hoeveel geld meenemen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jevin
Gebruiker
spacer line

Hallo,

wij gaan in oktober 2 weken naar de molukken en 1 week naar bali.
hoeveel euro zouden wij ongeveer nodig hebben.
we slapen op de molukken bij familie en in bali in een hotel welke al betaald is.
dus alleen wat we nodig hebben voor eten drinken en dat soort dingen. we willen gaan duiken maar verder geen grote uitgaven aan excursies.

groeten

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

300 Euro misschien Emoticon: Blush
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen.
200 Euro is 3.2 miljoen Rupiah, zat als je op de Molukken je familie uitvreet.
100 Euro 1.6 miljoen voor Bali is ook zat voor een week, een flesje water en nasi goreng kost geen drol Emoticon: Nooo

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Haha, nasi goreng heb je op Bali ook voor 10.000 rupiah, zelfs in de toeristengebieden. Maar ja.. je hebt er ook dingen die elders in Indonesie minder verkrijgbaar zijn, dus als ik er weer eens ben dan kost mijn gemiddelde maaltijd stukken meer als 10.000 rupiah... zucht...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 23-05-2014 14:23 Yerun wrote:
Haha, nasi goreng heb je op Bali ook voor 10.000 rupiah, zelfs in de toeristengebieden. Maar ja.. je hebt er ook dingen die elders in Indonesie minder verkrijgbaar zijn, dus als ik er weer eens ben dan kost mijn gemiddelde maaltijd stukken meer als 10.000 rupiah... zucht...

Verkwister dat je er bent, je heb het toch niet over een lekkere steak of karbonade Emoticon: Confused
Daar heeft Jevin het helemaal niet over, dat kan ie in Nederland wel eten.
Jevin geeft 900 uit voor een retourtje en wil het voor de rest lekker goedkoopjes houden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat kan prima door bij familie te blijven, maar die denken na een week ook: ga maar snel naar Bali! Emoticon: Laugh out loud

Ik zou buiten reiskosten (vluchten van Ambon naar Denpasar moeten nog gekocht worden?) en hotelkosten die je al hebt uitgegeven uit gaan van 20-30 euro per persoon als je een beetje fatsoenlijk 3x per dag wil eten, af en toe een biertje en wat winkelen. En dan is dat winkelen zeer beperkt, of je eten karig.

Duiken zit niet bij de prijs in, geen idee hoeveel dat zou kosten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

malam; als ik op Bali ben doe ik altijd een diner-tje in Lanai en Zanzibar in Legian. Lekker aan het strand op het hoge terras zitten, drankje erbij.. zalig genieten. Dat kan ik nog niet in de eigen achtertuin omdat mijn whirlpool nog ontbreekt. Ook heb ik nog niet genoeg palmbomen in de tuin staan. Haha.

Jevin
Gebruiker
spacer line

bedankt voor de reacties.

ik ga samen met mijn vriendin en zoon van 1 jaar.
we zijn van plan de familie 50 euro per week te geven.
ik had zelf in gedachten iclusief binnenlandse vluchten- eten -drinken -winkelen- leuke dingen doen. dus inclusief alles rond de 1700 euro in gedachten.
als ik jullie reacties zo hoor is dit dus meer als genoeg.

mvg

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zo dan dat hakt er lekker in 750.000 voor een week voor man, vrouw en kind, pas op dat je niet te royaal doet

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Jevin, ik neem aan dat je de prijzen van de binnenlandse vluchten al weet?
Hoeveel gaat er dan van die Ä 1700,- af? En dezelfde vraag voor het duiken? Heb je opgezocht wat dat kost op de plek waar je dat wilt doen? Da's volgens mij een dure grap.
Je hebt het over Ä 1700,- p.p.?

Jevin
Gebruiker
spacer line

ik had zelf zoiets van:

binnenlandse vlucht 300 euro
eten drinken 40-50 euro per dag: 840 -1000euro
familie geven we 50-100 euro

dan zit ik op 1300-1400.

dan nog paar honderd euro voor eventuele andere dingen..

maar dus 2000-2500 komt volgens jullie meer in de buurt.??

Jevin
Gebruiker
spacer line

prijzen van de binnelandse vlucht was volgens mijn tante die is 2 week geleden heen geweest. 300 euro ongeveer voor 3 personen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pffff twee weken bij familie met man. vrouw en kind, voor 100 Euro, moet ik nog verder gaan?
Of zie je zelf het belachelijke er al van in.?
We betalen hier op dit moment al 250.000 voor 20 kilo goede rijst Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 23-05-2014 15:23 Jevin wrote:

ik had zelf zoiets van:

binnenlandse vlucht 300 euro
eten drinken 40-50 euro per dag: 840 -1000euro
familie geven we 50-100 euro

dan zit ik op 1300-1400.

dan nog paar honderd euro voor eventuele andere dingen..

maar dus 2000-2500 komt volgens jullie meer in de buurt.??

Ja dat klinkt beter,
Maar effe slapen bij familie en met je gezinnetje gaan dineren bij een restaurant?
Zo werkt het niet.

Jevin
Gebruiker
spacer line

dus wat zou meer in de buurt komen om te geven

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Denk dat dat wel kan kloppen, maar dan dus geen duiken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Samen met de familie inkopen doen, lekker met zijn allen goed eten en daar buiten de familie lekker vrij houden voor die twee weken.
Kost je minder, maar je laat wel een goede indruk achter en dan zie je vanzelf wel wat je ze aan het einde van de twee weken in hun handen drukt.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Jevin, als je bij ticketindonesia.info (staat onderaan deze bladzijde) je vluchten opzoekt, kun je zien wat ze exact kosten. Ga niet teveel af op wat anderen zeggen, maak zelf een begroting op wat je hebt uitgezocht. Wat voor vluchten wil je dan boeken? Alleen die van de Molukken naar Bali? De vlucht naar de Molukken heb je al betaald?
Wat kost je duikcursus?
Maak voor jezelf een begroting van de zekere uitgaven. Het lijkt alsof je nu uit de losse pols wat roept. Eten en drinken, tja, dat hangt toch wel heel erg van jezelf af.
Je kindje zal geen grote kotsen- (sorry, kosten) post worden, voor jullie hangt er vanaf of je alcohol drinkt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 23-05-2014 15:26 Jevin wrote:
prijzen van de binnelandse vlucht was volgens mijn tante die is 2 week geleden heen geweest. 300 euro ongeveer voor 3 personen
kinderen onder de 2 jaar gaan (vrijwel) gratis mee.

Jevin
Gebruiker
spacer line

oke bedankt voor de reacties.

Samen met de familie inkopen doen, lekker met zijn allen goed eten en daar buiten de familie lekker vrij houden voor die twee weken.<<<< dit was ook de bedoeling.

en daarbuiten willen wij ze dan nog wat geven.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als je de supermarkt in loopt dan heb je voor 450.000 (plusminus 30 Euro) een boodschappenwagentje vol.
De ene keer is het 450.000 de dag erna is het 100.000, daar kan je met een hele familie van genieten.
Groente aardappelen rijst enz. haalt de familie op de pasar.kost allemaal geen drol.
Daarbuiten kan je dan is een keer buiten de deur gaan eten, en zelfs de familie meenemen, dan zit je rond de 30 Euro per dag, eerder minder dan meer.

Succes en een fijne vakantie

Jevin
Gebruiker
spacer line

bedankt voor de info

renem
Gebruiker
spacer line

Hoeveel denk je dat je kwijt bent als je een hotel boekt op de mollukken voor 2 weken.
mischien 40-50 euro per dag ? Is al gouw meer als 1000 Euro en je wil jouw familie 50 Euro geven ?

Als jouw familie een groot huis en hulp in de huis houding en een auto hebben enz is dat mischien wel ok, maar als niet !!!!! Ze weten vast ook wel dat je daarna lekker naar bali gaat duiken en zo..... komaan nederlandse zuinigheid hoor

renem
Gebruiker
spacer line

Ohh ik zie net dat het bedrag verhoogd was naar 100 euri, toch gauw bijna 2,50 per dag pp voor 2 weekies in de molukken. Hehe

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ik zou helemaal geen geld meenemen. Pinpas of creditcard gaat ook in Ambon Stad wel lukken. Hoef je je ook geen zorgen te maken over de hoeveelheid geld. Gewoon ATM.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Bij een goed wisselkantoor krijg je een betere wisselkoers als dat je het via de
ATM pint Is mijn ervaring tot nu toe.
Ik begin steeds vaker gewoon euro's mee te nemen, maar ik geef ze dan natuurlijk ook
vnl uit aan de verbouwing zou ik normaal reizen dan zou ik wel een bedragje meenemen
(ca 750 euro) voor het overige onder normale omstandigheden werkt de ATM prima
in Indonesie, zeker in de "drukkere" gebieden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,543,683 pageviews Een website van indahnesia.com