de stille kracht

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Vroeger vond ik het spannend maar tegenwoordig moet eea wel wat spectaculairder
voor de dag komen. Paul Verhoeven gaat dat wel lukken denk ik.
Ik kijk er naar uit ergens in 2015 ....

http://www.nu.nl/film/3783726/(...)in-2015-draaien.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik kende de serie op tv niet en ik ken het boek ook niet, spijtig genoeg. Maar als ik wikipedia lees zou het best wel eens een intressante film kunnen worden. Ik ben eigenlijk wel niet echt een fan van Paul V.(of ik ken te weinig van zijn films), het is mijn ding niet. Maar moest hij deze verfilmen, zou ik het toch graag gaan zien, maar dat zal hier dan niet in de cinema zijn :-)

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Elke oude jongeren of jonge ouderen kent de tv film Stille kracht.

Eigenlijk gaat het om de bad/mandiscene van Pleunie Touw .

bisa dicek of makemyday .

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ik heb 'niets' met Nederlandse speelfilms. Als Paul er maar geen goedkope horrorfilm van gaat maken. Maar hij is mogelijk de enige die er iets mee kan.

http://forum.indonesiepagina.n(...)kracht_verfilmen.php

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Uiteraard, Pleuni Touw naakt op tv, we hadden het haast allemaal gezien op school enorme opwinding Emoticon: Smile

zou liever een verfilming van Land Van Herkomst van E. du Perron hebben gezien....

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

En pas Oeroeg weer eens gezien, toch ook wel hele goeie film

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 24-05-2014 12:28 madrotter wrote:

zou liever een verfilming van Land Van Herkomst van E. du Perron hebben gezien....

Dat lijkt me ook een goed idee. Ik hoop dat hier een Spielberg of Kubrick meekijkt!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nog nooit gelezen, een land van herkomst van E.du Perron. Dat moet binnenkort maar eens gebeuren. Ik ben nu midden in een boek van...Paul Verhoeven.
Behalve film heeft hij nog een grote fascinatie: Jezus van Nazaret.
In de jaren 80 mocht hij aanschuiven bij een denktank in Californie, waar hij als enige niet-theoloog (maar wel afgestudeerd in wis- en natuurkunde), mocht deelnemen aan discussies die tot doel hadden de historische figuur van Jezus te bevrijden van de mythische bijbelfiguur Jezus en hem, zo vermeldt de achterflap, "te ontdoen van 2000 jaar christelijke inkleuring.
Heel interessant boek. Het maakt meteen Paul Verhoeven zelf een interessante figuur met diepgaande fascinatie voor 3 zeer uiteenlopende gebieden: wis-en natuurkunde, film en Jezus van Nazaret!
Al met al heb ik wel vertrouwen in dat hij de Stille Kracht mooi zal verfilmen, desnoods (en met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) zonder Pleuni Touw.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Als er over Indische literatuur wordt gesproken, denkt men meteen aan Multatuli en Couperus.
Gek genoeg minder aan Eduard du Perron, die veel meer vanuit het Indisch perspectief schreef. In zijn jonge jaren moet hij echt als een inlandse sinjo geleefd hebben en had maar weinig blanke vrienden en kennissen. Multatuli en Couperus waren toch meer de totokse witneuzen die vanuit een westerse denkwereld hun verhalen schreven.
Het Land van Herkomst gaat over een periode van du Perronís leven waarin hij terugblikt op zijn jeugd in IndiŽ. Hij praat met vrienden in Brussel, Parijs en Nederland over literatuur, de dingen van het leven en de gespannen politieke situatie van die tijd.
Het zijn dus maar korte fragmenten dat hij het over zijn jeugd in Nederlands IndiŽ heeft, maar toen ik het boek voor het eerst las, kreeg ik telkens last van kippenvel en tranen. Dit was voordat ik in IndonesiŽ was geweest en uiteindelijk ben ik door dit boek van Ďhet virusí bevangen geraakt. Ik ben het dus helemaal met Madrotter eens en hoop echt dat dit boek en de auteur ooit erkenning zullen krijgen.

http://www.literatuurgeschiede(...)e/tekst/lg20050.html

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Zit midden in Black Man van Richard Morgan, extreem geweldadige Cyber Punk Science Fiction, 1 van m'n favoriete schrijvers Emoticon: Smile

http://www.richardkmorgan.com/

Maar ja, Land van Herkomst, toch wel het mooiste boek over Indonesie dat ik heb gelezen, enige wat ik er naast zou kunnen leggen zijn de Buru boeken van Pramoedya, en het prachtige van Perron's boek, het is zo lang geleden geschreven maar als je lang genoeg in Indonesie hebt gewoont dan is er echt veel wat je herkent....

Liefste, mijn liefste van Ivan Wolffers vond ik trouwens ook echt een verschrikkelijk mooi boek....

http://pulp.biedmeer.nl/Webwin(...)te-mijn-liefste.html

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Iets als het leven van Bep Vuyk, lijkt me ook goed te verfilmen. Zelfs een beetje zoals The piano.

Ik denk trouwens dat Jeroen Brouwers zowat de enige Nederlander met Indische achtergrond is die wat naamsbekendheid in BelgiŽ geniet. Sire, er zijn geen Belgen is redelijk populair. Zijn drie IndiŽ romans vind ik ook zeker niet slecht.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-06-2014 23:38 Lieve wrote:

Ik denk trouwens dat Jeroen Brouwers zowat de enige Nederlander met Indische achtergrond is die wat naamsbekendheid in BelgiŽ geniet. Sire, er zijn geen Belgen is redelijk populair. Zijn drie IndiŽ romans vind ik ook zeker niet slecht.

Ik "ken"Jeroen Brouwers uit zijn polemiek met Rudy Kousbroek ( Oost Indische Kampsyndroom) die Bezonken Rood van JB bekritiseerde .
JB had over literaire vrijheid .
Terwijl het door velen ook scholieren werd geciteerd
Beide boeken heb ik op mijn boekenplank.
Hij zat in Kamp Tjideng, nu Jalan Tanah Abang II Jakarta , waar mijn oudelijke huis stond tot 2010.
Veel van bekende Nederlanders ( dus ook bekend in Belgie) waren ooit geinterneerd in kamp Tjideng.Zoals Boudewijn de Groot, Ben Bot (Ex Minister Buza) e.v.a
Volgens Indoweb :
http://www.indoweb.nl/verfilmi(...)aat-niet-door-13964/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

On 24-05-2014 05:59 nsenada wrote:Ik kende de serie op tv niet en ik ken het boek ook niet, spijtig genoeg........Ik ben eigenlijk wel niet echt een fan van Paul V.(of ik ken te weinig van zijn films), het is mijn ding niet.

Surya wrote:Elke oude jongeren of jonge ouderen kent de tv film Stille kracht. Eigenlijk gaat het om de bad/mandiscene van Pleunie Touw .

Elsbeth wrote: Heel interessant boek. Het maakt meteen Paul Verhoeven zelf een interessante figuur met diepgaande fascinatie voor 3 zeer uiteenlopende gebieden: wis-en natuurkunde, film en Jezus van Nazaret!

Wel heel tekenend voor het verschil tussen Vlaanderen en Nederland.

Louis Couperus? Daar hebben maar weinigen van gehoord. Bijna niemand zelfs. Cyriel Buysse heeft dan wel wat meer naamsbekendheid. Raar genoeg is Couperus eigenlijk wel redelijk bekend in de Angelsaksische wereld. En dat voor (cf. hubby) dť referentie in de vooroorlogse literatuur. Heb Eline Vere en Van oude menschen, de dingen, die voorbij gaan gekregen, onder het motto; echt Haags ťn Indisch, wat wil je nog meer? En ik kan me er gewoon niet doorheen worstelen, zo archaÔsch geschreven. (Toegegeven, dat zegt men ook wel eens van mijn postings.) Dan had ik minder moeite met een andere ster van jullie: Multatuli.

En Paul Verhoeven heeft een imago als maker van films vol met seks en geweld, zonder enige diepgang. Vooral voor puberende jongens. Denk maar aan films als Robocop, Starship Troopers (wat een fascistisch gedrocht!) en die met Schwarzenegger. Gerenommeerde bladen als Humo en Knack zullen er nooit een woord aan wijden, tenzij het negatief is. De informatie van Elsbeth toont maar weer dat niet alles zwart-wit is; iedereen heeft wel meer te bieden dan 'the cover of the book'.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 08-06-2014 13:05 Lieve wrote:
....Paul Verhoeven heeft een imago...... zonder enige diepgang.....

Dan heb je de vagina's in (van de) Showgirls niet in aanmerking genomen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-06-2014 23:38 Lieve wrote: Ik denk trouwens dat Jeroen Brouwers zowat de enige Nederlander met Indische achtergrond is die wat naamsbekendheid in BelgiŽ geniet. Sire, er zijn geen Belgen is redelijk populair. Zijn drie IndiŽ romans vind ik ook zeker niet slecht.
Zijn er geen Vlaamse "IndiŽ"-schrijvers? Tenslotte zijn er genoeg niet-Nederlander in de koloniale tijd naar IndiŽ gemigreerd (later dikwijls als Nederlander genaturaliseert). Mij is het niet bekend maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 09-06-2014 03:44 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Zijn er geen Vlaamse "IndiŽ"-schrijvers? Tenslotte zijn er genoeg niet-Nederlander in de koloniale tijd naar IndiŽ gemigreerd (later dikwijls als Nederlander genaturaliseert). Mij is het niet bekend maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.

Ik moet eerst mijn buku2-pinter doorbladeren dat op mijn boekenplank staan.

Tot de afscheiding van Belgie in 1830(?) waren de Belgen Zuid Nederlanders.
De iets moderne Nederlandse schrijvers/schrijfster wonen ook in Brussel tot het einde van de 2de wereldoorlog

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Er waren indertijd over die laatste honderd jaar meer dan 20.000 Belgen (echte, want het was nŗ 1830) in de KNIL. Zelfs Walen.

Tevens waren de verschillende kloosterorden redelijk actief in de overzeese gebieden. En daar de zuidelijke Nederlanden nu eenmaal meer Katholieken hadden...

Ik ken dus echt geen Vlaamse schrijvers buiten de geestelijken. En die schreven meer over de bevolking en niet echt de mystiek van IndiŽ.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb begrepen dat de verfilming voorlopig even in de ijskast ligt
ivm $$$$$$$$$ jammer

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,621,805 pageviews Een website van indahnesia.com