Indonesie: kappen nou!

Subforum In het nieuws 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sorry, ik kon het niet laten om er een flauw grapje van te maken terwijl het heel serieus is.
http://www.nu.nl/buitenland/38(...)er-dan-brazilie.html

Volgens mij gaat het hier vooral om Kalimantan, maar dat kon ik uit het artikel niet echt opmaken.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Ze zullen wel trots zijn dat ze ergens wereldleider in zijn nu Emoticon: Shut up!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat zijn ze al in vele zaken: in de top 3 van landen met de meest onbeleefde bewoners, in de top 10 van de meest corrupte landen, nummer 2 in een poll met de sexueel meest promiscue bevolking, hoofdstad in de top 10 van meest vervuilde steden. En zo zullen er nog wel meer zijn.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

en het meest corrupte rechtssysteem heb ik wel eens ergens gelezen

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Maar toch houden we van t land en de mensen, anders wonen we er niet, gaan we er niet heen op vakantie en trouwen we niet met de mensen vandaar. Ben er geboren woon in Nederland en heb daar een huis en ben met een Putri Solo getrouwd. En mn hart ligt daar.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat lijkt mij ook. De vervuiling, de corruptie, de promiscuÔteit van de Indonesische partners weegt blijkbaar minder zwaar dan de vele voordelen die het land en de bevolking bieden. Ik heb sterk de indruk dat zowel corruptie als promiscuÔteit zowel nadeel als voordeel biedt.Toch??

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Als we echt zo promiscue waren, zou ik hier niet met mijn (bule) echtgenoot willen wonen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 13-07-2014 05:38 Lieve wrote:
Als we echt zo promiscue waren, zou ik hier niet met mijn (bule) echtgenoot willen wonen.

Het verhaal over de promiscuiteit van de Indonesiers is al jaren geleden een terug kerende geliefde thema van een paar leden/schrijvers van Indahnesia.
Ze halen zelfs diverse onderzoekingen om het te kunnen onderbouwen

Alleen weet ik niet wat ze onder promisdinges Emoticon: Shiny bedoelen .
Dat hebben ze hier niet verder verklaard .

Want anders zou ik mss een vergelijkingen kunnen maken met Ollanda.
Ik woon al > 45 jaren hiero, heb de resten van flower power beweging meegemaakt, heb in diverse universiteitssteden van Nederland gewoond/ "gestudeerd".

Ik denk dat de Indonesiers nog veel meer te leren of in te halen bij de Nederlanders.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-07-2014 21:01 elsbeth wrote:
Ik heb sterk de indruk dat zowel corruptie als promiscuÔteit zowel nadeel als voordeel biedt.Toch??

Corruptie of zoals de Indonesiers KKN is de kanker van een samenleving.
Die moet men uitroeien , chemokuur, bestralen of snijden.

Aan de andere kant bevordert het de informele economie.
Dus als men een goede belastingdienst heeft ( eerlijk handhaven, registreren=NPWP , ) dan kan de staat nog terug halen.

Promiscuiteit zit min of meer gebakken in de genen van de mens , het kan het moreel aantasten .Het gezin/relaties ontwrichten.

Btw , ik maak verschil tussen betaalde liefde en vrijwillige "liefde" .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Corruptie verschaft toegang tot dingen die anders niet mogelijk zijn.
In landen waar dat aan de orde is, zoals IndonesiŽ, maken heeeeel veel mensen daar gebruik van. We spreken schande van de grote corruptie, en volkomen terecht, het is verschrikkelijk ontwrichtend. Jullie (daar) hebben daar veel meer ervaring mee dan ik.Maar in het klein knijpen we graag, vooral als het onszelf betreft, een oogje toe. Her en der wat flappen uitdelen om bovenaan te komen staan.
Ik heb dat hier nou al zo vaak gehoord. Of het nou om het binnenkrijgen van een extra fles whisky gaat, het afkopen van het niet dragen van helmen, etc.etc.
Komt het soms niet ongelofelijk goed uit?? Ik heb vaak de zin gehoord: Nederland is het land waar alles mag, maar niks mogelijk is. IndonesiŽ is het land waar niks mag, maar alles mogelijk is. Maakt dat het land ook tegelijkertijd niet aantrekkelijk?
En die sexuele promiscuÔteit, het zou best kunnen hoor, dat vreemdgaan volkssport nr.1 is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. Ik blijf me wel afvragen hoe onze, met IndonesiŽrs getrouwde, forummers daar dan mee om gaan, want het lijkt mij persoonlijk verdomd lastig. Maar het betreft waarschijnlijk alleen de partner van alle anderen behalve die van jezelf. Da's toevallig!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-07-2014 11:06 elsbeth wrote:

1 .Maar in het klein knijpen we graag , vooral als het onszelf betreft, een oogje toe. Her en der wat flappen uitdelen om bovenaan te komen staan.
Ik heb dat hier nou al zo vaak gehoord. Of het nou om het binnenkrijgen van een extra fles whisky gaat, het afkopen van het niet dragen van helmen, etc.etc.

2.En die sexuele promiscuÔteit, het zou best kunnen hoor, dat vreemdgaan volkssport nr.1 is, zoals hier zo vaak wordt gezegd.

3. Ik blijf me wel afvragen hoe onze, met IndonesiŽrs getrouwde, forummers daar dan mee om gaan, want het lijkt mij persoonlijk verdomd lastig.
Maar het betreft waarschijnlijk alleen de partner van alle anderen behalve die van jezelf. Da's toevallig!

1. Dubbele standaard/moraal.
Als ik de verhalen van vele schrijvers moet geloven dan zijn de meesten ervaringsdeskundigen v.w.b het "versieren" van een visum en andere soorten "papieren".
Sommigen beginnen zelfs als toerist, sosbud, kawin siri(Moslim huwelijk die door de staat en vrouwenorganisaties werd afgeraden/afgewezen ) tot uiteindelijk de juiste papieren/partner gevonden werden.
Zie oude posting .

2. In grote steden waar je anoniem ben is het makkelijker om buiten de pot te pissen.
In kleinere steden , provincie , kampung is het verdomd moeilijk .
(Zelfde zoals in Nederland )
En als een meisje/vrouw in de fout gaat ( de jongens gaan meestal vrij uit) weet de hele wijk/dorp dat ze fout geweest zijn .
Ben je een paria geworden .

Dat mensen(man/vrouw) seksuele behoeften hebben is normaal en menselijk.
Van daar dat ze jong trouwen(met een minimum leeftijd) , en jong scheiden .
De kans dat ze geld moeten uitgeven voor "betaalde liefde" en de mogelijkheden om met de andere sekse te ontmoeten is ook beperkt.

Ik heb wel in middle of nowhere in de buurt van Siak-Indrapura ( Pakanbaru) de plaatselijke jongeren zien bijeenkomen bij de grote brug van rivier Siak ( omstreeks 17.00 -zonsondergang).
Dat die jongeren met hun motorfietsen plus een vriendinetje achteropsoms "verdwalen" is te verwachten, ze weten ook waar Abraham de mosterd haalt .
Ze hebben daar geen gesubsidieerde jeugdhonken die onder leiding staan van culturele/ jeugdwerkers, zuipen aan de tap en blowend de dag doorbrengen.

3. Voor sommigen kan het een verademing zijn mits ze een goede partij hadden ontmoet.
Voor anderen kan het koppijn verzorgen , voor al als ze pech hebben dat ze een verkeerde hadden gekozen .
In het verleden heb je discussies in Indahnesia over de gekozen partners , en voor al de zgn aykamsi (ayam kampung situ).
Het is niet echt fijn om dat te lezen.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Surya heeft gelijk, de mens is geneigd tot "vreemd "gaan. In een onderzoek in Amerika is gebleken dat een heel groot deel van de kinderen niet van de "vader"is. Een natuurlijk verschijnsel is dat t vrouwtje, dus ook bij de mens, in de vruchtbare periode de neiging heeft om de beste gene te zoeken. En de man profiteert en maakt daar dankbaar (ge)(mis)bruik van. Dus niet alleen in IndonesiŽ.
Maar is dit niet off topic. Dacht dat het om ontbossing gaat.
Het vreemde is dat het leger dat moet tegen gaan, maar dat de generaals heel veel geldelijk baaat hebben bij boskap.
Als de nieuwe president daar nou werk van maakt. lijkt mij ook een mooie taak voor de KPK.
Daar zit ook een hoop corruptie bij.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,096 pageviews Een website van indahnesia.com