Verhoging prijs Visa On Arrival

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als we iets doen dan doen we het goed in het gastvrije IndonesiŽ die zo graag toeristen ontvangt.
Het wordt steeds minder dus het moet uit de lengte of de breedte komen dus 25 Dollar voor een VOA wordt 35 Dollar, dus dan knal je het met 40 % omhoog.

Met de steeds minder wordende faciliteiten in IndonesiŽ graaf je dus je eigen graf.
Man vrouw met twee koters mag nu dus 140 Dollar aftikken voor een drie weken durende vakantie.

MaleisiŽ tot 90 dagen gratis. Thailand 30 dagen gratis.
Ik krijg altijd veel vragen over IndonesiŽ van kennissen hier die naar IndonesiŽ willen, mijn advies is altijd, "Niet doen" ga naar MaleisiŽ, IndonesiŽ is de moeite niet meer waard.

Al bij de immigratie begint het uitkleden, pak je een verkeerde taxi en het verkeerde hotel dan heb je al een gat in je dompet.
Als je dan als toerist al niet van de geneugten van het leven kan genieten en alleen maar van mooie vergezichten en dingen waar je als toerist de hoofdprijs moet betalen, ga dan naar MaleisiŽ. Emoticon: Bye bye

IndonesiŽ is namelijk toerist onvriendelijk, ze zijn bang voor Westerlingen die hun Islamitische waarden verstieren.
Binnen een aantal jaren komt er waarschijnlijk een speciaal tarief voor Bali, let op.
Daar willen we ze wel maar in de rest van IndonesiŽ dus duidelijk niet. Emoticon: Blush

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind IndonesiŽ zeker wel de moeite waard en niet te vergelijken met MaleisiŽ of Thailand maar het gaat een beetje te gek worden zo.

Al zoekend in Kalimantan kwam ik op het internet in Sarawak terecht waar ik 15 jaar geleden voor het laatst geweest ben. Ik begrijp nu hoe het komt dat MaleisiŽ inmiddels bijna het viervoudige aan toeristen heeft van Indonesie terwijl er vroeger "niemand' heen ging. In MaleisiŽ wordt veel gedaan om toeristen te trekken, te houden en dingen te verbeteren. Zelfs in landen als Cambodja en Laos is het beter geregeld.

Ikzelf zal toch wel gaan (hoewel ik vind dat ik wel een visaknipkaart mag hebben tegen sterk gereduceerde prijs Emoticon: Puh! ) maar de hele optelsoms bij elkaar, = attracties/momumenten die de hoofdprijs gaan kosten, het alcoholgedoe, het achterblijven van goede promotie, steeds meer mensen in de toeristenindustire van het model hard fietsen snel thuis (wordt ook wel plukken genoemd en nu ook nog het visum zal het toerisme niet ten goede komen. Ik denk dan ook dat als het op prijs/kwaliteit gaat de omringende landen hoger scoren. Indonesie zou tot de goedkoopste vakantielanden ter wereld behoren maar dat is maar hoe je het bekijkt. Ergernis heeft ook een prijs.

Maar als ik heer eerlijk ben denk ik sinds een paar maanden ook na over Timor l' Este, nog een keer terug naar Laos of Sawarak of Myanmar. Mede door bovenstaand? Ik denk het wel.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Als ik een westerse persoon zou zijn die in AziŽ op vakantie ging, was dit mijn top drie:

1. Thailand
2. China
3. Vietnam

Om ergens te wonen, zou mijn keuze (natuurlijk) anders zijn.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach Anne Mieke wij zijn te oud om te verkassen en het zal onze tijd wel duren.
Wat natuurlijk ook belangrijk is, we kennen de cultuur en spreken de taal, gezien de omstandigheden willen we helemaal niet aan iets nieuws beginnen.

Het zal voor jou niet anders zijn, je kent de cultuur en de spraak en je hebt de mogelijkheid de plekken op te zoeken die nog enorm aantrekkelijk zijn.
Dat ligt anders met mensen die mij vragen stellen over Java en Bali, dan stel ik mij uiterst terughoudend op.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 02-07-2014 16:42 schreef Malam:
Als we iets doen dan doen we het goed in het gastvrije IndonesiŽ die zo graag toeristen ontvangt.
Het wordt steeds minder dus het moet uit de lengte of de breedte komen dus 25 Dollar voor een VOA wordt 35 Dollar, dus dan knal je het met 40 % omhoog.

Met de steeds minder wordende faciliteiten in IndonesiŽ graaf je dus je eigen graf.
Man vrouw met twee koters mag nu dus 140 Dollar aftikken voor een drie weken durende vakantie.

MaleisiŽ tot 90 dagen gratis. Thailand 30 dagen gratis.
Ik krijg altijd veel vragen over IndonesiŽ van kennissen hier die naar IndonesiŽ willen, mijn advies is altijd, "Niet doen" ga naar MaleisiŽ, IndonesiŽ is de moeite niet meer waard.

Al bij de immigratie begint het uitkleden, pak je een verkeerde taxi en het verkeerde hotel dan heb je al een gat in je dompet.
Als je dan als toerist al niet van de geneugten van het leven kan genieten en alleen maar van mooie vergezichten en dingen waar je als toerist de hoofdprijs moet betalen, ga dan naar MaleisiŽ. Emoticon: Bye bye

IndonesiŽ is namelijk toerist onvriendelijk, ze zijn bang voor Westerlingen die hun Islamitische waarden verstieren.
Binnen een aantal jaren komt er waarschijnlijk een speciaal tarief voor Bali, let op.
Daar willen we ze wel maar in de rest van IndonesiŽ dus duidelijk niet. Emoticon: Blush

Malam dat is nu precies wat ik in een ander topic schreef, het land is gedoemt om naar de klote te gaan... kennis van mij gaan voor geen goud meer terug naar indonesie, de omringende landen krijgen steeds meer aantrekkelijkheden en zij doen tenminste nog iets voor de toeristen, indonesie is bezig met de afstoot van 1 van hun belangrijkste inkomsten... negatieve reclame gaat sneller dan positieve. attractie waar de prijzen de pan uitreizen ( zelf dus ervaren op midden java) wat er nu dus staat te gebeuren om het VOA tarief te verhogen en niet zo een klein beetje ook... ja...dan ben je goed bezig hoor ( sarcasme mode on)
Maar tja ze willen toch zo nodig een sharia land hebben, welnu.. ga je gang, maar dan ga je dezelfde kant op als die zandbak landen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pierre sorry, in die zandbaklanden doen zo gek niet.
Het is IndonesiŽ die nog heiliger tracht te zijn als in die zandbak.
Het dagenlange geblŤr door roeptoeters zal je in de zandbak niet horen.
IndonesiŽ is in de afgelopen 10 jaar gek geworden anarchistisch, iedereen doet maar wat.
Dit gaat nooit meer goed komen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet nu even niet meer of het om toeristen gaat (zie onderwerp) of om hoe Indonesie verandert maar ik ben het gedeeltelijk wel met Malam eens.
Ik ben zelf in een paar "zandbaklanden" geweest oa. Tunesie en Marokko maar deze doen het samen met bijvoorbeeld Egypte, Jordanie en zelfs Dubai met toeristenaantallen beter dan Indonesie. Landen die stuk voor stuk allemaal veel kleiner zijn, sommige zeker prachtig zijn maar niet zoveel diversiteit hebben te bieden dan Indonesie.
Ik zeg er wel meteen achtereen dat deze landen met uitzondering van Dubai absoluut niet geschikt zijn voor alleenreizende vrouwen. Ik was vorig jaar na 18 dagen Marokko "kapot".
Maar, deze landen snappen allemaal wel hoe ze een toeristenindustrie moeten managen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
Gebruiker
spacer line

nahh ik heb het een beetje verkeerd omschreven... ik doelde niet op het wegjagen van de toeristen in de zandbak landen, maar ik doelde op het opkomende extremisme. en hier is indonesie dus ook mee bezig.
Mijn excusses dat ik het niet goed heb omschreven.

Maar goed terugkomend op het topic.. bij nader inzien weerleg ik mijn eerste posting betreffende het wegjagen van toeristen het verhogen van de VOA leges zal in eerste instantie afschrikken.. maar als men er eenmaal aan gewend is zal men het gewoon gaat betalen, voor ons die regelmatig naar indo gaan is het duidelijk wat indonesie wil, voor mensen die er hard voor sparen en er hoogswaarschijnlijk maar 1 keer zullen komen, zal het een normaal iets zijn ( ze weten niet beter) maaaaaar... als men in de gaten gaat krijgen dat omringende landen veel meer aan het toerisme doen zullen ze waarschijnlijk achter hun hoofd krabbelen en gaan twijfelen waar nu naartoe???

of zie ik dit verkeerd?
Dan de absurde verhoging van de entree prijzen van de atracties en overal geld uit willen slaan dit gaat de toeristen wel tegenstaan.
De laatste keer dat ik in midden java was schrok ik me te pletter voor het entree verschil tussen locals en toeristen... ik ben uit protest dus ook niet naar binnen gegaan en heb het de dames achter het glas dus ook vermeld.
Ze keken wel raar in eerste instantie, maar haalden hun schouders op.. met de gedachte ik krijg mijn magere salarisje toch wel...
Maar het feit dat ze schandalig de prijzen verhogen zal ze ooit opbreken. daarbij als de attractie dan nog interessant was en goed onderhouden dan is er nog wat van te zeggen, maar sorry hoor.. het ziet er gewoon niet uit.. overal bergen afval, zeer slecht onderhoud enz enz.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Was het de Borobudur? (of de Prambanan?)
Aan de ene kant begrijp ik het wel maar aan de andere kant.... het is wel jammer om zoiets niet te zien als je er al zo dicht bij bent. Ik kom, vooral de laatste op mijn reizen ook prijzen tegen waar ik steil van achterover sla, maar als ik het echt niet voor elkaar krijg om (genoeg) af te dingen dan doe ik het vaak toch omdat ik het gevokel heb iets gemist te hebben. Nou is misschien de Borobudur niet zo'n goed voorbeeld, omdat het tegenover vergeven is van toeristen (en dan vooral locals) maar het is en blijft toch een wereldwonder.

Er is een ander ding dat me wel opvalt en dat is dat vliegtickets naar bijvoorbeeld Bangkok, Kuala Lumpur of Singapore vaak duurder zijn dan die naar Jakarta of Denpasar. Dan valt het een tegen het ander weg? Ik weet het ook niet.Want tickets naar Indonesie zijn naar verhouding (regio, afstand en vergelijkbaar met het westen) goedkoper (en al helemaal vergelijkbaar met zo'n 10, 20 jaar geledn)

pierre
Gebruiker
spacer line

Beide Anne Mieke.

Zo jammer dat het gewoon verwaarloost wordt,, maar tja hier denken ze niet aan dat dit toeristen zal gaan tegenstaan.
Zulke mooie historische gebouwen ( monumenten) simpelweg verwaarlozen en vervuilen zal uiteindelijk leiden tot vermindering van ( buitenlandse toeristen)

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Verhoging va de VOA kosten zal ons niet tegenhouden Indonesie te bezoeken. Het is echter wel zo dat andere Aziatische landen vriendelijker zijn voor toeristen. Maar ook voor Laos, Cambodja en Vietnam moet je betalen bij binnenkomst.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Indonesie is protectismisch ingesteld.
Mocht Prabowo (ik hoor hem al vaker Rapopo noemen) president worden
dan wordt dit nog erger Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Mijn advies aan toeristen, ga daarheen waar je het zelf leuk vindt, als je ieder
dubbeltje moet omdraaien om op vakantie te gaan en in Indonesie voor een
dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, kijken kijken niet kopen, blijf dan gewoon weg.
Vwb de verhoging van de VOA .... het zat er aan te komen, ik voelde het aan mijn water,
ik heb het ook al een paar keer naar voren gebracht eerder.
Deze lijn zal ook voor de andere visa (sosbud etc) wel doorgetrokken worden.
Het zal mij niet stoppen.

Ik ben alleen benieuwd wat er nu met de Kitas/Kitap gaat gebeuren qua kostenontwikkeling, ook +25% ...... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Net als de luchthavenbelasting, denk ik inderdaad niet dat een verhoging veel toeristen zal weghouden. Meen neemt dit op de koop toe of houdt er zelfs niet eens rekening mee in de budgetbepaling.

Ik zou diegenen die overwegen een KITAP aan te vragen, aanraden niet te lang te wachten. Niet alleen door mogelijke kostenverhogingen maar ook door strengere regels die men verwacht op te leggen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Mij is nog even onduidelijk met ingang van wanneer deze verhoging ingaat
ongetwijfeld zal dat ook gevolgen hebben voor de kosten van de verlenging
van visa.
Maar dat merk ik volgende week meteen wel, mocht dit direct ingaan.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 02-07-2014 19:55 schreef Anne Mieke:

Er is een ander ding dat me wel opvalt en dat is dat vliegtickets naar bijvoorbeeld Bangkok, Kuala Lumpur of Singapore vaak duurder zijn dan die naar Jakarta of Denpasar. Dan valt het een tegen het ander weg? Ik weet het ook niet.Want tickets naar Indonesie zijn naar verhouding (regio, afstand en vergelijkbaar met het westen) goedkoper (en al helemaal vergelijkbaar met zon 10, 20 jaar geledn)

Met dat laatste ben ik het absoluut niet eens. Misschien is dat met Singapore het geval.
Maar vliegtickets naar Kuala Lumpur, en ook Bangkok, zijn in de regel vaak aanzienlijk voordeliger dan naar Jakarta.
Vandaar dat ik al ruim 5 jaar niet meer naar Jakarta vlieg, maar naar KL, en van daar dan rechtstreeks door naar Midden-Java met Air Asia. En vanaf KL zijn ook tal van andere Indonesche plaatsen direct bereikbaar mer AA.
KL is vaak een prima alternatief, als je niet perse in Jakarta hoef te zijn.

SOLO MAN FOREVER

dp1990
Gebruiker
spacer line

Vanaf wanneer geldt deze prijsstijging?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2014 08:49 jupje wrote:

[quote removed]

Met dat laatste ben ik het absoluut niet eens. Misschien is dat met Singapore het geval.
Maar vliegtickets naar Kuala Lumpur, en ook Bangkok, zijn in de regel vaak aanzienlijk voordeliger dan naar Jakarta.
Vandaar dat ik al ruim 5 jaar niet meer naar Jakarta vlieg, maar naar KL, en van daar dan rechtstreeks door naar Midden-Java met Air Asia. En vanaf KL zijn ook tal van andere Indonesche plaatsen direct bereikbaar mer AA.
KL is vaak een prima alternatief, als je niet perse in Jakarta hoef te zijn.
Ik heb een paar weken geleden intensief gekeken naar met vertrek 23 of 24 december tickets Jakarta, Kuala Lumpur en Bangkok waarbij Jakarta (veel) goedkoper was. (vorig jaar betaalde ik 650 euro)

Inderdaad er zijn een aantal luchthavens in Indonesie die AA aandoet vanuit KL of Bkk maar die zijn allemaal in de westelijke helft van Indonesie. Verder ook veel vluchten die niet elke dag gaan en/of op een zodanige tijd dat je een extra overnachting nodig hebt in KL of Bkk. Voor met name het oosten van Indonesie is AA helemaal onbruikbaar met als enige uitzondering Makassar viermaal per week.
Vanuit Bkk heb je er helemaal niks aan omdat het alleen om Bali, Jakarta, Surabaya en Medan gaat.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2014 11:57 dp1990 wrote:
Vanaf wanneer geldt deze prijsstijging?
Lees deze maar eens. Vandaag dus.

http://www.thejakartaglobe.com(...)rival-passport-fees/

Wat voor mij nieuw is, is het 7-daagse visum. Ik dacht dat dit een paar jaar geleden was afgeschaft maar het is dus nu weer terug of misschien al die tijd toch geweest.

Dan heb ik ook een antwoord voor mijn trip naar Timor l' Este waarvoor ik dan straks in elk geval niet twee keer die 35 dollar hoef te betalen maar twee keer 15 dollar (reizen via Denpasar)

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 03-07-2014 16:52 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ik heb een paar weken geleden intensief gekeken naar met vertrek 23 of 24 december tickets Jakarta, Kuala Lumpur en Bangkok waarbij Jakarta (veel) goedkoper was. (vorig jaar betaalde ik 650 euro)

Inderdaad er zijn een aantal luchthavens in Indonesie die AA aandoet vanuit KL of Bkk maar die zijn allemaal in de westelijke helft van Indonesie. Verder ook veel vluchten die niet elke dag gaan en/of op een zodanige tijd dat je een extra overnachting nodig hebt in KL of Bkk. Voor met name het oosten van Indonesie is AA helemaal onbruikbaar met als enige uitzondering Makassar viermaal per week.
Vanuit Bkk heb je er helemaal niks aan omdat het alleen om Bali, Jakarta, Surabaya en Medan gaat.

Tja, 95% van de IndonesiŽgangers vliegt nu eenmaal naar de westelijke helft van IndonesiŽ ( m.n. Java, Bali, Sumatra, Sulawesi of Kalimantan), dus voor al diegenen kan de KL-route, en doorvlucht met AA een voordeliger alternatief zijn, zeker, en vooral, als je niet perse in Jakarta hoef te zijn.

SOLO MAN FOREVER

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2014 17:06 jupje wrote:

[quote removed]

Tja, 95% van de IndonesiŽgangers vliegt nu eenmaal naar de westelijke helft van IndonesiŽ ( m.n. Java, Bali, Sumatra, Sulawesi of Kalimantan), dus voor al diegenen kan de KL-route, en doorvlucht met AA een voordeliger alternatief zijn, zeker, en vooral, als je niet perse in Jakarta hoef te zijn.
Ik merk dat die " denkfout" wel vaker gemaakt wordt. Het gaat hier toch om Indonesie waarvan het oosten toch echt de helft beslaat. Ik denk overigens dat je Sulawesi of Kalimantan door Flores moet vervangen, of eigenlijk weet ik het wel zeker. Het zou ook zomaar kunnen dat AA op Labuan Bajo of maumere gaat vliegen in de toekomst.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

On 03-07-2014 17:03 Anne Mieke wrote:

Wat voor mij nieuw is, is het 7-daagse visum. Ik dacht dat dit een paar jaar geleden was afgeschaft maar het is dus nu weer terug of misschien al die tijd toch geweest.

Dan heb ik ook een antwoord voor mijn trip naar Timor l' Este waarvoor ik dan straks in elk geval niet twee keer die 35 dollar hoef te betalen maar twee keer 15 dollar (reizen via Denpasar)

Daar ben ik niet van overtuigd, Anne Mieke. Het was inderdaad een flink aantal jaar geleden afgeschaft. Maar er was druk vanuit het Ministerie voor Toerisme om het voor Riau terug in te voeren. Zover ik weet is dit niet gebeurd voor andere eilanden en gebieden.

Ik merk dat die " denkfout" wel vaker gemaakt wordt. Het gaat hier toch om Indonesie waarvan het oosten toch echt de helft beslaat. Ik denk overigens dat je Sulawesi of Kalimantan door Flores moet vervangen, of eigenlijk weet ik het wel zeker.

Dit begrijp ik niet helemaal. Natuurlijk kan men IndonesiŽ op verschillende manieren indelen of bekijken. Als men het echter over inwonersaantallen, overheden, industrieŽn en de zakenwereld heeft, kan men wel stellen dat het westelijk deel hierdoor veel interessanter is voor de luchtvaartmaatschappijen. Vergelijk het misschien een beetje met Nederland (Randstad) of BelgiŽ (de driehoek Brussel/Gent/Antwerpen).

ibuluhu
Gebruiker
spacer line

Op 03-07-2014 05:31 schreef Lieve:
Net als de luchthavenbelasting, denk ik inderdaad niet dat een verhoging veel toeristen zal weghouden. Meen neemt dit op de koop toe of houdt er zelfs niet eens rekening mee in de budgetbepaling.

Ik zou diegenen die overwegen een KITAP aan te vragen, aanraden niet te lang te wachten. Niet alleen door mogelijke kostenverhogingen maar ook door strengere regels die men verwacht op te leggen.

De regels voor een KITAP waren in 2011 al strenger als verwacht.
Ben ook zeer tevreden destijds de knoop te hebben doorgehakt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2014 19:24 Lieve wrote:

Daar ben ik niet van overtuigd, Anne Mieke. Het was inderdaad een flink aantal jaar geleden afgeschaft. Maar er was druk vanuit het Ministerie voor Toerisme om het voor Riau terug in te voeren. Zover ik weet is dit niet gebeurd voor andere eilanden en gebieden.
Schijnbaar komt dit dan toch weer terug. Volgens Wiki is het gemiddelde aantal dagen dat toeristen Indonesie aandoen 7,5 dag in 2013. Misschien wordt hier dan toch rekening mee gehouden?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2014 19:24 Lieve wrote:

Dit begrijp ik niet helemaal. Natuurlijk kan men IndonesiŽ op verschillende manieren indelen of bekijken. Als men het echter over inwonersaantallen, overheden, industrieŽn en de zakenwereld heeft, kan men wel stellen dat het westelijk deel hierdoor veel interessanter is voor de luchtvaartmaatschappijen. Vergelijk het misschien een beetje met Nederland (Randstad) of BelgiŽ (de driehoek Brussel/Gent/Antwerpen).
Ik vraag mij af of alleen het westelijk deel veel interessanter is voor de luchtvaartmaatschappij. Ik begrijp bovenstaande argumenten maar uiteindelijk gaat het erom hoeveel mensen een vliegtuig willen nemen. Een goed voorbeeld is Papua waar je gemiddeld veel verder vooruit een ticket moet boeken dan in het westen (heel veel migranten uit Java en Sulawesi bijvoorbeeld). Een ander voorbeeld zijn eilanden in de Molukken die dan weer wel en dan weer geen vliegverbinding hebben en mensen veroordeeld zijn tot lange, ongemakkelijke en niet ongevaarlijke boottochten. Ook daar kun je vaak niet zoals op Java, Bali of Sumatera bijvoorbeeld voor de volgende dag een vlucht boeken.

Er zijn de laatste Jaren nogal wat luchtvaartmaatschappijen weggevallen (bv Adam, Batavia, Merpati, Sky Aviation) en sommige routes worden niet opgevuld.
Eem voorbeeld hiervan is Kupang-Makassar, beide provinciehoofdsteden maar worden sinds een paar maanden niet met elkaar meer verbonden. Reken maar dat een drukke route was.Makassar ligt er recht boven maar er moet nu via Denpasar of Surabaya worden gevlogen.

Wat het dan wel is dat weet ik ook niet. Het oosten van Indonesie hoort er vaak niet bij, in alle opzichten, ook in dit blijkbaar.

Lodewijk35
Gebruiker
spacer line

Leuk is dat jullie allemaal zo'n beetje gelijk hebben. Visum duurder? Contraproductief. Andere landen goedkoper,interessanter, handiger, meer op toeristen ingespeeld?! JAZEKER!!
Maar dat neemt niet weg dat op dit Belandaforum alles weer terugkomt op....... n. Indonesia!
Toch?!
En dan betAAL ik toch die 30 dollar,of is het 35?
En dan weet ik ook nog dat ik in 1986 voor de eerste keer, met de njonja, 2150 gulden betaalde, PRO PERSOON!!!, voor een retour en nu 450 euri's, met dank zij Anne Mieke, nog een lunchwipje gratis naar Benkoelen.
Als ze daar in oktober maar een biertje bij de zeekant schenken.......
Toerisme is is ook een gevoel vrienden, want wat ben ik blij dat ik dit jaar NIET naar KL hoef....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,936,386 pageviews Een website van indahnesia.com