waar het beste orang utans zien??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
101 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bloodhoundfromhell
Gebruiker
spacer line

Ik wil graag orang utans zien in het wild, er zijn een aantal mogelijkheden voor ,maar ik vroeg me af wat de beste zijn.. op sumatra, of op kalimantan, of sulwesi en waar precies?? Wie heeft tips en ook wat betreft bereikbaarheid. Kun je makkelijk een trekking organiseren bij een bureautje en is dat betaalbaar????

bloodhoundfromhell
Gebruiker
spacer line

gunung leuserpark is onbereikbaar denk ik ivm de tsunami??

reuveul
Gebruiker
User icon of reuveul
spacer line

hallo, ik weet niet in het wild maar wel in een wildpark,daar mag je ze ook vast houden en op de foto.
Het is in Cisarua Bogor,en heet taman safari.
En ook een optie is om naar Telaga Warna te gaan dat ligt in Puncak
en dat is een meer midden tussen de bergen,en daar zijn bavianen die je daar kunt zien en voeren,en dat bevindt zich in een prachtige omgeving.
Ik hoop dat het wat voor je is..

http://www.tamansafari.com/mambo/

www.xs4all.nl/~vpmedia/ travelpics/imagepageindo0015.htm

Vr Gr Robert en Devi

like to live in ID,but it takes a while to get there

reuveul
Gebruiker
User icon of reuveul
spacer line

www.xs4all.nl/~vpmedia/ travelpics/imagepageindo0015.html

like to live in ID,but it takes a while to get there

Iris8
Gebruiker
spacer line

Gunung Leuser is vanaf de Bukit Lawang (Bohorok) zijde gewoon bereikbaar. Een andere optie is Ketambe, maar dat is wel ver rijden vanaf Medan. Bukit Lawang is in 2003 zwaar getroffen nadat de rivier het grootste deel wegspoelde, maar inmiddels zijn de eerste toeristen er weer. Het is ongeveer twee uur rijden vanaf Medan. Je kunt de Orang Oetans daar in het wild bekijken, maar ook op de voederplaats en in het opvang centrum. Ze komen regelmatig uit de jungle naar de rivier die het dorp en het park scheidt en het is erg leuk om ze daar te observeren.
Je moet wel goed ter been zijn om de voederplaats te bereiken, maar het is een korte trip van circa 15 minuten lopen. Je kunt veel info vinden op www.bukitlawangfloodappeal.com
Van Orang Oetans op Sulawesi in het wild heb ik nog nooit gehoord. Je kunt ze ook in Borneo bezichtigen, daar schijn je zelfs met een rolstoel nog bij de voederplaats te kunnen komen.

Iris8
Gebruiker
spacer line

Sorry, een jungle trek is erg makkelijk in het dorp zelf te regelen. Er zijn heel veel gidsen. Bij het kantoor van van PHPA in Bukit Lawang is een geregistreerde gids te regelen.
Als je alleen naar de voederplaats wilt betaal je ongeveer 2 a 3 euro.
Voor een jungle trek vroegen ze een paar jaar terug circa 15 dollar per dag. Overnachtingen in de jungle zijn mogelijk op zo'n trek. In het dorp varieren de prijzen van guesthouses je hebt al een redelijk onderkomen voor circa 5 euro per nacht, maar het kan veel duurder en luxer.

esther
Gebruiker
spacer line

hallo,

Het is ook mogelijk om orang utans te zien in het Tanjung Puting National Park in het Zuiden van Kalimantan. Hier is de mogelijkheid om een klotok te huren en een aantal dagen door de jungle te varen en in Camp Leakey de apen te zien. Ook dagtochten zijn mogelijk.
Deze klotoks kan je regelen in Kumai, Panklabun of Banjarsmin.'

Groetjes Esther

Let's travel
Gebruiker
spacer line

Esther,
Op de Thorntree van Lonely Planet staat een fantastisch overzicht over de mogelijkheden om in IndonesiŽ Orang utans te zien.
http://thorntree.lonelyplanet.(...)=1&parentid=0&from=1
of via de search functie orang utan invullen en het verhaal van Laszlo bekijken.
Succes

bloodhoundfromhell
Gebruiker
spacer line

thanks daar heb ik wat aan!!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,785,188 pageviews Een website van indahnesia.com