ISIS-leider roept alle moslims op te migreren naar kalifaat

Subforum In het nieuws 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 09-09-2015 04:10 schreef zieleffe:
Het is te gemakkelijk dit zo af te handelen, maar je hebt in je verhaal heel veel aangehaald wat zo waar is als een biet.
Je kan er verschillende manieren er over schrijven, dat, je hebt het over de kolonisator in de andere posting over IndonesiŽ geschreven.
Was het ook in Afrika dat het westen er uit geschopt werd
Zie Zimbabwe (voorheen RhodesiŽ) als voorbeeld nemen.
Het westen was bang van elkaar en men snoepte elkaars goederen af bij die arme boeren en weet ik waar ze de handel dreven zoals ook in zuid Amerika.
Het westen met de V.N. voorop hebben die kolonialisators geholpen zonder er een vergoeding tegen over te stellen ten slotte had die koloniale mensen er ook voor gewerkt in die landen.
Dan komt bij mijn complot theorie dat er meer was dat het westen niet goed heeft gedaan door er een systeem van te maken waardoor de grondstoffen niet te duur zouden worden.
Dat moet ergens een afspraak over gemaakt zijn en dan kom ik het verhaal van Jan tegen die daarover schreef
Jan in vorige pagina heb ik het uitgelegd dit is weer een nieuwe pagina geworden

Maar ja we moeten nog maar afwachten wat ons in Europa te wachten staat, alles zal gaan veranderen en niet in positieve zin ! Alle ellende is in weze geinitieerd door de usa die de basis hebben gelegd voor een chaos in het midden oosten waarschijnlijk gecommandeerd door de schaduwregering bestaande uit o.a. de 7 rijkste families ter wereld, het vaticaan en de jongens van de bilderberg groep, zij bepalen wat er op het wereldpolitieke toneel word uitgespeeld en of waar er ergens een conflct moet worden gecreeerd ter meerdere glorie van zichzelf en hun duistere agenda.ik geloof echt dat die schaduwregering bestaat en er altijd geweest is. Google maar eens op de Verginia company gesticht door de pilgrimfathers, meerdere (ex)usa presidenten waren/zijn rechtstreeks bloedverwanten van deze groep pilgrimfathers, ook Obama is via zijn moeder bloedverwant van de pilgrimfathers !evenals george washington etc. Ook de rol van het britse koningshuis is niet te onderschatten , het is natuurlijk heel vreemd dat de britse koningin officieel staatshoofd is van 26 landen waaronder australie en canada ? Zitten die ook in het grote complot ?
En de vrijmetselaars welke belangrijke rol spelen zij ? Drie kwart van de usa presidenten waren/zijn vrijmetselaars, evenals de pilgrimfathers, hun alziend oog staat op het dollarbiljet. Hoemeer je je hierin gaat verdiepen hoe meer je gaat geloven in het grote complot.

Dit Malam zijn de veroorzakers van een hoop ellende in de wereld en hoe kan je dat bezweren zolang er van die mensen rond lopen.
Zoals je hier in IndonesiŽ die mensen kan tegen houden die stelen en roven bij het leven, van de arme sloebers die hun dagelijkse bord rijst moet zien te bemachtigen met gewoon werken.
Je ziet het Malam het is iets waar de mens niet bij machte is en was om die mensen te tackelen.............
Emoticon: Angry Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

http://www.elsevier.nl/Buitenl(...)W/?pagenr=2#comments
De centrale moskee in Keulen - Saoedi-ArabiŽ wil er nog meer bouwen in Duitsland - Foto:EPA
Saudi-ArabiŽ is nog altijd niet bereid om meer Syrische vluchtelingen op te nemen. Wel wil het land 200 moskeeŽn in Duitsland bouwen, speciaal voor de migranten die daar al zitten.

Merkel wordt de eerste president van Euro-arabiŽ als dank voor haar infame verraad aan Europa. Haar naam zal terecht als een vloek voortleven,een wanklank krijgen als die van Adolf. Daarna, net als in Zuid Afrika met de zwarten,gaan Noord Afrikanen hier de dienst uitmaken.De voleinding van de droom van de gutmensch, op de grond liggend en kronkelend van puurheid en goedheid terwijl Europa instort.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het blijft bij mij spelen dat men zo naief in het westen reageerd.
Na aanleiding van wat er in Parijs is gebeurd
Dat ik er toch hier ook er wat aan toe wil voegen.
Als ik die schreeuwlelijker Imam hier hoor schreeuwen door die toeters op hun toren dan zou ik zo die man een flink onder zijn donder schoppen dat hij dat schreeuwen voor eeuwig afgeleerd zou hebben.
Je laat je eigen toch niet op zo'n manier afsnauwen.
Ja schijnbaar wel ze krijgen misschien die mannen die elkaar konten bijna kunnen kussen gelijk een harde zodat ze als ze thuis komen hun vrouwen een beurd geven en hup weer een moslim er bij
Hier onder enkele linken met inzenders hoe de doorsnee mens er over denk net als ik.

http://www.geenstijl.nl/mt/arc(...)p_tege.html#comments

Deze vraag is simpel te beantwoorden:
vraag eens in Indonesie of Malaysie hoe ze denken over de problematiek rond de al Aqsa moskee. Grote kans dat ze eerst bijgepraat moeten worden terwijl niemand zal ontkennen dat ze ook moslim zijn.
Het echte probleem zit in stammenstrijd en inter-etnische conflicten, waarbij religie wordt gebruikt als excuus, middel en oplossing.
De EU heeft als enige antwoord Herverdelen van niet alleen de welvaart maar ook alle door de overheid niet meer oplosbare problemen tot bij U op de deurmat.
Het maakbaarheidsideaal schrijft uw enige toegestane reactie voor terwijl de andere partij de volledige keuzevrijheid heeft, gesteund door mensenrechtenverdragen en boekenplanken vol Geleerde Boeken.
Kort samengevat, de EU stuurt aan op schaalvergroting in het openbare bestuur met gelijktijdige probleemfragmentarisatie voorzien van ťťnzijdig knellende voorschriften.
Met geloof heeft dat in erste instantie niets te maken, totdat blijkt dat je het succesvol als excuus kunt gebruiken om er voordelen mee te behalen.
Als burger zou je hier de les uit kunnen trekken dat we juist massaal de islam moeten gaan omarmen. Kennelijk kun je je dan aan iedere verdere verantwoordelijkheid onttrekken.

Ik zal een voorbeeld geven van de gekkigheid in nederland en europa. In een universiteit wordt een speciale gebedsruimte voor moslims gemaakt. Omdat moslims kunnen bidden. Voor andere geloven is er niks en komt er niks. Ga je er tegen in. Is het discriminatie. Maar de andere geloven op hun beurt worden ook weer gediscrimineerd opdat hun dat niet krijgen.Hier moet het dus duidelijk zijn. geen gebedsruimte en zp wordt niemand gediscrimineerd. Geloof hoort niet thuis op een universiteit. Een baas neemt een moslim aan. Dan krijgt die baas te horen dat mohamed wel 5 x keer moet bidden en hij daar een ruimte voor beschikbaar moet stellen. Het kost de baas geld. Maar doet hij het niet is het discriminatie. Nou zegt de baas. Ja amehoela. Ik hoef zo'n gast niet want hij kost mij extra geld en is niet beschikbaar als hij bidt. Ik neem ze niet meer aan. En wat denk je het is weer discriminatie. En daar moeten we nu eens vanaf . Die discriminatiekaart voor het minste of geringste. Ze gebruiken het zelfs al als ze iets niet aanstaat. En daarvoor geen geloofsuitingen in het openbaar. Op werk. Geloven in moskee of kerk of thuis en in prive tijd. En wil je daar niet aan voldoen dan hoeft bijvoorbeeld een baas je niet aan te nemen. Zo zou het moeten zijn.Niet wij horen ons aan te passen aan een religie maar zei horen zich aan te passen naar onze normen en grondwetten en daar nasr leven in het openbaar of bij de baas. En dat is nou de grote fout in Nederland. We stellen in weze hun religie hoger als onze grondwet en onze normen en waarde.Want hoe je het went of keert . Onze gelijkheid houd in dat ze net als andere godsdiensten mogen geloven. Het mogen belijden maar wel achter de voordeur of in kerk of moskee. Maar dit sukkelkabinet geeft ze niet 10 vingers maar ook al onze tenen. We passen ons zelfs al aan aan minderheden en de nieuwe vluchtelingen om ze niet voor het hoofd te stoten. Nee weet je wie echt voor het hoofd gestoten worden door die kudtpartijen als groenlinks pvda en d666 en pvvda. Dat zijn wij burgers van Nederland die zich constant maar moeten aanpassen naar anderen. Wij zijn degene die geschoffeerd worden op zeer ernstige wijze.En alles maar moeten accepteren.Belachelijk gewoon. Als we dat zouden doen als nederlander in hun land en hetzelfde eisen zouden we gelijk worden geexecuteerd.Nee die kudtknuffelaars zoals een pechtold samson en klaver . Daar moeten we snel vanaf. Die zijn schadelijk voor mij en u.Kijk maar dat gezeik met zwarte piet. Een ruttegraatloze Rutte. Ja zwarte piet is zwart. Kijk en dasr maakt Trutte zich makkelijk vanaf. Want het had allang opgelost kunnen zijn als hij echt ern minister president geweest was. Want dan had hij er achteraan gezegd. En de meerderheid heeft beslist dat hij zwart blijft. Dus einde discussie. Kom maar terug als er een meerderheid is die zegt dat hij niet zwart meer moet zijn. Bam opgelost. Kijk en daarvoor zo gaat het met alles. Dit kabinet wil geen oplossingen.Die leven op problemen zodat ze kunnrn blijven plakken aan het pluche.Dit kabinet discrimineerd tegenwoordig ons de burger van nederland. Minderheden regeren. En de meerderheid heeft maar te slikken.
tweetybird | 15-11-15 | 23:18

http://www.nujij.nl/algemeen/bonusquote-imam-geeft-toe-aanslagen-hebben-wel.34178338.lynkx

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ben juist terug van Ubud/Canggu wat een opluchting geen toeters meer !
februari verlaat ik Java, veel te saai voor mij, verveel mij hier dood en word hier depressief . Bali voelt als thuis komen . Versta echt niet waarom hier mensen op het forum zo negatief zijn op Bali !

bulekurus
Gebruiker
spacer line

http://www.tripadvisor.nl/Rest(...)avore-Ubud_Bali.html

Dit vind je niet in jogya . Ben lekker gaan eten met mijn prinses 2,5 juta.
In Bali kan men genieten van het leven. Daar leef ik voor !!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.balekurus, ik begrijp ook niet zo goed waar die afkeer vandaan komt. Ik zelf heb veel gereisd in Zuid- en Midden Amerika, Noord- en West Afrika, Zuid China en Zuidoost Azie en kan me voorstellen dat voor echte reizigers Bali niet echt spannend is. Maar om ergens tijdelijk te wonen geef ik, na een aantal jaren in Zuid Frankrijk , toch de voorkeur aan Ubud in Bali. Net buiten het centrum woon je in een prachtige omgeving, met een prettig klimaat, met een relaxte sfeer en met veel aangename voorzieningen binnen handbereik.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Dank u job, eindelijk iemand met visie over levenskwaliteit ! Ubud is zalig. Na twee jaar Java is het genoeg, er stroomt geen energie meer is mijn aderen, terwijl kansen genoeg.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ho ho heren dat zijn persoonlijke smaken ik ken wel een paradijs.
Dat is in een resort op Bintan je hebt er van alles, maar je vergeet de prijs en daar gaat het met vele mensen om, niet zo reseluut naar mensen roepen, die Bali maar niks vinden.
Bali is mooi voor een maand en dan moet je er weg wezen.
Er is niks te beleven voor ouderen dan seks en aanverwanten praktijken.....
Dat heb ik al vanaf 1994 ervaren................ Emoticon: Bye bye Emoticon: Wink

bulekurus
Gebruiker
spacer line

tja als je in Kuta bent, maar op een appartementje in Jakarta is ook niet veel te beleven buiten disco, sex massagesalons, malls en vieze lucht Emoticon: Yes!
ťťn ding heb je wel gelijk smaken verschillen Emoticon: Worship

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat kan je er over oordelen? ben je hier al eens een keer geweest?
Het verveeld nooit je komt altijd andere mensen tegen.
En het is elke dag niet het zelfde dicht bij zee dus de lucht is hier schoon.
Maar er lopen hier wel honderd tal schoonmakers-sters die de omgeving schoon houd.
Massage salons, dokter vele eet tentjes, supermarkt en veel terrasjes en een zwembad.
Wat wil je nog meer.
Je kan hier elke dag een schoon onderbroek aan trekken ze komen het ophalen en gewassen en gestreken terug brengen water nodig bellen en ze zijn er wat moet ik nog meer opnoemen.
Ja ga je de stad in en dat doe ik nog wel eens een keer dan is het angot Transjakarta bus way en je kom overal.
Je zie wat en verveeld nooit, je kan je ergeren, dat doe ik ook wel vaak, maar ja dat is het spannend in het leven.
Dicht bij zee de lucht word elke dag gezuiverd zoals het overal gezuiverd word als je dicht bij de zee zit
Thuis op je appartement kan je doen wat je wil, slapen, internetten, TV kijken, douchen en drinken wat je ook in huis haal 5 minuten lopen naar supermarkt.
En als je thuis een koud pilsje wil drinken, komen ze dat voor de zelfde prijs, al je het drinkt op een terrasje het nog brengen ook, maar ik heb een koelkast.
De zelfde prijs in de supermarkt, dus u vraag en zij dragen.............. Emoticon: Shiny
Wat is daar mis mee....................... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

MAAR WE WIJKEN WEL AF VAN DE THEMA........... Emoticon: Very funny Emoticon: Eerie

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

كل العرب مساعدة العالم.
وجدوا أنها في ومحمد أفضل من هنا على الأرض

All Arabs help the world.
They find it at Muhammad's better than here on earth

bulekurus
Gebruiker
spacer line

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Parijs....
Ik hoop dat de westerse wereld nu ook beter begrijpt waarom zoveel moslims moeten vluchten. Solidair met Parijs, maar ook met Syrie, Bagdad, Sanaa, Beirut, Kabul en al die andere steden waar vooral Moslims het slachtoffer zijn van de BARBAREN van IS!

bulekurus
Gebruiker
spacer line

binnen IndonesiŽ heb je dan FPI en ander troep

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.refdag.nl/kerkplein(...)icht_na_wet_1_954225
Duizend kerken IndonesiŽ dicht na wet
18-11-2015 09:43 | gewijzigd 18-11-2015 09:44 | Redactie kerk
Duizend kerken IndonesiŽ dicht na wet - Indonesische politieagenten staan naast de resten van een kerk in de provincie Atjeh die vorige maand op verzoek van moslims is verwoest. beeld AFP
Indonesische politieagenten staan naast de resten van een kerk in de provincie Atjeh die vorige maand op verzoek van moslims is verwoest. beeld AFP
Zeker duizend kerken in IndonesiŽ zijn gesloten sinds de invoering van de wet voor religieuze harmonie in 2006.

Dat meldde de Amerikaanse nieuwswebsite Christianity Today dinsdag.

De wet in het land schrijft voor dat religieuze minderheidsgroeperingen die een gebedshuis willen bouwen, eerst handtekeningen moeten verzamelen bij de religieuze groepering die in de betreffende wijk de meerderheid heeft. Als bijvoorbeeld de grootste protestantse gemeente een kerk in een buitenwijk van Jakarta wil bouwen, moet ze handtekeningen ter instemming verwerven van zestig christenen en negentig mensen die een ander geloof aanhangen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-11-2015 10:39 bulekurus wrote:
Ben juist terug van Ubud/Canggu wat een opluchting geen toeters meer !
februari verlaat ik Java, veel te saai voor mij, verveel mij hier dood en word hier depressief . Bali voelt als thuis komen . Versta echt niet waarom hier mensen op het forum zo negatief zijn op Bali !
Daar kom je nog wel achter. Ik had er maar 3 maanden voor nodig, sommigen een of twee jaar en "dromers" jaren. De juiste mentaliteit is nog niet in botsing gekomen met je. Je moet uit stevig hout zijn gesneden om het daar vol te kunnen houden, TENZIJ je leeft van een pensioen of uitkering. Maar als je zelf je geld moet verdienen......ik heb ze zien komen en gaan. Was vorige maand nog in Zuid-Bali en vond bijna niemand meer terug van een paar jaar geleden. Allemaal met de staart tussen de benen en berooid terug naar patria.
En waaron voelt Bali als thuis komen? Omdat het westers is, alle westerse geneugten zijn daar aanwezig. Moet je daarvoor verhuizen naar Indonesia? Dat vind je ook aan de Costa del Sol.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-11-2015 12:04 jobvanstaalduinen wrote:
Maar om ergens tijdelijk te wonen geef ik, na een aantal jaren in Zuid Frankrijk , toch de voorkeur aan Ubud in Bali. Net buiten het centrum woon je in een prachtige omgeving, met een prettig klimaat, met een relaxte sfeer en met veel aangename voorzieningen binnen handbereik.
Prachtige omgeving maar de meest westerse plaats in Indonesia, nog meer dan Jakarta. Het aantal westerlingen is er percentagegewijs het grootst van het hele land. Op zich niet erg maar waarom dan in Indonesia gaan wonen als men niet zonder "hetzelfde soort" kan? Dan zijn er wel betere en makkelijkere plekken op deze aardbol.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oeps, nu is het wachten op Elsbeth t.a.v. deze harde woorden, of toch niet Emoticon: Confused
Overigens had ik begrepen dat Job net als Malam pensionada is, dan zal het je een worst zijn waar je zit YB.
Als ze maar lief en aardig zijn en dat is in IndonesiŽ als je geen bisnis doet en alleen maar met je dompet zwaait nergens geen probleem. Emoticon: Blush

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Voilŗ hier hebben we weer de negativiteit en dan nog door iemand die in zijn nickname met trots Bali gebruikt. Krijg weer een dejŗ-vue van een aantal jaar geleden toen moest ik ook niet naar IndonesiŽ komen met veel blŗ blŗ . Het project is opgezet, personeel is super getraind er is een serieuze meerwaarde. Ik verkoop graag en begin terug op nieuw, vind dat leuk.
Ben nu iemand die graag verhuist en nieuwe dingen opzet, dat is mijn talent. Kan zelfs een een aap met ťťn arm laten werken die het zelfde presteert als met twee armen.
Natuurlijk als je negatief in gesteld bent trek je het negatieve aan, dat is duidelijk.
Ik ga niet naar Bali om mensen te ontmoeten, ik ben asociaal wel om de vrijheid te hebben om in Patatohead, La plancha , ecobeach, rockbar een flesje champagne, biertje of dergelijke te nuttigen op het moment wanneer ik dat wil.
Het is wel duidelijk dat jij zich laat omringen door negatieve mensen want ik ken alleen mensen die succes hebben op Bali. Tja het zal weer die roze bril zijn Emoticon: Yes!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat is natuurlijk het hele verschil: moet je er je brood verdienen, of ben je met pensioen?
Maar ook dan is de vraag uit welk hout je zelf gesneden bent. Voor Malam is het fijn (ondanks bepaalde ergernissen en zorgen) om in Sukabumi te wonen, een ander zou daar nog niet dood gevonden willen worden. Het is ongetwijfeld wel meer IndonesiŽ dan Ubud. Dus zo'n oord vind je niet zo snel ergens anders en dichterbij. Ik vind persoonlijk de omgeving van Ubud erg mooi, maar het stuit mij vreselijk tegen de borst dat het toerisme het lokale leven wegdrukt. Zo ervaar ik dat tenminste. YB, zou het ermee te maken hebben dat veel van die westerlingen een Indonesische partner hebben? Dan is het toch minder voor de hand liggend om te verkassen naar Frankrijk of de Costa del Sol?
Hoe liggen die verhoudingen, zijn het inderdaad veelal mixed couples? Da's toch ook de reden dat Malam in IndonesiŽ zit en niet in Portugal?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ben benieuwd hoeveel geslaagde, werkende vrienden iemand als Amed East Bali heeft. Die runt hier toch al jaren een goedlopend bedrijf? Ik geloof het zonder meer dat YB veel ziet komen en gaan, maar ik heb begrepen dat vooral de afhakers op zijn pad komen. Je zal het ongetwijfeld zo procentueel kunnen uitrekenen: wie komt en wie vertrekt na een tijdje weer?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-11-2015 13:31 elsbeth wrote:
Ik ben benieuwd hoeveel geslaagde, werkende vrienden iemand als Amed East Bali heeft. Die runt hier toch al jaren een goedlopend bedrijf?

Amed , zit al jaren op Bali, ik "kende"of eigenlijk "discussieerde" wel eens met hem bij de site Vrienden van Bali.

Y-B komt veel in aanraking met zijn clienten, vaak mensen die in problemen zijn geraakt , soms "losers" Emoticon: Cry sorry) die ook eigenwijs zijn .

Ik heb zelf ook mijn eigen Indonesisch "wereldje" in West Java/Jakarta e.o , die anders zijn dan zoals ik hier vaak lees.
Grote stad(Jakarta) , en geen "kampung" toestanden.

In Ollanda ook , dus denk niet dat ik naar de kalifaat gebied ga verhuizen (effe on topic blijven Emoticon: Wink ).

bisa dicek of makemyday .

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 19-11-2015 06:01 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Prachtige omgeving maar de meest westerse plaats in Indonesia, nog meer dan Jakarta. Het aantal westerlingen is er percentagegewijs het grootst van het hele land. Op zich niet erg maar waarom dan in Indonesia gaan wonen als men niet zonder "hetzelfde soort" kan? Dan zijn er wel betere en makkelijkere plekken op deze aardbol.

IK zou niet weten wat een betere plek is. Vilca Bamba in Equador is nog wel een aardige plekje, maar toch te weinig voorzieningen om aardig te leven voor een Amsterdammer als ik. Ook ooit Chang Rai in Thailand ooi overwogen, maar is toch een mindere omgeving. Het leven in Mediterraan Europe heb ik nu bijna 10 jaar gedaan, maar mist toch iets ten opzichte van Bali. Overigens is dit voor mij en mijn vrouw een tweede plek plek om tijdelijk te wonen. Amsterdam blijft voor ons een onmisbare basis. En het gaat mij niet om om "mensen van hetzelfde soort", dat kan ik goed missen. Maar wel om goede voorzieningen, een prettige sfeer een aangenaam klimaat en een mooie omgeving om als pensionado zolang het kan te genieten van het leven!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 19-11-2015 13:56 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Amed , zit al jaren op Bali, ik "kende"of eigenlijk "discussieerde" wel eens met hem bij de site Vrienden van Bali.

Y-B komt veel in aanraking met zijn clienten, vaak mensen die in problemen zijn geraakt , soms "losers" Emoticon: Cry sorry) die ook eigenwijs zijn .

Ik heb zelf ook mijn eigen Indonesisch "wereldje" in West Java/Jakarta e.o , die anders zijn dan zoals ik hier vaak lees.
Grote stad(Jakarta) , en geen "kampung" toestanden.

In Ollanda ook , dus denk niet dat ik naar de kalifaat gebied ga verhuizen (effe on topic blijven Emoticon: Wink ).

Hallo Om geen kampung ze hebben nog niet zo lang geleden Pulo ontruimd.
Zlefs moet ik met de de angot eerst door een kampung Muara Angke rijden en dan pas naar Green Bay.
Stinken doet het daar en open riool, maar je ziet er ook mooie huizen tussen door de andere hutjes.... Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-11-2015 13:31 elsbeth wrote:
Ik ben benieuwd hoeveel geslaagde, werkende vrienden iemand als Amed East Bali heeft. Die runt hier toch al jaren een goedlopend bedrijf? Ik geloof het zonder meer dat YB veel ziet komen en gaan, maar ik heb begrepen dat vooral de afhakers op zijn pad komen. Je zal het ongetwijfeld zo procentueel kunnen uitrekenen: wie komt en wie vertrekt na een tijdje weer?

Is moeilijk hoor Elsbeth, data over dit soort dingen wordt hier namelijk niet bijgehouden Emoticon: Nooo

Lees het onderstaande stukje is uit de Jakarta Post misschien wordt het dan duidelijker wat westerlingen die hier in de samenleving zijn op gegaan bedoelen Emoticon: Yes!
Dit is een mooie site voor vakantiegangers Elsbeth, er zijn hier ook veel mensen die prachtige informatie kunnen geven maar wel hun ogen sluiten voor de werkelijkheid.

Prachtige verhalen, ťťn groot paradijs, tja als je 4 weken door IndonesiŽ trekt misschien nog wel, maar weet je, er zijn plus en min kanten, er zijn gebieden in IndonesiŽ die beslist niet veilig zijn.
Mensen die er mee bekend zijn waarschuwen keer op keer, maar elke keer weer worden die op hun vingers getikt onder andere door jou, terwijl jouw kennis inmiddels niet meer voldoet aan wat er nu hier aan de hand is.
Niet grof de waarheid vertellen is het devies, laat mensen maar zelf in het mes lopen, daar doe ik dus niet aan mee Emoticon: Nooo
Of je dat nu wel of niet leuk vind zal mij een worst zijn, zover ken je mij inmiddels wel. Emoticon: Wink

Mooie reisverhaaltjes vertellen prima, je kennis ventileren op een welhaast narcistische manier, niks mis mee, maar dan ook de negatieve dingen en niet doen of een aantal forumgebruikers die met goede bedoelingen waarschuwen, negeren omdat er ooit is een discussie is geweest waar je het niet mee eens was Emoticon: Bye bye
Ik heb inmiddels de zin verloren om iets over West Java te vertellen waar ik nu haast 8 jaar mijn tijd heb doorgebracht, dan komt er elke keer iemand overheen die er enkele keren doorheen heeft gereisd om te vertellen hoe het paradijs werkelijk in elkaar steekt Emoticon: Confused

Stel je dan een vraag dan krijg je geen antwoord Emoticon: Nooo
Vertel je iets dan komt dat als een boemerang bij je terug via reisverhaaltjes aan anderen met de strekking, zo heb ik het niet ervaren en zo was het dus niet. Emoticon: Blush
Doe ik dus niet aan mee Elsbeth, dat heb ik nooit gedaan op dit forum, ben je het oneens met mij, knal het er maar in, heb ik geen moeite mee.
Onderlaatst vond iemand mij een paardending, tja kan, heb ik geen moeite mee, misschien heeft hij in sommige opzichten gelijk, hij is het kwijt en ik doe er misschien iets mee Emoticon: Yes!
Zo werkt het op een forum, in de derde persoonsvorm etteren kan ik niets mee, daar heb ik in het verleden al eens mee afgerekend Emoticon: Yummie!

Dit gaat trouwens over Bogor, volgens een onderzoek de meest intolerante stad van IndonesiŽ, waar ik zit heeft een eervolle zesde plaats,niet vreemd de steden liggen 60 km uit elkaar.
This intolerance, this insular thinking, manifests itself in a myriad of ways in society and in politics. Itís there at the root of protectionist policies ó no land ownership by foreigners, no foreign doctors in Indonesian hospitals, Bahasa Indonesia requirements for foreign workers, tightened Temporary Stay Permit (KITAS) regulations, foreign multinationals such as Freeport that must divest more shares to Indonesians and so on and so forth.

Itís there in chest-thumping nationalism ó burn those foreign fishing boats, execute those foreign drug smugglers, prosecute those British journalists, foreigners must be the main culprits for the slash-and-burn forest fires.

And itís even there in eating habits. Where can we get Indonesian food? This was a question asked by a group of Indonesian senior managers after hardly a day in London on a sponsored study tour.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Jep, kan 'n hoop beamen wat hier wordt geschreven, 19 jaar nu, in Bandung en ik heb ze ook zien komen en gaan, vaak met de meest wilde plannen, laatste paar jaar zie ik vooral een hoop jongens in de textiel kapot gaan en verdwijnen, de luitjes die het hier over het algemeen volhouden zijn, zoals al werd geschreven hier, de luitjes die een pensioen, uitkering of ander geld van buiten hebben....

Zoals John, de vroegere eigenaar van de Nord Sea bar altijd zegt, "je kan in Indonesie een klein fortuin verdienen, maar je moet dan wel met een groot fortuin komen"....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,449,307 pageviews Een website van indahnesia.com