BJPS ziektekostenverzekering


 Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
De keizer
Gebruiker
spacer line
 


Op 18-12-2019 04:01 schreef jakarta-snacks:
Keizer,

Exact wat Malam zegt en lees zijn comment 100x, leer hem uit je hoofd!
en daar wil ik nog op aanvullen:
Als het om geld gaat (waar vrijwel elk gesprek naar toe gaat):
Trap op de rem.
Denk na. Denk na. Denk na, neem genoeg tijd en neem dan een beslissing.
Gebruik het woord "ja" totaal niet. Ook niet in "Ja, dat snap ik wel, maar ...".
Hier is het smoezen&lulkoek boek dikker dan het boek van Sinterklaas.

Enfin, BPJS. behoorljk schrijnende verhalen over gehoord, maar ja, wat wil je voor een paar euri per maand. En beter dat dan niets (voorheen, indien geen geld).

Wat 45Havana hierboven al zei: Trek de "particulierenkaart" en je krijgt een boek (lijkt meer op brochure) te zien met allerlei kamers, bedragen, inclusief etc wat je kan krijgen voor je kaart.
Ik stond verbijsterd. Niet zo lang geleden ervaren.
Standard room (eten voor de hond ongeveer)
Special room (eten voor de hond met banaan)
VIP room (mmm best wel ok eten)
Super VIP room (yo, niet verkeerd dat eten met banaan)
Super Gold VIP room (hee, hier wil ik wel wat meer van)
Super Gold Executive VIP Room (Dit is niet meer normaal hoor)
Super Platinum Executive VIP room (HEEE, mijn kaviaar is op!!!!! En meer gerookte zalm yaaa?)
etc.

Je komt superlatieven tekort Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Kom alleen "++" nog tekort in de hogere klassen (en dan doel ik niet op twee of meer bananen)

Hahahah erg grappig~ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud





Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line
 

Hr de Keizer ; Neem vooral de goede raad van de twee respectabele forumleden in acht . ( Malam / Jack S )
--------------------------------------------------

Goede raad hoeft niet duur te zijn !! Emoticon: Nooo





Samen met ondergetekende is ...drie maal scheepsrecht Emoticon: So funny

Permis Zaijian

Luo Ni Emoticon: I love it





Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

De keizer
Gebruiker
spacer line
 

Hartelijk bedankt Heer Luo NI

Ik heb problemen om de Indonesische cultuur te begrijpen.

Een voorbeeld: laatst met mijn vrouw naar de tandarts geweest. De tandarts had net zijn nieuwe praktek geopend.
Er was een welkomstaanbieding om je tanden te laten schoonmaken, kosten: 400.000 IDR, Inclusief check up.

De tandarst zei;" U heeft 1 vulling nodig. Oh wacht u heeft twee vullingen nodig en toen opeens 3 en toen 4 Emoticon: Stupid :Ja doei!

Vorige week naar de tandarts in Kuala Lumpur geweest, met mijn vrouw en mijn schone-moeder blijkt dat ik helemaal geen vullingen nodig heb.

Ik kan het maar niet begrijpen .. De maximale winst willen behalen maar totaal niet aan de toekomstig denken.( Klantenkring/ reputatie)

Mijn vrouw zegt:" Survival of the fittest" Dat kan toch niet waar zijn?




Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line
 

De Keizer wrote ;
Ik kan het maar niet begrijpen .. De maximale winst willen behalen maar totaal niet aan de toekomstig denken.( Klantenkring/ reputatie)

Mijn vrouw zegt:" Survival of the fittest" Dat kan toch niet waar zijn?
------------------------------------------------------------------------------------------
Helaas is dit de waarheid , uw ,,Istri,, heeft gelijk ... men denkt niet aan morgen maar alleen aan vandaag ( hari ini) .
Dit is het culture verschil o.a tussen Holland en Indonesia .
Wees blij dat uw vrouw haar tanden nog heeft .... want als ze getrokken waren dan had dokter Giggi deze morgen al te koop aangeboden compleet met een nieuw kunstgebit ( Emoticon: Shut up! ) My sense of humor . Emoticon: Blush



Permisi Zaijian

Luo Ni Emoticon: Blush



Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

De keizer
Gebruiker
spacer line
 

------------------------------------------------------------------------------------------
Helaas is dit de waarheid , uw ,,Istri,, heeft gelijk ... men denkt niet aan morgen maar alleen aan vandaag ( hari ini) .
Dit is het culture verschil o.a tussen Holland en Indonesia .
Wees blij dat uw vrouw haar tanden nog heeft .... want als ze getrokken waren dan had dokter Giggi deze morgen al te koop aangeboden compleet met een nieuw kunstgebit ( Emoticon: Shut up! ) My sense of humor . Emoticon: Blush


Permisi Zaijian

Luo Ni Emoticon: Blush
[/quote]


Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud





jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 18-12-2019 17:30 schreef Luo Ni:
De Keizer wrote ;
Ik kan het maar niet begrijpen .. De maximale winst willen behalen maar totaal niet aan de toekomstig denken.( Klantenkring/ reputatie)

Dat heb je helemaal goed gezien, Keizer.
Short term thinking, terwijl ze totaal niet in de gaten hebben over de langere termijn (goede klant = blije klant = terugkomen = meer centjes en zelfs aanbeveling aan anderen = nog meer centjes).

Zie ik - en ongetwijfeld alle medeforumleden - vrijwel dagelijks weer.


Heldere ziende

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line
 

In Indonesi√ę is 1000 rupiah vandaag meer waard dan 10.000 rupiah morgen althans zo handelt 90% van de bevolking.


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

De keizer
Gebruiker
spacer line
 

Ik vraag me af waar die mentaliteit vandaan komt.

Ook vraagt men nooit in een restaurant of het gesmaakt heeft.
Als ik zeg:" het was niet lekker" zeggen ze gewoon bedankt! Emoticon: Stupid
Nou ja, zal nog een heleboel moeten leren/ ervaren Emoticon: Yes!



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Ik heb de indruk dat je tegen nog veel verrassingen op gaat lopen Keizer, vandaar dat de Indah gemeenschap hier je steeds weer op het hart drukken, verwerk de verrassing, denk er goed over na en reageer niet impulsief en helemaaaaal niet als er geld in spel is. Emoticon: Blush
On 19-12-2019 07:33 De keizer wrote:
Ik vraag me af waar die mentaliteit vandaan komt.
Daar is in het verleden hier al een aantal keren over geschreven.

Europeanen hebben vanaf de tijd dat ze nog in een berenvelletje en met een knots een vrouwmens aan de haren hun grot in sleepten Emoticon: Yummie! in de zomer moeten zorgen dat ze in de winter wat te verhapstukken hadden, m.a.w. vooruit denken. Emoticon: Yes!

Iets wat in de tropen veel minder noodzakelijk is, er is het hele jaar wel wat te bikken, dus waarom zouden mensen aan de toekomst denken. Emoticon: Blush

Historische gegroeid dus een cultuur dingetje. Emoticon: Shiny



De keizer
Gebruiker
spacer line
 

Hartelijk bedankt Heer Malam. Emoticon: Smile









jstar
Gebruiker
spacer line
 

Het is niet alleen het gemis aan de noodzaak vooruit te denken, het is ook zo dat alles veel sneller kan veranderen.

Een munteenheid kan devalueren, de huizenmarkt kan instorten, er kunnen rellen ontstaan. Kortom, je kan van vandaag op morgen alles kwijt zijn.

Er is hier geen enkele werknemer ge√Įnteresseerd in het bedrijf en wat jij als klant ervan vindt. Ze werken voor de baas, de eigenaar. En terwijl men gek is van allerlei off-sites en seminars en team building en evenementen voor personeel, wordt in de klantvriendelijkheid de tevredenheid als ondergeschikt ervaren.

Ik zag laatst de menu kaart in bij een redelijk nieuw sushi en ramen restaurant. Hmm, interessant en niet duur. We bestellen, eten en bij de rekening zie ik een prijsverschil. Natuurlijk protesteer ik en weiger het zo te laten (mijn vrouw probeerde me af te remmen, die zag de bui al hangen). Ze komen met de menukaart en daar staan andere prijzen in, dus die buiten bij de ingang heeft blijkbaar nog de vorige prijzen. De rekening was al gemaakt en kon niet worden aangepast. Ik moest de eigenaresse erbij laten komen en legde haar uit dat je geen klanten kan lokken met verkeerde prijsinfo......

Emoticon: Frustrated



jstar
Gebruiker
spacer line
 

Huis kopen. Vraagprijs is 10 miljard. Bod van 8 miljard. En dan wordt de vraagprijs......

...... 12 miljard.


Over de BPJS; je kan tegenwoordig maar 1 klasse veranderen. Dus niet van 3 naar 1 maar alleen via 2. En er zijn wachttijden ingebouwd zodat je niet last minute verandert. Je hebt altijd recht op de 'betere' klasse trouwens, als je het verschil in verzorging (dus niet de BPJS bijdrage) maar bijbetaalt.

Ik ken mensen die het maandelijks bedrag niet konden betalen voor een familie van vier. En nu krijgen ze per sms een aanslag over achterstallige bijdragen van 8 miljoen. Maar ja, een kale kip valt niet te plukken. En nu het belachelijke; omdat ze de BPJS diensten niet gebruikt hebben, krijgen ze 'maar' een boete van 500.000 ?!



45havana
Gebruiker
spacer line
 

Nog even het volgende; In nederland kennen we geen VIP room of super VIP.In je verzekerings toelichting staat dat ze de ziektekosten in buitenland(indonesie) vergoeden naar nederlandse maatstafen.
Dus als er op de nota staat dat je in een VIP of Super VIP hebt vertoeft vergoed de verzekering in nederland het niet,met als argument dat de nederlandse maatstafen geen VIP kent.Dus zorg ervoor dat de aanduiding VIP niet op de nota gezet wordt. Eigen ervaring, ik liep 2juta mis voor 3 nachten VIP, ben bij Zilverenkruis verzekerd en heb de duurste uitvoering via UWV vanwege groeps korting. Emoticon: Frustrated



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated





jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 19-12-2019 14:51 schreef 45havana:
ben bij Zilverenkruis verzekerd

Naam zegt het al he. Zilveren kruis.
Had je verzekerd moeten zijn bij SuperVIPGolden-edged-platinumkruis.


Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 19-12-2019 14:51 schreef 45havana:
via UWV vanwege groeps korting. Emoticon: Frustrated


Ben je werkloos dan?
UWV...
Groepskorting.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Sorry, kon het niet laten.


Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

En dan smijt ik er ook nog even een off topic ding tegenaan.

Een goede vrind van me (hij zal wel zeggen: "vage kennis ja" Emoticon: Wink bestelde iets op tokopedia voor een x bedrag.
"Wat als ik er nou 100 koop?"
Antwoord was een hoger bedrag per stuk... Emoticon: Confused
"Ja, verkoper, hoezo dan? "
"Ja pak, ik heb er meer werk aan". Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Je verzint het niet.


Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Die vent heeft waarschijnlijk ook zijn 8 cilinder Ferrari weg gedaan vanwege het milieu en twee vier cilinder suv's aangeschaft Jak. Emoticon: Laugh out loud



jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Die vent zat nog niet zo lang geleden bij jou bier te drinken Malam...
Ik zal m straks vragen of ie zijn Ferrari al weg heeft gedaan Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud


Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Dat begreep ik al Jak. Emoticon: Laugh out loud



pelaut
Gebruiker
spacer line
 

Mijn recente ervaring met BJPS: Onze neef is motor agent in Jakarta. Laatst, tijdens een achtervolging van iemand met een valse nummerplaat tegen zo'n betonnen wegafscheiding aangereden van de busbaan. Been op 2 plaatsen gebroken. Moest, met z'n BJPS, meer als een maand wachten op de operatie waarbij er diverse stalen pennen in z'n been zijn gezet. Ben geen medicus maar lijkt mij dat een snellere behandeling de genezing ten goede was gekomen.



jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Een maand? Toe maar.
Hebben ze mogelijk opnieuw botten moeten breken alvorens met metaal aan de slag te gaan.



Heldere ziende

De keizer
Gebruiker
spacer line
 

De zus van mijn schone-moeder wachtte te lang met een hartoperatie. Eerst zou BPJS de operatie vergoeden maar toen er groen licht werd gegeven besloot BPJS het toch maar niet te vergoeden. REDEN: U heeft te lang gewacht mevrouw! Emoticon: Stupid

Toen naar een particulier ziekenhuis . Kostte 150 JUTA



jstar
Gebruiker
spacer line
 

^ Dit is wel logisch. Ik denk dat ze je niet het volledige verhaal verteld hebben.

Men geeft een soort referentie-brief voor de ingreep. Dit document heeft een vervaldatum.

Als iemand dus te lang wacht, verloopt dit natuurlijk en vervalt de BPJS goedkeuring.

Ze hadden eigenlijk gewoon een nieuwe aanvraag kunnen doen. Tja.



De keizer
Gebruiker
spacer line
 


Op 23-12-2019 04:48 schreef jstar:
^ Dit is wel logisch. Ik denk dat ze je niet het volledige verhaal verteld hebben.

Men geeft een soort referentie-brief voor de ingreep. Dit document heeft een vervaldatum.

Als iemand dus te lang wacht, verloopt dit natuurlijk en vervalt de BPJS goedkeuring.

Ze hadden eigenlijk gewoon een nieuwe aanvraag kunnen doen. Tja.


Klopt. De zus van mijn schone-moeder was een beetje bang. Maar bij de tweede aanvraag werd de claim afgewezen. Ja mevrouw u heeft de kans gehad. Emoticon: Bye bye
U had meteen de operatie moeten laten uitvoeren toen het ziekenhuis (van BPJS) zei:" nu opereren en dat heeft u niet gedaan" Emoticon: Bye bye



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,790,043 pageviews Een website van indahnesia.com