Harga Objek Wisata

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-03-2014 02:52 guna2 wrote:

[quote removed]

Maar het is bepaald niet wereldwijd zo dat buitenlanders meer entree betalen dan autochtonen.

[quote removed]

Dat niet, maar verdomme nog an toe .. in Maleisie doen ze het ook! En Singapore ook! Singapore PR is goedkoper bij onder meer dierentuin,vogelpark dan 'others'. In Maleisie precies hetzelde. Vogelpark, dierentuin is duurder voor de arme toerist die zijn gezinnetje even wil laten zien hoe het wel moet.

simpati
Gebruiker
spacer line

Turkije doet dat al zo lang ik kan herinneren, maar niet zo'n extreme verschillen zoals men nu in IndonesiŽ wil, zo ver ik mij kan herinneren had Turkije 3 verschillende tarieven:
1. 100% voor de Turken.
2. 200% voor de buitenlandse toeristen.
3. 50% voor de oudere, gehandicapte en studenten uit Turkije.
Ik geloof niet dat er veel toeristen zijn die daar moeite mee hebben.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

simpati; ik denk dat dat geen probleem hoeft te zijn. In Singapore en Maleisie is het verschil nog niet eens 100%. De vlindertuin (niet kupu-kupu malam trouwens Emoticon: Wink ) kostte 35 Ringgit voor 'ons buitenlanders' en 28 voor inlanders als ik me niet vergis. Dat is 25% extra dus.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Niet alleen de Borobudur, maar ook Prambanan wordt door de Unesco betaald.
Wat onderhoud betreft in IndonesiŽ, het woordje pelihara komt daar in de woorden boeken niet voor.
De boeken van de VOC, de enige geschreven analen over de geschiedenis van IndonesiŽ vanaf 1600 verkeert in slechte staat. Waterschade en papier etende insecten? Ze weten niet hoe ze met hun erfgoed moeten omgaan.
Malam wat betreft de bierprijs, dat zou in Ned. Rp 72.000 kosten. 4X inkoop prijs. Standaard in de Ned. Horeca. Dus die Rp 40.000 valt wel mee.. Maar we hadden het over de Indonesische Objek Wisata. Het is toch te gek als je naar het strand van Nglyep wilt gaan je eerst voor de omgeving waar je door rijdt entree moet betalen en in Nglyep ook weer en voor het parkeren ook. De stranden van Java zijn toch al "overbevolkt" met niemand, maar zo jaag je de eventuele gasten weg. Dat gebeurt op meerdere plaatsen./
Op Sumatra kappen ze hun toeristische bron illegaal weg, het leger, en Kalimantan net zo om illegaal Oliepalmen te planten. Erg kortzichtig allemaal

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Om de stranden van Pangandaran binnen te mogen betaal je voor een auto met 3 passagiers 27.500. Dat is als je de hoofdingang neemt. Je kunt ook omrijden, dan is het gratis. Mocht je in een hotel daar zitten betaal je ook maar 1x, je kunt dan gewoon heen en weer met dat ding op je dashboard. Dat doe ik dan ook. Wil wel betalen, maar niet iedere keer uiteraard.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-03-2014 11:01 sukadi46 wrote: Erg kortzichtig allemaal
Dat is een tropenkwaal; niet typisch Indonesisch. Heeft te maken met de vorming van cultuur, mentaliteit, waarden en normen; veroorzaakt door het klimaat.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 21-03-2014 17:00 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dat is een tropenkwaal; niet typisch Indonesisch. Heeft te maken met de vorming van cultuur, mentaliteit, waarden en normen; veroorzaakt door het klimaat.

Heeft het niet gewoon met geld te maken ?? Keuzes maken/prioriteiten ??

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Heeft te maken met een door de eeuwen niet-noodzakelijke lange termijn kijk op alles omdat er qua voedsel altijd wel iets was te vinden; niet geteisterd door seizoen gebonden gewassen (herfst/winter) in de gematigde klimaatzones, en dus geen noodzaak vooruit te denken. Dat is ook de reden dat Indo-Chinezen (westerlingen) wel vooruit denken. In hun oorspronkelijke cultuur moeten ze wel want anders verhongert men in de koude periodes.

pierre
Gebruiker
spacer line

Ergens in een topic schreef ik eens de woorden van mijn vrouw, die nu pas inziet ( nu ze hier in Nederland woont) dat haar land zo langzamerhand naar de knoppen gaat. hierop werdt gereageerd door enkele leden dat dit toch wel echt onzin was.. welnu volgens mij gaat ze toch gelijk krijgen.. de natuur die stelselmatig naar de knoppen wordt geholpen... nu het toerisme zo langzamerhand de nek omdraaien ( dit zal nog wel enkele jaren duren maar als ze zo doorgaan is het straks wel over en uit)
en dan is het huilie huilie en vragen ze zich af hoe dit toch heeft kunnen gebeuren? tja door hetgeen wat YB schrijft... simpel weg het korte termijn denken.

Mijn collega is onlangs naar Laos en cambodja geweest ( voorheen merendeels indonesie )
Hij zegt nu, voor mij voorlopig geen indonesie meer... en heel misschien wel nooit meer.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Inzicht dat is het Pierre.
Ik bemerk bij mijn vrouw nu ook dat ze een andere kijk heeft gekregen op
de "logica in Indonesie" niet omdat ze in NL woont want dat lukt helaas niet
maar puur door de omgang met mij, de "discussies", mijn belanda reactie
op sommige dingen die ik zie of meemaak wanneer ik in Indonesie ben.
Daardoor verbreed haar kijk ook en gaat ze ook zaken "anders" benaderen,
andere reacties, vragen stellen aan zichzelf en haar omgeving, zelfs naar
eigen familie en vrienden toe.
Regelmatig wordt ze daarop "betrapt" en dan krijgt ze te horen, jij denkt als
een nonnya belanda, voor "ons" is het anders.
In het begin keek mijn vrouw vreemd op van dit soort reacties van haar landgenoten,
familie en vrienden.
Maar inmiddels zegt ze zelf, ik ben slimmer geworden.

Ik ga dat natuurlijk niet ontkennen, anders krijg ik de koekepan naar mijn hoofd Emoticon: Laugh out loud
maar in feite is het wat jij zegt een ander inzicht.

Terugkomend op het onderwerp. Bezienswaardigheden in Indonesie
dat is voor velen iets uit de kindertijden, met een reisje (van school) is
men bijvoorbeeld eens bij de Borobudur geweest. Zelf gaat men daar niet
heen elders kan men goedkoper zich prima vermaken met de van huis
meegenomen "piknikmand" en het heeft niet zo'n interesse.
Men gaat liever een dagje naar Dafur of MacDonald of zoiets wanneer
men geld heeft om dat te doen.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Pierre en sabar2 hebben wat hun vrouwen betreft gelijk. Mijn vrouw uit Solo woont al een aantal jaren hier. Ze heeft hier een horeca opleiding gehad en heeft nu over het gebrek aan discipline in IndonesiŽ. Vroeger was ze ook zo. Niet zo extreem als de meesten in IndonesiŽ maar toch.
Ze ziet ook in dat daar veel verkeerd gaat en heeft ze ook kritiek. Zo hadden we in de kampong een veld schoongemaakt onder veel hilariteit van de kampong bewoners, maar we hielden wel een discussie erover, met het gevolg dat het wel wat schoner werd.

Maar wat betreft hun eigen cultuur, schijnt het ze niet zoveel te interesseren. (struglle for Life?), maar dat neemt niet weg dat ze in hogere kringen wel moeten nadenken en niet alleen bezorgd moeten zijn over de dikte van hun portemonnee.

Hoop dat als Jokowi gekozen wordt dat het iets anders zal worden, maar dat is een andere forum.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 23-03-2014 15:59 schreef sukadi46:
Pierre en sabar2 hebben wat hun vrouwen betreft gelijk. Mijn vrouw uit Solo woont al een aantal jaren hier. Ze heeft hier een horeca opleiding gehad en heeft nu over het gebrek aan discipline in IndonesiŽ. Vroeger was ze ook zo. Niet zo extreem als de meesten in IndonesiŽ maar toch.
Ze ziet ook in dat daar veel verkeerd gaat en heeft ze ook kritiek. Zo hadden we in de kampong een veld schoongemaakt onder veel hilariteit van de kampong bewoners, maar we hielden wel een discussie erover, met het gevolg dat het wel wat schoner werd.

Maar wat betreft hun eigen cultuur, schijnt het ze niet zoveel te interesseren. (struglle for Life?), maar dat neemt niet weg dat ze in hogere kringen wel moeten nadenken en niet alleen bezorgd moeten zijn over de dikte van hun portemonnee.

Hoop dat als Jokowi gekozen wordt dat het iets anders zal worden, maar dat is een andere forum.

Je slaat hiermee de spijker op zijn kop... ze maken zich inderdaad meer zorgen om de dikte van de dompet dan het leven om zich heen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-03-2014 19:27 pierre wrote:

[quote removed]

Je slaat hiermee de spijker op zijn kop... ze maken zich inderdaad meer zorgen om de dikte van de dompet dan het leven om zich heen

Klopt , in sommige dorp of kampung gemeenschappen die aan veel basisvoorzieningen ontbreken hebben ze andere zorgen, andere prioriteiten.

Dat is (extra) inkomen verwerven .
Om te kunnen overleven, extra rijst of minyak goreng te kopen (bahan sembako)
Geld voor school uniform of boeken voor de kinderen etc.

Bij sommige woon of wijkgemeenchappen hebben ze ook het besef om niet in hun eigen erf of huis te "schijten" Emoticon: Cry vuil maken) .
De zgn kerja bakti of het verbeteren van de eigen leefomgeving.
Dat zag ik > dan 50 jaar geleden en zie het nog steeds .

https://www.youtube.com/watch?v=8zyO5QEDhTk

In mijn kinder en jeugd jaren werd de kerja bakti op school geleerd ( je school schoonmaken etc) , werd toen als projecten van de schoolvak "civics"gegeven ( burgerschapkunde).
Indonesia is een land van tegenstellingen , met verschillende woonomgeving en soorten bewoners .
Mijn voorbeelden haal ik uit mijn eigen waarneming .

Bij de" rijkere" buurten hebben ze hun eigen tukang sampah, voorzieningen etc .
Dus het gebeurd wel eens dat de heren des huizen ook een soort kerja bakti doen bij minder bedeelde buurten .
Dan vervullen ze hun maatschappelijke betrokkenheid .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik hoorde iets van toerist het gaat mij te snel maar hoor hem graag praten heeft een duidelijk de R in zijn voice zitten............. Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ziel , ik denk dat je posting over iets anders gaat dan Harga Objek Wisata.
Hoort thuis in politiek .

Is wel interessant om de programma te volgen en zeker Prof Sahetapy , een jurist van de oude garde .
Een soort college achtige berisping van Ridwan Saidi.

PS , wie van de Indonesiagangers zijn al geweest bij de Gedung Gajah in Jakarta-Gambir ?

bisa dicek of makemyday .

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Verplichte trip als schoolreis Om.

De musea in Jakarta zijn trouwens allemaal zeer goedkoop. VariŽrend tussen de 2.000 en 5.000 rupiah, nog geen 32 cent. En nog interessant ook.

Om het allemaal een beetje in zijn context te plaatsen:
Ik hou nogal van Van Gogh dus hubby nam me eens mee naar het KrŲller MŁller museum. 100.000 IDR voor de auto, 250.000 IDR entrťe. Wel een gratis fiets (ter beschikking).

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

joost
Gebruiker
spacer line

Kreeg net te horen van een chauffeur dat de entree voor de Bromo nu 265.000 is.

Ik ben benieuwd of de passagiersschepen, waaronder de HAL, Probolingo nog willen aandoen. Speciaal voor de Bromo.

In 1 jaar van 30.000 naar 75.000 naar 265.000 voor de orang turist

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 25-03-2014 16:54 joost wrote:
Kreeg net te horen van een chauffeur dat de entree voor de Bromo nu 265.000 is.

Ik ben benieuwd of de passagiersschepen, waaronder de HAL, Probolingo nog willen aandoen. Speciaal voor de Bromo.

In 1 jaar van 30.000 naar 75.000 naar 265.000 voor de orang turist

Sukadi46 ze hebben het advies heel snel opgevolgd dom dom dom

Even afwachten nu wanneer de minister van toerisme de prijzen
voor visa gaat verhogen, want dat is de logische volgende stap.

Van 30 usd naar 100 usd ???? Emoticon: Party! Emoticon: Party!
(met korting voor WNI's Emoticon: Laugh out loud )

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

De enige raderen die de politieke economie in beweging zet zijn de hebzucht en de oorlog tussen de hebzuchtigen; de concurrentie.

Karl Marx

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Er is genoeg op de wereld voor ieders behoefte, maar niet genoeg voor ieders hebzucht

Mao

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Zijn deze prijzen reeds van toepassing of is het nog steeds advies geven ?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2014 07:24 Pascal.F wrote:
Hallo,

Zijn deze prijzen reeds van toepassing of is het nog steeds advies geven ?
Ik weet niet hoe het op Java is maar de prijzen van Komodo NP waren half mei nog niet aangepast. Het lijkt me dat ze alles in een keer aanpassen (of is dat teveel logica?)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik hou me al een tijdlang niet bezig met harga objek wisata maar ik ben afgelopen zaterdag goed geschrokken.

Ik was in Bandung en wilde de Tangkuban Perahu bezoeken - de eerste keer was 28 jaar geleden, de tweede keer iets van 10 jaar geleden. Ik kan me sowieso weinig herinneren van entreeprijzen. We (Indonesier en ik) in een angkot vanuit Lembang. en reden langs het loket. Er werd in eerste instantie Rp 60.000 gevraagd voor twee personen maar toen ze vonden dat ik er toch niet erg Indonesisch uit zag (doe ik ook niet met blond en blauwe ogen) kwam een meneer met een uniform even controleren wat voor vlees hij in de kuip had. Ik kon geen KITAS of KITAP overleggen dus werd het voor de Indonesier Rp 30.000 en voor mij Rp 300.000. Ik was zo verontwaardigd dat we meteen zijn omgedraaid. Het tienvoudige van de prijs voor locals; het is absurd en valt in de categorie "Hoe jaag ik toeristen weg". Dit gaat echt nergens meer over. Ik kan me voorstellen dat als je het nog nooit gezien hebt het er misschien voor over hebt (hoewel ik het zelfs voor Nederlandse begrippen een stevige prijs vind voor een natuurverschijnsel (zullen we dat bij bijvoorbeeld de Drunense Duinen ook eens gaan doen?)) maar voor mij niet meer dus. Ik weet ook niet zo goed meer waar de grens wordt gelegd en/of in hoeverre prijzen officieel vastgesteld zijn en door wie. Moet je ook (zoveel) betalen voor bijvoorbeeld Kawah Ijen, Merapi, Sibayak of Kerinci? Of is dit omdat de Tangkuban Perahu misschien iets meer bekendheid heeft?

Enfin, ik ben onverrichterzake weer teruggegaan naar Lembang. Geen spijt overigens.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Lekker koud in Lembang vorig maand nog een weekje gezeten.
Ja als je zo geript word dan zou ik omkeren, maar jullie hadden het niet goed gespeeld.
Je had je vriend twee tickets moeten laten kopen en je eigen op een afstand moeten houden, zodat je gewoon naar binnen loopt.
Trouwen het is weer jaren geleden dat wij er waren, kan mij niet herinneren dat je daar voor entree moest betalen.
Daar als toerist word je geript bij het leven .
Mijn vriendin kocht wat ik haar opdroeg en ik bleef weg bij die kraampjes.
Die mensen hebben totaal geen benul van wat toeristen zijn.
Zij zien in hun eigen landgenoten ook als toerist.
Tangkuban Perahu
Och als je al gezien heb dan is het niet erg dat je er niet binnen bent geweest je moet erg ver lopen naar die klere diepte van die krater.

Ik heb in Holland nog stuk krater steen liggen geel/groen van Tangkuban Perahu.

Op Bali ook moet je voor de tempels betalen en mijn vriendin ging alleen de tickets kopen zonder mij en dan gewoon mee lopen net doen of je gek ben.
Op Bali was het wel iets anders, omdat ik wist dat je een sarong aan moest, of aan kreeg die had ik al mee gebracht en zo liep ik telkens mee.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oh maar zo wil ik het helemaal niet. Het gaat hier niet alleen om mij maar ook om andere toeristen. Ik hou er niet zo van om listig te moeten zijn. Als die prijzen officieeel zijn dan is het natuurlijk legaal geript. Het voelt gewoon niet goed en precies zoals ik schrijf vooral omdat het een natuurverschijnsel is. De grootste rotzooi (letterlijk) wordt ook nog eens gemaakt door de Indonesiers zelf, niet door de buitenlandse toeristen. Het is gewoon helemaal niet meer in verhouding, uit zijn verband.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,614,381 pageviews Een website van indahnesia.com