Welke simkaar/provider levert snel en goed mobiel internet?

Subforum Bali, het godeneiland 
40 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
wouter112
Gebruiker
spacer line

Beste forumgebruikers,

Al meerdere keren bivakkeer ik tussen de 3 tot 6 weken op Bali en dit wil ik over 1,5 week ook weer gaan doen! Maar het is me nog onduidelijk welke telecomaanbieder er nou echt een goede internet snelheid heeft?

Als voorbeeld Indosat, Simpati of juist XL?

Tevens nog een vraagje: Iemand ervaringen met het verkrijgen van een microsim voor als voorbeeld iphone 4S?

Thanks voor jullie reacties! :-)

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Afgelopen week heeft een vriend van mij uit NL hier op Bali een SIM-kaart gebruikt van IndoSat, genaamd "play", en dat gaf hem Internetdownloadsnelheid van rond de 7 Mb/s. Aan de max. quota van 15 Gb download is hij niet eens gekomen.

Microsims zijn her ook gewoon verkrijgbaar bij de betere / grotere verkooppunten van veel providers.

If you have nothing to loose, you can risk everything

wouter112
Gebruiker
spacer line

Amed East Bali thanks voor de goede tip!

Keesktp
Gebruiker
spacer line

Hallo Emoticon: Bye bye
Ik wil mijn 'oude' Iphone 4s aan mijn Balinesevriend geven, en vraag me af wat zo'n SIM-kaart kost van IndoSat ? Of zijn er ook nog andere opties aangezien hij daar permanent woont?

Gr Kees

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

een SIM-kaart bij IndoSat kost (eenmalig) Rp 10,000,-.

Keesktp
Gebruiker
spacer line

Hoi Amed,
bedankt voor je snelle antwoord Emoticon: Smile
En wat zou een abonnement kosten per maand, of is dat niet mogelijk daar?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Abonneren kan bijv. al vanaf Rp. 20,000,- per maand.

Men kent hier "post paid subscription" = betaling achteraf, na ontvangst rekening. Om daarvoor in aanmerking te komen moet men wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

Meeste Indonesiers gebruiken echter "pre-paid" toestellen / nummers, waarbij men een vantevoren gekocht beltegoed gebruikt. Zodra het beltegoed op is, kan men alleen nog gebeld worden.

Databundels zijn er vanaf ca. Rp. 25,000,- voor 6 Gigabit datagebruik / 30 dagen gebruiksduur na aktivering.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Heeft een iPhone geen nano SIM i.p.v. een micro SIM?

Wij hebben bovendien al behoorlijk wat problemen gehad met Europese en Amerikaanse toestellen (zoals Galaxy S3/S4 en iPhones) die ge'locked' waren. Ook al beweert men bij winkels als MediaMarkt dat ze dat niet zijn (zij hebben het dan over lokale telecom providers). Het was niet goedkoop ze werkend te krijgen met een Indonesische SIM kaart/provider.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Leuk al die 'eenheidsregels' van de EUSSR, maar al die standaarden en wetjes gelden natuurlijk niet buiten de EU, dus dan gaat de gemiddelde reiziger nat.

Ik heb mijn meest recente telefoon in Indonesie gekocht, mijn Asus T-100 komt uit Vietnam. Als ik straks in Nederland ben, blijf ik ver van winkels met dergelijke spullen. Als het eens fout gaat zit je met de gebakken peren.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

De nieuwe Samsung Galaxy S5 is hier veel goedkoper dan in Nederland of BelgiŽ zonder abonnement: 7,8 miljoen rupiah als men met een bepaalde kredietkaart betaalt. Toch durf ik het niet aan deze mee te nemen op de volgende reis, niet alleen wegens de douane maar ik zou ook iemand blij kunnen maken met een dode mus.

bofuutjes
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal !
Wij gaan de gehele maand juli naar Bali en willen graag weten wat de beste en/of goedkoopste manier is om mobiel te bellen naar Nederland.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 22-06-2014 13:53 bofuutjes wrote:
Hallo allemaal !
Wij gaan de gehele maand juli naar Bali en willen graag weten wat de beste en/of goedkoopste manier is om mobiel te bellen naar Nederland.

Een lokale SIM-kaart kopen met databundel. Bijvoorbeeld IndoSat IM3 met 8 Gb data / 30 dagen, voor maar IDR 29,000,-.

SIM-kaart in uw smartphone steken, even aktiveren, de software van Skype installeren en vanuit Indonesie met gebruikmaking van de databundel uw telefoontjes naar het buitenland middels Skype maken.

bofuutjes
Gebruiker
spacer line

Klinkt goed ! Thanx ! Is de kwaliteit van Skypen al zo goed dan ?

bofuutjes
Gebruiker
spacer line

Ik zal ook een paar keer moeten bellen naar Nederland, mijn moeder heeft geen Skype ( 84 jaar....)
Suggestie voor een Prepaid Sim-provider ?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 22-06-2014 14:47 bofuutjes wrote:
Ik zal ook een paar keer moeten bellen naar Nederland, mijn moeder heeft geen Skype ( 84 jaar....)
Suggestie voor een Prepaid Sim-provider ?

Uw moeder hoeft geen Skype te hebben om haar te kunnen bellen.

Met gebruikmaking van Skype kunt u haar goedkoop bellen op
- haar vaste landlijnnummer
- haar mobiele nummer

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 22-06-2014 14:25 bofuutjes wrote:
Klinkt goed ! Thanx ! Is de kwaliteit van Skypen al zo goed dan ?

???

De kwaliteit van Skype is al jaren goed.

bofuutjes
Gebruiker
spacer line

Heb nog niet met Skype gewerkt, dus dat wordt een leuke bezigheid !
Dank je wel voor alle informatie !

sukadi46
Gebruiker
spacer line

IndonesiŽ heeft veel hotspots. Daar kan je goed gebruik van maken.
Wij hebben met 'Europese" Samsungs, Nokia's en Sony's nooit problemen gehad met Indonesische sim kaarten. Altijd goed gewerkt. Ook met de simlockvrije van Mediamarkt en Saturn.
Wij gebruiken nooit de nederlandse simkaarten in IndonesiŽ.

bofuutjes
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sukadi46 : dank je voor de mooie info... Heb je ook een suggestie voor een Sim ?

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Telkomsel werkt goed

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

On 24-06-2014 16:16 sukadi46 wrote:
IndonesiŽ heeft veel hotspots. Daar kan je goed gebruik van maken.
Wij hebben met 'Europese" Samsungs, Nokia's en Sony's nooit problemen gehad met Indonesische sim kaarten. Altijd goed gewerkt. Ook met de simlockvrije van Mediamarkt en Saturn.
Wij gebruiken nooit de nederlandse simkaarten in IndonesiŽ.

Eigenlijk zijn er niet veel hotspots buiten de restaurants en hotels. En de WiFi kwaliteit is vaak niet zo goed te noemen, zelfs niet bij een Starbucks of Coffee Bean. Probeer maar eens audio of video streaming. Ik betwijfel dan ook of men op openbare plaatsen een 'normaal' gesprek m.b.v. Skype kan hebben. Maar het valt te proberen. Als men alles via WiFi doet, is een andere SIM natuurlijk helemaal niet noodzakelijk!

NB: Skype naar een telefoon is natuurlijk niet gratis. Dan moet men eerst een tegoed aanschaffen. (Deze informatie omdat de persoon blijkbaar nog niet met Skype gewerkt heeft.) Ik zou ook zeker aanraden dit eerst in Europa te proberen!

De locatie is wel zeer belangrijk voor de keuze van provider (en SIM oplossing). Want hier heeft men i.t.t. In Nederland of BelgiŽ, geen (verplicht) gedeelde antenne-masten, er is dus een andere dekking in elk gebied. Als voorbeeld: IndoSat werkt voor mij in Jakarta het beste. Maar thuis heb ik een veel betere ontvangst met XL. Ook op Bali en Sulawesi geven ze verschillende resultaten.

Over de niet Europese SIMs: Het ligt er helemaal aan welke gsm men waar in de wereld gebruikt. Toevalligerwijze heeft IndonesiŽ ook 3G (en GSM i.p.v. CDMA), dus dat is wel in orde. Maar sommige (modellen van) fabrikanten -en vooral Apple heeft hier een handje van- hebben wel degelijk restricties ingebouwd. Een code via eBay kostte ons £15 per telefoon (men moet dan de iMEI ingeven en er komt een unlockcode als resultaat. Geen ramp dus, maar wel ambetant.

Hier nog wat achtergrondinformatie:

Samsung: nieuw geleverde Galaxy Note- en S-toestellen hebben regiolock

Samsung heeft bevestigd dat de Galaxy Note 3 in Europa niet gebruikt kan worden met een simkaart van een niet-Europese telecomaanbieder. De fabrikant zegt dat daarnaast nieuw geleverde Galaxy SIII-, S4-, S4 mini- en Note II-toestellen eenzelfde regiolock krijgen.

Nadat woensdag de Galaxy Note 3-smartphone in Europa uitkwam, waarschuwde een Britse webwinkel klanten voor het regioslot. De smartphone was voorzien van een sticker met de tekst: "Dit product is alleen compatibel met een simkaart van een mobiele aanbieder in Europa." Niet lang daarna kwamen vergelijkbare afbeeldingen van dergelijke meldingen op Duitse Galaxy Note 3-verpakkingen, terwijl ook de Amerikaanse versie alleen te gebruiken blijkt in combinatie met een Amerikaanse provider. In AziŽ en AustraliŽ zouden de stickers niet op de verpakking zitten, schrijft Ausdroid.

Samsung bevestigde het bestaan van het slot, maar in een nieuwe uitgebreide verklaring tegen het Duitse AllaboutSamsung, zegt de fabrikant dat ook nieuwe versies van de Galaxy SIII-, S4-, S4 mini- en Note II-toestellen een dergelijk simkaartslot kunnen hebben. Het gaat daarbij om de verkoop in de landen van de Europese Economische Ruimte, waaronder Nederland en BelgiŽ. "De regionale simkaartlock geldt alleen voor de Samsung-modellen die vanaf eind juli 2013 gemaakt zijn en van de betreffende sticker voorzien zijn", zegt Samsung, "Op apparaten die door Samsung geleverd zijn en zich al in de winkelschappen of bij de eindgebruiker bevinden, heeft het geen betrekking."

"Gebruikers van de Samsung-apparaten kunnen deze in combinatie met de simkaart van een mobiele aanbieder uit de Europese regio gebruiken en ook via roaming tegen roamingtarieven van hun provider over de hele wereld gebruiken", aldus Samsung. Wie zijn smartphone buiten Europa activeert, kan het toestel bij een lokale servicepartner kostenloos unlocken, belooft het concern verder.

De invoering van het slot betekent dat een gebruiker die naar bijvoorbeeld de VS gaat, daar niet een lokale simkaart kan aanschaffen om dure roamingkosten te voorkomen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-06-2014 14:46 Lieve wrote: Maar sommige (modellen van) fabrikanten -en vooral Apple heeft hier een handje van- hebben wel degelijk restricties ingebouwd.

Lieve, waar slaat dat nou weer op? Die restricties zijn duidelijk van de telefoonmaatschappijen, en niet van de telefoonmakers want die hebben er geen belang bij. En Apple is nou net het bedrijf dat totaal geen concessies heeft gedaan aan de telefoonmaatschappijen. Dit in tegenstelling tot de Dieven van Mountain View en de Koreaanse Criminele Organisatie.

iGuna

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

De iPhone was zeer lang niet verkrijgbaar zonder abonnement. En in de Verenigde Staten is dit nog altijd zo (de laatste keer dat ik keek had men nog steeds de keuze uit twee providers). Het is zeer winstgevend voor het bedrijf. Nog een voorbeeld; de Europese regelgeving van twee jaar garantie werd het afgelopen decennium gewoon door het bedrijf aan de laars gelapt; men gaf ťťn jaar, en daarmee uit. Als iemand meer wilde, moest men garantie bijkopen.

Dit heeft niets te maken met kwaliteit of functionaliteit, daarin zijn ze inderdaad superieur.

iLeve

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-06-2014 15:16 Lieve wrote: En in de Verenigde Staten is dit nog altijd zo (de laatste keer dat ik keek had men nog steeds de keuze uit twee providers).

Nee. Unlocked and contact-free from USD 649 (5s). Ook verkrijgbaar in de Apple Stores, natuurlijk.

Het is zeer winstgevend voor het bedrijf

Dat is zeker zo. Maar het is ook terecht dat een bedrijf dat een smartphone `subsidieert' (eigenlijk tegen afbetaling levert) voor een bepaalde periode uitsluit dat er gebruik wordt gemaakt van een andere provider.

Europese regelgeving van twee jaar garantie werd het afgelopen decennium gewoon door het bedrijf aan de laars gelapt; men gaf ťťn jaar, en daarmee uit. Als iemand meer wilde, moest men garantie bijkopen.

Nee. Apple kan zich natuurlijk niet aan de regelgeving onttrekken. Waar het om draaide was AppleCare, een garantie-uitbreiding. Die dekt veel meer dan de Europese regelgeving voorschrijft. Waar de EU over viel is dat Apple adverteerde met AppleCare, en met onderdelen daarvan die inderdaad al onder de regelgeving vielen.

Terzijde: je kunt hier nu de iPhone 4 kopen voor ongeveer Ä 175 (CDMA en iets meer voor GSM). Had ik nou maar geld...

iGuna.

bofuutjes
Gebruiker
spacer line

Op mijn nieuwe Samsung Galaxy Note 3 staat niets van dat alles....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,150,225 pageviews Een website van indahnesia.com