Nonstop met Garuda Indonesia naar Indonesie


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
72 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dp1990
Gebruiker
spacer line
 

Ook dit jaar is Garuda Indonesia in de prijzen gevallen bij de Skytrax Awards. De cabin staff van Garuda Indonesia mag zich de beste ter wereld noemen. Verder een zevende plaats voor beste vliegtuigmaatschapij ter wereld.



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Fijn voor ze. Ik begrijp er alleen niets van.
Lees dit maar eens:

http://forum.indonesiepagina.n(...)uleerde_vluchten.php (bijvoorbeeld)

Ik vind de maatschappij met alles erop en er aan nog niet in de buurt komen bij maatschappijen zoals Emirates, Etihad, Cathay Pacific of Singapore Airlines.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Ik snap het ook niet. Ik vlieg veel liever MAS, SQ, Lufthansa of zelfs KLM i.p.v. Garuda. Zie inderdaad de referentie die Anne Mieke geeft, maar er zijn veel meer voorbeelden dan dat onderwerp alleen.



dp1990
Gebruiker
spacer line
 

Naar aanleiding van de vliegramp van Malaysia Airlines in OekraÔne stelt Garuda Indonesia passagiers gerust door te informeren op de website niet over het risicogebied in OekraÔne te vliegen. Tot mijn verbazing zie ik op de vlucht-tracker website FlightAware dat er door Garuda Indonesia wel gevlogen wordt over andere risicogebieden zoals SyriŽ en Irak! Volgens RTL 4 EditieNL worden deze landen door veel vliegtuigmaatschappijen tegenwoordig gemeden. Neemt Garuda Indonesia hiermee een verhoogd risico of is de route die wordt genomen zo goed als veilig?



_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line
 

Enige andere optie is de andere kant omvliegen dat zullen ze ook wel niet doen Emoticon: Shut up!


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 21-07-2014 12:01 dp1990 wrote:
Tot mijn verbazing zie ik op de vlucht-tracker website FlightAware dat er door Garuda Indonesia wel gevlogen wordt over andere risicogebieden zoals SyriŽ en Irak! Volgens RTL 4 EditieNL worden deze landen door veel vliegtuigmaatschappijen tegenwoordig gemeden. Neemt Garuda Indonesia hiermee een verhoogd risico of is de route die wordt genomen zo goed als veilig?
Zie het plaatje in de posting van Zieleffe in dit topic 19.7 23.57 uur
http://forum.indonesiepagina.n(...)kl_neergeschoten.php
Het valt niet meer mee om ergens omheen te vliegen. Omwegroutes kosten geld en dat wordt weer zichtbaar in vliegtickets.
Misschien is het wel het slimste om (naar het verre oosten) nu met bijvoorbeeld Etihad of Emirates te vliegen met basis in Abu Dhabi of Dubai die letterlijk tussen de gevaarzones kunnen doorvliegen.

Hier zal voorlopig nog wel veel over te doen zijn en zal misschien ook Garuda haar route aanpassen. Ik denk nog steeds niet dat maatschappijen willens en wetens risico nemen.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wereldreis
Gebruiker
spacer line
 

Volgens sommige bronnen wordt dit ongeluk de ondergang van MA.

Ik vond het altijd een prettige maatschappij en heb er veelvuldig mee gevlogen, tot grote tevredenheid.



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Al lange tijd op de rand van een faillissement en twee vliegtuigen kwijt in 4 maanden en afgenomen boekingen zou dat wel eens kunnen ja.

Ik heb deze vlucht ook vaak gehad en stond voor mij in het rijtje van SQ, Etihad, Emirates en Cathay Pacific. Maar twee "ongelukken" in korte tijd vind ik tť toevallig en de kans dat MAS inderdaad failliet gaat is er lijkt me zeker. Om die twee redenen zal ik niet meer met MAS boeken.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 07-07-2014 18:48 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
...Nog een tip: ik weet niet wanneer je vertrekt maar hou goed de vertrek- en aankomsttijden van Garuda in de gaten. Ze veranderen voordurend!
En dat blijkt maar weer eens. Ik kreeg vanochtend een melding van een vluchtwijziging.
Garuda heeft m.i.v. onze zomertijd = zondag 25 maart een forse schemawijziging.
Vluchten stonden op 15.45/16:45 uur (winter-/zomertijd), aankomst de volgende dag in Jakarta om 11:40 uur.
Dit is nu gewijzigd naar vertrek Amsterdam 12:05 uur, aankomst Jakarta 6.50 uur (+1).

NB:
Voor mensen die rechtstreeks naar Flores willen: dit betekent dat er nu vanuit Jakarta wel een aansluiting op dezelfde dag mogelijk is naar Labuan Bajo.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line
 

Klinkt veel logischer als ze rond die tijd vertrekken. Het vliegtuig van Garuda stond tot nu toe elke dag 8 uur niets te doen op de grond in Amsterdam. Kan natuurlijk nooit gunstig zijn als zo'n vliegtuig die hele tijd geen geld verdient. Nu wordt dat dus 3 uur 45 minuten. Wellicht was die lange pauze nog een overblijfsel uit de tijd dat het vliegtuig tussendoor nog van Amsterdam naar Londen heen en weer ging.

Mooi meegenomen als er meer overstappen mogelijk worden in Jakarta. Door deze wijziging wordt het nu ook mogelijk om direct (om 10:25) door te vliegen naar Perth.


'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

wereldreis
Gebruiker
spacer line
 

Is deze vluchtwijziging definitief??? Ik vlieg za 31 maart maar heb nog niets gehoord....



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 01-02-2018 16:59 Erwinn wrote:
......Wellicht was die lange pauze nog een overblijfsel uit de tijd dat het vliegtuig tussendoor nog van Amsterdam naar Londen heen en weer ging.
Nee, dat ook weer niet. Vooral het eerste jaar dat Garuda weer rechtstreeks vloog zijn er vaak vluchtwijzigingen geweest, zowel heen als terug. De heenreis vanaf Amsterdam is ook al vanalles geweest.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 01-02-2018 18:01 wereldreis wrote:
Is deze vluchtwijziging definitief??? Ik vlieg za 31 maart maar heb nog niets gehoord....
Ja, kijk maar op hun eigen website.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 


Op 01-02-2018 15:15 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
En dat blijkt maar weer eens. Ik kreeg vanochtend een melding van een vluchtwijziging.
Garuda heeft m.i.v. onze zomertijd = zondag 25 maart een forse schemawijziging.
Vluchten stonden op 15.45/16:45 uur (winter-/zomertijd), aankomst de volgende dag in Jakarta om 11:40 uur.
Dit is nu gewijzigd naar vertrek Amsterdam 12:05 uur, aankomst Jakarta 6.50 uur (+1).

NB:
Voor mensen die rechtstreeks naar Flores willen: dit betekent dat er nu vanuit Jakarta wel een aansluiting op dezelfde dag mogelijk is naar Labuan Bajo.

Heel leuk en aardig.
Maar "toevallig" was ik eens het kijken wat de tickets in het najaar doen.
Vanaf 28 oktober vliegt Garuda vanaf Amsterdam naar Jakarta wèl weer met vertrek om 16.45 en aankomst rond het middaguur.
Dus die schemawijziging is schijnbaar alleen voor de zomertijd gedacht.



FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Fjn, dat je dat even meldt. Dan is het dus precies tijdens onze zomertijd dat de tijden anders zijn. ze zijn niet erg zorgvuldig met de tijde, dat blijkt wel op.
Dit staat nl. op hun website. De wintertijd gaat nl. op 28 oktober in...
AMSTERDAM (AMS), SCHIPHOL INTERNATIONAL AIRPORT (AMS)
28-10-2018 16:45:00
JAKARTA (JKT), SOEKARNO HATTA INTERNATIONAL AIRPORT (CGK)
29-10-2018 11:40:00



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Ah, Garuda. Breek me de bek niet open. Ze zakken langzaam af naar niveau Lion Air. Minder service aan boord, minder eten aan boord (geen snacks meer op kortere vluchten) en vervolgens zijn ze ook nog eens slecht in het verwerken van wijzigingen van vertrektijden en het systeem voor refunds is niet aangesloten op de rest van het systeem.

Niets nieuws onder de zon, maar door de bezuinigingen van de afgelopen maanden/jaren word het voor de reizigers zelf nu ook zichtbaar. En dat.. kan niet goed zijn.



jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Gewoon Singapore Airlines Emoticon: Party! Emoticon: Party! . Even transitje op Changi is geen straf hoor.


Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 


Op 05-02-2018 02:34 schreef Yerun:
Ah, Garuda. Breek me de bek niet open. Ze zakken langzaam af naar niveau Lion Air. Minder service aan boord, minder eten aan boord (geen snacks meer op kortere vluchten) en vervolgens zijn ze ook nog eens slecht in het verwerken van wijzigingen van vertrektijden en het systeem voor refunds is niet aangesloten op de rest van het systeem.

Niets nieuws onder de zon, maar door de bezuinigingen van de afgelopen maanden/jaren word het voor de reizigers zelf nu ook zichtbaar. En dat.. kan niet goed zijn.

Toch mij laatste twee jaren heb ik de vluchten met de Garuda gedaan en heb geen klachten gehad. Emoticon: Very funny
Wat mij belangrijkste is rechtstreeks vliegen niet overstappen. Emoticon: Wink
Zoals de KLM in Kuala Lumpur,even een half uur je moet er uit en mag wel als het goed afgesloten is je handbagage achter laten.
Neen velen hebben daar tegen over wel betere service, daar zal ik niet mee in vergelijk gaan, maar voor mensen op leeftijd dat gesleep met koffers is de enige manier om een rechtstreekse vlucht te boeken. Emoticon: Shiny


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 


Op 05-02-2018 04:01 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Toch mij laatste twee jaren heb ik de vluchten met de Garuda gedaan en heb geen klachten gehad. Emoticon: Very funny
Wat mij belangrijkste is rechtstreeks vliegen niet overstappen. Emoticon: Wink
Zoals de KLM in Kuala Lumpur,even een half uur je moet er uit en mag wel als het goed afgesloten is je handbagage achter laten.
Neen velen hebben daar tegen over wel betere service, daar zal ik niet mee in vergelijk gaan, maar voor mensen op leeftijd dat gesleep met koffers is de enige manier om een rechtstreekse vlucht te boeken. Emoticon: Shiny

Op Schiphol (of in mijn geval in de regel: Brussel of Dusseldorf) moet je pas echt "slepen" met je bagage, maar daar zijn toch bagagekarretjes voor beschikbaar.
Bij de transit is die handbagage hooguit een trolley van pak-'m-beet 8 kilo, en een simpel laptoptassie.
Ik ben in elk geval altijd blij, dat ik na X uren vliegen even de benen kan strekken, en dat is ook nog eens goed tegen eventuele trombose.
Bovendien scheelt die overstap vaak honderden euro's, daar kun je veel leuke andere dingen voor doen.


FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

De vertrektijden van SQ vanuit Amsterdam zijn steeds vroeger geworden. Plus, omdat door alle intensievere controles 3 uur voor vertrek aanwezig zijn nu de norm is, is SQ voor mij geen optie meer.

Het is ook niet zo dat die overstap altijd honderden euro's scheelt. Ik heb nu een ticket voor 650 euro naar Denpasar met Garuda en dat vind ik mooi.
De transits in Abu Dhabi, Dubai en Doha vind ik niet fijn, op de eerste plaats door de forse afstanden op de vliegvelden en de extra transitcontroles, met chagrijnig personeel, en je regelmatig simpele lichte schoenen tot en met je sokken/kousen moet uittrekken en gesteggel over metalen (oorbellen, beugels in bh's, ritsen, kledingnagels etc.) heb ik ook al een paar keer meegemaakt.

Garuda heeft inderdaad een goede naam maar hebben bij domestic vluchten ook vaak vertraging.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 


Op 05-02-2018 11:58 schreef Anne Mieke:
De vertrektijden van SQ vanuit Amsterdam zijn steeds vroeger geworden. Plus, omdat door alle intensievere controles 3 uur voor vertrek aanwezig zijn nu de norm is, is SQ voor mij geen optie meer.

Het is ook niet zo dat die overstap altijd honderden euros scheelt. Ik heb nu een ticket voor 650 euro naar Denpasar met Garuda en dat vind ik mooi.
De transits in Abu Dhabi, Dubai en Doha vind ik niet fijn, op de eerste plaats door de forse afstanden op de vliegvelden en de extra transitcontroles, met chagrijnig personeel, en je regelmatig simpele lichte schoenen tot en met je sokken/kousen moet uittrekken en gesteggel over metalen (oorbellen, beugels in bhs, ritsen, kledingnagels etc.) heb ik ook al een paar keer meegemaakt.

Garuda heeft inderdaad een goede naam maar hebben bij domestic vluchten ook vaak vertraging.

Voor 30 dagen tickets heeft Garuda inderdaad soms leuke aanbiedingen.
Maar voor 180 dagen tickets rekenen ze een forse toeslag.
Er zijn ook vliegmaatschappijen die daarvoor gèèn toeslag rekenen.
Dan kun je, weliswaar mèt overstap, wel degelijk honderden euro's voordeliger vliegen.
Zeker als je ook nog flexibel bent in de vertrekdag, en bovendien niet afhankelijk bent van vertrek persé vanaf Schiphol en/of aankomst in Jakarta.


FAR FROM THE MADDING CROWD

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Jupje, niks zo ondoorzichtig als de ticketing wereld.
Kreeg dagelijks andere tarieven te zien van maatschappijen op skyscanner of andere apps/sites. Dan weer hoger, dan weer lager.

Maak gebruik van VPN, cookies uit. Als ze je in de peiling hebben dan zie je tarieven hoger worden als je F5 drukt Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .

Probeer ook eens je VPN op Amsterdam, Maleisie en wat andere landen. Je ziet voor dezelfde vluchten ANDERE prijzen! Nee, geen kletsverhaal. Zelf gechecked.
Geruchten gaan ook dat je op dinsdag moet boeken. Geen idee of dat klopt.

Garuda: Nergens problemen mee tot op heden. Vriendelijke en zeer attente stewardessen, lekker eten, plenty beenruimte en nooit vertraging ondervonden.


Heldere ziende

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 


Op 07-02-2018 01:25 schreef jakarta-snacks:
Jupje, niks zo ondoorzichtig als de ticketing wereld.

Zonder meer waar. Ik vlieg al 40 jaar budget naar Indonesi√ę, en kan er onderhand wel een boek over schrijven.
Ik heb ticketprijzen naar Jakarta gehad vanaf Fl. 999 tot Fl. 2000 (maand tickets destijds), en meer recent vanaf ‚ā¨ 369 tot ‚ā¨ 600 naar Kuala Lumpur (half jaar tickets).


Kreeg dagelijks andere tarieven te zien van maatschappijen op skyscanner of andere apps/sites. Dan weer hoger, dan weer lager.

Dat zal, naar mijn mening, aan de koersschommelingen liggen. Ticketprijzen zijn vaak in dollar, of lokale valuta, en worden dan dagelijks omgerekend..

Maak gebruik van VPN, cookies uit. Als ze je in de peiling hebben dan zie je tarieven hoger worden als je F5 drukt Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .

Kan ik niet beamen, ik zie steeds nagenoeg de zelfde prijzen. Boek wel steeds via de Duitse versie van Skyscanner of Momondo, scheelt soms enkele euro's, soms enkele tientjes.

Probeer ook eens je VPN op Amsterdam, Maleisie en wat andere landen. Je ziet voor dezelfde vluchten ANDERE prijzen! Nee, geen kletsverhaal. Zelf gechecked.
Geruchten gaan ook dat je op dinsdag moet boeken. Geen idee of dat klopt.

Die ervaring heb ik persoonlijk niet, maar wel elders op internet gelezen.

Garuda: Nergens problemen mee tot op heden. Vriendelijke en zeer attente stewardessen, lekker eten, plenty beenruimte en nooit vertraging ondervonden.

Dat mag ook best wel, voor die prijs. Maar ik heb wat dat betreft verder weinig klachten over maatschappijen die, met tussenstop(s), veel voordeliger vliegen.







FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 


Garuda heeft inderdaad een goede naam maar hebben bij domestic vluchten ook vaak vertraging.


over 2e helft 2015 was het:

1. Batik Air (91,21%)
2. Nam Air (90,61%)
3. Garuda Indonesia (85,82%)

bron 1

Over 2017 was het

1. Nam Air (92,62%)
2. Sriwijaya Air (88,69%)
3. Batik Air (88,66%)
4. Garuda Indonesia (88,53%)

bron 2

En jaren geleden was Garuda gewoon nummer 1: Bron 3

Dus over de afgelopen 5 jaar gestaag omlaag, of de anderen zijn beter geworden. Maar concurrenten zijn het duidelijk aan het winnen.

En uiteraard ligt de OTP lang niet alleen aan de maatschappij (want als Lion Air weer eens vertraging heeft begint iedereen te bokken, bij Garuda hoor je er niets over). Mijn vluchten met SQ tussen Jakarta en Singapore eind vorige maand waren ook vertraagd (30+ minuten); operationeel loopt Soekarno-Hatta vaak in de soep vanwege veeeeeel te druk.



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-02-2018 04:04 Yerun wrote:

[quote removed]
...Dus over de afgelopen 5 jaar gestaag omlaag, of de anderen zijn beter geworden. Maar concurrenten zijn het duidelijk aan het winnen.

En uiteraard ligt de OTP lang niet alleen aan de maatschappij (want als Lion Air weer eens vertraging heeft begint iedereen te bokken, bij Garuda hoor je er niets over). Mijn vluchten met SQ tussen Jakarta en Singapore eind vorige maand waren ook vertraagd (30+ minuten); operationeel loopt Soekarno-Hatta vaak in de soep vanwege veeeeeel te druk.
Herkenbaar. Ik zit vaak in een gebied waar ik de keuze heb tussen Garuda of Sriwjaya/NAM en wordt het meestal de laatste. Idd over Garuda hoor je niet zoveel mensen mopperen (alsof het ontkend wordt). In Denpasar loopt het vaak ook in de soep ivm operationele zaken/veel te druk voor mijn gevoel nog wel meer dan in Jakarta.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,579,987 pageviews Een website van indahnesia.com