Vragen mbt trein en hotel in Jakarta

Subforum Java 
86 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bjirke
Gebruiker
spacer line

Eerder hadden wij het plan om na aankomst in Jakarta een nacht in de buurt van de luchthaven te verblijven en de volgende dag door te vliegen, maar onze plannen zijn inmiddels gewijzigd!
Daarom hoop ik dat iemand hier mij kan helpen met antwoorden op een paar praktische vragen rond treinkaartje en hotel in Jakarta! Emoticon: Smile

Op 29/05 landen wij om 17.25 in Jakarta.
En de volgende dag 30/5 willen wij graag met de Eksekutif van 8.45 naar Yogjakarta reizen.

Vragen:

• Moet /kan ik dat treinkaartje al op 29/05 in de avond kopen?
  • Hoe laat moet ik s morgens op station Gambir zijn als ik met de trein van 8.45 wil gaan?
  • En kan ik dan evt nog een treinkaartje kopen?
  • Heeft iemand een suggestie voor een hotel in de buurt van station Gambir?
  • En wat is de handigste manier om daar s avonds vanaf het vliegveld te komen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

• jstar
    Gebruiker
    spacer line

Bijna al je vragen worden hier beantwoord:

http://forum.indonesiepagina.n(...)buurten_mogelijk.php

jstar
    Gebruiker
    spacer line

En om er te geraken, is er geen handigste manier. Er is eigenlijk maar ťťn manier: Een taxi.

Als je de terminal uitloopt zal je veel worden aangesproken (taxi mister?). Dit zijn geen officiŽle taxi's en ze zullen duurder zijn. Dus loop door naar de taxi stand (dit is gewoon voor de stoeprand). Daar zijn mannen die lijsten in de hand houden met de volgorde van de klanten; zij noteren jouw naam en bestemming. Elke maatschappij heeft een eigen persoon.

De goedkoopste zijn Taxiku (geel) en Express (witte). De Gamya (groen) is ook goed. BluBird (blauw) is prima maar wat duurder. Als je in luxe wilt reizen, Silver Bird (zwart).

sabar2
    Gebruiker
    User icon of sabar2
    spacer line

Een zeer goed hotel dicht in de buurt van Gambir is Kempinski
    (U heeft dan in iedergeval weinig problemen met een evt verkeersdrukte
    op weg naar Gambir, in de ochtend)

Wanneer U vooraf boekt kan men zelfs voor U het treinkaartje al aanschaffen
    zodat U dit direct in handen hebt wanneer U aankomt.
    Dit dient U natuurlijk wel aan te geven bij het boeken !!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jstar
    Gebruiker
    spacer line

On 07-05-2014 18:29 sabar2 wrote:
    Een zeer goed hotel dicht in de buurt van Gambir is Kempinski
    (U heeft dan in iedergeval weinig problemen met een evt verkeersdrukte
    op weg naar Gambir, in de ochtend)

Wanneer U vooraf boekt kan men zelfs voor U het treinkaartje al aanschaffen
    zodat U dit direct in handen hebt wanneer U aankomt.
    Dit dient U natuurlijk wel aan te geven bij het boeken !!

Wat? Heb je ooit al eens 's ochtend in de file gestaan op Thamrin?

Je adviseert nu trouwens een hotel van minimaal $200 per nacht; dan ken ik er nog wel een paar in de omgeving van PI/GI.

Bij de meeste hotels kan de conciŽrge trouwens wel de tickets regelen, ze hebben dan wel de paspoort info nodig.

sabar2
    Gebruiker
    User icon of sabar2
    spacer line

Kempinski heb ik zelf gezeten Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jstar 1.000.000 rph voor een kamer
    en ja ik stond in de file toen ik mijn trein moest halen de afstand
    van Kempinski naar Gambir is niet zo ontzettend ver.
    Je kunt ook een goedkoper hotel verder weg pakken en dan heb je en
    hogere taksi-kosten en ongelooflijk veel extra stress, want de trein
    gaat niet op je staan wachten.
    Ik praat over ca 2 weken geleden.

Iedereen kan overigens met je paspoortgegevens een treinkaartje voor je regelen
    maar de vraag is kun je iedereen vertrouwen. Bij Kempinski (ik spreek uit eigen
    recente ervaring) had ik een heerlijk hotel,lekker ontbijt en prima service
    en dat ik daar dan omgerekend 60-65 euro voor neer moet tellen ach ja
    dat verdien ik in een week terug met twee sloffen sigaretten.

Edit:
    Ik zou zelf overigens de trein niet nemen (ca 9.5 uur) wanneer ik per vliegtuig
    er in een 1,5 uurtje kan zijn. Ikzelf had een tussenstop bij familie maar ik geef
    toch de voorkeur aan vliegen, maar iedereen mag dat zelf uitmaken.

jstar
    Gebruiker
    spacer line

Punt 1: de eerder genoemde hotels liggen niet verder maar dichterbij dan Grand Indonesia (en Kempinski); op de kaart zie je ze exact halverwege tussen G.I. en Gambir. En het maakt flink wat uit in reistijd (en stress).

Punt 2: op de nacht dat de vraagsteller hier verblijft, is de goedkoopste kamer al $236 (Ä170). Het is fijn dat je een leuke promo hebt gehad maar daar zijn zij niets mee.

sabar2
    Gebruiker
    User icon of sabar2
    spacer line

Ik had geen promo wel eerder van te voren geboekt en op maandag-dinsdag
    dus dat scheelt misschien.

Wellicht is de vraagsteller dan beter geholpen met goedkopere tips jouwerzijds
    ik ben de beroerste niet om toe te geven dat je gelijk hebt, Emoticon: Yes!

Bjirke
    Gebruiker
    spacer line

Bedankt voor de link en al jullie info!

Iemand misschien ook ervaring met Oasis of Lumire hotel?

Surya Atmadja
    Gebruiker
    User icon of Surya Atmadja
    spacer line

On 07-05-2014 18:52 sabar2 wrote:
    Kempinski heb ik zelf gezeten Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jstar 1.000.000 rph voor een kamer

Hot alleluya , 1 jut , ongeveer 65 eurie ?
    Waar heb je geboekt ?
    Hotel Indonesia staat op mijn verlanglijstje , om nostalgische redenen van 45 jr geleden.
    Nooit gedaan omdat het te duur is.

Bij Jalan Sabang heb je Maxon hotel , klein maar relatief goedkoop , heb toen 2 dagen gelogeerd toen ze pas open zijn .
    Boeken via Agoda.nl is goedkoper (?) .
    Naar Gambir station kan je met de taxi voor iets meer dan 30.000 rup zeg maar 2,5 eurie, en binnen 5 minuten sta je in station gambir.
    Vraag me af of je met een taxi in de spitsuur (kantoortijd) rekening moet houden met de zgn "three in one" regeling.

http://www.maxonehotels.com/in(...)ex/location/1/city/1

bisa dicek of makemyday .

renem
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya Taxi is vrij van 3 in 1..........minimum charge bij het boeken van een bluebird taxi is tegenwoordig 40.000 rp

sabar2
    Gebruiker
    User icon of sabar2
    spacer line

Het boeken heeft mijn vrouw telefonisch gedaan Surya
    omdat ik de drukte van Jakarta een beetje ken in het
    spitsuur wilde ik dichtbij Gambir zitten en mijn oog was
    een andere keer dat ik in Jakarta was al op Kempinski
    gevallen. Dus toen ik hoorde 1 juta heb ik meteen gezegd
    boeken dan maar.
    In eerste instantie zou ik in een kos verblijven een weekje
    maar die bleek in de "verbouwing" te zitten, gelukkig wist
    ik dat nog voordat ik richting Schipholo ging.
    We zijn toen even bij familie ondergedoken en daags
    vooraf dus naar Kempinski verhuisd.
    Prima hotel absoluut geen klachten over.

jstar
    Gebruiker
    spacer line

Ja Sabar, je had een goede deal. Moet je inderdaad niet laten liggen. In het geval van Bjirke zou ik echt naar de IBIS hotels kijken die al eerder zijn vermeld. Probeer niet het wiel (Vl: warm water) opnieuw uit te vinden. Je bent sowieso moe en je moet weer vroeg op dus je gaat er niet zo heel veel aan hebben.

Je landt ook op het meest ongunstige tijdstip dat je je maar voor kan stellen (en de dag is ook niet gunstig). Gelukkig gaat het meeste verkeer wel CBD uit, hoewel het daar niet zoals in Nederland is ('s ochtends file in ťťn richting, 's avonds in de tegenovergestelde richting). Komt vnl. door de vele U-turns. Dus nog een tip voor Jakarta gangers; indien mogelijk, zorg ervoor dat je aankomt op een zondag (liefst geen weekdag en nooit de vrijdagavond).

Taxi's zijn inderdaad vrijgesteld van de 3-in-1. Deze regeling is er trouwens ook op Jl. Thamrin (uit mijn hoofd: 7.00-10.00 en 16.00-19.00). Maar er zijn genoeg jockeys in de buurt die zich aanbieden als bijrijder, zelfs met baby's.

Alle taxi's zijn zeer duur als je ze vooraf boekt. Wat Renem bedoelt, is een minimum bestedingsbedrag als je een taxi vooraf reserveert, dus als je hem telefonisch of via internet bestelt. Als je een taxi op straat aanhoudt of de hotelconciŽrge roept er eentje voor je, is dit niet zo. En dan is het bedrag gewoon die van de meter, beginnend op 6.000 of 7.000 (BlueBird). Ik schat dat je ca. 20-25.000 rupiah kwijt bent vanaf ťťn van de hotels in de buurt. Taxichauffeurs hebben vaak geen wisselgeld (of beter; ze beweren het niet te hebben). En rondom Gambir en de hotels zijn er veel ťťnrichtingsverkeerstraten.

Surya Atmadja
    Gebruiker
    User icon of Surya Atmadja
    spacer line

In Jalan Sabang (Agus Salim), jln Wahid hasyim en de (on) volprezen Jln Jaksa (backpacker Area) stikt het van de hotels , in allerlei prijsklasse .

En taxi bij de vleet , zodra ik/mijn vrouw in Jln Sabang e.o "per ongeluk" met onze hand zwaait gelijk 10 taxi's voor ons stopten.
    Klopt wat Jstar zegt , taxi panggilan heeft een start tarief .
    Behalve in Bandung en Medan( mss andere steden) , daar moet je minimaal tarief betalen, al rijdt je 200 meter mee .

bisa dicek of makemyday .

sschotte
    Gebruiker
    spacer line

Er zijn verschillende manieren om in NL al tickets te kopen voor de trein, nl. via http://flights.indonesiamatters.com/train-tickets/ of http://www.tiket.com. Je ontvangt vouchers die je voor vertrek omwisselt voor je plaatsbewijs. Kijk ook eens op http://www.seat61.com.
    Zelf heb ik goede ervaringen met beide voor zowel trein als vliegtickets. Betaling mogelijk bij Chris met Paypal (altijd secure) en VISA/Master bij Tiket. De vertrektijden vanuit Gambir zijn per 1/6 aangepast. bv. Eksekutif, Taksi Pagi, vertrekt nu om 09.05. De handigste manier is idd om een taxi te pakken en er zijn tientallen hotels in de buurt van Gambir, voor ieder budget wat wils. Je dient overigens 1 uur voor vertrektijd bij Gambir aanwezig te zijn ivm omwisselen voucher en/of security check.

jstar
    Gebruiker
    spacer line

Ik word hier zo moedeloos van: Om de zoveel tijd komt er weer een af met die-en-die website waarbij het eenvoudig is een treinticket te boeken.

En in de praktijk?

Of het werkt van geen kanten, de site heeft alleen reisinfo en verwijst weer door naar andere websites.
    Of de site laat je gewoon een formulier invullen en zegt met een offerte (quote) terug te zullen komen.
    Of de betaling kan alleen met een Indonesische creditcard of met systemen zoals klikBCA; men gaat er dus van uit dat je in IndonesiŽ woont en daar een bankrekening hebt.

De sites die door sschotte vermeld worden vallen ook onder die categorieŽn (klik er zelf eens op en vertel wat je ziet man). Ik daag hem (of ieder ander) dan ook uit om een goede en degelijke website door te geven (met screenshots s.v.p.) die je laat boeken zoals bij vliegtickets en waarbij je direct bij de bestelling kan betalen met je Europese kredietkaart of PayPal.

Heb er genoeg meegemaakt die de holy grail dachten gevonden te hebben maar dan toch in paniek last minute iets hier moesten regelen. Ook in mijn eigen familie en kennissenkring. En daar moet ik dan voor opdraaien.

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Je kan treinkaartjes bij de Indomaret kopen. Wat doet men toch weer moeilijk. Het stikt ook van de agenten die het voor 10.000 rp voor je regelen. Niets is zo makkelijk als reizen in RI; nog makkelijker dan in NL.

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

En voor de expats: download PadiTrain als app. Een kind kan de was doen uit een comfortabele stoel in de huiskamer.

sschotte
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jstar, jammer dat je zo reageert, bij beide vermelde websites betaald met Paypal en/of NL VISA card, screenshots bij mij in PM verkrijgbaar....Als aanvulling, de verkregen PNR's / Boekingsinformatie is geverifieerd en bevestigd bij LionAir en http://www.kereta-api.co.id/

sschotte
    Gebruiker
    spacer line

Emoticon: Bye bye
    Emoticon: Bye bye

Bjirke
    Gebruiker
    spacer line

Op 10-05-2014 13:49 schreef Yogya-Bali:
    Je kan treinkaartjes bij de Indomaret kopen. Wat doet men toch weer moeilijk. Het stikt ook van de agenten die het voor 10.000 rp voor je regelen. Niets is zo makkelijk als reizen in RI; nog makkelijker dan in NL.

Tsja...voor jullie allemaal overbekende kost.. maar als je er niet eerder geweest bent en er geen ervaring mee hebt is het een stuk lastiger! Emoticon: Wink (zeker als je pas s avonds aankomt en je zeker wilt zijn van kaartjes de vlg ochtend)

Was dan ook blij met de reactie van sschotte ! Helaas lukte het alleen niet om via de site van Chris te reserveren en werd er zelfs op div. mails daarna niet gereageerd. Emoticon: Nooo
    Maar gelukkig heb ik het inmiddels via andere site kunnen regelen, zijn de tickets betaald en heb ik de reserveringen netjes toegestuurd gekregen. Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

76,432,203 pageviews Een website van indahnesia.com