kind misbruikt

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
40 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Verkrachting 5-jarige schokt Indonesië
De verkrachting van het zoontje van een Nederlandse vader en een Indonesische moeder op een internationale eliteschool in Jakarta schokt Indonesië. Het 5-jarige jongetje werd misbruikt door meerdere schoonmakers.

Ik dacht dat zoiets alleen in Afrika gebeurde maar het kan ook in Jakarta

Shalom

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Is al een tijdje in het nieuws in Indonesie.
Bleek zelfs dat de school geen vergunning had om les te geven,
maar dat zou snel geregeld worden.
Namen van personeel werden uitvoerig bekend gemaakt maar naam
van de school werd verborgen ivm mogelijke reputatieschade.
Zelfs SBY en zijn vrouw bemoeiden zich er al mee.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-04-2014 18:57 Bokito wrote:

Kan overal gebeuren !!!
Met een verschil dat het nu om een prestigieuze school ging .
Dus doet de schoolleiding bepaalde maatregelen om reputatieschade te beperken.
Dit in verband met de aansprakelijkheid .
Een bekende Jakartaanse advokaat had komentaar gegeven over de genomen maatregelen .

Quote: werd ook min of meer geconstateerd ? door de DitJen :
"Ditjen Pendidikan Anak Usia Dini Nonformal dan Informal (Paudni) Kemendikbud, Lidya Freyani Hawadi membenarkan adanya upaya penghilangan barang bukti dan saksi yang dilakukan JIS ."

En dat maakt de zaak erger .

bisa dicek of makemyday .

jstar
Gebruiker
spacer line

Eh, zijn de grootste kinderverkrachters (én moordenaars) van de laatste twee decennia niet in België en Oostenrijk aangetroffen? En in een crèche in Amsterdam? Westerse landen dus?

Bleek zelfs dat de school geen vergunning had om les te geven,
maar dat zou snel geregeld worden.

Niet echt; ze hadden geen vergunning voor de kleuterschool. Deze was blijkbaar niet verlengd, men had die daarvoor wél. En het gaat hier om een 5-jarige. Voor de rest was er geen probleem met vergunningen e.d.

Natuurlijk is een school verantwoordelijk voor wat er op hun terrein gebeurt. En van een school als JIS waar de jaarlijkse ouderbijdrage een slordige $25.000 per kind kan zijn, mag je toch wel iets meer verwachten. Maar onafhankelijk van de studiekosten, moet elk kind veilig zijn natuurlijk.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vreemd dat men al weet dat het schoonmakers zijn geweest. Net alsof leerkrachten, beveiligers en ouders nooit schuldig zijn? Heb hier gisterenavond nog een discussie over gehad..

En dat wegmoffelen van bewijs? Reden tot sluiting van de school, per direct. Men heeft kennelijk al eerder een zaak in de doofpot gestopt. Nou, dan kunnen ze van mij een dikke middelvinger krijgen. Als het waar is dus.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-04-2014 02:40 jstar wrote:

[quote removed]

Eh, zijn de grootste kinderverkrachters (én moordenaars) van de laatste twee decennia niet in België en Oostenrijk aangetroffen? En in een crèche in Amsterdam? Westerse landen dus?
Dat komt omdat men in het westen veel meer open is en minder last heeft van schaamtegevoel dan in 3e wereldlanden. Het betekent zeker niet dat het vaker gebeurt dan in andere landen. Apa lagi di sini, de meeste van dit soort zaken komen niet naar buiten vanwege het absurde schaamtegevoel hier en de neiging alles mooier te doen voorkomen dan het werkelijk is.
Voor RI heerlijk dat het is gebeurd op een internationale school; kunnen ze weer schoppen tegen dat "verderfelijke" westen (ook al zijn de daders Indonesiers).

Daarnaast heeft de arrogantie van de JIS mij altijd al tegen gestaan, dus - hoe zeer afgrijselijk voor het slachtoffertje - goed zo.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat het nu op een internationale school is, is prachtig voor een media-spektakel. Al die kinderen die hier verkracht worden door stiefvaders en biologische vaders kan men nu vergeten. Heerlijk zulke grote oogkleppen.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 20-04-2014 05:14 Yerun wrote:
Ja, dat het nu op een internationale school is, is prachtig voor een media-spektakel. Al die kinderen die hier verkracht worden door stiefvaders en biologische vaders kan men nu vergeten. Heerlijk zulke grote oogkleppen.

En niet te vergeten wat er gebeurt op de nationale scholen, door de h.h. leraren. Is zelfs zo gewoon geworden dat het geen nieuwswaarde meer heeft. Tenzij het een door een leraar verkrachte scholiere betreft, die bijv. zwanger is van een tweeling o.i.d.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En de politie dan. Daarvan heb ik wel 10-tallen verhalen over verkrachtingen en aanrandingen. Om een detentie of boete te ontlopen, houdt het slachtoffer wijselijk haar mond.
En wat al niet met werkgevers die hun werkneemster vrijwel elke dag "nemen".
Ohoh, wat is men toch weer schijnheilig.
Toevallig net weer het een en ander gehoord over allerlei sexorgies in Jakarta onder de happy few . Gaat ook niet altijd vrijwillig.
Als Sodom en Gomora ooit hebben bestaan, bestaan ze hier zeker nog.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Bu(...)school-Jakarta.dhtml

Ouders dienen miljoenenclaim in na verkrachting school Jakarta

De Nederlandse vader en Indonesische moeder van een jongetje dat op een eliteschool in de Indonesische hoofdstad Jakarta is verkracht hebben een miljoenenclaim ingediend. Dat meldden Indonesische media. Inmiddels heeft het Indonesische ministerie van Onderwijs en Cultuur de school bevolen om de kleuterschool-afdeling te sluiten.

Zijn dat Rupies of dollars of eurootjes ???dat maakt wel een groot verschil Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

hennie
Gebruiker
spacer line

Dit soort zaken is nooit leuk!! in het begin had ik al zo'n gevoel dat het hier om veel
geld gaat''kindere zijn wel het slacht offer in dit soort dilicte''waar heel erg veel publiciteit
bij komt kijken''de hele Media''etc etc''sorry ik heb het gevoel dat dit nog een staartje heeft
ik ken dus de ouders niet'' het gaat hier wel om ''Miljoenen' !!!!!!! Emoticon: Stupid

renem
Gebruiker
spacer line

1 van de verdachten van dit misdrijf heeft zelfmoord gepleegt volgens commesaris comm Rikwanto.

Nou wil het geval dat deze Commisaris welleens vaker niet de feitelijke weergave geeft.
Heb dit namelijk zelf meegemaakt met een dodelijk ongeval op de flyover bij mall ambassador waarbij hij zei dat er geen politie controle opdat moment was. Maar ik zag weldegelijk 2 agenten staan, waardoor motorrijders terug tegen het verkeer inreden waardoor een fataal ongelijk onstond.
Ik had zelfs gezegt tegen de agenten dat ze met hun controle methode een gevaarlijke situatie veroorzaakten maar inplaats van antwoorden werd ik direct zelf gecontroleerd op mijn autopapieren etc en daarna weggestuurd.

politie heeft voormij in indonesia afgedaan ik vertrouw die gasten gewoon niet.

journalsten trouwens ook niet meer want die kopie pasten gewoon van elkaar en schrijven gewoon klakeloos over wat de politie woordvoeder zegt zonder zelf na te denken.
in dit geval kwam de bijriider van de motor om het leven en krijgt de bestuurder de volle schuld, ik vond dat de politie de situatie creerde en mede schuldig is. Heb zelf een email naar jakarta post gestuurd maar helaas geen antwoord.

beetje oftopic maar ik denk dat het volk bewust wordt voor gelogen, dit was trouwens niet de eerste keer dat ik dit zie.

voormij is dit 1 van de ervaring die verschillend is met nederland.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het krijgt nog een hele staart met zeker 5 verdachten opgepakt, 2 nog op de vlucht, eerdere doofpotten en een kleuterschool zonder de juiste papieren. Zal me niets verbazen als Indonesie de school gewoon laat ontbinden uiteindelijk.

Ik had zelfs gezegt tegen de agenten dat ze met hun controle methode een gevaarlijke situatie veroorzaakten maar inplaats van antwoorden werd ik direct zelf gecontroleerd op mijn autopapieren etc en daarna weggestuurd.
In beginsel zijn diegenen zonder helm, juiste papieren en dergelijke natuurlijk fout. Zij halen vervolgens levensgevaarlijke acties uit om onder een boete uit te komen. Vaak genoeg gezien. De politie kan hier lang niet altijd zomaar de schuld van krijgen, hoe moet men anders controleren en uitvoeren?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-04-2014 09:25 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

En niet te vergeten wat er gebeurt op de nationale scholen, door de h.h. leraren. Is zelfs zo gewoon geworden dat het geen nieuwswaarde meer heeft. Tenzij het een door een leraar verkrachte scholiere betreft, die bijv. zwanger is van een tweeling o.i.d.
precies, alleen dan is het nieuws, en wellicht is er ook toevallig nog een filmpje van gemaakt door een mede-scholier. Dan is het hier prachtig voer voor herhalingen van het nieuws 100 x per dag.

renem
Gebruiker
spacer line

Yurun klopt helemaal maar de manier waarop er wordt gecontroleerd is niet goed op de flyover want ze staan aan het eind te wachten , en vervolgens staan er 100 motoren stil boven op de brug, ze pakken op die manier 1 of 2 , en creeren een chaos voor wat.

beter is om op dat moment gecoordineerd de flyover af tesluiten aan beide kanten.
op die manier vang je een hele hoop en de situatie is contained.

Oorspronkelijk was de brug ook bedoeld voor motor rijders maar dat werd voor de opening veranderd.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als ze aan het begin staan rijd niemand de fly over op natuurlijk. Ze staan ook niet VOOR de stoplichten om te kijken of er iemand door rood rijd toch? Of VOOR de busbaan om te kijken of er iemand op rijd. Afsluiten is onzin, het is al een puinhoop in Jakarta. Wegen afsluiten voor een politiecontrole kan niet.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Verwacht niet te veel van politie hier. Niet de diploma's of werkervaring tellen maar hoeveel geld men neer wil tellen om de job te krijgen. Wat krijg je dan? Slecht geschoolde, op geld beluste corrupte politie. Ze moeten wel want het geinvesteerde geld moet worden terug verdiend.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik hoorde recentelijk nog: 80 miljoen om agent te worden na het doorlopen van de politie-school. Dat wist ik al, alleen is het duurder geworden. War er direct daarna gezegd werd schokte me toch wel... 150 miljoen dan hoef je niet naar de politie-school. Dat had ik niet eerder gehoord namelijk.

Denk dat dat alles wel samenvat zo'n beetje.

renem
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yurun hallo natuurlijk verdekt opstellen eerst, doen ze in nederland ook

renem
Gebruiker
spacer line

De flyover wordt minimaal gebruikt daar dus afsluiten voor 20 min is geen probleem
Verder wordt weg afsluiting veelvuldig gebruikt tussen puncak en jakarta om het verkeer te laten doorstromen onlangs nog. Dus zeker geen onzin

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 27-04-2014 06:50 renem wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yurun hallo natuurlijk verdekt opstellen eerst, doen ze in nederland ook
Ja, dat doen ze bij Pancoran voor de busbaan als je van Cawang komt. Daar staan de gele vestjes net onder het viaduct in een flauwe bocht. Leuk om te zien hoeveel er daar nog altijd op de bon gaan. Eindeloze stomheid van de weggebruiker.

renem
Gebruiker
spacer line

Ja mischien wishfull thinking dat mijn idee iets oplost. Te veel idioten op de weg.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt Renem, wishfull thinking.
Zeg er ook maar niets van, ze weten het allemaal beter en het zijn onze zaken niet.
Het feit blijft dat dit land sinds ik 20 jaar geleden hier kwam jaar na jaar verder afglijdt, zeker de laatste 6 a 7 jaar.

Het valt me elke keer weer op, ik ben gisteren en vandaag in de stromende regen naar huis gekomen en dan is het op zijn ergst.
Ze zijn diep asociaal en missen een stukje hersenen waar angst in zit.
In de stromende regen rijden ze gewoon tegen de richting in, ze zijn gestoord, zeg er maar niets van het is hier normaal en iedereen accepteert het.

Bij de kassa's en ATM piepen ze voor ook heel normaal, de nieuwe rijken gedragen zich in restaurants als beesten, geen hond die er wat van zegt.
Er is geen één dienst die behoorlijk zijn werk doet, zelfs van de sociale hulp wordt er op grote schaal gepikt, de armen worden steeds armer.
Een spreekwoord in Nederland zegt. "Voor niets neuken de honden elkaar" zelfs daar durven de ambtenaren hier nog kijkgeld voor te vragen.

Als er niet snel iets drastisch gaat veranderen in dit land dan valt dit land over 20 jaar als los zand uit elkaar, dan heeft iedere provincie zijn eigen krijgsheer en vazallen (nu eigenlijk al)
Dit land is nu al geen éénheid meer, het zijn tientallen staatjes in één staat waar ieder staatje zijn eigen wetten maakt en lopen te roven en te stelen waar je je geen voorstelling van kan geven.

Jakarta geeft poen en weet niet wat er mee gedaan wordt, de controle is volledig weg.
Ieder minister doet maar wat hij wil, onderling overleg is er nauwelijks, de DPR laat zich op grote schaal omkopen.
Tientallen miljarden Euro's verdwijnen in de zakken van de elite, dit is een bananenrepubliek en het voetvolk kan sterven.
Mooier kan ik het niet maken.

Om enigszins ontopic te blijven, de kranten staan nu vol over de internationale school in Jakarta, afleiding en niet meer dan dat, moeten ze is in de pasantren gaan kijken hoeveel kinderen dat daar worden misbruikt.
Maar daar wordt niet over gesproken, dat zijn allemaal gerenommeerde moslims die in Mekka zijn geweest.
Al hangen die een spandoek met "Neem vaker een peuter op je leuter " aan hun hek, dan wordt het onder het bidkleed geschoffeld Emoticon: Angry

renem
Gebruiker
spacer line

Quote van politie over de zelfmoord van 1 van daders

He further said it seemed that Azwar knew the liquid was deadly because he had to wear gloves when using it.

Ik geloof echt niet dat het zelfmoord is.
Hij ging naar de wc ziet het schoonmaak middel trekt rubber handschoenen aan en drinkt de fles leeg.........komaaan dat spul brand je van binnen kapot dat weet hij waarom zou die bang zijn voor een paar druppels op zijn hand...

Er is verder ook geen autopsie vericht ,gelijk naar de begravinis toe.

dit verhaal stinkt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het verhaal stinkt, maar dat stinken begint niet bij een dode arrestant, maar bij de JIS met een enorme doofpot over vermeend seksueel misbruik voordat deze zaak aan het licht kwam.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,150,164 pageviews Een website van indahnesia.com