Nonstop met Garuda Indonesia naar Indonesie


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
69 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

ik vond deze op vlucht-vertraagd.nl

Mijn eerste vlucht is (minder dan drie uur) vertraagd waardoor ik mijn vervolgvlucht heb gemist, heb ik recht op compensatie?

Wanneer de vervolgvlucht is uitgevoerd door dezelfde luchtvaartmaatschappij heb je recht op compensatie als de totale aankomstvertraging meer dan drie uur is. Wel adviseren wij passagiers om een vlucht te selecteren waarbij voldoende tijd is om over te stappen.


Ik zou dus zeker een claim indienen, zeker omdat de aansluitende vlucht gemist is door dit feit (al is deze buiten de EU, dat zou niet moeten uitmaken?



Michaell
Gebruiker
spacer line
 

Allen bedankt voor het meedenken en replies Emoticon: Smile

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke volgens je link hebben mijn ouders recht op een vergoeding. Ik ga deze van de week dan maar eens indienen en kijken hoe het afloopt.

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang.



Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line
 

Er is echter één bepaling waar een luchtvaartmaatschappij zich op kan beroepen; overmacht. Als zij inroepen dat er bijzondere omstandigheden waren, wordt het zeer moeilijk iets te claimen. In dit geval kan men Garuda ook niet verwijten de passagiers niet geïnformeerd te hebben.

Zodra uw ouders in Jakarta zijn, is het afgelopen; reken dan maar nergens op. Als u een oplossing zoekt voor de negen uur wachttijd, dient dit al in Schiphol te worden geregeld. Veel succes.


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 

Een kennis van ons had vorig jaar een retourticket van Amsterdam naar Surabaya, tot Jakarta alle met Malaysia Airlines, vandaar binnenlandse vlucht met Garuda.
Op de terugreis had die Garuda vlucht zo veel vertraging, dat in Jakarta de aansluitende vlucht met MAS werd gemist.
Toen werd door Garuda, op hun kosten, direct een hotel in Jakarta geregeld, en ook een vervangende vlucht de volgende dag, wat toen een Lufthansa vlucht werd.
En zelfs het Schiphol transport vanaf Amsterdam naar de woonplaats, 225 km verderop, nam Garuda toen voor hun rekening.


SOLO MAN FOREVER

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line
 

Dat is positief. Vergeet echter niet dat men hier op voorhand verwittigd is én er is een alternatieve oplossing aangeboden. Voor Garuda gaat hiermee de kous af zijn. Die alternatieve (latere) vlucht kan en mag men trouwens (cf. EU wetgeving) weigeren omdat de vertraging meer dan zoveel uur is. Dan krijgt men het bedrag terugbetaald. Natuurlijk is men daar hier niet mee geholpen omdat men dan helemaal niets heeft, de hele reis valt dan in het water.

Het probleem is en blijft natuurlijk dat Garuda geen Europese maatschappij is. En de EU kan wel eenzijdig stellen dat vluchten die vertrekken uit Europa ook onder haar bevoegdheid vallen, maar dat wil nog niet zeggen dat men daarom ook daadwerkelijk vergoed wordt volgens de Europese richtlijnen. Individueel procederen doet niemand en er zijn bij de behandeling van klachten via die no cure-no pay bureaus en officiële instanties zeer lange wachttijden. Het is toch een kwestie van goodwill.


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Michaell
Gebruiker
spacer line
 

Mijn ouders zijn ondertussen al aangekomen in Jakarta, hebben mij net een bericht gestuurd.

Bij aankomst op de airport in Jakarta zijn de passagiers die overlast hebben van de vertraging opgevangen door personeel van Garuda bij de gate. Voor mijn ouders heeft Garuda alles (tot zover) netjes geregeld. Hotel, vervoer en eten hebben zij voor gezorgd en betaald. De aansluitende vlucht naar Manado gaat voor hun over 4 uur en is uiteraard door Garuda kosteloos omgeboekt. Al met al dus prima door Garuda afgehandeld, ben ik erg blij om.

Nu even afwachten hoe zij de claim die ik voor mijn ouders ga indienen afhandelen.



elsbeth
Gebruiker
spacer line
 

Wat ga je dan claimen, Michaell? Alles lijkt toch perfect te zijn geregeld en betaald?




Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Als je zulke grote vertragingen hebt Elsbeth zoals in dit geval (iets van 12 uur of zo) dan kun je een claim indienen bij de maatschappij. Het zou kunnen dat ze recht hebben op een vergoeding van 600 euro per persoon per ticket. Het hangt er alleen vanaf hoe de aard van de vertraging uitgelegd wordt. Die 600 euro is nog afgezien van hetgeen de maatschappij regelt aan maaltijden, overnachting etc
Eea is nu zo goed mogelijk geregeld. Kijk hier maar even.
http://www.vlucht-vertraagd.nl(...)KU_74CFafMtAoddVEAQQ



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line
 

oké, dat staat dus blijkbaar los van het feit dat alles verder perfect geregeld is door Garuda.
Ik begrijp best dat het heel vervelend is als je zoveel vertraging hebt, het scheelt je per saldo ook een dag. Maar om daar nou 600 euro p.p.voor te claimen..
Hoe kom je aan een schade van € 600,- als je alles betaald krijgt? Ik weet natuurlijk niet de reden van de grote vertraging (misschien is dat schering en inslag, maakt het anders), maar ik zou toch verdomd blij zijn dat ze alles zo perfect regelen.



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Het is maar hoe je het bekijkt Elsbeth. De bedragen zijn een jaar of 10 geleden vastgesteld. Voor een vlucht als deze waarbij je meer dan 3 uur vertraging hebt (het gaat om de aankomsttijd) staat dit bedrag voor. Er zijn natuurlijk ook mensen die aansluitend vanalles geregeld hebben zoals hotelboekingen, autohuur, trips etc. En het gaat natuurlijk ook om dat je een stukje vakantie kwijt bent, in dit geval gaat het inderdaad ook om een dag geloof ik.

De reden van deze vertraging was dat er een passagier onwel geworden is tijdens de vlucht en Garuda heeft besloten om terug te vliegen naar Jakarta (zie ook de eerdere posting van Lieve en wat nieuwsberichten).

Of de vertragingen van Garuda schering en inslag is weet ik niet. Ik kan alleen over mijn eigen ervaringen spreken. Ik kwam twee weken geleden 1 uur en 40 minuten te laat aan. de Garudavlucht die ik binnen Indonesie had was ook veel te laat. Ze zijn ook nogal vaak bezig met het wijzigen van vluchten (met uren verschil) waardoor je niet weet waar je aan toe bent en eigenlijk ook geen aansluitende boekingen kunt maken.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Michaell
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Elsbeth, het is idd zoals Anne Mieke het uitlegt. Garuda heeft het verder prima geregeld, daar geen slecht woord over. Ben er voor mijn ouders erg blij om.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat er langer dan 12 uur vertraging is geweest. Ook al is het door omstandigheden. Ipv zondagochtend moesten wij nu onze ouders zondag rond middernacht wegbrengen. Ik was er iig niet blij mee ivm werk de volgende dag. Maar goed de regels hiervoor hebben wij niet verzonnen, maar zijn zo door de autoriteiten vastgesteld. Een claim gaan wij iig indienen en zien wel wat de uitkomst wordt.



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Het vliegtuig was volgens het Indonesische ministerie van transport op weg naar Colombo.
De piloot kreeg een melding van een zieke passagier, onder de passagiers was een dokter die eerste hulp heeft verleend.
De piloot/Garuda besloot terug te keren naar Jakarta, dat zal best in samenspraak met die dokter zijn gegaan.

Verdere details geeft het ministerie niet, misschien was de man/vrouw al overleden.
Ik kan mij voorstellen dat Garuda, mits de zieke passagier er geen nadeel van heeft of reeds is overleden terug keert naar Jakarta.
Wat te denken van de ellende die Garuda en passagiers hebben als ze ergens in Sri Lanka of India moeten landen.

De zorg voor 281 passagiers, vliegtuig dagen aan de grond tot het onderzoek is afgerond, immers er kan misdaad in spel zijn.
Dat is op de thuisbasis van Garuda allemaal makkelijker te regelen.



Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line
 


On 18-06-2014 04:24 Malam wrote:
Het vliegtuig was volgens het Indonesische ministerie van transport op weg naar Colombo.


Het vliegtuig was ter hoogte van Colombo (na drie uur vlucht).

Ik neem aan dat de Nederlander (die met naam en toenaam wordt genoemd in de lokale pers) al overleden was; anders zou een landing in India of zelfs doorvliegen naar de Emiraten (wat ook drie uur is) waarschijnlijk wel logisch geweest zijn.


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

dp1990
Gebruiker
spacer line
 

Ik vlieg in september met Garuda Indonesia vlucht Londen > Amsterdam > Jakarta. Zelf stap ik op in Amsterdam om vervolgens in Jakarta over te stappen op een aansluitende vlucht van Garuda Indonesia naar Denpasar Bali. De tijd tussen beide vluchten is 2.20 uur. Zal deze overstaptijd genoeg zijn? Wat is het traject dat je moet doorlopen vanaf het verlaten van het vliegtuig tot aan het opnieuw instappen op de aansluitende vlucht?



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik zou allereerst met Garuda bellen om te vragen of je dienstregeling nog klopt. Die van mij was een paar keer gewijzigd maar Garuda voelt zich niet zo snel geroepen om dat haar passagiers te laten weten. Van anderen heb ik een soortgelijk verhaal gehoord.

Sinds de nieuwe dienstregeling weet ik dan er toch regelmatig vluchten zijn die vertraagd waren.

2.20 minuten is krap maar je hoeft niet van terminal te veranderen, dat scheelt. Verder ga ik ervan uit dat Garuda haar eigen aanslutingen garandeert maar ook die vraag kun je het best even bij Garuda neerleggen.




Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

totto
Gebruiker
spacer line
 

Buiten dat je niet van terminal hoeft te wisselen is het ook een groot voordeel dat je bagage doorgestuurd wordt. Je hoeft dus niet eerst bij de band te wachten. De dienstregeling is het zwakke punt. Ze zijn nog steeds aan het wijzigen. De hoofdzaak is dat je niet laat in Jakarta bent, er is dan tijd genoeg om een volgende vlucht van Garuda te nemen.
Nu bellen met Garuda heeft m.i. weinig zin. Ze weten vaak zelf niet wat er volgende week gebeurt, laat staan in september.


Toto Travel.com

dp1990
Gebruiker
spacer line
 

Nog even afwachten dus wat Garuda Indonesia met het vluchtschema doet vlak voor de vertrekdatum. Mijn vlucht is al een keer gewijzigd toen de Boeing 777 op deze route werd geïntroduceerd en dat de stop in Londen aan de route werd toegevoegd. De retourdatum was gewijzigd maar de aansluiting vanuit Denpasar op Jakarta naar Amsterdam vond plaats in het verleden ten opzichte van de vertrekdatum vanaf Denpasar naar Jakarta. Door mijn oplettendheid heb ik dit recht kunnen laten zetten. Wel was de keuze een dag eerder of een dag later vertrekken. Dit wordt de eerste keer voor mij met Garuda Indonesia. Ik heb bewust voor deze maatschappij gekozen om de sfeer van Indonesië al aan boord te proeven. Na voorheen met Singapore Airlines gevlogen te hebben hoop ik dat Garuda Indonesia mij niet gaat teleurstellen. Ik vind nu wel al jammer dat je nog geen zitplaatsen online kan reserveren vooraf.



Henkvw
Gebruiker
spacer line
 

Ik heb de nieuwe vlucht geboekt bij Garuda van Amsterdam naar Jakarta.
Heeft iemand al ervaring met het gebruik van Wifi en wat de mogelijkheden zijn ?

Ik kon zelfs de stoelen al reserveren. Misschien komt dat omdat ik niet voor het goedkoopste tarief wil vliegen, zodat de reis eventueel nog aangepast kan worden.

Alvast bedankt voor je reactie!



totto
Gebruiker
spacer line
 

Mijn ervaring is dat je op de heenreis wel stoelen kunt reserveren, terug niet. Ik ben ervoor naar het kanttor in Yogya gegaan, was niet mogelijk. Als je met Garuda doorvliegt vanaf Jakarta, is het voordeel dat je bagage doorgelabeld is op Schiphol. Je hoeft dus niet zelf te slepen.
Er was geen wifi aan boord. Of dat inmiddels wel is weet ik niet.


Toto Travel.com

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 07-07-2014 13:57 Henkvw wrote:
Ik heb de nieuwe vlucht geboekt bij Garuda van Amsterdam naar Jakarta.
Heeft iemand al ervaring met het gebruik van Wifi en wat de mogelijkheden zijn ?

Ik kon zelfs de stoelen al reserveren. Misschien komt dat omdat ik niet voor het goedkoopste tarief wil vliegen, zodat de reis eventueel nog aangepast kan worden.

Zelf geen ervaring met WiFi omdat het erg duur is. Zal vanavond even in mijn schrijfsels zoeken om welke bedragen het gaat.
Ik had trouwens liever een USB- (en andere) aansluiting(en) gehad om smartphone en laptop op te laden ipv WiFi. Heb niet echt het idee dat er veel gebruik wordt gemaakt van WiFi in vliegtuigen (misschien in businessclass etc)

Ik kon bij mijn boeking (november 2013) geen stoelen reserveren, naderhand bij het bekend maken van de nieuwe dienstregeling en dichter bij de vertrekdatum (begin mei 2014) ook niet. Dat kon pas 24 uur van te voren. Idd het goedkoopste tarief. Bij de terugreis was het erg ongelukkig omdat de vlucht rond 1.00 uur middernacht gaat en ik op dat moment in de midden tijdzone zat (dus 2.00 uur). De volgende ochtend had ik enige uren geen internetverbinding en daarna niet echt tijd meer.

Nog even iets anders:
Aan boord van Garuda worden géén alcoholische dranken belastingvrij verkocht (wél geschonken)



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line
 

Ja, 24 uur vooraf stoelen kiezen en inchecken is net iets te kort. Velen hebben 30 uur.

De WiFi is 150K per uur. Dit is bij de andere maatschappijen in dezelfde orde van grootte. Ik heb het persoonlijk slechts één keer gebruikt, dat was op een Qatar vlucht; de kwaliteit viel niet tegen. Mijn vriendin vertelde me dat de oplossing op de Garuda vlucht niet slecht was, te vergelijken met de snelheid in een restaurant of i.d..

Bijna vergeten; er is blijkbaar ook Live TV. Ideaal voor het bekijken van grote en belangrijke sportevenementen.


Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

dp1990
Gebruiker
spacer line
 

Dus met een laagste tarief vliegticket kan je plaatsen reserveren 24 uur voor vertrek door telefonisch contact op te nemen met Garuda Indonesia Nederland?



totto
Gebruiker
spacer line
 

Via de website kan ook. Als je het niet kunt vinden leggen ze uit hoe dat moet.


Toto Travel.com

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik heb het via de website gedaan toen. Ze wilde het niet telefonisch doen. Zal er ook wel aan liggen welke medewerker (letterlijk in dit geval) je mee te maken krijgt.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 07-07-2014 13:57 Henkvw wrote:
Heeft iemand al ervaring met het gebruik van Wifi en wat de mogelijkheden zijn ?
Gebruik van internet kost US $ 11,95 voor een uur of US $ 21,95 voor 24 uur.

Nog een tip: ik weet niet wanneer je vertrekt maar hou goed de vertrek- en aankomsttijden van Garuda in de gaten. Ze veranderen voordurend!


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

64,897,743 pageviews Een website van indahnesia.com