trouwen op islamitische wijzen

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
donking60
Gebruiker
spacer line

Ik ga trouwen met indonesisch vrouw. Heb ik dan kans dat ik ook de indonesisch paspoort kan krijgen.Of heb ik in daar geen recht op.👍 met behoud nederlandse paspoort ?

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Een Indonesisch paspoort verkrijgen betekent de Indonesische nationaliteit hebben. Nee, dit kan niet, de Indonesische wet staat geen dubbele nationaliteit toe. Wel kunt u eventueel uw huidige nationaliteit opgeven en de Indonesische aanvragen; dan dient u al enige tijd in het land te wonen, gesponsord door uw echtgenote. Hier worden veel eisen aan gesteld, bijvoorbeeld een perfecte beheersing van de Indonesische taal.

Of dat u Islamitisch of voor een andere godsdienst getrouwd bent, is hiervoor trouwens niet relevant.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-07-2014 19:09 Lieve wrote: Of dat u Islamitisch of voor een andere godsdienst getrouwd bent, is hiervoor trouwens niet relevant.
Was dat maar waar Lieve. Theoretisch gezien mag het niet relevant zijn, maar de praktijk wijst uit dat het zeker anders is. Er zijn al heel wat tot de islam bekeerde buitenlanders binnen no-time Indonesisch staatsburger geworden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Trouwen op islamitische wijze is trouwens wel geinig, hoe meer geld je hebt, hoe makkelijker het word en hoe sneller het gaat. Je kunt hier dus gewoon een flits-huwelijk organiseren. Flits-scheiding kan ook geregeld worden natuurlijk. Kost echter ook weer geld.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Natuurlijk is er niets nieuws onder de zon; als men in het westen graag had dat een buitenlander voor het nationale voetbalteam uitkwam, was een snelle naturalisatie ook geen probleem. Hier geldt dat voor veel buitenlanders waarvan de Indonesische echtgeno(o)t(e) een selebriti status heeft.

Maar de te volgen procedure is duidelijk:
http://hukum.unsrat.ac.id/pp/pp_2_2007.pdf
Hier wordt niet van afgeweken.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Ik was aanwezig bij het huwelijk van iemand uit onze huishoudelijke staf. Het vond plaats in het 'hok' van de beveiliging (iets anders kan ik het niet noemen) met twee getuigen en een Imam en was voorbij in 15 minuten. En het was een volledig officieel KUA huwelijk. Natuurlijk waren beiden wel al Moslim.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In mijn werkzaamheden heb ik maandelijks wel te maken met het helpen bij de voorwaarden van een islamitisch huwelijk. Maar telkens worden er weer ter plekke door de plaatselijke KUA "nieuwe" regels uit de grond gestampd. Theoretisch is de procedure duidelijk maar zoals vrijwel met alles is de praktijk anders. Emoticon: Shut up!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-07-2014 03:34 Lieve wrote: Hier geldt dat voor veel buitenlanders waarvan de Indonesische echtgeno(o)t(e) een selebriti status heeft.
Denk maar even aan de islamitische muziekgroep Debu, van oorsprong Amerikaans maar nu WNI. Zo ook met een Nederlandse zanger in Oost-Java die zich nadat tot de islam bekeert binnen no-time Indonesisch staatsburger werd (naam vergeten). Zelfde in Yogyakarta waar 2 buitenlanders na tot de islam te zijn bekeerd, de islam promoten, opeens direct Indonesische nationaliteit kregen. Dan nog zo'n bule convert (ook naam kwijt) die tijdens Ramadhan vaak op de nationale TV verschijnt; evenzo een makkie om de Indonesische nationaliteit te krijgen waar anderen jaren, nee decennia op moeten wachten. En hier is geen sprake van een selebriti echtgenote maar puur omdat men actief moslim is geworden. Godsdienstdiscriminatie? Duidelijk.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Er is ook nog een andere kant van de medaille Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.donking60
heeft U de discussie in Nederland gevolgd over het hebben
van een dubbele nationaliteit ??

Een WNA heeft in Indonesie minder rechten (oa eigendom,bezit)
is dat de reden waarom u een dubbele nationaliteit wilt ?

U gaat trouwen ... denkt u ook aan het opstellen van de prenumpt,
voor het huwelijk ??

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Laat ik maar niet mijn persoonlijke mening hierover uitlaten, want als ik het woord trouwen tegen kom, dan gaan mijn haren en niet dat andere ding overeind staan.
Je kan merken, dat de invloeden van de Islam de mensen lam leggen en geen eigen keuze, niet meer is.
Ja als je deze site eens ging zoeken dan kom je zoveel informatie tegen, dan hoef het wiel niet opnieuw uitgevonden worden......... klik op zoeken .... Emoticon: Confused Emoticon: Stupid Emoticon: Smile
http://forum.indonesiepagina.n(...)bmit=Start+search%21

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

donking60
Gebruiker
spacer line

Bedank voor de uitleg. Ik wil mijn Nederlandse paspoort behouden. Emoticon: Bye bye

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Maar telkens worden er weer ter plekke door de plaatselijke KUA "nieuwe" regels uit de grond gestampd.

Ik ben er vandaag toevallig geweest om de papieren in te leveren.

Nieuwe regel: De bule moet in het ziekenhuis ernaast een gezondheidscheck laten doen en zich laten volgooien met allerlei injecties. Tetanis of zoiets en allerlei andere rommel.
Ik heb mijn spullen bij elkaar geraapt en ben het pand uitgelopen..

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-07-2014 00:00 salina wrote:

[quote removed]

Ik ben er vandaag toevallig geweest om de papieren in te leveren.

Nieuwe regel: De bule moet in het ziekenhuis ernaast een gezondheidscheck laten doen en zich laten volgooien met allerlei injecties. Tetanis of zoiets en allerlei andere rommel.
Emoticon: Very funny om te trouwen? Ze kunnen beter die ambtenaar van de KUA opnemen in een instituut joh!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja om te trouwen. Emoticon: Frustrated

Alles ging goed en vriendelijk en ineens kwam er een vent bij zitten met een enorm harde en enge stem en een gigantische zegelring. Hij keek me niet een keer aan en zei tegen mijn aanstaande dat ik naar het naastgelegen ziekenhuis moest voor al die inentingen.
Toen we vroegen of hij kon aantonen waar die 'wet' staat pakte hij een of ander boek maar kon het (uiteraard) niet vinden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, dan weet ik wel wat het probleem is. Die schreeuw-aap wil (ook) graag geld zien, het liefst van die rode biljetten, een klein stapeltje is voldoende. Het is namelijk alweer bijna Lebaran, hij heeft ook familie natuurlijk. Kijk hem zielig zijn.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja dat dacht ik in eerste instantie ook maar toen ik die hele stapel papieren oppakte zei hij niks terwijl ik wel verwachtte dat hij zou roepen dat hij het wel kon regelen voor een paar biljetten. Maar hij liet ons zo weggaan zonder iets te vragen...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja.. ik heb er geen ervaring mee, heb namelijk direct en zonder twijfelen een agent in de hand genomen. 1 week nadat alle papieren waren ingeleverd kon ik trouwen. Dat kon nog mooi net voor de lunch, dus ik heb geen anderhalf uur hoeven wachten tot de baas van de KUA terug was.. want we zijn door hem gehuwd. Ik heb voor al het regelwerk in totaal dik 3 miljoen betaald, ik heb dus op mijn luie gat gezeten, wachtend tot ik een telefoontje kreeg dat ik kon komen om te trouwen.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik had ook in eerste instantie iemand gevraagd om het te regelen.
Maar uiteindelijk wilde ze me eerst spreken dus vandaar dat ik gisteren maar zelf met wat aanvullende dingen (zoals pasfoto's) er naar toe ben gegaan. En toen volgde dit gezeik met die injecties. Oh ja...een ze wilde ook nog scheidingspapieren (vertaald) zien van mijn vorige huwelijk. Terwijl er een brief met toestemming van de ambassade voor zijn neus lag. Nou ja..op naar een andere KUA maar.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Mij hebben ze niet gezien voordat ik daadwerkelijk ging trouwen. Zal toch aan de acties van de agent hebben gelegen waarom ze moeilijk doen. Ook een scheiding moet geen probleem zijn, deze zal goed geregeld zijn en papieren hiervoor kunnen vertaald/gelegaliseerd worden. Dat ze dit vragen vind ik trouwens normaal.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Het is inderdaad zo dat in geval van een eerdere echtscheiding, het (LNI) document van de ambassade niet voldoende is; dan vraagt men ook de scheidingsakte.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Heb dat allemaal wel aan de ambassade gegeven en die hebben alles bekeken en alles goedgekeurd. Dus ik dacht dat dat voldoende was. Op zich heb ik er geen probleem mee als ze bij de KUA ook nog een keer die papieren krijgen ondanks dat ik al die brief met toestemming heb. Had beter gewoon kunnen zeggen dat ik nooit getrouwd was daar bij de KUA trouwens. Maar ik laat me niet volgooien met injecties dus ga toch maar een andere KUA zoeken.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

"verzonnen" regeltjes .... het bekende fenomeen.
Het vertaalde scheidingsdocument tonen is een "must" + administratieve formaliteit
De hele inentingstoestand .... misschien werkt er familie in het ziekenhuisje
en het is inderdaad bijna Idul Fitri dus iedereen wil een snel extraatje Emoticon: Wink

Je gaat dus ook trouwen, proficiat.
Je hebt nu in iedergeval nog wat meer tijd om de prenumpt te regelen,
want dat dient voor het huwelijk te gebeuren.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb destijds helemaal niets hoeven te laten vertalen of legaliseren. Alle documenten inclusief de echtscheidingsakte en inschrijving daarvan bij GBA van overige documenten de internationale versies (binnen de houdbaarheidsdatum van 3 maanden), afgegeven bij consulaat waarop een izin nikah is gemaakt.
Het KUA heeft nooit om aanvullende andere verklaringem of documenten gevraagd. Het was mij toen al bekend dat dit niet overal hetzelfde wordt gedaan.
Injecties? Het moet niet gekker worden. En al helemaal niet voor hetgeen je opnoemt (tetanus; wat nog meer?)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-07-2014 00:00 salina wrote:

[quote removed]

.... haha hoe herkenbaar. Ik heb een andere versie maar die wel in dit rijtje thuishoort. Je kunt ook nog onderworpen worden aan de tien gouden regels hoe je "het" moet doen in de slaapkamer. LOL

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

On 17-07-2014 03:32 salina wrote:
Had beter gewoon kunnen zeggen dat ik nooit getrouwd was daar bij de KUA trouwens.

Het ligt er ook aan wat er op het uittreksel van de Basisregistratie of Burgerlijke Stand vermeld staat natuurlijk. In sommige landen vermeldt men alleen gehuwd of ongehuwd , in andere is gescheiden of zelfs verweduwd een aparte burgerlijke staat.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,180 pageviews Een website van indahnesia.com