bintang biertje

Subforum Java 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Dat bedoel ik nou Sabar....en zijn miljoenen IndonesiŽrs die het moslim geloof niet aanhangen maar die helaas worden gedwongen het te doen.....
Juist deze mensen verkopen gewoon hun bintangs en andere etenswaar....
Hopende dat die witjurken gťťn opruiende taal preken om juist mensen met een lage IQ hun vuile werk af te maken snap je wat ik bedoeld?? Emoticon: Wink
Voor jullie in IR....een "fijne " ramadan toegewenst...... Emoticon: Cry Emoticon: Nooo

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Kembang het was vanmorgen in Solo in de eettentjes stampvol
Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit zo druk gezien, het leek wel of
er vanuit de kerken een excursie naar de eettentjes was georganiseerd.

En vanavond ..... tussen 17.00-18.00 zat het weer vol, rond 17.45 werd het
gekkenwerk om nog bij een van de eettentjes binnen te komen want klokslag 18.00
mocht iedereen aanvallen en nu ... 19.30 zit het nog vol en geen doorkomen op
de doorgaande wegen. Althans niet bij mij in de wijk.

Het vuurwerk wat her en der, midden op straat ineens tussen alle auto's en brommers wordt gegooid daar zouden ze er een aantal voor vast moeten zetten, duidelijk
mensen die nooit enige opvoeding hebben gehad.

Maar ... dit hoort bij de Ramadan ... of je het nu fijn vindt of niet.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

ibuluhu
Gebruiker
spacer line

Men viert Ramadan toch ook in andere landen , niet alleen in RI.

Het is niet alleen voor jullie in RI , Kembang, ik snap echt niet wat je bedoelt

Lodewijk35
Gebruiker
spacer line

Ja ligt aan de spoorlijn bij Gondangdia. Het is in zeker vijftig jaar niet veranderd.wij kwamen er voor het eerst in 1985 en alles is nog hetzelfde.
Ieder heeft zij eigen intieme herinneringen, maar het was een hele opluchting dat ze de rampoktijden 97-98 hebben overleefd. We gaan in oktober voor het eerst in 6 jaar er weer heen. Ik tel de dagen.....

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-06-2014 08:32 Lodewijk35 wrote:
Is het echt zo erg? En wordt het van jaar tot jaar slechter? Of is dat meer verbeelding?
Weinig verbeelding, zowel allochtoon als autochtoon bemerkt dit duidelijk. Ruim 15 jaren geleden merkte men vrijwel niets van de Ramadhan in negatieve zin. Nu wordt men met de neus keihard op de feiten gedrukt.
Vandaag van Pangandaran naar Tasikmalaya; niet 1 eethuisje open. Alles dicht. Zelfs enige lokale supermarkten waren gesloten. Dan zit je met een ziek kind in de auto dat moet eten en op tijd. Gaat dus niet.
Tja, West-Java wordt al enige jaren achter elkaar zwaar geterroriseerd door de witjurken. Het is niet direct dat de bevolking het wil want voor de vele eethuiseigenaars is het een rampenmaand.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou, niet alleen op West Java. Inderdaad, vroeger had je al dat gedoe, de opgeheven vingertjes en het opleggen van andersmans wil niet.

Nee, Lodewijk35, dit is allesbehalve verbeelding. Het wordt alleen maar erger.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

On 29-06-2014 11:19 Lodewijk35 wrote:
Trio half-Europees,SA ?! Dan ken je de situatie daar niet: is een Chinees met fan,zonder A-C en inventaris sinds de oorlog onveranderd. Heimwee en hunkerplek met legendaris goed eten. Europeanen kom je er weinig tegen, wel veel rijke Chinezen die zich met hele families laten afzetten uit dure automobielen.
Je weet niet wat je mist maat!
========================================================
On 29-06-2014 12:25 Surya Atmadja wrote: Ik ken die TRIO restaurant ook niet.

En we gaan nooit naar Chinese restaurants , we zijn Moslims.
Mijn ouders waren streng.

Er bestaan hier wat restaurants die uitgebaat worden door Chinese Moslims. Vnl. uit Xinjiang. Probeer eens Sulaiman, lekker hoor.

Tevens zijn er in de JakPus omgeving wel wat Chinese restaurants die Halal zijn: Cahaya Kota (waar mijn mama al ging toen ze nog een klein meisje was) en Ah Yat (in MidPlaza II in Sudirman) zijn goede voorbeelden. Paramount en Ah Yat in het Sahid Hotel serveren wel varkensvlees.

Zoals Trio zijn er wel wat meer in Glodok. Het is natuurlijk een Cantonese keuken. En daarvoor moet je eigenlijk in Hong Kong zijn (deze is enigszins ver'Indonesisch't). Maar goed, smaak is persoonlijk en misschien ben ik te verwend. De rijke Chinezen gaan eigenlijk meer naar de plaatsen met airconditioning (zie hierboven, maar natuurlijk nog liever naar Barat of Utara).

Het nadeel van Chinese restaurants hier is, dat ze de gezelligheid uitstralen van een supermarkt met al dat TL licht. Dat is heel Chinees trouwens; hoe lichter, hoe beter. Dat heb ik pas in Europa leren waarderen; de ambiance van een restaurant.

Wilt u een 'upscale' Chinees met een beter interieur proberen met toch nog democratische prijzen, ga dan naar Sun City in Glodok, aan de zijkant van het Lindeteves gebouw. Een mooie ervaring. De Dim Sum (en eend) zijn zeer goed, en op weekdagen is er een flinke korting als u voor de Dim Sum brunch met kredietkaart betaalt.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

In de grote shopping malls is er trouwens niet veel van Ramadan te merken. Behalve dat het wat rustiger is en er Islamitische liedjes worden gedraaid in de grootwarenhuizen, is er weinig verschillend. Tevens serveren de restaurants gewoon nog steeds bier. Dag 1 is gepasseerd.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lieve, dat is in Jakarta. Maar er is meer in dit land dan alleen de stad van Sodom en Gomorra. In Pangandaran was er weinig aan de hand maar dat heeft zich bestuurlijk los gemaakt van het puriteinse Ciamis (Pangandaran is nu een eigen kabupaten). Echter in Tasik was het muisstil in de mall.....en alle eetgelegenheden gesloten. Notabene in de mall; tot vorig jaar nog het enige heenkomen indien men in West-Java on the road wilde eten. Het is thuis stiekem eten of anders verhongeren.
Volgens het geloof hoeft een reiziger niet te vasten maar men kan noodgedwongen niet anders. There's no way than fundi's way.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Streekafhankelijk natuurlijk. Ik denk dat het vaak ook wel door praktische overwegingen is ingegeven en niet alleen door pressie; er zijn veel uitbaters die er gewoon geen behoefte aan hebben om in de etenslucht te werken of de staf is overdag te moe. Dat vind ik wel begrijpelijk, anderzijds wordt een bepaald gebied gewoon gegijzeld als er geen alternatieven zijn.

Er zijn er redelijk veel uitzonderingen op de plicht tot vasten, niet alleen de reizigers maar ook zieken en zwakke ouderen en ook jonge kinderen en zij die ongesteld zijn. Vandaar dat er hier altijd redelijk veel overdag open is. In grotere steden en plaatsen als Bogor, Bandung en Semarang bijvoorbeeld, is het niet moeilijk iets te vinden. Als backpacker op weg in Java zou ik wel wat voorzichtiger zijn en voorzorgen nemen. En ik zag ook weer een aantal bule toeristen op straat drinken en chips eten; weten ze nu gewoon niet beter?

De huishoudelijke staf staat nu trouwens nog vroeger op; het eist echt wel een tol van die mensen. Waar ik altijd bang voor ben, is de situatie op de weg, vooral na een aantal weken. Men racet 's avonds naar huis om te eten en iedereen is moe en geÔrriteerd in het verkeer.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-06-2014 03:40 Lieve wrote:
Streekafhankelijk natuurlijk. Ik denk dat het vaak ook wel door praktische overwegingen is ingegeven en niet alleen door pressie; er zijn veel uitbaters die er gewoon geen behoefte aan hebben om in de etenslucht te werken of de staf is overdag te moe. Dat vind ik wel begrijpelijk, anderzijds wordt een bepaald gebied gewoon gegijzeld als er geen alternatieven zijn.

En praktische overwegingen , het is normaal dat de omzet voor 1 maand per jaar kelderde als er te weinig gasten komen.
En voor de personeel, voor al de keukenbrigade is het ook zwaar om al die lekkere geuren te moeten opsnuiven.

Sommigen zeggen , 1 maand van de 12 maanden per jaar ga je minderen , proberen om je geestelijk te ontwikkelen.

En daarna mag je zo veel eten, drinken (zuipen-bir bintang etc) en naar panti pijat (al dan niet met plus, of plus plus Emoticon: Wink ).
Ik(wij) krijgen ook eten en drinken bij families/vrienden aangeboden.
Als musafir / reiziger zijn we ook vrijgesteld Emoticon: Shiny

Tasikmalaya (de roots v.d S.A familie) , Garut is al tientallen jaren een bolwerk van orthodokse Moslim ( Zie de opkomst en ondergang van Darul Islam van S.M Kartosoewirjo).

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 29-06-2014 16:36 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

* Ruim 15 jaren geleden merkte men vrijwel niets van de Ramadhan in negatieve zin. Nu wordt men met de neus keihard op de feiten gedrukt.

Vandaag van Pangandaran naar Tasikmalaya; niet 1 eethuisje open. Alles dicht. Zelfs enige lokale supermarkten waren gesloten. Dan zit je met een ziek kind in de auto dat moet eten en op tijd. Gaat dus niet.
.

Klopt.

Een tip(voor anderen) , dan ga je proberen in een goede hotel , hun keuken is "altijd"open .
Je kan vragen of ze iets voor je willen maken.
Ik dacht dat er een redelijke 3* hotel is in Tasikmalaya , de naam ben ik vergeten.

In de buurt van de alun alun(stadscentrum) heb je een Chinese(?) restaurant waar praktisch veel rondreizende toeristen( dari Belanda) met hun huurauto/reisgezelschap hun lunch gebruikten.
Gewoon aan de parkeerwachters vragen.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-06-2014 03:40 Lieve wrote: Waar ik altijd bang voor ben, is de situatie op de weg, vooral na een aantal weken. Men racet 's avonds naar huis om te eten en iedereen is moe en geÔrriteerd in het verkeer.
Daar mag je zeker bang voor zijn. Men begrijpt geen snars van het begrip Puasa . Het heeft weinig met het vasten van eten te maken maar alles om tot bezinning te komen, zich te concentreren op Allah en religieuze voorschriften als ngaji en sholat , rekening houden met de medemens en nog meer van dit soort goede daden. Maar het is omgekeerd: men rijdt als ongeleide projectielen over de weg halfdronken van de honger en vol agressie, emotie en haast. Het voertuig wordt een levensgevaarlijk moordwapen. Niets blijft er over van de mooie betekenis van de heilige maand Ramadhan dan alleen een dom vasten van eten en drinken en voor de rest kunnen anderen de pot op.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kwam vandaag na een soepele reis om 4 uur aan in huisje Weltevree in Rotjeknor.
Geen uitgebreide maaltijden maken uiteraard, we zijn redelijk versleten.
Dus maar even een kant en klare maaltijd gehaald terwijl Pop met de koffers aan het stoeien was.

Gelijk maar even een slobberwijntje gescoord bij onze eerste maaltijd in het onvastige Nederland.
Sta je in de slijterij, kijk je om je heen dan schiet bij mij de gedachte naar binnen, hier kan je een heel regiment Huzaren lazerus laten worden.
Je hoeft ook niet als een dief in het donker naar buiten te sluipen omdat er een stel fundi's van de FPI voor de deur staan Emoticon: Angry
Heeft toch wel iets hoor, geeft gevoel van vrijheid dan denk ik Merdekaaaaaa Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-06-2014 20:56 Malam wrote:
Je hoeft ook niet als een dief in het donker naar buiten te sluipen omdat er een stel fundi's van de FPI voor de deur staan Emoticon: Angry
Heeft toch wel iets hoor, geeft gevoel van vrijheid dan denk ik Merdekaaaaaa Emoticon: Yes!

Fijn he. Kun je nagaan als je als vrouw bij de Galael vraagt naar een fles wijn (achter slot en grendel en/of in het magazijn). Meteen alle koppen omgedraaid en een etiketje opgeplakt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik snap het helemaal Annemieke.
Als Pop en ik in de stad zijn dan drink ik op mijn gemak een koud biertje, dan flitst ze naar Yogya, haalt daar het nodige dan komt ze terug, zet haar boodschapjes neer om daarna naar Giant te gaan.
Heeft geen zin om een koude versnapering te bestellen twee slokken te nemen en het warm te laten worden tot ze weer terug is.

Mijn snoepeke drinkt gezellig een glaasje wijn, hooguit twee, voor de rest niets.
Op het moment dat ze haar boodschapjes neer zet dan neemt ze vaak een ferme slok van mijn koude biertje om de dorst te lessen en gaat ze weer.
Allereerst is ze een wijf van een bule en ze zuipt nog bier ook, dan moet je die lampenkapjes eens zien kijken, je kan van hun schijnheilige muilen aflezen wat ze denken.
West Java anno 2014 Emoticon: Blush

Lodewijk35
Gebruiker
spacer line

Hier is er weinig van te merken. Toch heeft de Ramadan, en Idul, al iets van gewoonterecht verworven.
Mag
Maar ik ben nog van de vastentijd, 6 weken voor Pasen.
Was hetzelfde, oooook als het om schijnheiligheid gaat.
En zeker als men dit andersdenkenden zo ongeveer opdringt!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam welkom thuis; in deze sfeer van een voetbal tijdperk ............... Emoticon: Shiny
Elke avond twee wedstrijden op de TV, genietend van nu de fluitconcerten van de Algerijnen, als Duitsland aan de bal is............... Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Gisterenavond 21:00 uur Solo
Ik dacht we gaan nog wat eten en een lekkere koude bintang erbij.
Tot mijn verrassing was er geen Bintang in het restaurant, sorry meneer het is Ramadan
en de verkoop van bier wordt gecontroleerd.
De ober wees naar een eettentje,langs de straat waar twee luitjes in een witte pyjama
in een pannetje stonden te roeren.
Doe het maar in een theepot zei ik Emoticon: Wink die truuk las ik eerder hier, maar nee hoor
sorry meneer wij willen geen problemen, ook geen liveband en vanavond gaan we
om 24:00 dicht. De tent heet AM-PM normaal gesproken 24 uur open, altijd volle bak,
live muziek (tot 24:00) en volop bier te krijgen.
Tsja ... dan maar een jus mangga dus die pyjamabroeken spelen het nu zo ....
Op de terugweg even langs de Indomaret, meteen even 10 flessen ingeslagen
voordat daar dadelijk ook een pyjamabroeken eettentje komt te staan.
Ik dacht in Solo ga ik dit niet meemaken maar dus toch ...... alhoewel er nog
volop bier in de winkels is te verkrijgen, op dit moment.
Weer een ervaring rijker, ik denk dat ik zelf eens ga brouwen je weet nooit in
de toekomst Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ibuluhu.

Het is niet alleen voor jullie in RI , Kembang, ik snap echt niet wat je bedoelt

Leest het bericht van YB...

Tja, West-Java wordt al enige jaren achter elkaar zwaar geterroriseerd door de witjurken. Het is niet direct dat de bevolking het wil want voor de vele eethuiseigenaars is het een rampenmaand.

Snapt je het nou wel Ibuhulu ???

Malam welkom weer in Holland.....het is nu lekker weer....in jullie gevoel misschien "
"koud " weer, ha.ha.haa Geniet hier van de Vrijheid...maar voor hoelang nog ???

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 01-07-2014 07:28 sabar2 wrote:

Gisterenavond 21:00 uur Solo
Ik dacht we gaan nog wat eten en een lekkere koude bintang erbij.
Tot mijn verrassing was er geen Bintang in het restaurant, sorry meneer het is Ramadan
en de verkoop van bier wordt gecontroleerd.
De ober wees naar een eettentje,langs de straat waar twee luitjes in een witte pyjama
in een pannetje stonden te roeren.

Zo sloop het een aantal jaren geleden ook de stad Sukabumi binnen, die staat inmiddels droog, ook buiten de ramadan.
Alles is gesloten, op sommige plaatsen kan er alleen nog afgehaald worden.
Ze zijn inmiddels al aan de volgende stap toe, restaurants dwingen geen varkens producten meer te verkopen, in de grote supermarkten is dat reeds gelukt Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Malam; allereerst welkom in Nederland. Afwisseling van de wacht!

Ja ik weet wat je bedoeld; ik stond enkele dagen geleden nog bij de Appie voor het zuiprek, en dacht. jeetje wat veel keus.
Heb niets gekocht, ook niet duty free. Mijn oude bureau-kast van massief teak-hout die nu boven staat is ongeveer als de Appie; heb nog 30 liter alcohol gereed staan voor nuttiging in de komende jaren.

Bier? Dat haal ik deze week nog even twee treetjes, maar moet wel uit Jakarta/Bekasi komen. En dat is bizar als je er even over nadenkt. Niet meer dan dat.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha zomenteen komen ze ook op zolder kijken om te controleren Yerun.
Wat doe je dan?, vooral als ze je in de gaten gaan houden, wat je uit je auto sleep.
Zo ver zit IndonesiŽ niet ver van de ISIS af, die een kalifaat heeft afgeroepen.
Wacht maar af, de tendens is nu, eerst die verkiezingen afwachten en als die prabowo het wint, dan kan je er van uit gaan, dat ze je tot aan het bot je gaan controleren......... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
Gebruiker
spacer line

Ziel.
Ik heb het al eens eerder geschreven, mijn Elly gaat gewoon gelijk krijgen, haar land gaat gewoon naar de kloten. straks hebben ze iedereen weggejaagt. en blijven ze achter met een puinhoop ( zie die andere zandbak landen) want vooruit denken kunnen die lui niet.

Het zal dan wel even duren maar straks blijven de toeristen ook weg, welnu dan heb je het aardig voor elkaar ? toch?? dan hebben ze hele land alleen voor zichzelf, maar het is dan wel een puinhoop.

Ik schreef ook al eerder dat ik enkele mensen ken die regelmatig op vakantie gingen naar indonesie, ze peinzen er niet meer over, cambodja, vietnam, laos zijn momenteel veel betere plaatsen om op vakantie te gaan.
Dit zijn nog maar enkelingen, maar het zal niet echt lang duren voordat andere toeristen ook de nadelen van deze moslims praktijken gaan inzien.

Vele moeten ernstig sparen om zo een reis te kunnen bekostigen en dan willen ze ook waar voor hun geld en genieten van hun duur gespaarde reis.. als je dan zulke teleurstellingen in dit land tegenkomt is het negatieve snel ontstaan en komen ze niet meer terug, terwijl de negatieve reis ervaringen snel via het medium zullen worden verspreid... Het land is gedoemd om naar de kloten te gaan, maar dit beseffen die pisvarkens niet eens....

pierre
Gebruiker
spacer line

..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,078,950 pageviews Een website van indahnesia.com