordt via lokale personen gedaan die door de ontwikkelaar zijn binnengehaald. Een mooie investering voor de oude dag; u kunt er zelf gaan wonen of eventueel verkopen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dus in de tussentijd wordt uw eigendom meer waard
dat is geen garantie, buiten dat is de inflatie nog altijd stevig in dit land, je moet dus sowieso compenseren voor je verlies aan inflatie, pas daarna ga je winst maken.

Verhuur is prima te doen, zeker als je dit langer als 10 jaar kunt volhouden zonder al te veel kosten. Dan is je eigendom terugverdiend en kun je er leuk aan verdienen. Ben dan ook zelf niet voor niets bezig in de vastgoedsector. Nu klinkt dat heel boeiend, is het niet. Kostkamers bouwen en verhuren, dat is alles waar ik nu geld voor heb.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Amed.
De perumahan in de buurt van Jimbaran ken ik ook , mijn vriend "had" daar een huis .
Een Balinese kennis heeft haar huis verhuurd aan een buitenlander verhuurd.

Voor mij is het relatief duur , van daar dat ik moet wijken .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Marcel
Hoe is het daar in JaTim , of zit je al tussen de Dajaks ? Emoticon: Shiny
Mijn hoofdverblijf is en blijf Jakarta (familie-vrienden) , maar omdat ik de rest van Indonesia ook wil zien en langer wil verblijven , moet ik gaan huren of kopen .
Tenminste zo lang ik kan reizen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Surya; die hele grote perumahan in Jimbaran is al erg duur, kennelijk veel Chinezen die daar wat kopen, voor mocht het ooit weer eens uit de hand lopen in dit land. Geen onwaarschijnlijkheid, dus slimme zet van ze.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Bij nieuwbouw projecten van appartementen ťn kleinere huizen, is het belangrijk in fase I of II te investeren. Bij ingebruikname van de show unit gaan de prijzen omhoog. Komt men dichter bij de opleveringsdatum, gaan de prijzen omhoog.

Dus, tijdens het project, gaan de prijzen al naar boven voor fase twee en hoger. Men begint redelijk goedkoop maar rekent hierop, weet u wel: Als er ťťn schaap over de dam is...

Vaak worden eenheden nog tijdens de constructie fase doorverkocht, dus als de woning of het appartement nog niet eens is opgeleverd. Voor een snelle winst. Of men heeft zich verkeken op de maandelijkse lasten.

Over de kosten; vergeet niet dat de ontwikkelaar renteloze leningen aanbiedt; men vraagt een down payment van bijvoorbeeld tweehonderd miljoen, en daarna 24 of 36x een vast bedrag per maand.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ik vraag me ook af wanneer je moet instappen en uit stappen.
Die huurappartement waar we gebivakkeerd hebben was tijdens de launching ongeveer 300 jut , krijg je ook nog bonus dit of bonus dat.
1,5 -2 jaar later kost het 750 jut , voor een duivenhok van 37.5 m2.
Toen we daar huren is de complex nog niet echt bewoond.
Veel investment ?

Tussen Taman Anggrek en een hotel is men bezig nog betere torens te bouwen, alleen kosten ze iets meer dan 1,5 M.
Belachelijk duur , wie wil kopen ?
En toch werd verkocht als warme kacang goreng ( warme broodjes).

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

De twee slaapkamer appartementen van de eerste twee towers van de Taman Anggrek Residences waren 1,5 miljard bij lancering en direct uitverkocht. Bij de andere towers zijn ze al 1,9 miljard. Alleen de luxueuzere condominiums en studios liepen iets minder goed. Vandaar dat ze nu in de laatste tower niet meer worden aangeboden. Het interessante van het project is dat er een overdekte loopbrug met de mall voorzien wordt. En er is zelfs een kleine expansie van de mall met wat winkels in het kompleks . Ook heeft de developer Agung Sedayu een zeer goede naam. Binnenkort wordt de show-unit opgeleverd op het terrein, dus u weet wat er dan staat te gebeuren!

Duur is relatief. In Kebayoran worden vergelijkbare appartementen naast de Casablanca Mall (Kota Kasablanka) voor drie tot vier keer meer aangeboden,

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 16-07-2014 12:05 Lieve wrote:
De twee slaapkamer appartementen van de eerste twee towers van de Taman Anggrek Residences waren 1,5 miljard bij lancering en direct uitverkocht. Bij de andere towers zijn ze al 1,9 miljard.

Halleluya .
Jadi minder dese.
(krijg gewoon extra complexen erbij)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,232,127 pageviews Een website van indahnesia.com