Tijgermug/ Dengue

Subforum Bali, het godeneiland 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Blommetje
Gebruiker
spacer line

Goedenavond..

Ik ga deze zomer naar Bali voor het eerst waar ik heel veel zin in heb uiteraard!!. Nou heb ik kortgeleden twee prikken moeten halen voor Bali en bij de uitleg kreeg ik ook te horen over de tijgermug en knokkelkoorts?? nou weet ik niet wat de kans is dat je dit krijgt maar ben nog gewild door de mugjes hier in Nederland en die mevrouw was er nou niet bepaald duidelijk over dus bij deze mijn vraag op dit forum Groetjes Emoticon: Bye bye

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Laat je niet gek maken.
Er bestaat "een kans" ja hoe vaak heb je gewonnen in de staatsloterij ??

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-06-2014 20:39 Blommetje wrote:
Goedenavond..

Ik ga deze zomer naar Bali voor het eerst waar ik heel veel zin in heb uiteraard!!. Nou heb ik kortgeleden twee prikken moeten halen voor Bali en bij de uitleg kreeg ik ook te horen over de tijgermug en knokkelkoorts?? nou weet ik niet wat de kans is dat je dit krijgt maar ben nog gewild door de mugjes hier in Nederland en die mevrouw was er nou niet bepaald duidelijk over dus bij deze mijn vraag op dit forum Groetjes Emoticon: Bye bye
Als je in Nederland al vaak gestoken wordt dan is het een goed idee om extra maatregelen te nemen. Hieronder een opsomming om muggenbeten te voorkomen .
- airco op de kamer houdt muggen op afstand
- kamer behandelen met muggenspray ; sinds vorig jaar heb ik een nieuw middel ontdekt, het heet HIT One Push, een zeer klein flaconnetje waarmee je slechts eenmaal spuit (vergeet de badkamer niet) en voldoende voor minstens een maand. Het is in supermarkten te koop en kost rond Rp 32.000. De orange vind ik zelf de meest aangename (met oranje dop)
- smeren met een muggenmelk , ook overdag; ik koop het laatje jaar vooral Sofell daun sereh voor gemiddeld Rp 9000 (nog geen 60 eurocent)
- als je 's avonds op je balkon of terras van het hotel zit dan kun je gebruikmaken van wierookspiralen of papayablad verbranden
- draag, vooral 's avonds, bedekkende kleding , dus een lange broek en shirt met lange mouwen, liefst lichte kleuren (heeft twee functies; muggen komen minder snel op lichtgekleurde kleding af en je ziet ze eventueel ook meteen zitten)
- geen parfum gebruiken (andere toiletspullen het liefst ook niet geparfumeerd)
- dagelijks extra vitamine B1 slikken
- iedere dag een of meerdere bittere drankjes nemen helpt ook (bijv thee van paardenbloem of een aftreksel van papayablad)

Met bovenstaande maatregelen zul je minder gestoken worden en ze zijn goed voor alle soorten muggen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Blommetje
Gebruiker
spacer line

Thx voor de reacties Emoticon: Smile

jstar
Gebruiker
spacer line

Het hebben van 'zoet bloed' is trouwens een fabeltje. Het is wel zo dat ze sneller op iemand afkomen die gemakkelijk en veel zweet. Daarom zijn twee douches per dag ook geen overdreven luxe. Voor dengue maakt de stad of het platteland ook weinig uit; die muggen (je herkent ze gelijk; groter en met zwart/witte strepen op de rug) bevinden zich overal en vermeerderen zich zelfs in plasjes op straat. Vlak na de regentijd (nu dus) is ongunstig, over een paar maanden zal het verbeteren. Maar: Geen paniek, de kans is redelijk klein. En pas vanaf opvolgende besmettingen of bij diabetes patiŽnten wordt het echt risicovol.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Even een kanttekening Jstar.
Wel een douche met warm water, dat plenzen wat ze hier doen met koud water is wel erg verfrissend, maar niet echt best voor iemand die nogal transpireert.
De poriŽn sluiten met dat plenzen ogenblikkelijk, wat er in zit, zit er in en kan er niet uit, dat komt er uit als je weer gaat transpireren.

Ga maar is als het bloedheet is in een volle angkut zitten, dan meur je eruit, terwijl de mensen zeker weten 2 tot 3 keer per dag mandiŽn Emoticon: Blush

ibuluhu
Gebruiker
spacer line

wat je zegt diabetus patienten moeten verdomd voorzichtig zijn met die beestjes

jstar
Gebruiker
spacer line

..........

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

78,099,437 pageviews Een website van indahnesia.com