wie heeft er ervaring met ??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Laat ik de titel maar een beetje "open" houden dan kan het ook voor meerdere
vragen gebruikt worden.

Op dit moment zit ik met een vraag aan de "bouwers" in Indonesie.
In plaats van een pannendak heb ik wellicht een andere oplossing
gevonden : Onduline een soort bitumen dakbedekking

Heeft iemand daar ervaring mee in Indonesie ?
Mij gaat het dan met name over de levensduur, het product geeft een
"lifetime warranty" maar dat zijn slechts woorden en niets zwart op wit.
Op internet vind ik wat "slechte ervaringen" maar dan in Zuid-Afrika
Ik heb het product al op meerdere plaatsen in Indonesie gezien maar
allemaal op redelijk nieuwe gebouwen en dan ziet het er natuurlijk nog
prachtig uit.

Dit is geen dakbedekking voor een 25 juta huisje !!
Een plaat 2.00 x 0.95 kost 135.000 rph, althans die prijs heb ik bedongen
Ik zou met zo'n 24 platen en wat baja ringan de top definitief dicht hebben
in ca 2-3 dagen Het binnenwerk kan ik dan (later) afwerken, voor het oog,
met een zwevend plafond.
Het klinkt leuk ben benieuwd naar ervaringen van anderen in Indonesie.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ik ken de Onduline-panelen uit een aantal projekten, o.a. villas en voor een nieuw gebouw op het terrein van de school waar mijn zoon heen gaat.

De panelen zijn licht, sterk, duurzaam en zeer makkelijk en snel te verwerken en verkrijgbaar in diverse kleuren.

Belangrijk is dat een Onduline dak in de praktijk beter waterdicht is dan een Indonesisch pannendak. Er is werkelijk geen enkele lekkage.

Maar, ďduurĒ in verhouding tot lokaal geproduceerde dakpannen. De kosten per ďbelegdeĒ m2 dak zijn met Onduline al gauw ca. 2x zo duur. Lijkt heel wat, maar je praat maar over een paar Euro meer per m2.

Voordelen van Onduline (en vergelijkbare producten) wegen m.i. zeker op tegen de (extra) kosten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

sabar2; ik heb zo'n dak, en dat ligt er over enkele dagen precies 1 jaar op. Dus een regenseizoen achter de rug dat lang en erg nat was met soms enorm noodweer en wind. Geen druppeltje binnen, geen pan verschoven, geen bitumen van het dak gedruppeld en dat soort onzin.

Indonesische pannen? Als ik daar nog aan moet beginnen dan bouw ik gewoon GEEN huis, dat is zo'n ellende. Heb hier veel tijd aan verspild in Yogya toen ik nog een huurhuis had. Drama, halfgebakken zooi op het dak gooien.. tja, dan gaat het regenen en worden die dingen gewoon weer klei!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 04-07-2014 05:02 schreef Yerun:

Indonesische pannen? Als ik daar nog aan moet beginnen dan bouw ik gewoon GEEN huis, dat is zon ellende. Heb hier veel tijd aan verspild in Yogya toen ik nog een huurhuis had. Drama, halfgebakken zooi op het dak gooien.. tja, dan gaat het regenen en worden die dingen gewoon weer klei!

Dat waren nog eens tijden hŤ, haha Emoticon: Wink Emoticon: Yes!
(Nostalgie)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

In Kupang Ntt gebruiken ze voornamelijk zink (senk) platen.
Prima alternatief t.o.v. de 'pannen" in Yogya.

1 min punt, als het regent maakt dat een gigantische kolere herrie... Emoticon:

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Maar de seng roest hier. Nogal wat huizen in de buurt zijn er mee uitgerust omdat het lichter en goedkoper was, maar na een paar jaar dienen de daken vervangen te worden. Net als onze dakgoten. Nu hebben we PVC. Ik weet dat zinkplaten theoretisch een beschermingslaag zouden moeten vormen door het oxideren, maar ze worden helemaal poreus en krijgen zelfs gaten.

Geen enkel huis hier heeft ooit problemen met de (moderne) dakpannen. Hubby zegt dat veel problemen ontstaan doordat men geen lood gebruikt op de uiteinden, maar de pannen aan de zijkanten cementeert. Maar misschien is dat wenselijk door de hitte (probleem voor lood)? Hier komen ze elke paar jaar de cement verbindingen opnieuw behandelen met een waterafstotend middel. Als we dat niet laten doen, stroomt het water langs de muren...

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Kwestie van menie (verf) erop doen.
Als je jaarlijks een keer schildert blijven deze platen jaren goed.
Ook heb je verschillende diktes van de platen, enfin..

Wat bedoel je met moderne dakpan? Als je de beton-pan bedoeld, deze is zeker goed te gebruiken. (sluiten goed aan elkaar)

De pan waar Yerun over spreekt in gemaakt van terracotta (uit Kebumen), die zijn echt waardeloos...

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Die Onduline platen zijn toch zwart? Of worden die ook in andere kleuren geleverd?
Zwarte platen op je dak en dat in RI, die gaan toch zo verrekte warm worden of Emoticon: Confused

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB, Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun thx voor de feedback ik ben overtuigd en ga voor Onduline
inmiddels ook van mijn neef uit Bandung en schoonbroer uit Jakarta
info toegespeeld gekregen die mij zeer positief in de oren klinkt.
Het schijnt ook dat Soekarno-Hatta het op grote schaal al jaren gebruikt en dat ziet er nog prima uit.
Misschien val ik me over een jaar of 8 wel een bult, maar dan gooi ik er gewoon een
nieuw dak op. Het zijn maar 24 platen a rph 135.000 = 3.240.000 rph dus zo'n geweldig
groot bedrag is het niet.
Eerst even het dakterras storten, de banja ringan regelen en dan erop dat dak,
mocht ik "slecht nieuws" te melden hebben later dan zal ik dat zeker posten.
Dus geen nieuws, goed nieuws Emoticon: Worship

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Siebjans het is er in diverse kleuren, rood en zwart uit voorraad leverbaar,
ik moet alleen even met mijn vrouw stoeien welke kleur het worden gaat
zeker geen zwart.

http://www.onduline.com/id/

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

sabar2, Succes Emoticon: Party!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Heeft iemand in de buurt van Solo - Yogja een adresje waar lavendel en aarbeienplantjes
gekocht kunnen worden ?

Lavendelzaad heb ik in het verleden eens meegenomen maar da's geen succes
geworden

Of weet iemand misschien of ik plantjes mee kan/mag meenemen uit NL ?

Overigens de ondulineplaten (rode) liggen er op, nog geen klachten tot nu toe
en gemonteerd in een paar uurtjes

Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,346,829 pageviews Een website van indahnesia.com