vliegtuig Malaysian Airlines vermist

Subforum Andere praat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zit nog wel mijlen ver van AziŽ vandaan.
Mijn afstand bediening van de TV en van mijn recorder deed het ook niet meer, volgens mij zitten er marsmannetjes te spelen, zoals Jan Dangdude beweerde buitenaardse wezens
Het is hier zo mooie weer, dat het aan de hogerluchtdruk te merken is, of het daardoor komt, ik weet het niet.
Maar afgelopen zondag, heb ik zo veel vliegtuigen in een keer in de lucht gezien, dat ik er een foto van heb proberen te maken.
Dat had ik nog nooit zo veel gezien die bij elkaar waren.......... Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Lijkt mij toch dat er iemand bij "luchtruimcontrol" heeft liggen slapen
Want in de straat van Malacca hebben ze neem ik aan ook radar en
wanneer daar ineens een vreemde vogel vliegt dan zou dat toch op moeten vallen.
steeds meer komt bij mij het vermoeden op dat Malaysia iets heeft te verbergen
(of iets verborgen moet houden) dit begint steeds meer te stinken.

Het is geen terroristische actie wordt gezegd, dan slechts een excursie van
een aantal mensen met een vals paspoort ?? Maar ... er zaten ook 2 Ukrainers
in het vliegtuig wie weet ligt het helemaal anders, zoals Zieleffe ook zegt, welke
"hoge heren" uit Malaysia (of China) zaten er in dat vliegtuig.
Wellicht was de rest gewoon collateral damage.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Even off topic.
Om Ziel, er zit een vervelende vlek op de lens van jouw camera. Kijk maar eens goed.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat een heisa allemaal, niet te geloven wat er allemaal wordt verzonnen en wat voor speculaties allemaal in de media worden geramd.
Ik sta er heel nuchter tegen over en lap al die speculaties aan mijn laars, het is weer precies hetzelfde als het verdwenen toestel van Air France, Airbus lag onder vuur, het was een vliegtuig vol terroristen en het was al op Mars geland ook bij wijze van spreken.
Hoe anders was alles toen men na 2 jaar eindelijk de dozen met vluchtgegevens en voicerecorder te pakken hadden, het bleek een opeenstapeling van menselijke fouten te zijn.

Het is te hopen dat die zwarte dozen van dit vliegtuig snel worden gevonden, dat zou voor de verwanten een stukje zekerheid geven, op dit moment het belangrijkste van alles.
Dan zal ook blijken dat er een logische verklaring is, en dat de keuze mogelijkheden zich slechts beperken tot terreur, constructie of menselijke fout of een combinatie daarvan.

De media zou zich wat drukker moeten maken over het feit dat het Godsgeklaagd is dat het in 2014 nog mogelijk is dat een vliegtuig zomaar van de aardbodem is verdwenen en dat men met man en macht al 4 dagen aan het zoeken is, wat helemaal niet nodig hoeft te zijn.
De vluchtleider in Vietnam kreeg geen contact met het vliegtuig, die moest aan een ander vliegtuig vragen of hij contact met hem kon krijgen en vragen of hij het Vietnamese luchtruim al was binnen gevlogen.
Zo'n vent zit toch blinde mannetje te spelen, dat is te zot voor woorden in 2014.

Ik heb slechts ťťn artikel gelezen die daar aandacht aan besteed.
Een vliegtuig is een technisch hoogstandje, je kan zo gek niet opnoemen of het zit er in, we kunnen zelfs internetten en smsen, maar de vluchtleidingen en piloten zijn met communicatie nog steeds aangewezen op radioverkeer en radar.
Dat gaat over het algemeen goed, tot op enkele keren, zoals nu en dan moet je maar hopen en bidden dat ze de dozen met vlucht gegevens vinden, eigenlijk hopeloos uit de tijd.

De zwarte doos moet iedere zoveel seconden automatisch de meest belangrijke vluchtgegevens via een satelliet verzenden, vliegsnelheid, positie, hoogte en technische mankementen enz.
Dan ben je van het gedonder zoals nu af, dan is een vliegtuig en wat schepen voldoende om binnen enkele uren zo'n verdwenen vogel terug te vinden, maar dan kan er ook gelijk een redelijke inschatting worden gemaakt wat er is gebeurd.

Het systeem bestaat snotverdorrie, Boeing schijnt er al een patent op aangevraagd te hebben.
Maar ja het kost een paar centen, nou dat moet dan maar.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Malam, een signaal storing is niet ongebruikelijk en dan vraagt de verkeersleiding om een visueel. Tot zover niets vreemds. Wel verbazingwekkend is het gestuntel van authoriteiten.

Is de passagiers lijst al publiek gemaakt?
dan kunnen journalisten verder met onderzoek.

Er is een transponder aanboord van een vliegtuig, net als op schepen, zodat op radar gezien kan worden wie welke richting opgaat, en met welke snelheid. En wat meer data. Los van een zwarte doos. ( die oranje is).

Ik hoop dat er snel duidelijkheid is. wat hier gebeurd is weerzinwekkend.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 12-03-2014 01:54 Anorak wrote:

Er is een transponder aan boord van een vliegtuig, net als op schepen, zodat op radar gezien kan worden wie welke richting opgaat, en met welke snelheid. En wat meer data. Los van een zwarte doos. ( die oranje is).

Niet dus of onvoldoende , want dan kan je zo'n ding niet kwijt zijn.
Is in het computertijdperk en met die hele kudde satellieten die boven ons kop hangen pertinent niet meer nodig. Emoticon: Nooo

Wat dat betreft is de scheepvaart en zeker in de offshore veel en veel verder dan de luchtvaart.
Behalve natuurlijk als je een kapitein hebt die Schettino heet. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 12-03-2014 00:27 schreef BintangJan:
Even off topic.
Om Ziel, er zit een vervelende vlek op de lens van jouw camera. Kijk maar eens goed.
Ja Jan dat zie ik nu ook bedankt voor deze waarschuwing.

Malam schreef
Ik heb slechts ťťn artikel gelezen die daar aandacht aan besteed.
Een vliegtuig is een technisch hoogstandje, je kan zo gek niet opnoemen of het zit er in, we kunnen zelfs internetten en smsen, maar de vluchtleidingen en piloten zijn met communicatie nog steeds aangewezen op radioverkeer en radar.
Dat gaat over het algemeen goed, tot op enkele keren, zoals nu en dan moet je maar hopen en bidden dat ze de dozen met vlucht gegevens vinden, eigenlijk hopeloos uit de tijd.

Ja het is ongelooflijk maar waar, wat door zoiets als dit, heel veel naar boven komt.
Boeing schrijf nu, dat er zwakke plekken zit in die 777 en dat het nog pas is gecontroleerd.
Als Boeing dit bekend, dan zijn zij verantwoordelijk voor dit en in de toekomst verongelukt toestel-len.
Ik zou denken alles maar uit de lucht halen en er niet meer mee vliegen..... Emoticon: Angry

Door een proces van de zoon van Sama-Binladen is nu bekend, dat er iemand met bom-schoenen heeft gevlogen, in een KLM vliegtuig van Pakistan naar Amsterdam .
Ook hier weer duidelijk nalatigheid .
En die nalatigheid zie je vooral in die Aziatische en Midden Oosten landen.
Op Schiphol moest ik mijn schoenen uit doen, vorig jaar of dat jaar daarvoor.
Wie moesten dat ook ??????

Malam al die verbeteringen aanbrengen, brengt wel met zich mee, dat het prijskaartje duurder zal uit vallen.
Wij zijn gefocused op goedkope tickets........
Het wordt een keuze. die je gaat maken. verbeteringen. of goedkoop reizen..

Verders een verhaal over die piloten. HIER die Bron
Daar zakt mijn broek ook van af, hoe kan je als piloot dit doen!!!!!
Zij zijn een heel groot beetje van het pad af, want te hoge hoogmoed, hoe exclusief ze zijn en daarmee op de viezer toer gaan.
Zulke mensen moeten gescreend worden en hun piloten briefed afnemen..... Emoticon: Angry Emoticon: Shut up!

P.S. Nu er zulke woorden zijn gebruikt als (bomschoenen) wordt deze posting gelijk gecontroleerd door de NASA- AIVD No probleem......... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ziel op het bedrag van zo'n vliegtuig maakt een paar duizend ook niet meer uit, dan maar wat duurder, het zij zo.

En dat je je schoenen uit moest trekken kijk ik niet vreemd van op, in die sloffen van jou past een V1 Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zag de laatste keer dat ik in Amsterdam was nog een slof van je varen Ziel Emoticon: Shiny
Weet nu ook gelijk waar het scheepstype Schoener vandaan komt Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Best wel raar dan dat Om Ziel deze uit moest trekken voor het boarden.

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Niet zo raar hoor, die ouwe duitendief Cornelis Verolme had zeker 100 miljoen ouderwetse keiharde guldentjes subsidie gevraagd als ie de sloffen van Om Ziel had moeten bouwen Emoticon: Yes!

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 12-03-2014 00:27 BintangJan wrote:
Even off topic.

Zo te zien is dit geen stofje op de lens, maar op de sensor. Dit heb ik met mijn eerste digitale camera ook wel eens gehad en het komt door het verwisselen van lenzen.
Er zijn blaasborsteltjes waarmee dit verholpen kan worden, maar ik ben er zelf nooit aan begonnen. Canon heeft het toestel een keer gereinigd, wat een hoop tijd en geld heeft gekost.
Nu heb ik een nieuwer model waarbij de sensor gaat trillen met het uitzetten, zodat de stofdeeltjes eraf vallen.
Maar deze vlekken zijn voornamelijk zichtbaar bij fotoís met een strak blauwe lucht of andere egale oppervlakten. Een klein diafragma of hoog F getal versterkt dit.
Er zijn fotoprogrammaís waarmee je de ronde plekjes kan verwijderen uit je fotoís. Bij de meeste fotoís (zonder egale lichte oppervlakken) zie je het overigens niet.

On topic: Ik begrijp dat er nog veel landen van verouderde radarsystemen gebruik maken. Hopelijk zal dit (door dit soort ongevallen) in de toekomst verbeterd worden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nou Dangdude, dat mag je wel stellen, het is te hopen dat ze nu wel iets gaan doen om dit te voorkomen.
Dit soort dingen zijn niet meer nodig, je hebt het hier ook nog te maken met MaleisiŽ dat inmiddels al heel veel kritiek krijgt.

Maar wat verwacht je anders in dit soort landen, ze zijn totaal niet voorbereid op dit soort calamiteiten en werken als een kip zonder kop.
Vietnam heeft zaterdag al aangegeven dat het vliegtuig was omgedraaid, daarna nog enkele keren, ze hebben volgens de minister van Transport van Vietnam geen enkele respons gehad uit MaleisiŽ.

Nu wordt het zoekgebied wel uitgebreid, er is totaal geen coŲrdinatie en ik las net dat de minister president van MalaeisiŽ nu overleg wil gaan plegen met de landen die materiaal in hebben gezet, ben je lekker vroeg mee na 5 dagen Emoticon: Confused

Nogmaals het is niet meer nodig om een vliegtuig kwijt te raken, de systemen zijn er om van seconde tot seconde te bepalen waar zo'n ding uithangt er wat er mee gebeurd Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Anorak kan daar meer over vertellen, Heavy lift schepen in de off shore zijn uit gerust met DP (Dynamic Position).
Als zo'n schip een stuk van 1500 ton in de kraan heeft hangen en geen ankers kan gebruiken dan gebruiken ze hun schroeven met behulp van DP.
Verbinding met satellieten die het schip tot een halve meter nauwkeurig op zijn plaats houden.

Zelfs in de auto werkt het, die hulptruus weet precies waar je zit en helpt je naar het opgegeven adres.

Vliegtuigen via de radio, radar en responders zijn hopeloos ouderwets Emoticon: Angry

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Waar het niet naar toe kan leiden van een schoen naar een boot en daarna naar een vliegtuig.
Tuig van de regel............... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Men zou eens meer Camara's kunnen plaatsen in het vliegtuig de eerste uur opname maken, daarna als alles gewoon doet, uitzetten tot er een crash zich voordoet, dat het automatisch aan gaat.
Dat zal een spektakel kunnen worden, en daarom zullen ze dat nooit doen, respect voor de nabestaande.
Maar het levert wel spectaculaire beelden op...... Emoticon: So funny

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

.
China denkt een wrakstuk van het vermiste toestel van Malaysia Airlines op een satellietfoto te hebben gezien. Op de foto is een voorwerp te zien dat ongeveer 13 bij 18 meter groot is.

De Chinese autoriteiten hebben drie foto's gepubliceerd die zondag zijn genomen boven de Zuid-Chinese Zee tussen MaleisiŽ en Vietnam. Verdere informatie ontbreekt nog.

http://nos.nl/artikel/622505-w(...)p-satellietfoto.html

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het zijn inmiddels al drie verschillende wrakstukken geworden
en de grootste is ook iets groter geworden.

Wat wel vreemd is dat dit zondag al ontdekt is en pas op woensdag boven water komt.
die stukken liggen dus,neem ik aan, inmiddels al onder water.

http://www.nu.nl/buitenland/37(...)ig-gesignaleerd.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gisteren schreef ik al dat MaleisiŽ helemaal niet was voorbereid op dit soort calamiteiten, er was zelfs helemaal geen coŲrdinatie team.
De linkerhand wist niet wat de rechterhand deed, er waren zondag al diverse meldingen.
Al die meldingen zijn in het niets verdwenen en er is niet op gereageerd.
Vandaar dat Vietnam zich inmiddels deels heeft teruggetrokken.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Mochten de Chinezen gelijk hebben, dan is dat in het gebied waar de Vietnamezen eerder aangaven dat ze daar iets waargenomen hadden. De reaktie van Maleysie was dusdanig dat officieel de waarneming is ingetrokken.

De man die de waarneming naar buiten bracht is ronduit afgezeken.

Belangrijker voor de nabestaanden is duidelijkheid.
Die zal ongetwijfeld komen. Dan nog de oorzaak natuurlijk.

Where there is a will there will be relatives.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Volgens een expert op CNN zou het brokstuk van 22x24 meter te groot zijn om een onderdeel van het vliegtuig te kunnen zijn (behalve de vleugels).
Het is nog de vraag dus of dit met de ramp te maken heeft.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gewoon ook eens fijn om een positief verhaal te lezen over de piloot van het verdwenen vliegtuig.
Diverse mensen vertellen dat het een wereld vent is, die van zijn jeugd af al piloot wilde worden, vliegen was en is zijn passie.

Volgens een aantal reizigers die hem kennen een warme beheerste vent die bij zijn passagiers altijd veel vertrouwen gaf.
De man had een hobby als hij niet aan het werk was, in de vliegsimulator.
De man vliegt sinds 1981 voor Malaysia Air en wat te denken van zijn vlieguren 18.365.

Weer eens wat anders als waar die uniformgeile Australische slettebakken mee naar buiten kwamen over de co piloot.
Die sletten moesten ze opsluiten, het gebeurde in 2011, die hebben meegewerkt aan het in gevaar brengen van een vliegtuig. Emoticon: Angry

En dan na drie jaar terwijl er honderden familieleden in angst en onzekerheid zitten zo'n verhaal alsnog naar buiten brengen, die geilnichten moesten zich dood schamen. Emoticon: Blush

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Zo is dat, over mediageil gesproken. Zelf kicken op zo'n uniform en achteraf zeggen: zo raar dat we zomaar in de cockpit mochten. Ik vond het ook een vreselijk verhaal, maar het zei me meer over die meiden dan over de piloot. Heel erg voor de nabestaanden om deze flauwekul te lezen, zowel nabestaanden van passagiers als van piloot.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 13-03-2014 06:10 schreef Malam:
Gewoon ook eens fijn om een positief verhaal te lezen over de piloot van het verdwenen vliegtuig.
Diverse mensen vertellen dat het een wereld vent is, die van zijn jeugd af al piloot wilde worden, vliegen was en is zijn passie.

Volgens een aantal reizigers die hem kennen een warme beheerste vent die bij zijn passagiers altijd veel vertrouwen gaf.
De man had een hobby als hij niet aan het werk was, in de vliegsimulator.
De man vliegt sinds 1981 voor Malaysia Air en wat te denken van zijn vlieguren 18.365.

Weer eens wat anders als waar die uniformgeile Australische slettebakken mee naar buiten kwamen over de co piloot.
Die sletten moesten ze opsluiten, het gebeurde in 2011, die hebben meegewerkt aan het in gevaar brengen van een vliegtuig. Emoticon: Angry

En dan na drie jaar terwijl er honderden familieleden in angst en onzekerheid zitten zon verhaal alsnog naar buiten brengen, die geilnichten moesten zich dood schamen. Emoticon: Blush
Op 13-03-2014 07:06 schreef elsbeth:
Zo is dat, over mediageil gesproken. Zelf kicken op zon uniform en achteraf zeggen: zo raar dat we zomaar in de cockpit mochten. Ik vond het ook een vreselijk verhaal, maar het zei me meer over die meiden dan over de piloot. Heel erg voor de nabestaanden om deze flauwekul te lezen, zowel nabestaanden van passagiers als van piloot.

Dit is weer het bewijslast omdraaien.
Wie is er volwassen hier en wie is hier met zijn opleiding intelligenter dan die dames.
Ik ben het niet eens, dat je dat de dames als enige schuldig maak, maar die co piloot moet zich niet laten gebruiken, als je zo verantwoordelijke baan heb.
Hij mag nooit zijn cocpit openen, voor niemand, zelfs niet van zijn eigen vrouw of moeder..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-03-2014 09:07 zieleffe wrote:

Hij mag nooit zijn cocpit openen, voor niemand, zelfs niet van zijn eigen vrouw of moeder..... Emoticon: Angry

Dan hadden die geile trutten er niet op in moeten gaan en aangifte moeten doen Emoticon: Angry
En niet nu er mee naar buiten komen Emoticon: Bye bye

Vieze mediageile gleuven, niets meer of minder dan dat Ziel Emoticon: Angry

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,246,206 pageviews Een website van indahnesia.com