Artikel 1 grondwet gelijke behandeling ?! onzin

Subforum Andere praat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Artikel 1 in de nederlandse grondwet waar het gaat om gelijke behandeling houdt
op bij de grenzen van de EU of er moeten toevallig afspraken zijn gemaakt tussen landen. Het "woonlandbegrip" is hier zo'n typisch voorbeeld van.

Niet alleen is er verschil tussen "woonlanden" maar er is ook nog eens verschil
tussen werkenden - niet-werkenden want bv voor expats gelden andere regels
De verschillen die er zijn komen regelmatig in de publiciteit, maar veel is ook nog
niet openbaar en blijft dus een "politiek geheim"

Dus daar waar de politiekcorrecten met dat art 1 zwaaien daar hebben ze zelf ook
boter op hun hoofd want wanneer het "Łitkomt" dan wordt alles bedekt en/of verborgen
gehouden voor het grote publiek, je moet er individueel tegenaan lopen, voordat je
er achter komt wat dit tot gevolgen heeft.
Wanneer je hier iets over zegt dan is discussie niet mogelijk ook niet via de rechtbank
want regels zijn regels, dat is "šfgesproken" een wet is een wet, daar hebt U zich gewoon bij neer te leggen.
Wat het veroorzaakt is niet "hun" probleem, daar heb je zelf voor gekozen, eigen
verantwoordelijkheid !?
Vreemd toen ik de "keuzes" maakte waren die regels er nog niet, die heeft "men"
later veranderd.
Ik vind het dan ook raar dat soms het verleden wel wordt meegenomen en/of afspraken
(wanneer het in de publiciteit komt) en elders niet.
Iedereen moet toch gelijk behandeld worden en voor iedere regel is er toch ook nog zoiets als een "overgangsperiode"
"Men" doet wat men wil en sommige mensen zijn gewoon mensen die pech hebben,
niks gelijke behandeling artikel 1 (of mensenrechten)
Wanneer er bezuinigd moet worden dan vergeten we dat "menselijke" even allemaal.
Ik zal het wel weer verkeerd begrijpen.

Leuk voorbeeldje:

http://www.nu.nl/economie/3732(...)edige-uitkering.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Theo65
Gebruiker
spacer line

Beste Sabar2,

Gelijke gevallen dien je uiteraard gelijk te behandelen. Maar in de praktijk valt dit in veel gevallen behoorlijk vies uit.

Ik ben heel wat jaartjes terug in het grote Koninkrijk der Nederlanden als Nederlander geboren. Op de basisschool deed ik mijn kennis op uit Nederlandse schoolboeken. Zo wist ik al in een heel vroeg stadium dat de Rijn bij Lobith het Koninkrijk binnenstroomt. Ik kende al de jaargetijden en de provincies uit het hoofd. Ik las toen ook al over de heldendaden van de VOC, van Michiel de Ruyter en van Tromp. Ik voelde mij veilig en geborgen. Vooral in de grootsheid van het Koninkrijk der Nederlanden, dat zich ver buiten de landsgrenzen strekte.

En het Koninkrijk werd rijker en maar rijker. Met name in dat deel van het Koninkrijk waar de Rijn binnenstroomt, wist men van de gekkigheid niet wat men met de zuur vergaarde rijkdom moest doen. En het vorstenhuis, dat aan het hoofd stond van het Koninkrijk, had toen een dikke vinger in de pap bij de VOC. Die hadden de zogenaamde voc-mentaliteit ontwikkeld, waarin de mensenrechten toen al centraal stonden. Gelijke gevallen moet je immers gelijk behandelen;

Deze onmetelijke rijkdom heeft als basis gediend voor het opzetten van een sociaal stelsel. Men vergat toen dat dit zou moeten gelden voor het Koninkrijk der Nederlanden en niet enkel voor het deelgebied waar de Rijn bij Lobith binnenstroomt. Maar neen, het was geen vergissing. Het is niet nodig om ook daar een soortgelijke stelsel op te zetten, de mensen daar zijn handig genoeg en redden het best wel. Kijk maar eens hoe rijk wij zijn geworden door hun noeste arbeid.

Ik ben op mijn 20ste levensjaar Nederland binnen komen varen. Geheel in de traditie van de VOC. Ik werd alstoen opgenomen in de basisadministratie van Amsterdam. Ik kreeg gelukkig niet een brandmerk op mijn lichaam zoals dat vroeger het geval was. Waarschijnlijk vanwege de mensenrechten.

Ik ben kort geleden 65 jaar geworden. Ik zette toen een punt achter een leven van hard werken. En nu genieten van mijn wel verdiende pensioen. Van de SVB kreeg ik evenwel bericht dat ik kon fluiten - ik weet niet hoe ze dat weten, maar ik bespeel regelmatig een fluit - naar een volledige AOW-uitkering. Ik boos natuurlijk en ging er van uit dat ze een fout hadden gemaakt. Want mijn buurman, die ook als Nederlander is geboren, kreeg een volledige AOW-uitkering. Hoe zou dat toch komen? Dit kan toch niet? Gelijke gevallen moet je toch gelijk behandelen? Heb ik namelijk op school geleerd;

Inmiddels weet ik wel beter. De VOC-mentaliteit is er nog steeds. Ik kreeg doodleuk te horen dat ik me al op mijn l5e levensjaar in het steenrijke Nederland had moeten vestigen. Want dan begint de opbouw van de AOW-pensioen; enkel in Nederland en niet in verre koninklijke oorden. Ik mis dus 10% op mijn AOW-uitkering. Als geboren Nederlander in het Koninkrijk der Nederlanden.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Theo65 Dat bedoel ik nou, ik vecht zins mijn schoonmoeder dood ging en mijn vriendin 65 werd tegen die lompe regelingen en ben tegen die organisatie bezig met een advocaat er iets er aan te doen.
Wij moeten nu wachten op een hoorzitting.
Heb er veel over geschreven in Omong2.
Ik heb het ministerie gevraagd om hoeveel gevallen het gaat.
Ik heb tot heden nog geen juiste antwoord er over gehad.
Ik las in een andere topic dat de midden klasse bevolking een bedrag van 72.000Ä bruto per jaar hadden, maar wij komen nog niet aan 17.000Ä per jaar.
Je hebt altijd netjes geleefd belasting betaald en alles wat ze aan premie vroegen en ook je heb economisch bijgedragen aan de Nederlanders.
Maar ja je mag niet klagen, want je hebt het nog goed zeggen de jongeren tegenwoordig.
Dus wat moet je er tegen doen.
Heb u gisteren zaterdag Kassa TV gezien.
Mensen die hun kleine pensioen hebben moeten uitkopen, kregen van de SVB een naheffing omdat ze te veel AOW hadden ontvangen....
Dat hebben ze voor de rechter gebracht en ze hebben verloren want dat speelt ook bij mijn vriendin.
Dus ik wist dat ook niet, je staat er niet bij stil.
Ze zeggen nu, dat je dat had kunnen inkopen, die AOW kortingen, maar ik ben daar nooit mee bezig geweest en word pas geconfronteerd als je daar bericht van kreeg.
Ze zullen je niet waarschuwen en ja dat is naÔef te denken dat je daardoor op latere leeftijd pas tegen aan loop.
Heb nooit geen overheid nodig gehad, heb altijd mijn boterham zelf voor gezorgd, maar nu dat je afhankelijk van hen bent geworden, dan krijg je dat zo op je bord geschoteld.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Om Ziel,

Ik ben het helemaal met jou eens. Heb je je hele werkzame leven jezelf uit de naad gewerkt, aan alle financiele verplichtingen voldaan, de belasting niet opgelicht. Dus alles keurig geregeld voor de "ouwe" dag, denk je. Niet dus. De heren en dames in Den Haag maken weer regeltjes waar wij als Nederlanders de dupe van worden. Je had beter een Turkse weduwe kunnen zijn Ziel. Dan was je beter afgeweest. En hoe komt dat. Door die flapdrollen/nietsnutten in de tweede en eerste kamer (ik schrijf het bewust zonder hoofdletters). Die denken niet na. We glijden af. Maar we zijn naar mijn mening ook slachtoffer van de EU. Regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. Deregulering, dat is wat er moet gebeuren.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Daar komt de onvrede vandaan, Jan, afijn het is waar dat de grondwet vooral artikel 1 van die grondwet, de mensen op een manier gedwarsboomd kan worden, omdat juist die artikel daar alles op vast kan zetten en verwarring brengt.
Eerlijk delen is er niet bij, is nog nooit geweest, want dan stop je met procentgewijs aan de verhogingen van salarissen, of in de meeste geval nu de verlagingen,die niet meer toe te passen.
Jan die verkiezingen van afgelopen 19 maart heeft niet geleid naar een stabiel politiek klimaat.....
Zie in de topic van verkiezingen in N.L........ Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

"We" kunnen er weinig aan doen. "Men" maakt de regels en wetten en het is al
duidelijk dat de calculator en schaaf en bijl belangrijker zijn als de begrippen
eerlijk delen, sociaal en solidariteit.

Steeds meer wordt verschoven naar "eigen verantwoordelijkheid" en mantelzorg
want dat kost "hun" minder.

Het "grote spel der macht" daar gaat het om en zaken zoals hier genoemd
dat is onbelangrijk voor die dames/heren.

De EU daar hadden we nooit aan moeten beginnen, maar de dames/heren
aan de macht trokken een "kanskaart" en zagen uitdagingen en voordelen
voor zichzelf en ook al keurde de meerderheid van NL het "spelletje" af
men gaat nog steeds door.
Maar da's maar een klein stukje van het spel wat ook gebruikt wordt door
voor/tegenstanders om hun eigen positie te verstevigen.

"Wij" zijn de ...... (ben het woord even kwijt) in een slechte film.

Edit: figuranten was het woord Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nieuwe regelgeving van die Klijnsma

http://www.rijksoverheid.nl/mi(...)nkoopregels-aow.html
Aanscherpen inkoopregels AOW

Nieuwsbericht | 24-03-2014

De ministerraad heeft op voorstel van staatssecretaris Jetta Klijnsma besloten de voorwaarden aan te scherpen voor het vrijwillig kunnen inkopen van ontbrekende AOW-opbouwjaren. Zo moet de aanvrager niet alleen verplicht verzekerd zijn voor de AOW, maar ook in Nederland werkzaam zijn. En de aanvrager moet voortaan minstens vijf jaar verplicht verzekerd zijn geweest en ten minste vijf jaar in Nederland hebben gewerkt. Ook gaat de minimum-inkooppremie omhoog. De regeling uit 1957 wordt hiermee aangepast aan de migratiestromen van deze tijd.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Leuk die ministerraad dus m.a.w ben je hier niet vanaf je 15e tot je pensioen dan kun je het wel bijna schudden of je moet nog vast werk hebben.

Dit heeft niks met moderne migratiestromen te maken maar puur een bezuiniging
en verdere regelgeving om rechtopbouw te beperken.

Martinus
Gebruiker
spacer line

Nederland noemt zich een Rechtsstaat, an m'n hoela!
Het is een RECHTSVERKRACHTINGSSTAAT geworden.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nauw dat is een krachtige term Verkrachting en dat op rechts zo voel ik het niet.
En het komt ook niet van rechts, maar van links, je bedoelde zeker Rechtstaat zonder S.... Emoticon: Wink
Die wachellijke achter een rollator lopende eend, die komt uit het linkse segment.
JA het is altijd al zo mijn hele leven al lang, met dieven vang je dieven.......... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,768 pageviews Een website van indahnesia.com