Verhoging prijs Visa On Arrival


 Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lodewijk35
Gebruiker
spacer line
 

En ach de prijzen van attracties..... Als je nog NOOIT de Borobudur hebt gezien, of de Pranbanan,wat maakt die paar euro je uit, of die 25 euro of 35 voor een visum. Het ALGEHELE prijsniveau in N.Indonesia is nog altijd laag, OOK naar mijn mening in vergelijking met de meeste delen van Maleisie.Wij hebben via Air BNB een prachtig onderkomen met ZWEMBAD ( !!) voor all in 28 euro per dag, inclusief ontbijt, in hartje stad, vlak bij Medan Merdeka, kunnen huren. mijn god waar PRATEN we over. .Het ministerie van Toerisme moet wel HEEL erg zijn best doen om dit te verzieken.Tenminste voor ons soort Belanda- gelovigen......



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Lodewijk35 of die paar euro wel of niet uitmaakt maken de mensen zelf uit. Voor mij persoonlijk niet en voor jou ook niet maar misschien wel voor diegenen die net iets harder moeten sparen of met een gezin op stap gaan. Bedenk ook even dat de voorgenomen attractieprijzen niet alleen gelden voor (west) Europeanen maar voor IEDEREEN buiten Indonesie dus ook voor nationaliteiten die nagenoeg dezelfde levenstandaard hebben als de Indonesiers.

Het ministerie van toerisme heeft het al verziekt. Kijk nou eens naar de omringende landen (al vaker gezegd hier) die veel en echt veel meer toeristen ontvangen dan Indonesie dat al die landen in grootte, diversiteit en mogelijkheden overtreft. Ik vind het wel goed zo om wekenlang geen enkele toerist te zien en al het moois voor mezelf te hebben maar dan spreek ik alleen voor mezelf. Toerisme op het niveau van Thailand of Maleisie zou misschien hier "iets" aan kunnen helpen.
http://blog.indahnesia.com/ent(...)_live_in_poverty.php


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Lodewijk35; ik ben nu 4x bij de borobudur geweest. Heb 1x toeristenprijs betaald, de 2e keer ging ik gratis via de achteringang, de 3x keer betaalde ik voltarief KITAShouder (gelijk aan indonesische prijs) en de laatste keer was ik gids en mocht ik gratis naar binnen.

Dat laatste ging nog wel het mooist. Ik sta bij de bali met mijn vrouw, kleine en mijn ouders. Ik zeg gewoon: 2 buitenlanders, 1 WNI, 1 baby en 1 gids. Hij tellen... ja klopt!

Maar ik kan de conclusie die hier getrokken word helaas onderschrijven: Indonesie is geen toeristisch land, en ook geen migratieland.. Dus is het eigenlijk helemaal niets.

Als ik nu mijn spullen zou pakken, bedrijf zou leegtrekken en naar Maleisie zou gaan zou ik daar vastgoed kunnen kopen en zou ik direct een verblijfsvergunning van 10 jaar kunnen regelen. Ik was eerder dit jaar voor het eerst in 5 jaar in Kuala Lumpur.. een verademing t.o.v. Indonesie moet ik eerlijk bekennen (ik ben een grote-stads-mens).



Lodewijk35
Gebruiker
spacer line
 

Anne Mieke en Yerun, ik zeg ook niet dat jullie ongelijk hebben. Zeker, jullie leven in een weerbarstig en niet erg gemakkelijk land, met regels en gebruiken die het jullie vaak moeilijk maken. Daar hebben jullie dagelijks mee te maken. En met jullie miljoenen die het wellicht nog veel moeilijker hebben. En voor wie een maaltijd van een paar euro DUUR is en benzine of bakolie van enkele dubbeltjes per liter TOCH duur is. Begrijpelijk dat jullie het daarmee vergelijken.
En dan snap ik jullie vergelijking ook. Zeker.
Maar mij ging het over iets anders. De aantrekkingskracht van een land waarmee mijn (schoon)familie al zo'n 100 jaar een band heeft en de vreugde om daar na zes jaar, tijdelijke, armoede weer naar toe te kunnen. En dan maakt een verhoging van 10 dollar weinig uit, want in de ogen van de mensen zijn wij,die zo'n reis kunnen betalen ZOWIEZO rijke stinkerds.
En gelijk hebben ze!
En jullie ook.
En wellicht ik ook....



Lodewijk35
Gebruiker
spacer line
 

Een jaar of acht geleden gingen we nu eens NIET naar Indonesie maar naar MaleisiŽ
En dat beviel prima: echte snelwegen,een echte toeristische infrastructuur, afspraken nagekomen, alles klopte.
Goede reis gehad zeiden we na thuiskomst.
En toen keken we elkaar aan en zeiden:" Dat hebben we dan gehad en de volgende keer weer gewoon naar Indonesie!"
Dat bedoel ik....



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 04-07-2014 06:29 Lodewijk35 wrote:

En toen keken we elkaar aan en zeiden:" Dat hebben we dan gehad en de volgende keer weer gewoon naar Indonesie!"
Dat bedoel ik....


Tja, waarschijnlijk hebben veel Indonesia gangers of ze hebben zonnesteek , of virus (of bacterie ) gehad dat velen soms haat en liefde verhouding over gehouden hebben.

Ondanks vele negatieven zaken en ervaringen gaan ze toch weer terug naar Indonesia of blijven ze "plakken".




bisa dicek of makemyday .

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line
 

Grappig om dit te lezen, vooral jouw commentaar Yerun, ik ben net 2 dagen terug uit Kuala Lumpur, was er ook al eerder dit jaar een weekje en inderdaad, wat is het daar vooruit gegaan, en wat een mogelijkheden daar! Vooruitgang! Iets wat ik hier gewoon niet zie, en ze snappen het daar gewoon, die nieuwe spoorlijn, vliegveld naar de stad, binnen een half uurtje zit je er, gratis bussen voor toeristen die door de hele stad reizen, super gemoedelijk sfeertje, ben dan ook van plan om weer terug te gaan, met vrouw en kids, beetje meer van 't land zien, Penang, Langkawi....



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 04-07-2014 06:19 Lodewijk35 wrote:
Anne Mieke en Yerun, ik zeg ook niet dat jullie ongelijk hebben. Zeker, jullie leven in een weerbarstig en niet erg gemakkelijk land, met regels en gebruiken die het jullie vaak moeilijk maken. Daar hebben jullie dagelijks mee te maken. En met jullie miljoenen die het wellicht nog veel moeilijker hebben.
Even iets rechtzetten. Ik woon niet in Indonesie maar in Nederland. Ik ga er "alleen" drie keer per jaar voor een maand naar toe en ken het land als intensieve toerist (maar dan ook veel uithoeken, van Sabang tot Merauke)


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line
 

Ik heb het nog eens nagekeken Anne Mieke, maar ik vind inderdaad alleen terug dat de 7-daagse $10 VOA per 1 juli 2001 is heringevoerd voor de Riau eilanden. Niet voor de overige provincies. En men kan op deze VOA blijkbaar ook niet doorreizen naar andere gebieden in IndonesiŽ.

Natuurlijk heeft Riau, na Bali en Jakarta, de grootste groep binnenkomende reizigers van het land. En velen daar zijn dagjestoeristen. Dus de (commerciŽle) druk was zeer groot. Anderzijds zijn de meeste bezoekers afkomstig van Singapore en MaleisiŽ, en zij hebben door het ASEAN lidmaatschap helemaal geen (betalend) visum nodig! Het is dus de vraag of dit eigenlijk wel nodig was voor die groep rijke Amerikanen/AustraliŽrs/Japanners die er eens willen golfen.

We zullen zien of er wijzigingen komen.


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Nou, ja het zou voor mijn eigen naar Timor l "este wel goed uitkomen. Ben nu min of meer verplicht om te combineren met een dag Bali bij aankomst en een een paar dagen bij vertrek en het is toch beter om 30 dollar voor heen en terug te betalen dan 70 dollar.

Ik meen me overigens nogal stellig te kunnen herinneren dat dit op Bali ook zo was. Ik heb het zelf nooit nodig gehad maar nu mogelijk reizen (dus Timor l "este en Sarawak/Pontianak) mogelijk wel; ze krijgen al genoeg VOA-inkomsten van mij per jaar Emoticon: Smile


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 04-07-2014 09:00 madrotter wrote:
Grappig om dit te lezen, vooral jouw commentaar Yerun, ik ben net 2 dagen terug uit Kuala Lumpur, was er ook al eerder dit jaar een weekje en inderdaad, wat is het daar vooruit gegaan, en wat een mogelijkheden daar! Vooruitgang! Iets wat ik hier gewoon niet zie, en ze snappen het daar gewoon, die nieuwe spoorlijn, vliegveld naar de stad, binnen een half uurtje zit je er, gratis bussen voor toeristen die door de hele stad reizen, super gemoedelijk sfeertje, ben dan ook van plan om weer terug te gaan, met vrouw en kids, beetje meer van 't land zien, Penang, Langkawi....
Vergeet dan ook niet Sabah en Sarawak, het Borneo-deel van Maleisie, een stuk gemakkelijker (en goedkoper) reizen dan Kalimantan. Prachtige boottochten, orang oetangs en vele nationale parken, zeker ook leuk voor kinderen. En tickets KL naar Kuching kosten haast " niks".


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sendiri
Gebruiker
spacer line
 

Hallo,

in April na in 9 jaar 15/16 keer naar Indonesie op vakantie te zijn geweest, en in die keren veel met de motor rond gereden te hebben, naar Thailand geweest. Het was een verademing terwijl mijn hart heel lang in indonesie heeft gelegen. Goede wegen om heerlijk motor te rijden, geen drukte op de weg (noorden). Veel meer rust omdat er natuurlijk veel minder mensen wonen en ook het niet hebben van de vele malen dagelijkse oproep voor het gebed.

In Augustus ga ik nog eens kijken of het geen "toevalstreffer" was....

Groet, Peter.



Lodewijk35
Gebruiker
spacer line
 

Ik neem jullie niets kwalijk. Dit is een discussie tussen hoofd en hart. Dertig jaar geleden viel mij de gigantische efficientiekloof, of hoe moet je het noemen, al op tussen Singapore en Jakarta.
Maar wat waren we blij op de Hajam Wuruk te lopen na die cleane zielloze Orchid Road..... Onzin natuurlijk, maar ONZE onzin.
Dus mopper maar lekker door vrienden!



sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 


On 04-07-2014 21:27 Lodewijk35 wrote:

Dus mopper maar lekker door vrienden!


Ach Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Lodewijk35 indien met niet op vakantie kan/wil kan men altijd nog dagjestochten
doen in NL, niemand klaagt over de belachelijke prijzen in bv de Efteling.
Maar in Indonesie is dat anders .... daar MOET het goedkoop zijn Emoticon: Confused Emoticon: Wink


Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Het gaat erom dat de prijzen, en al helemaal als ze zijn aangepast, voor buitenlanders veelvoudig zijn en niet in de pas loopt met de levensstandaard. De Eftelings is overigens een pretpark, Borobudur en Prambanan een erfgoed, Komodo en Bromo natuur. Daar hoeft niks aan terugverdiend te worden.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 05-07-2014 09:55 Anne Mieke wrote:
. De Eftelings is overigens een pretpark, Borobudur en Prambanan een erfgoed, Komodo en Bromo natuur. Daar hoeft niks aan terugverdiend te worden.


Nederlandse stranden zijn ook natuur gebieden (geweest).
En toch betaal je goud om daar te zijn , parkeerplaats , dure eetgelegenheden etc .

Ik vind logisch dat locals en gasten moeten betalen.
De probleem/pijn is dat gasten("rijke" buitenlanders) meer moeten betalen , daarover kan men discussieren of het veel te veel is.
Denk men dan dat de plaatselijke "overheid"geen kosten moeten maken ?
Voor wegenaanleg/onderhoud , toezicht, veiligheid etc .
Dat "rijke"buitenlandse toeristen vroeger voor bijna noppes van de natuur kunnen genieten is al lang voorbij .

Ik weet nog jaren 80 dat hele horden Australiers ( bekpekkers klasse) hun vetier zoeken in Midden , Oost Java en op Bali.
De kranten hebben zelfs over een "plaag".

Hot per dom, straks moet mijn gezin ook 2 x extra verhoging van VOA betalen , terwijl ik het beter kan besteden bij Aldi of Lidl.


bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Het gaat om de entreeprijs en niet om een parkeerplaats of eten.
Die buitenlanders zijn niet altijd rijk; het gaat ook om buitenlanders in de regio. Ik snap ook wel dat er voor sommige (niet voor allemaal) kosten gemaakt moeten worden. Het is niet meer in verhouding. Een toeslag, prima maar dit gaat de spuigaten uitlopen. Toen ik vorig jaar aan het zoeken was begreep ik dat de "toegang" (?) tot Raja Ampat was verhoogd van Rp 500.000 (!) naar Rp. 1.000.000 (!!!). Dit is alleen om uberhaupt Raja Ampat "in" te mogen. Wegenaanleg? Onderhoud, toezicht? Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie hoor. Indonesiers betalen ook een "entree" prijs maar die is veel en veel lager en komt nog niet in de buurt.
Als excuus wordt gebruikt dat het ecotourisme zoveel mogelijk in stand gehouden wordt maar er is iets raars aan de hand. Er staat al een paar jaar de "komst" van een vliegveld op het programma (met vluchten Manado (Buanaken!)-Sorong) maar tot op heden is dat nog nooit gebeurd. Op dit moment moet er nog de speed genomen worden van Sorong (2 uur of zoiets) De komst van een vliegveld strookt niet met ecotoerisme voor mijn gevoel.
Die 1 miljoen "entree" is voor mij een voorbeeld van hard fietsen snel thuis.

Mbt de VOA voor mijn gevoel hetzelfde verhaal. Indonesie zou er goed aan doen om andere eilanden veel meer voor het toerisme te exploiteren. Promotie, leer de mensen Engels, zorg dat de infrastructuur er een beetje fatsoenlijk is etc.
Het mes snijdt aan vele kanten:
- hoge VOA kosten nergens voor nodig want het toerisme zal stijgen
- de toeristen zijn beter verdeeld
- werkgelegenheid
- een betere verdeling van het aantal toeristen

Indonesie heeft zoveel potentie maar doet er alles aan om het de nek om te draaien.

Ik spreek hier niet voor mezelf. Het is leuk als de visumkosten niet verhoogd worden (voor die 35 dollar zou 2 maanden ook wel op zijn plaats zijn) en jammer dat de prijzen voor bepaalde plekken zo hoog worden. Ik zal er niet minder om reizen. Maar het is voor veel mensen wel een bottleneck en de afweging om dan toch maar naar een ander Aziatisch land te gaan.

NB: ik geniet nog van veel natuur voor noppes gewoon omdat die gebieden nog niet gekwalificeerd zijn als mooi, aantrekkelijk of interessant.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line
 

Ook ik knap steeds meer af op de foreinger unfriendly policy die ik steeds vaker ervaar , ook de smeerpijperij in de steden staan mij meer tegen, vorig jaar een rondleiding gehad door het eens prestieuse ITB in Bandung en schrok van de abominabele staat waarin deze universiteit verkeerde, de lokalen smerig, de toiletgroepen moest ik van over mijn nek !
Het is dat ik daar geregeld heen moet vanwege een zoon en schoonfamilie aldaar, maar ga liever naar Maleisie of Thailand. En in principe ben ik niet zo voor moslimlanden maar ervaar dat in Maleisie minder irritant dan in Indonesie, en in moslimlanden heb ik al genoeg tijd doorgebracht om te weten waar ik over praat, ( in meerdere landen gewoond en gewerkt) verder wel wat gewend hoor na 45 jaar op zee en op detacheeringsbasis all over the world.



dp1990
Gebruiker
spacer line
 

iemand enig idee wat de gemiddelde wachttijd voor een visa on arrival is bij aankomst rond het middaguur in Jakarta.



Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line
 

Het is zeer moeilijk een uitspraak te doen, het is van zoveel factoren afhankelijk. ik zou rekenen op een kwartier taxiŽn na landing, een 15-30 minuten om uit het vliegtuig te geraken, dan een half uur tot drie kwartier aanschuiven. Dus een uur tot anderhalf uur lijkt realistisch voor landing tot en met Immigratie. Ik heb ook vrienden en kennissen gehad die al na een kwartier of pas na twee uur aan de bagageband stonden. Afhankelijk van de dag en waar ze in het vliegtuig zaten.

Zeer waarschijnlijk heeft u het over terminal 2. En op een doordeweekse dag. Eigenlijk is het er tussen 11.00 en 13.00 uur relatief gezien redelijk rustig v.w.b. internationale vluchten.

Diegene die aankomen rond de noen, komen uit Singapore, Vietnam, MaleisiŽ, de Filippijnen en Thailand. Dit zijn ASEAN landen en hun staatsburgers mogen in de KITAS/KITAP rij aanschuiven. Net als mensen uit Hong Kong trouwens, deze zijn ook vrij van visum.

Maar: Jammer genoeg voor u weten de meesten dit niet en zullen gewoon links en rechts bij de VOA / Foreigner balie aanschuiven. Dit kan dus chaos betekenen.

Na 13.00 uur verslechtert de situatie met vluchten uit Taipei en het Midden Oosten.





Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 23-07-2014 04:15 Lieve wrote:
Diegene die aankomen rond de noen, komen uit Singapore, Vietnam, MaleisiŽ, de Filippijnen en Thailand. Dit zijn ASEAN landen en hun staatsburgers mogen in de KITAS/KITAP rij aanschuiven. Net als mensen uit Hong Kong trouwens, deze zijn ook vrij van visum.

Maar: Jammer genoeg voor u weten de meesten dit niet en zullen gewoon links en rechts bij de VOA / Foreigner balie aanschuiven. Dit kan dus chaos betekenen.
In Jakarta zijn de VOA balies een stuk voor de paspoortcontrole en heb je geen last van passagiers die dat niet nodig hebben.
De volgorde is:
1) kopen VOA
2) checken/stempelen een stukje verderop
3) via een aparte lane eruit aan de meest linkerkant; onderweg zit nog iemand die eea heel luchtig even checkt

Situatie: mei 2014

Ik ben zelf ooit op alle mogelijke tijden aangekomen in Jakarta. De gekozen vlucht is een feit; om de wachttijd te beperken kan ik maar ťťn advies geven: zorgen dat je een plaats hebt zoveel mogelijk vooraan in het vliegtuig zodat je als een van de eersten vij de VOA-kantoren bent.
Niet dat je er heel erg veel aan hebt als er daarna ook nog bagage opgehaald moet worden want dat duurt meestal veel langer. Bij doorgelabelde bagage is dit niet van toepassing.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dp1990
Gebruiker
spacer line
 

oke bedankt voor de antwoorden. ik heb 2.20 uur de tijd om mijn aansluitende vlucht te halen (van Garuda naar Garuda) als het vliegtuig op tijd binnen komt in jakarta.



Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line
 


In Jakarta zijn de VOA balies een stuk voor de paspoortcontrole en heb je geen last van passagiers die dat niet nodig hebben.
De volgorde is:
1) kopen VOA
2) checken/stempelen een stukje verderop
3) via een aparte lane eruit aan de meest linkerkant; onderweg zit nog iemand die eea heel luchtig even checkt

Situatie: mei 2014


Niet helemaal correct Anne Mieke:

  • De VOA loketten en paspoortcontroles (balies met vermelding VOA/Foreigner)* zitten beide links EN rechts. Dus de lane waar u het over heeft is er ook aan beide kanten. De truc is dus direct links of rechts te kiezen, de minst drukke kant natuurlijk.
  • Het VOA loket bevindt zich slechts een tiental meter voor de paspoort balie. Maar: de personen die uit de ASEAN landen komen, schuiven ook aan bij die paspoort controles aan de linker en rechter kant terwijl zij eigenlijk op de vlakke rolband** in het midden, samen met de IndonesiŽrs en KITAS/KITAP houders naar de ietwat lager gelegen paspoort controle kunnen gaan. Zij houden de andere buitenlanders dus wel degelijk op, ook al kopen ze geen VOA.

    *Waarschijnlijk spraakverwarring Nederlands-Vlaams; ik ben gewoon dat een balie een open geheel is terwijl een loket gesloten met glas is.
    **De rolband was de laatste keren trouwens buiten werking dus men dient er naast te lopen, de trap te nemen.


  • Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

    Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line
     

    Ik bedoel te zeggen dat kopers van een VOA niet meer langs de gewone paspoortcontrole hoeven gaan. Alles wordt afgehandeld bij 1) het loket waar betaald wordt, 2) waar het paspoort gecontroleerd en gestempeld wordt en 3) het mannetje in de lane


    Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

    totto
    Gebruiker
    spacer line
     

    dp 1990, als je met Garuda aankomt en doorreist, is je bagage normaal gesproken doorgelabeld, Je hoeft er dus niet op te wachten. Ook kun je op dezelfde terminal blijven.
    Na de visadienst aan het einde van de gang linksaf, en doorlopen tot het eind van de hal.
    Door de scan en weer linksaf. Daar kun je weer inchecken. Niet naar buiten gaan dus.
    Persoonlijk vind ik de visadienst sneller werken als 1 a 2 jaar terug. Dit jaar alle keren vrij snel er doorheen, op verschillende aankomsttijden.


    Toto Travel.com

    Plaats een reactie op dit onderwerp

    Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


    nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

    9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

    © indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

    63,628,185 pageviews Een website van indahnesia.com