Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
serge71
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Mijn naam is Serge en werk aan boord van een schip dat momenteel ten anker ligt bij Batam en dat zal tot september zijn.
Mijn vraag is of het WK voetbal hier in IndonesiŽ op de publieke zenders of op een betaalzender uitgezonden wordt ?
En hebben ze hier in IndonesiŽ satelliet zenders te ontvangen met een schottel of hebben ze hier ook een soort KPN digitenne ?

Mvg,

Serge

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Goedenavond Serge.

Ik weet niet wat u bedoelt met Digitenne maar als het een soort digitale tv (zoals DVB-T) via de antenne is; neen, dat bestaat hier (nog) niet.

Wel is er satelliet en kabel. Tevens heeft iedereen nog free-to-air voor de Indonesische zenders. In de praktijk zijn de wedstrijden vaak niet beschikbaar via alle digitale providers (raar genoeg). Vaak is het ook op ťťn (bijvoorbeeld IndoVision op de schotel) wel, maar op de andere (bijvoorbeeld First Media op de kabel) niet beschikbaar. Meestal worden de wedstrijden wel uitgezonden via een Indonesische zender, te ontvangen via een antenne.

Elke 4 jaar veranderen de uitzendrechten voor FIFA WK (en ook voor Champions League en EK Trouwens); ik las dat het nu TvOne en ANTV zijn die de rechten hebben gekocht. Deze zijn beschikbaar via verschillende providers.

Voetbal is ongelofelijk populair hier; als clubs als Manchester United of Chelsea demonstratie wedstrijden spelen, is de omgeving van het stadion volledig rood of blauw. Van Persie is god en al mijn vriendinnen zijn verliefd.

Hoe dan ook, het punt is dat de wedstrijden altijd in shopping malls, restaurants, en bars worden uitgezonden. Waar men ook gaat, kan men het volgen. Intiem dineren is er vaak niet bij (snik).

Dus dat is voor u goed nieuws; ga ergens de stad in en kijk met (vriendelijke en fanatieke) IndonesiŽrs naar uw favoriete teams.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

serge71
Gebruiker
spacer line

Goedenavond Lieve,

Bedankt voor uw snelle antwoord en helaas kunnen wij niet in de stad gaan kijken doordat wij amper van boord kunnen gaan dus zodoende moeten wij het maar proberen te ontvangen op de tv en ja goed nieuws dus als het op een publieke zender uitgezonden wordt.

Serge

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

als je een beetje snelle internetverbinding hebt....
http://xn--frstrowsports-39b.eu/
Emoticon: Party! .

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Goedenavond serge 71.
gedurende mijn verblijf in Indonesie kon ik in mijn bungalow met een schotel live ontvangen de eredivisie, westrijden die om 12.30 nederlandse tijd werden gespeeld werden live indonesie tijd 18.30 uitgezonden alsmede wedstrijden om 16.30 werd om 22.30 uur uitgezonden. De volgende kanalen waren BVN. Fox 1 en 2 , trans 7, em Tv one
en eurosport, succes in juni

latex

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat gaat nu niet op, Latex40 vergelijken met Nederland, omdat de tijd in BraziliŽ een ander is als voorbeeld van Nederland.
Als hij aan boord van een schip is, dan vraag ik mij af, welk schip zit je en welk nationaliteit heeft die schip, waar je op zit.
Een goed normaal schip heeft verschillende schotels, of een schotel wat ze van alles kunnen ontvangen, via de satelliet. Emoticon: Yeah right!

.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

ANTV en TVone inderdaad. Dezelfde eigenaar dus daarom wellicht 2 zenders.

Als Nederland in de finale komt vlieg ik naar Bali om daar te kijken. Net als 4 jaar geleden, al was dat niet echt een succes. Emoticon: Talk to the hand

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

En BelgiŽ is er ook (weer eens) bij !!!

Eindelijk hebben de Rode Duivels weer eens een kern van spelers die te vergelijken is met die van Mexico.

Sorry: Van Mexico '86.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In 2010 was de finale hier midden in de nacht.
Zo als lieve al aangaf, ze zijn hier helemaal waus van voetbal, in mijn uppie kijken zag ik niet zitten.
Met een tas vol kipnuggets en cola op de solex naar een kennis in de kampung.
Tv buiten zeker 25 jongelingen, die vonden het prachtig, af en toe naar mij kijken met een blik van "tja het is niet anders" Emoticon: Blush

Spanje, Portugal, Mexico en Engeland hebben wel de voorkeur, maar de Nederlandse vedetten zijn grootheden hier.
Het was een verloren strijd, ik ging rond half vier met de pest in mijn lijf op de solex naar mijn hut.
Maar ik heb wel genoten, voetballen kijken met IndonesiŽrs is een feest apart. Emoticon: Yummie!
Ze hebben dan wel favorieten, maar het gaat hoofdzakelijk om het spelletje.

serge71
Gebruiker
spacer line

Wij hebben een sateliet ontvanger aan boord maar deze werkt alleen op smartcards uit europa jammer genoeg en dan nog zit je meestal vast aan een contract van minstens een jaar.
En ja wij hebben ook internet aan boord via de V sat en dat is zo traag dat streaming onmogenlijk is , Het is meer bedoeld om ermee te bellen en voor de mails.
Ja dan heb ik zelf een binnen antenne met een versterker en daarmee kan ikwel de free to air kanalen mee oppikken en ook wat kanalen uit Singapore zoals Channel 5 in HD kwaliteit en ook TVOne wat Lieve al aangaf dat daar waarschijnlijk de wedstrijden op uitgezonden worden.
En voor Zieleffe ik zit op een sleephopperzuiger (baggerboot) de Vitus Bering van de Firma Jan de Nul (google ; www.jandenul.com) en varen onder de Luxembourgse flag

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Interessant. Ook op Kapuk Naga Indah? Wat is de positie van/stemming in het bedrijf m.b.t. de Great Garuda?
Zie: http://forum.indonesiepagina.n(...)overlast_jakarta.php

Heb trouwens een boontje voor Jan de Nul omdat een goede kameraad uit Aalst er werkt.

Ontvangen jullie ook SingTel? Dat is misschien ook een optie.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Tot nu toe bij iedere EK en/of WK in Indonesie:

De "voetafdruk" van het satelliet signaal (of het nu "free to air" of via een betaalsysteem als TelkomVision, Indovision, OK!, Yes!, Aora, BigTV, etc., etc.is) beslaat een groter gebied dan waar de uitzendgerechtigde voor betaalt heeft. Dus, - ter voorkoming van enorme boetes - gaat bij het begin van de wedstrijd via de satelliet het signaal op zwart en moet je een normale UHF/VHF antenne gebruiken om de wedstrijden te kunnen kijken.

Met een beetje geluk kun je als je in Batam voor de kust ligt gewoon UHF / VHF antenne signaal oppikken en de wedstrijden volgen via ANTV danwel TV-One.

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het heeft niks met Indonesie te maken, men mag er alleen maar naar kijken
vanuit Indonesie maar wellicht toch voor mensen in Indonesie leuk om te weten.

http://www.oranje-wk2014.nl/de(...)rts-van-het-wk-2014/

voor voetballiefhebbers in Indonesie hoeft in iedergeval niet nog eens
meerdere topics te worden geopend, we hebben er al een waar al die
mensen die graag achter een bal aan hollen om weer weg te trappen
eea terug kunnen vinden of posten

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB; vandaar ook nu die reclames om maar snel een antenne te laten plaatsen. Als je Indovision hebt komen ze deze gratis voor je ophangen zelfs. Wel zelf de materialen kopen natuurlijk.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,934,908 pageviews Een website van indahnesia.com