Nonstop met Garuda Indonesia naar Indonesie

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
darryllpedas
Gebruiker
spacer line

Vanaf eind mei laat Garuda Indonesia de tussenstop in Abu Dhabi vallen op de route Amsterdam-Jakarta. Dit heeft algemeen directeur Emirsyah Satar aan Zakenreis bevestigd.

De Airbus A330-300 wordt vervangen door een Boeing 777-300ER met meer capaciteit, maar ook een groter vliegbereik. Dit betekent dat het niet langer nodig is om een tankstop te maken in Abu Dhabi. De codeshare met Etihad op dit traject komt dus ten einde.

ďDe Nederlandse markt wil non-stop vliegen,Ē aldus Satar. ďDaaraan geven wij graag gehoor. Maar als wij andere mogelijkheden zien om samen te werken met Etihad, dan doen we dat zeker.Ē

De 777-300ER zou oorspronkelijk worden ingezet naar Londen Gatwick. Nu is het de bedoeling dat Londen een add-on wordt van Amsterdam. Wanneer is niet duidelijk, vertelt Satar. ďOok op Gatwick is het niet makkelijk om de juiste slots te verkrijgen. Het kan zijn dat Londen vanaf september wordt aangeboden. Maar Amsterdam krijgt sowieso vanaf eind mei de 777.Ē

De 777 van Garuda biedt plaats aan 314 passagiers in een drieklassenconfiguratie. Dat zijn 57 meer stoelen dan de A330-300. Volgens Satar kan dit gevolgen hebben voor de frequentie. Nu is het zo dat Garuda in het hoogseizoen zes keer per week en in het laagseizoen vier keer per week vliegt. ďHet kan zijn dat we naar vijf keer per week gaan. Wanneer Londen wordt toegevoegd aan de route, kunnen we de frequenties weer opschroeven,Ē aldus Satar.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Omdat ik zelf in mei met Garuda vlieg heb ik wat fictieve boekingen gedaan op hun eigen website echter ook in juni worden de vluchten weergegeven met nog steeds 1 tussenstop.

Ik zie ook afwijkende tijden voor mijn eigen vluchten maar Garuda vindt het kennelijk niet nodig om haar klanten te informeren (ik heb echt spijt dat ik met Garuda geboekt heb).
De heenreis duurt volgens het vluchtplan 17 uur de terugreis 16.55 uur.

Ik snap het nog niet helemaal. Een vlucht naar Singapore is gemiddeld 12,5 uur. Een vlucht met SQ naar Jakarta is inclusief een overstap van bijna 2 uur in Singapore korter dan een "rechtstreekse vlucht" van Garuda naar Jakarta.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het is niet de eerste keer dat Garuda pas op het laatste moment wijzigingen
doorgeeft. Bij de "samenwerking" met Etihad waren die "strubbelingen" er
ook al en de website updaten da's vaak een vergeten kindje.
Ook contact met de "klantenservice" zal niet veel duidelijkheid meer geven vermoed ik.

Het zal dus even afwachten worden hoe het in werkelijkheid vanaf eind Mei
zal gaan lopen (met of zonder tussenstop in Abu Dhabi)

Eea maakt mij wel nieuwsgierig mbt de tarieven maar aangezien ik al geboekt heb
met Etihad zal ik evt meevallers pas in 2015 mee gaan maken, maar dan zijn er inmiddels ook al ervaringen van eerdere reizigers beschikbaar denk ik.

Ik zie dat op de website van Garuda de airbus A330-300 nog steeds vliegt in oktober bv
en nog steeds een tussenstop maakt in Abu Dhabi, dus eventjes wachten tot
de website weer geupdated is en Erica Terpstra bij het nieuws is verdwenen en vervangen door dhr Satar.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Als alles naar wens loopt zal Garuda ,m.b.t de slot etc kan het vliegen van Jakarta naar Londen ( dus via Amsterdam ?) binnen 13.30 uren plaatsvinden.
Ze wilden al in 2013 vliegen , maar kennelijk niet gehaald.
Als ze rechtstreeks vliegen moeten ze op volle tank vliegen, het schijnt dat ze e.e.a moeten veranderen in Cengkareng.

Een lijst van airlines in 2013 die van Jakarta naar Londen vliegen.

Garuda Indonesia -- 13 jam 30 menit
Singapore Airlines (transit di Singapura) -- 15 jam 10 menit
Malaysia Airlines (transit di Kuala Lumpur) -- 15 jam 10 menit
Etihad Airways (transit di Abu Dhabi) -- 17 jam
Cathay Pacific (transit di Hongkong 3 jam) -- 18 jam
Qatar Airways (transit di Doha) --18 jam
KLM (transit di Kuala Lumpur dan Amsterdam) --18 jam 50 menit
British Airways (transit di Hongkong) -- 20 jam 55 menit

Nog een paar maandjes wachten . Emoticon: Yes!
Thai Airways (transit di Bangkok 9 jam) -- 23 jam
Emirates (transit di Dubai sekitar 11 jam) -- 24 jam

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik probeer in mijn geheugen te graven en ik meen dat er destijds rechtstreekse vluchten waren van Amsterdam naar Medan vv. Het zou toch raar zijn dat Medan destijds beter uitgerust was dan Cengkareng?
En waarom dan niet allang vanaf Amsterdam non stop naar Jakarta?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

http://www.indoweb.nl/garuda-i(...)arta-met-wifi-63691/

Vanaf 30 mei vliegt Garuda Indonesia vanuit Amsterdam non-stop naar Jakarta met de nieuwe Boeing 777-300R. De vlucht duurt 13,5 uur en er is draadloos internet aan boord. Garuda Indonesia is de eerste maatschappij die vanuit Europa non-stop naar IndonesiŽ vliegt.

Andere maatschappijen
Andere luchtvaartmaatschappijen bieden vluchten aan met overstap en tussenstops. Garuda IndonesiŽ heeft dit jaar aan het traject Jakarta-Amsterdam, Londen toegevoegd voor de route Jakarta-Amsterdam-Londen-Amsterdam-Jakarta. De vlucht zal 5 x per week plaatsvinden.

Economy Class en First Class
Garuda IndonesiŽ biedt met de nieuwe vlucht een snellere verbinding naar verschillende binnenlandse bestemmingen in IndonesiŽ, waaronder een one-stop verbinding met Bali. Passagiers van Garuda IndonesiŽ van de Boeing 777 toestel zitten in de Worldís Best verkozen Economy Class en Economy Class seats. Deze laatste bieden bijvoorbeeld meer beenruimte en brede zitplekken. De Boeing 777 toestellen bieden ook First Class plaatsen aan. De First Class plaatsen bieden vluchten aan zakelijke passagiers die nu sneller en efficiŽnter kunnen reizen van en naar IndonesiŽ.

Eerder deze maand trad Garuda al toe tot de SkyTeam-alliantie.

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Nu is het alleen hopen dat er geen technische gebreken bij de 777 oorzaak zijn
van de vermissing van de 777 van Malaysian Airlines, want dan zou het allemaal wel eens niet door kunnen gaan.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Inmiddels heeft Garuda de 777 geintroduceerd in hun systeem

Vluchtdetails

Datum Van / naar Tijden Vluchtnr. / Piece Stops / Afstand Vliegtuigtype / Klasse
zo, 08-jun-2014 Amsterdam 12:35 GA89 Boeing 777
ma, 09-jun-2014 Jakarta 07:15 11353 km Economy

Datum Van / naar Tijden Vluchtnr. / Piece Stops / Afstand Vliegtuigtype / Klasse
zo, 06-jul-2014 Jakarta 00:55 GA88 Boeing 777
zo, 06-jul-2014 Amsterdam 09:40 11353 km Economy

Maar aan de prijs veranderd weinig tot nu toe.

Ik zie wel dat reizigers voor 30 mei via abu dhabi (met tussenstop) nog met de airbus naar Jakarta gaan, maar dat dezelfde reizigers op hun terugreis rechtstreeks naar Amsterdam gaan met de 777
Het scheelt flink aan reistijd en wanneer je de tussenstop in Abu dhabi toch maar niks
vindt is dat ook weer een voordeel. AM Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben benieuwd wanneer Garuda mij gaat informeren maar ik denk dat ik zelf maar beter kan bellen morgen.
Dit is wat op mij e-ticket staat

GA0088 dep 31May 22:10 arr 11:00
Arrival Day+1

Ik mag aannemen dat dit dan 1 juni 00:55 wordt en dat niet de datum van 31 mei wordt aangehouden. Abu Dhabi ertussen uit is zeker een voordeel.
Het geeft mij bijna 3 uur meer ruimte voor een aansluitende vlucht.
Op de heenreis van 3 mei kom ik nu volgens mijn eigen ticket aan om 11.20 uur (volgens hun site om 12.00 uur, mja ze vinden het niet nodig om dat te melden) en met mijn doorvlucht komt dat nu redelijk uit. Maar 7.15 uur is wel een veel betere aankomsttijd in het algemeen.
Al met al is het nog steeds geen SQ die gewoon als het om dit soort dingen gaat een geweldige service hebben. Een paar geleden wijzigde mijn vlucht waardoor ik een uur later in Jakarta aan kwam. Ik kreeg een mail, een sms met daarin de mededeling plus dat ze me later op de dag zouden bellen. En dat doen ze dan ook. Ook Etihad meldt per mail wijzigingen in tijden al is het maar tien minuten. Zo hoort het ook volgens mij.
Maar wel even leuk om te lezen dat het ticket met dezelfde data nu 774 euro is en dat van mij 597 euro.
Bedankt voor de update (die eigenlijk Garuda zelf al had moeten doen)

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik weet hoe de "service"van Garuda is AM dus ik dacht laat ik jou en iedereen eventjes wakker maken.
Ik betwijfel of je iets wijzer wordt wanneer je morgen Garuda (te vroeg) belt want het
personeel is waarschijnlijk nog niet ingelicht Emoticon: Laugh out loud
Maar ik zou zeggen, maak ze maar wakker Emoticon: Party!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 17-03-2014 19:29 sabar2 wrote:

Ik weet hoe de "service"van Garuda is AM dus ik dacht laat ik jou en iedereen eventjes wakker maken.
Ik betwijfel of je iets wijzer wordt wanneer je morgen Garuda (te vroeg) belt want het
personeel is waarschijnlijk nog niet ingelicht
Emoticon: Laugh out loud
Maar ik zou zeggen, maak ze maar wakker Emoticon: Party!

Even proberen ?
Mocht je ontevreden bent , of bepaalde tip hebt die de service van Garuda kan verbeteren kan je aan Erik Meijer je suggesties turen, hij is een Nederlander.

Ik wil ook wel een bevriende Indonesische reisbureau in Amsterdam of Amstelveen bellen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-03-2014 21:13 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Even proberen ?
Mocht je ontevreden bent , of bepaalde tip hebt die de service van Garuda kan verbeteren kan je aan Erik Meijer je suggesties turen, hij is een Nederlander.

Ik wil ook wel een bevriende Indonesische reisbureau in Amsterdam of Amstelveen bellen.
Nou, ik kan niet echt zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben. Zo kan ik bij Garuda ook niet vooraf een stoel reserveren. Door de boeking geleid zou dat later of misschien na de boeking komen maar na contact met Garuda bleek dat dit voor de promotarieven niet kan. Allemaal tot daaraantoe maar schrijf dat dan ook ergens duidelijk op.

Ik vertrek over 6,5 week en ben nu onderhand wel op het punt om aansluitende vluchten te reserveren. Ik denk dat met een automatische gegeneerde mail het allemaal niet zo moeilijk is om klanten te informeren. Dat ik die informatie nu zelf moet gaan halen voelt niet goed.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

AM nog even een tip (mocht je dat nog niet weten anders ook nuttig voor anderen)
bij het boeken van vluchten (ook promo's) zitten vaak verschillende voorwaarden
een van die voorwaarden kan zijn dat je bij RE-ROUTING kosteloos een wijziging
kunt laten uitvoeren.

Omdat je zei 31 mei of 1 juni terug, vlgs mij kun je dat (indien je de juiste voorwaarden hebt) kosteloos nog vooraf vast laten leggen en dan uiteraard een nieuw E-ticket direct
laten sturen zodat je bewijs in hand hebt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet van de voorwaarden (ik heb als reisdviseur zelf een aantal jaren tickets verkocht).

Wat hier nu gebeurt, dus een vluchtwijziging is niet hetgeen ik besteld heb als je het strikt volgens de Nederlandse wet. Mijn originele terugvlucht is op 31 mei in de late avond, met aankomst in Amsterdam op 1 juni. Ik verwacht dan ook dat de tijd gewoon mee opschuift tot na middernacht (dus 1 juni vertrekken en aankomen). Dit heeft verder niets met voorwaarden te maken maar met logica (en dat is nu precies hetgeen om me zorgen om te maken)

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

In dit geval heeft de Nederlandse wet er niets mee te maken en logica ook niet AM
maar de IATA afspraken en hoe dat geinterpreteerd/uitgevoerd wordt door Garuda.
Dus ja dan heb je toch met indonesische logica te maken.

Ik zou niet afwachten maar zelf het initiatief in handen nemen en je eigen wens
kenbaar maken bij Garuda en dan vast laten leggen zodat je bewijs in handen hebt.
Zo kom je zeker niet voor verrassingen te staan.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ik ben altijd kritisch geweest over GIA en Garuda .
Tot 2005 had ik jarenlang geweigerd om te vliegen met Garuda , wegens slechte service .

Totdat ze weer naar Amsterdam vliegen , ben ik wel om .
Ze hebben ook goede internationale waardering gekregen .
De beste van 2013 ????

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

De beste van 2013 vlgs een onderzoeksburo Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya
In hetzelfde jaar in een ander onderzoek was ook Etihad uitgeroepen tot de beste.

De beste ..... (van wat ? vlgs wie ? ) het zegt zo weinig als je alleen de beste zegt.

In Rusland is Poetin de beste maar in USA denken ze daar anders over ....

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

18-06-2013 | Gebaseerd op onderzoek door SkyTrax
De Indonesische luchtvaartmaatschappij Garuda Indonesia is door vergelijkingswebsite SkyTrax uitgeroepen tot "s'Werelds Beste Economy Class 2013". Vorig jaar won Singapore Airlines de award.
'The World's Best Economy Class' award is dinsdag 18 juni uitgereikt op de Paris Airshow, de grootste en belangrijkste internationale vakbeurs voor de lucht- en ruimtevaartsector. De algemeen directeur van Garuda Indonesia, Emirsyah Satar, nam de prijs in ontvangst.

De nominaties voor 'The World's Beste Economy Class' awards zijn gebaseerd op de uitkomsten van een klanttevredenheidsonderzoek onder reizigers overal ter wereld. 18 miljoen reizigers wereldwijd hebben 200 luchtvaartmaatschappijen beoordeeld op 38 verschillende aspecten van de klantervaring.

Hun 1st class triple seven is volgens zeggen even goed als van de SQ.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Dan is het de vraag wat ze toen scoorden op het aspect "service"tov de andere maatschappijen Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya want daar ging het over (althans bij AM en mij)
Maar los daarvan een jaar met een onderzoekje van een paar maandjes
da's een meetmoment en zegt nog niets over hun algemene prestaties.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niks van awards etc. Ik weet wel dat ik minstens drie keer per jaar intercontinentaal vlieg en zo mijn eigen lijstje heb. Hierbij staat betrouwbaarheid van de dienstregeling, communicatie en service bovenaan. Zonder dat heb je aan de rest ook niks. Als je reis in Jakarta of Denpasar ophoudt dan is een of twee uur later jammer maar meer ook niet. Dat wordt ineens heel anders als je nog verder moet/wilt. Ik wil graag zo efficient mogelijk mijn reis plannen. Als het eten goed is, geweldig maar ik heb liever aansluitingen voor mijn laptop en smartphone. Onder service versta ik dat ik op tijd wordt geinformeerd over bijvoorbeeld vluchtwijzigingen nog voor ik er zelf op een andere manier achter moet komen. Dat voelt gewoon niet goed.
Maar nogmaals, het is volgens mij iets van 18, 19 jaar geleden dat ik met Garuda naar Indonesie vloog en ik hoop dan ook dat ze ten goede veranderd zijn. Ik heb deze vlucht dan ook geboekt om het na al die jaren weer eens te proberen.

En 1e klas gaat 'm niet worden, dus voor mij geen referentiekader.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Inderdaad raar dat je niet wordt geÔnformeerd Anne Mieke. Bij een SA en QA word ik gebombardeerd met e-mails of sms, zelfs voor een wijziging van 10 minuten.

Verleden week was er een reisbeurs in JCC. Hier waren ook een aantal luchtvaartmaatschappijen aanwezig met grote promo's. Ik was van plan Garuda (met mama) weer eens te proberen. Niet alleen omdat ze daarvoor 'buy 1 get 1' hadden met MANDIRI maar ze boden een aantal interessante deals aan naar Amsterdam en AustraliŽ.

Als enige op de beurs, lag hun computersysteem plat en konden ze niets opzoeken of boeken. Na een uur wachten hielden we het voor bekeken.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Je zou dan verwachten dat de medewerk(st)ers van Garuda op die beurs
aan alle mensen hun contactgegevens zouden vragen zodat ze later of
na de beurs benaderd kunnen worden.
Maar dat is waarschijnlijk ook niet gebeurd, of wel Lieve ?

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Ze zaten daar naar hun scherm te staren, mijnheer Sabar. Er werd totaal niet met de wachtenden gecommuniceerd; alleen diegenen die aan de tafels zaten en al geholpen werden, wisten wat er aan de hand was. We konden wel onze naam op een lijst schrijven voor meer informatie, maar de extra kortingen (die ook voorwaarden hadden die niemand behalve het computersysteem kende), waren alleen geldig tijdens de beurs.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik herken het Lieve, zo gaat het vaak op die beurzen.
Maar ingeval van de "service"van Garuda is dit weer zo'n typisch voorbeeld
de medewerk(st)ers van bv SQ doen in zo'n geval hun uiterste best om
potentieele klanten toch binnen te halen (achteraf) op zijn minst sturen zij
een "excuus-emailtje"
Dat is nu net zo'n accent-verschil tussen bv Garuda en SQ

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb Garuda maar een mail gestuurd vanochtend met mijn huidige e-ticket en wat het volgens mij moet worden. Het ticket moet uiteindelijk toch uit Jakarta komen.
Nu kon ik vanochtend zo snel geen telefoonnummer vinden van Garuda in Amsterdam (bleek er achteraf wel in te staan maar ik moet dit tussen mijn werk door doen). Ik had er nog geen goed gevoel over dus heb Garuda gebeld.

Dit was de originele vertrekdatum uit Jakarta:
GA0088 dep 31May 22:10 arr 11:00
Arrival Day+1 (= 1 juni)

Volgens mij moest het dit worden
GA0088 dep 1 June 00:55 arr 09.40 (ook op 1 juni dus)

In eerste instantie wilde de medewerkster mijn ticket wijzigen naar 31 mei 00:55 en werd mijn logica (1 juni 00:55, aankomst in Amsterdam nog ruim een uurder dan de originele boeking) niet gedeeld. Ik heb haar gezegd dat Garuda de tijden naar achteren heeft opgeschoven en door het tijdstip dit dan op 1 juni 00.55 terecht komt. Aankomstdatum in Amsterdam nog steeds op 1 juni.

Het kostte me enige overredingskracht waarna ik in de wacht werd gezet er er een paar spannende minuten volgden. De medewerkster kwam terug met de mededeling dat er op 1 juni nog plaats was (...) en dat mijn ticket omgeboekt (...) kon worden. Ik heb maar niets meer gezegd maar viel van mijn stoel.

Dit betekent dus als ik niets had gedaan mijn terugreis "gewoon" op 31 mei had blijven staan waardoor ik een dag eerder zou moeten vertrekken en ook een dag eerder terug was gekomen.

Het enige goede aan dit verhaal is dat ik binnen 5 minuten een nieuw ticket had. Maar, wel allemaal omdat ik zelf achter de "service' ben aangegaan.

Mochten hier nog meer mensen zijn die na 30 mei met Garuda vliegen en hun ticket al eerder geboekt hebben dan zou ik er zelf maar achteraan gaan .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,959,750 pageviews Een website van indahnesia.com