Het dagelijkse leven...Morgenstond met Goud in de mond

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Het nadeel van een motor met aanhanger is dat ik dan niet meer op de plekken kan komen waar ik graag vis (fietspaden). Plus dat er dan eerst een rijbewijs voor de rammelkast gehaald moet worden en dat heb ik voor mijn bakfiets niet nodig.
Prijzig was ie wel, maar ook degelijk.
Met bijverdienen dacht ik meer aan peutervervoer: ĎHet Hofnarretje, kindervervoer in een karretje.í
Maar nee, dat geblŤr van die koters.
Met zeevissen heb ik weer niet veel op jstar. Ik ben wel eens mee geweest in een prauw met locals bij Saparua. Dan kreeg ik een grote klos met super dik nylon, Paternoster en een brok lood. Op grote diepte vingen we dan goudmakrelen of tonijnen. Heeft natuurlijk niets met sportvissen te maken. Maar in die zee kan men ook goed op de big game manier vissen met de juiste spullen.
Een grote wens van me is ooit nog eens op de karper te gaan in IndonesiŽ. Karper is zeker aanwezig ( ikan mas ) en dan denk ik aan het Tobameer en Danau Lore Lindu, waar ik grote exemplaren heb gezien.
Ik denk dat hier voor de karpervissers nog een gat in de markt bestaat. In Nederland en andere Europese landen is karpervissen de populairste zoetwatervis voor de hengelaar, terwijl ik er in IndonesiŽ nog nooit iemand gericht op heb zien vissen. De moeilijkheid is dat karpervissers zoveel spullen moeten meezeulen. Dus als er een bedrijfje zou zijn die de hengelspullen verhuurt, zou dat het een en ander kunnen bevorderen.

jstar
Gebruiker
spacer line

Had ooit zo'n uitschuifhengeltje van 30 cm. Gebruikte die voor forel op rivieren (CA en CO); werkte eigenlijk best wel goed (blinker met worm of made). Met een paar boilies zou het misschien ook wel lukken?

Je hebt zeker gelijk; er is hier geen vis(sers)cultuur. Het wordt niet als sport maar als etensbron gezien. Natuurlijk zie je redelijk veel (jongeren) met een hengel maar dan is het voornamelijk op aasvisjes. En op de meren zijn het voornamelijk netten natuurlijk. in Ancol zie je nog wel wat vissers (maar ik zou weigeren het te eten uit Jakarta's Baai), maar in het algemeen zijn er heel weinig strandvissers.

Als mensen naar Centerparks gaan om te kunnen (nachtvissen) vanuit hun huisje; waarom niet aan het Tobameer, inderdaad? Ik ken hier in Jakarta genoeg expats die gelijk mee zouden gaan als we een boot charteren voor op zee te gaan vissen; er is heel weinig aanbod.

Dit is blijkbaar opgenomen aan het Tobameer:

jstar
Gebruiker
spacer line

On 15-04-2014 dangdude03 wrote:

...dat heb ik voor mijn bakfiets niet nodig.

Met bijverdienen dacht ik meer aan peutervervoer: ĎHet Hofnarretje, kindervervoer in een karretje.í

Maar nee, dat geblŤr van die koters.

Om Jan op zijn odong-odong:

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ha ha!
Een compacte hengel bestaande uit vier delen en een goede molen heb ik ook wel eens meegenomen. Ongeveer op de manier zoals in het filmpje heb ik ook wel eens een karper gevangen. Hoewel ik betwijfel of dit IndonesiŽ is.

papadom
Gebruiker
spacer line

Kijk een op het net ; het bedrijf Viar importeert de meest vreemde gemotoriseerde bakfietsen uit China ( Zongshen ) en off road motoren ( 150-250 cc ) Sommige bakfietsen kun je kiepen ;handig als je je schoonmoeder weer eens zat bent...haha

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Good morning folks

Do you still feel

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,078,975 pageviews Een website van indahnesia.com