3 Weekse rondreis (advies gezocht)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kassie1987
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin en ik gaan aankomende september 3 weken naar IndonesiŽ. Nu hebben we al een paar plannen gemaakt, en zijn op dit moment nog op zoek naar een bevestiging of dit haalbaar is (of ander advies).

De Planning:
16 September - Aankomst Jakarta 15.30
17 September - Jakarta via Bogor naar Sukabumi (visite bij bekenden)
18 September - Sukabumi
19 September - Sukabumi - Pangandaran
20 September - Pangandaran (Green canyon)
21 September - Pangandaran - Bandung (vliegtuig naar denpasar van 15.05 aankomst 17.45)
22 September - Denpasar - Lembongan
23 September - Lembongan
24 September - Lembongan - Ubud
25 September - Ubud (monkey forrest)
26 September - Ubud (mountain biken van vulkaan)
27 September - Ubud (water tempel)
28 September - Ubud - Lovina
29 September - Lovina (jungletocht Sekumpul)
30 September - Lovina (Dolfijnen)
1 Oktober - Lovina - Denpasar
2 Oktober - Denpasar - Yogyakarta (vliegtuig vertrek 07.00 aankomst 07.10)
3 Oktober - Yogyakarta (Prambanan - Taman Sari)
4 Oktober - Yogyakarta (Borobudur)
5 Oktober - Terugreis vanaf yogyakarta 20.25 uur

Graag duidelijk waarom wel/niet iets doen. Alvast bedankt Emoticon: Party!

anne89
Gebruiker
spacer line

Hoi Kassie, het klinkt allemaal haalbaar. Heb je er bewust voor gekozen om via Yogyakarta terug te gaan naar Nederland i.p.v. via Denpasar? Van Java weet ik verder niet zo veel sorry.

Ik denk dat je goed de tijd neemt om van plek naar plek te reizen en de volgende dag een activiteit te doen. Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een dagje langer in Lembongan blijven en in Ubud het Monkey Forrest&Water tempel combineren. In het Monkey Forrest ben je denk ik niet zo lang, en Lembongan schijnt prachtig te zijn.

Groetjes, Anne

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Hallo Kassie, ik zou het schema wellicht iets aanpassen zodat je wat meer tijd hebt en minder reist:

De Planning:
16 September - Aankomst Jakarta 15.30
17 September - Jakarta via Bogor naar Sukabumi (visite bij bekenden)
18 September - Sukabumi
19 September - Sukabumi - Pangandaran
20 September - Pangandaran (Green canyon)
21 September - Pangandaran (Spring Valley)
22 September - Pangandaran - Yogyakarta
23 September - Yogyakarta (Borobudur)
24 September - Yogyakarta (Prambanan - Taman Sari)
25 September - Yogyakarta (Kraton - eventueel Merapi vulkaan)
26 September - Yogyakarta - Denpasar - Lembongan
27 September - Lembongan
28 September - Lembongan - Ubud
29 September - Ubud (monkey forrest)
30 September - Ubud (mountain biken van vulkaan)
01 Oktober - Ubud (water tempel)
02 Oktober - Ubud - Lovina
03 Oktober - Lovina (jungletocht Sekumpul)
04 Oktober - Lovina (Dolfijnen)
05 Oktober - Lovina - Denpasar - Terugreis

Eventueel zou je ook vanuit Pangandaran via het Dieng plateau naar Yogyakarta kunnen rijden en dan eerst de Borobudur bezoeken voor je in Yogyakarta aankomt (scheelt ook weer een ritje)

Groetjes, Anita

Kassie1987
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties!
De reden waarom we voor Yogyakarta op het einde hebben gekozen is ivm vliegreis terug naar nederland. Deze vertrekt namelijk vanuit yogyakarta.

Wat is trouwens het verschil tussen green canyon en spring valley?
Tevens denken jullie dat het haalbaar is om van pangandaran naar bandung te gaan en daar voor 2 a 3 uur smiddags aan te komen?

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Kassie,

Op tijd uit Pangandaran vertrekken. De rit, met een taxi, duurt een paar uur. Stop onderweg bij Kampung Naga. Is leuk om te bezoeken.
Voor 2 a 3 uur 's middags aankomen moet altijd lukken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Denk dat u toch wel op vier ŗ vijf uur moet rekenen, ik zou met de wagen dan vůůr 9.00 uur vertrekken.

Bestaat Spring Valley eigenlijk wel? Ik ken alleen Green Valley daar (Citumang), misschien ben ik abuis.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Inderdaad op tijd vertrekken. Bandung zit vaak al vanaf de randweg muurvast dus als je in het centrum moet zijn dan kan de totale reistijd wel eens een stuk langer worden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kassie1987
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties!
Wat zou in dit geval het beste vervoersmiddel zijn om vanaf pangandaran naar bandung airport te gaan? En wat voor kosten kan ik voor welk vervoersmiddel verwachten? Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zie nu pas dat het gaat om het halen van een vlucht die om 15.05 vertrekt en waarvoor dus uiterlijk om 13.30 uur in Bandung moet zijn, en niet zoals je zelf aangeeft om 2 a 3 uur.
In dat geval zonder twijfel een gecharterde auto nemen (met een conmbinatie van bus, trein of travel is het veel te tricky. Ik schat de kosten op Rp 400.000 tot Rp 500.000. alternatief: de (late) middag ervoor naar Bandung. Ik vind het dan wel allemaal heel erg krap worden in Pangandaran.
Vergis je ook niet in de reistijd van Sukabumi naar Pangandaran.
Dus, ja haalbaar maar wel erg veel reizen en relatief ergens kort verblijven.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Die gedachte had ik ook, Anne Mieke.
Heel veel reizen om welgeteld 1 dag in Pangandaran te zijn.
Ik vond het voorstel van Anita zo gek nog niet. Van Pangandaran direct door naar Yogyakarta en daarna naar Bali.
Dat je internationale vlucht vanuit Yogyakarta gaat (20.25) betekent niet dat je Yogyakarta helemaal aan het eind moet "aandoen". In Anita's voorstel zou je op je laatste dag een binnenlandse vlucht van Denpasar naar Yogyakarta kunnen nemen.
Die laatste dag wordt dan wel erg lang, want je moet uit Lovina komen, een vlucht Denpasar-Yogyakarta nemen en 's avonds doorvliegen naar Nederland.
Maar goed, in het vliegtuig kun je weer slapen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,310,375 pageviews Een website van indahnesia.com