Flores en komodo Islands zonder op Bali te komen

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Irene-vo
Gebruiker
spacer line

Hoi hoi!

Deze zomer reis ik samen met mijn vriend door IndonesiŽ. We willen super graag naar Sumatra, flores en komodo Islands. Als ik op internet zoek, zouden we vanuit Sumatra niet zomaar op Flores kunnen komen. Een stop op Jakarta en Bali is van belang en de reis duurt ontzettend lang. Wij willen heel graag Bali ontwijken! Omdat we zo min mogelijk toeristen om ons heen willen hebben. Heeft iemand een idee hoe?

Groetjes, Irene

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Neem een directe vlucht vanuit Bandung via Mataram (Lombok) en vlieg vandaar naar Labuanbajo.
Anderzijds is die overstap op Bali alleen maar een "overstap" dus niet zo hinderlijk.
Informeer even bij http://ticketindonesia.info/

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 05-03-2014 12:14 Irene-vo wrote:
Wij willen heel graag Bali ontwijken! Omdat we zo min mogelijk toeristen om ons heen willen hebben. Heeft iemand een idee hoe?

Zwemmen? Emoticon: Laugh out loud

De reden om Bali te ontwijken, vind ik op z'n zachtst gezegd bizar. Je hoeft er niet te verblijven maar enkel overstappen. Ook in Mataram zal je op de luchthaven veel toeristen vinden.
Ook op Flores loop je heus niet alleen rond.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Omdat we zo min mogelijk toeristen om ons heen willen hebben. Heeft iemand een idee hoe?
Ja, hartje winter op de Veluwe gaan zitten.

Serieus?

Vliegen, van Medan (of ander vliegveld op Sumatra) via Jakarta - Denpasar en dan naar Labuan Bajo.

Pak je een avondvlucht vertrek 21:00, ben je rond lunch de dag erop in Labuan Bajo. Ja, lang onderweg, maar het is dan ook iets verder als Rotterdam-Amsterdam.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sumatera en Flores liggen nogal ver uit elkaar. Natuurlijk duurt de reis dan lang.

Ik dacht dat Bandung-Labuan Bajo met Merpati was (en nu dus niet meer mogelijk). Het ligt er ook aan waar vandaan uit Sumatera.

Als je vanuit Medan vliegt dan zou je ook nog een late vlucht naar Denpasar kunnen nemen waarbij je in de avond aankomt en vanuit Denpasar naar Flores (bv Maumere, Ende of Labuan Bajo ook afhankelijk van je reisplannen). Een hotel vlakbij de luchthaven (en die er zijn er echt meer dan genoeg) en de volgende ochtend door naar Flores. Dan merk je er niet zoveel van.

Vlieg je vanuit een andere plaats op Sumatera dan wordt het wat ingewikkelder
De meeste vluchten en mogelijkheden naar Flores zijn toch echt vanuit Denpasar. Zelfs Garuda heeft tegenwoordig Flores gevonden (ik weet niet of dat een goed teken is)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,326,020 pageviews Een website van indahnesia.com