Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer

forum.indonesiepagina.nl 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mike_Mike
Gebruiker
spacer line

Aan het eind van mijn wereldreis kom ik vanuit MaleisiŽ of Singapore (wat handiger is) terecht in indonesiŽ. Ik wil graag naar Borneo en afsluiten met ultiem relaxen op Bali/lombok om vervolgens over land naar Jakarta te reizen van waar ik terug vlieg naar Nederland.

Ik wil graag zo veel mogelijk over land/water reizen, vliegen is maar saai en je ontmoet meestal geen leuke mensen en je ziet verder niks.

Met de voot naar Borneo komen lijkt vrij lastig te zijn, dus ik zal moeten vliegen (Welk gebied in Borneo is het beste?). Om vervolgens naar Sulawesi en bali te gaan.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat raad je aan, wat juist niet? Het gaat vooral om het gedeelte tussen MaleisiŽ en bali in waar ik nog veel vragen over heb. De rest is allemaal wel te vinden maar over Borneo en Sulawesi gek genoeg vrij weinig. (laatste topic hier is 2 jaar oud)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Over Borneo wordt hier inderdaad niet veel geschreven. Als je echter Kalimantan als uitgangspunt neemt voor je zoektocht (dit is het Indonesische deel van het eiland Borneo)
kom je meer tegen.
Wat betreft Sulawesi betreft weet ik wel zeker dat hier vele topics over zijn geschreven.
En ook veel in de afgelopen 2 jaar. Neem even je tijd om daar in te lezen.
Sulawesi is trouwens prachtig.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer gaat dit plaats vinden ?
Da's mijn vraag, ik hoop niet tijdens de mudik voor je.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Mike_Mike
Gebruiker
spacer line

Op 26-05-2014 11:12 schreef sabar2:

Wanneer gaat dit plaats vinden ?
Das mijn vraag, ik hoop niet tijdens de mudik voor je.

Als ik het goed heb is de mudik (rond het suikerfeest toch?) rond 28 juli. Ik heb gelezen dat je 10 dagen daarvoor en 10 dagen daarna beter niet kan reizen omdat het ingeloofelijk druk is. De huidige planning is om zo ongeveer rond 8 Augustus naar IndonesiŽ te komen.

Op 26-05-2014 11:40 schreef Erwinn:
Vanuit MaleisiŽ (of Singapore) kun je makkelijk naar Oost-MaleisiŽ (Borneo) vliegen, maar er zijn ook wel mogelijkheden naar Balikpapan (Oost-Kalimantan) vanaf Kuala Lumpur en Singapore, en vanaf volgende maand van Johor Bahru naar Pontianak (West-Kalimantan).

Als je eerst naar Oost-MaleisiŽ gaat kun je vanaf daar vliegen naar Kalimantan: Kota Kinabalu naar Tarakan (Noord-Kalimantan) of Kuching naar Pontianak. Al deze vliegvelden hebben de mogelijkheid voor visa-on-arrival.

Van Oost-MaleisiŽ naar Kalimantan kun je ook over land reizen. Op internet lees ik dat alleen de grensovergang van Entikong (Sarawak/West-Kalimantan) visa-on-arrival biedt, maar op andere plekken lees ik dat alleen de overgang bij Tawau (Sabah/Noord-Kalimantan) visa-on-arrival heeft. Misschien heeft iemand anders meer informatie hierover, maar ik zou er persoonlijk niet op gokken. Dus of in KL of Singapore alvast een Indonesisch visum regelen, of gewoon via een vliegveld IndonesiŽ binnengaan. Sowieso is de bustrip vrij lang (10 - 12 uur Kuching-Pontianak, zie wikitravel).

Ik was van plan om mijn visa in KL te regelen (of evt in Singapore) aangezien ik langer dan 30 dagen wil blijven en liever het gezeur van verlengingen wil vermeiden.

Het wordt zo te zien helaas toch veel (korte) vluchten, maar 10 uur doelloos in een bus zitten is ook zo wat hť Emoticon: Smile

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Vanuit MaleisiŽ (of Singapore) kun je makkelijk naar Oost-MaleisiŽ (Borneo) vliegen, maar er zijn ook wel mogelijkheden naar Balikpapan (Oost-Kalimantan) vanaf Kuala Lumpur en Singapore, en vanaf volgende maand van Johor Bahru naar Pontianak (West-Kalimantan).

Als je eerst naar Oost-MaleisiŽ gaat kun je vanaf daar vliegen naar Kalimantan: Kota Kinabalu naar Tarakan (Noord-Kalimantan) of Kuching naar Pontianak. Al deze vliegvelden hebben de mogelijkheid voor visa-on-arrival.

Van Oost-MaleisiŽ naar Kalimantan kun je ook over land reizen. Op internet lees ik dat alleen de grensovergang van Entikong (Sarawak/West-Kalimantan) visa-on-arrival biedt, maar op andere plekken lees ik dat alleen de overgang bij Tawau (Sabah/Noord-Kalimantan) visa-on-arrival heeft. Misschien heeft iemand anders meer informatie hierover, maar ik zou er persoonlijk niet op gokken. Dus of in KL of Singapore alvast een Indonesisch visum regelen, of gewoon via een vliegveld IndonesiŽ binnengaan. Sowieso is de bustrip vrij lang (10 - 12 uur Kuching-Pontianak, zie wikitravel).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,423 pageviews Een website van indahnesia.com