Genoeg tijd voor overstap in Jakarta

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Cerdik
Gebruiker
spacer line

Hallo, ik vlieg met Garuda naar Jakarta in augustus en ik heb anderhalf uur de tijd om de aansluitende (apart geboekte) vlucht naar Denpassar te halen. Is dit te doen of gaat dat niet lukken omdat je je bagage moet afhalen, in moet checken etc.. Ik hoor graag jullie ervaringen. Met vriendelijke groet, Mark.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oei ik kan je nu al vertellen dat je dat voor geen kant gaat redden.
Kom je op tijd aan dan krijg je als eerste je immigratie perikelen, daarna wachten op je koffers.
Heb je dat achter de rug het verkassen van Internationaal naar binnenlandse vluchten. Onmogelijk
Ik heb meestal al een uur nodig na aankomst in Jakarta om buiten te staan, laat staan dat ik dan nog een naar de binnenlandse terminal moet om een andere vlucht halen Emoticon: Blush

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Buiten wat malam zegt; Inchecken voor je binnenlandse vlucht sluit 45 minuten voor vertrek, ga er maar vanuit dat men hier strikt is, dan reken je ruim. Dan heb je effectief 45 minuten over.

Ik zou het ticket omboeken naar een vlucht die minimaal 3 uur later is dan je geplande aankomst, dan kun je nog wat vertraging opvangen. Als dit inhoud dat je niet meer dezelfde dag door kan (aankomsten vanaf 7 uur in de avond en dan doorvliegen kan niet altijd volgens deze berekening) boek je om naar de ochtend erop en pak je een hotelletje bij het vliegveld (Pop!, Amaris, ect.ect. voldoende keuze op 10 minuutjes van de terminals)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Juist Mark, dus als een raket omboeken.
Je gaat dat namelijk niet redden en dan kost het je een bekkie meer.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2014 14:39 Malam wrote:
Juist Mark, dus als een raket omboeken.
Je gaat dat namelijk niet redden en dan kost het je een bekkie meer.
Wellicht de prijs van een nieuw ticket tegen de prijs die dan beschikbaar is (als beschikbaar) of met een kleine korting van 10% van je verlopen ticket zijnde 'no-show' refund. En dat.. dat zou jammer zijn van het geld, buiten dat blijf je het daar over hebben de hele vakantie.. ook jammer.

Let trouwens op; in een ander onderwerp hier gaat het over het feit dat Garuda Indonesia regelmatig vertrektijden wijzigt zonder duidelijke info. Dit zou je mogelijk eerst kunnen controleren. Als je eerder aan komt, dan zou het mooi meegenomen zijn.

Cerdik
Gebruiker
spacer line

Dank voor jullie snelle reacties. Ik was wat onduidelijk mbt tot de aansluitende vlucht. Deze heb ik nog niet geboekt (gelukkig). Is wel de laatste mogelijkheid op die dag dus het wordt een overnachting. Zijn er naast Garuda nog andere betrouwbare maatschappijen voor binnenlandse vluchten?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-06-2014 13:34 Cerdik wrote:
Hallo, ik vlieg met Garuda naar Jakarta in augustus en ik heb anderhalf uur de tijd om de aansluitende (apart geboekte) vlucht naar Denpassar te halen. Is dit te doen of gaat dat niet lukken omdat je je bagage moet afhalen, in moet checken etc.. Ik hoor graag jullie ervaringen. Met vriendelijke groet, Mark.
Ik heb net met Garuda gevlogen en ken ook mensen die de komende maanden met Garuda vliegen. Op dit moment worden vertrek- en aankomsttijden om de haverklap veranderd.
Allereerst zou ik bij Garuda eerst maar eens checken wat het gaat worden.
Daarnaast 1,5 uur, met wie of wat ook is onmogelijk zoals hier al door mensen aangegeven. Ik reken zelf altijd minimaal 3 uur tussen twee vluchten. Buiten dat je door de paspoortcontrole moet, al dan niet een visum moet kopen en je bagage af te halen moet je vlucht ook nog op tijd zijn (waar andere maatschappijen me de afgelopen jaren nooit in de steek gelaten hebben is Garuda daar niet altijd even goed in( Bovendien zijn er 3 terminals waar je niet zomaar van de ene naar de andere loopt (en al helemaal niet als je bv vanaf terminal 3 vliegt).
Ik kwam gisteravond aan op terminal 3 en moest weer vertrekken van terminal 2. Vanaf de landing, bagage ophalen en met de taxi (file!) naar terminal 2 (ja met de bus gaat ook maar superonhandig met bagage en je weet niet hoe lang het duurt) was ik een uur kwijt. Ik doe dit vaker en neem risico's (het paste allemaal maar net), maar als je de weg niet kent dan zou ik het zo zeker niet doen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

AM; een UUUUURRRR?? van terminal 3 naar 2. Gila! ik heb het erg meegemaakt, maar dit is wel heeel extreem. Bizar dat daar nog altijd NIETS aan gedaan is. Waardeloze service, waar de maatschappijen overigens weinig aan kunnen doen. Het vliegveld draait immers op 250% maximaal berekende bezetting... tja..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik bedoel een uur vanaf het moment dat vliegtuig landt, bagage, naar buiten (duurt lekker lang in terminal 3) taxi zoeken, (probleem) en dan naar de volgende terminal (file). Echt waar. En dit is niet de eerste keer. Garuda was gewoon f***** duur gisteren (zaterdag) anders had ik dat liever gedaan (zelfde terminal). Weet je wat nog het meeste tijd kost? Het duurt relatief best wel lang voordat de bagage op de band komt. En dan van de terminal af via de slagbomen om het parkeergeld te betalen..... Bizar. Het is jammer dat Batik van/naar terminal 3 vliegt. Ik weet wel dat het een reden is om niet met Batik te vliegen. Je moet ook overal aan denken daar....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Okay, ja dan is een uur nog redelijk hoor. Klopt, bagage is een drama, vergelijkbaar met Schiphol als je het mij vraagt.

Terminal 3 is voor mij geen probleem, maar voor vele andere reizigers wel iets om op te letten inderdaad. Klein detail, maar kan voor redelijk wat problemen zorgen als je niet bent voorbereid op de infrastructuur (de afwezigheid hiervan).

totto
Gebruiker
spacer line

Als je met Garuda doorvliegt hoef je niet naar een andere terminal. Als je je ticket separaat geboekt heb moet je wel zelf je bagage meenemen maar kun je gelijk doorlopen in de bagagehal van terminal 2. De antwoorden over andere terminals snap ik dus niet. De vraag ging over doorvliegen met Garuda. Dit natuurlijk los van vertragingen die bij iedere
maatschappij voorkomen, zeker de binnenlandse.

Toto Travel.com

jstar
Gebruiker
spacer line

Zover ik weet is Garuda inderdaad altijd 2E of 2F. Heeft te maken met de SkyTeam deelname.

Met 45 minuten wachten op bagage (i.e. mijn ervaring afgelopen week) lukt het natuurlijk nooit.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2014 18:47 totto wrote:
Als je met Garuda doorvliegt hoef je niet naar een andere terminal. Als je je ticket separaat geboekt heb moet je wel zelf je bagage meenemen maar kun je gelijk doorlopen in de bagagehal van terminal 2. De antwoorden over andere terminals snap ik dus niet. De vraag ging over doorvliegen met Garuda. Dit natuurlijk los van vertragingen die bij iedere
maatschappij voorkomen, zeker de binnenlandse.
Nee hoor, helemaal niet. Cerdik komt met Garuda naar Jakarta in augustus en heeft anderhalf uur de tijd om de aansluitende (apart geboekte) vlucht naar Denpassar te halen.

Geen sprake van geweest dat dit per se Garuda zou zijn. Zo ja, dan spaar je je een ritje naar de andere terminal uit, schaaft een 15-20 minuten van je reistijd af. 1,5 uur is gewoon te kort. Niet doen. Vragen om problemen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2014 20:43 jstar wrote:
Zover ik weet is Garuda inderdaad altijd 2E of 2F. Heeft te maken met de SkyTeam deelname.

Met 45 minuten wachten op bagage (i.e. mijn ervaring afgelopen week) lukt het natuurlijk nooit.
Garuda zit 'al eeuwen' op 2E en 2F, en zit pas sinds enkele maanden by Skyteam. Ook Merpati vloog vanaf 2E/2F, en is nooit lid geweest van Skyteam

Beiden zijn wel staatsbedrijven, en hebben/hadden dus voorrang bij het kiezen van de terminals in een grijs verleden wellicht.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Op 01-06-2014 15:25 schreef Cerdik:
Zijn er naast Garuda nog andere betrouwbare maatschappijen voor binnenlandse vluchten?

Een jaar geleden heb ik een artikel hierover geschreven: "Overzicht: binnenlandse vluchten in IndonesiŽ". Sindsdien is Merpati failliet gegaan en die vliegen dus (vooralsnog) niet meer. Verder zal de meeste informatie nog wel min of meer actueel zijn. Zoals je onderaan het artikel kunt zien zijn er heel veel vluchten per dag van Jakarta naar Denpasar, vooral van Garuda, AirAsia en Lion Air. Lion Air staat in Europa op de zwarte lijst, AirAsia (en Garuda) niet. Ik heb zelf geen problemen met het vliegen met Lion Air, maar je zou het in je overweging mee kunnen nemen.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-06-2014 14:36 Erwinn wrote: Een jaar geleden heb ik een artikel hierover geschreven

Maar schrijf je nu nog, da's de hamvraag? Mijn RSS-feed voor In de archipel blijft op 17 januari steken...

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Klopt, ik heb er de laatste tijd geen tijd meer voor :(. Misschien dat ik binnenkort nog wel weer een artikel over de verkiezingen kan schrijven, en af en toe toch nog een update te plaatsen om de website in leven te houden. Het is het wel waard want ondanks dat er al een tijdje geen updates zijn komen er toch dagelijks nog 100 tot 200 lezers.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-06-2014 15:25 Cerdik wrote:
Zijn er naast Garuda nog andere betrouwbare maatschappijen voor binnenlandse vluchten?
Hoe laat kom je aan in Jakarta? Ik meen dat de nonstopvluchten nu om 7.15 uur aankomen maar ik zie geen aansluiteinde garudavlucht van anderhalf uur later naar Denpasar? Of ga je met de avondvlucht (Etihad misschien?)

Als het de " echte" Garudavlucht is en je om 7.15 uur aankomt dan heb je aansluitende vluchten om 9.40 en om 11.25 maar er kunen grote prijsverschillen zijn.
Verder is Lion Air bruikbaar maar je mag maar 15 kg bagage meenemen. Betrouwbaarheid mbt on time vliegen is een drama welke maatschappij je ook kiest. Sriwijaya nog het meest on time maar die vliegt pas in de middag.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 02-06-2014 11:17 Yerun wrote:

Garuda zit 'al eeuwen' op 2E en 2F, en zit pas sinds enkele maanden by Skyteam. Ook Merpati vloog vanaf 2E/2F, en is nooit lid geweest van Skyteam

Beiden zijn wel staatsbedrijven, en hebben/hadden dus voorrang bij het kiezen van de terminals in een grijs verleden wellicht.

Nee hoor.

Nog geen drie jaar geleden kreeg Garuda 'dedicated' de terminals 2E en 2F. De press release was op 28 november 2011, heb het nog eens opgezocht. En het argument was...

....SkyTeam want ze waren toen al bezig met dit samenwerkingsverband, het oorspronkelijke (zoals gewoonlijk veel te optimistische en ambitieuze) plan was om zich al in 2012 bij het programma te voegen.

Hier de link: http://bisnis.news.viva.co.id/(...)-khusus-untuk-garuda

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dedicated of niet, Garuda zit al veel langer dan die 2,5 jaar op terminal 2 natuurlijk. En tot begin dit jaar was het ook niet dedicated, want Merpati zat er ook. Door natuurlijke selectie is dat nu veranderd.

Cerdik
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, we komen 's avonds aan rond 21:00 uur. We vliegen niet non-stop maar eerste stuk met KLM en daarna met Garuda. De binnenlandse vlucht waarschijnlijk ook met Garuda maar laatste vlucht naar Denpassar gaat volgens mij om 22:30 of 22:45. Beste is denk ik overnachten in Jakarta en volgende dag verder vliegen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is inderdaad te krap. Allereerst moet de vlucht ook nog eens op tijd aankomen (mijn Garudavlucht was afgelopen weekend in elk geval niet op tijd).
Er zijn veel hotels in de buurt van het vliegveld. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van het POP hotel voor rond de 28 euro (te boeken via Booking.com). Er zijn ook veel nog goedkopere, simpele hotels aan de Jl. Husein Sastranegara, allemaal op 10 minuten afstand van de luchthaven.
POP heeft een haal- en brengservice.

gr
Anne Mieke

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik spreek voor mijn beurt, maar ik weet nu al wat Anne Mieke gaat zeggen.
Aankomst rond 21.00 uur vertrek 22.30 of zelfs 22.45 ga je voor honderd procent niet redden.
Je visumgebeuren en het ophalen van je koffers duurt al zo wie zo 45 minuten en dat is heel optimistisch.
Dan mag je nog hopen dat je inderdaad om 21.00 uur landt.
Ik weet niet of je alles hebt gelezen in antwoord op jouw vraag.
lukt je niet vergeet het maar

Je kan hier beter de vraag stellen waar je een leuk hotel voor weinig in de buurt van het vliegveld kan vinden Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sorry Anne Mieke onze berichten kruisten elkaar.

jstar
Gebruiker
spacer line

Alleen in Amsterdam (van KLM naar KLM, bijv. de overstap op Fokker Cityhopper naar Brussel) of Amerika en Singapore met ťťn en dezelfde maatschappij, zou ik een overstaptijd van 1,5 uur riskeren. Als jij er op zit en je bagage niet, ben je ook gezegend.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,494 pageviews Een website van indahnesia.com