Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
arcticsounds
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

In juli reizen ik en mijn vriendin naar Indonesië. We komen aan in Jakarta op 6 juli en vliegen uit Jakarta op 7 augustus . Dit betekent 31 dagen , yay !

Om eerlijk te zijn heb ik het erg moeilijk met het plannen van onze reis . Meer dan elke andere reis die ik eerder heb gemaakt . Ik heb al vele forumpost gelezen, alsook een Lonely Planet gids, maar hoe meer ik lees, hoe meer ik van gedachten verander .

We zijn beiden 26 jaar oud . Het is onze eerste keer in Indonesië . We zijn wel gewend aan reizen . We zijn in het verleden al naar India en Nepal geweest, beiden al een half jaar in een ander land gewoond,… Wij zijn geïnteresseerd in een heleboel dingen , maar als we moeten kiezen , kiezen we voor

- Cultuur ( tempels, ceremonies , ... )
- Activiteiten zoals wandelen / trekking , fietsen en snorkelen . We kunnen niet duiken of surfen .
- Natuur : mooie wandelingen , uitzichten , ... We zijn niet zo geïnteresseerd in het zien van wilde dieren zoals de orang-utangs of de gigantische hagedis (toch niet als dit betekent om een georganiseerde tour te boeken om er enkele te spotten). We genieten even hard van de natuur en wildlife die we onderweg tegenkomen op wandelingen.
- Stranden (zonder resorts en cruise-schepen )

De eilanden die mij (momenteel) het meest aantrekken zijn:
- Sulawesi
- Flores
- Lombok
- Bali
- Java

We weten echter niet welke te kiezen en te combineren ...

Ik vrees dat Bali te toeristisch en niet naar onze smaak is. Maar ik vrees ook om iets te missen als we Bali niet bezoeken. Ik weet dat we Kuta en Phuket dienen te ontwijken . Maar er zijn natuurlijk ook vele dingen die ons interessen: Ubud lijkt me bv. erg mooi , evenals de rijstvelden. We graag eens uit eten met een beperkt budget en drinken graag een biertje of cocktail. Hoewel niet elke dag, lijkt het drinken van een biertje op het strand eruit als een aangename manier om de avond te sluiten . Het bezoeken van een gezellig restaurant is iets waar we vaak van genieten op reis. Bali is daarvoor waarschijnlijk de place-to-be?

We zoeken graag rustige en avontuurlijke plekjes uit, maar willen ook geen 31 dagen geen kat tegen komen . We hebben graag andere mensen om ons heen. We houden van levendige plaatsjes (weliswaar geen party-dorpen!). Dus ik ben op zoek naar een route die beide van 2 werelden heeft . Het moet nog steeds een beetje romantisch blijven Emoticon: Wink

Ik hoop dat sommige reizigers mij wat advies kunnen geven over waar we onze tijd het best door brengen. Alvast bedankt !

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ik zou je enthousiasme liever niet willen drukken, maar ik voel het als mijn plicht om je te waarschuwen: tegen die tijd dat jij daar aankomt is het suikerfeest aan de gang (Idul Fitri). Dat betekent: alles vol, alles druk, puinhoop in het openbaar vervoer. Dan kun je beter stil blijven zitten waar je bent.

groet, koming

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

28 juli begint het feest, mogelijk kun je er nog net tussendoor laveren.

koming

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

buiten de bovenstaande 'waarschuwing' ook van mijn kant nog 1. Je schrijft 31 dagen, maar de 6e juli binnen en 7e augustus buiten is 32 dagen/dagdelen in Indonesie. Hiervoor kun je dus geen visum on arrival gebruiken (ook 31 dagen niet trouwens, dat terzijde).

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 26-02-2014 12:12 koming wrote:
28 juli begint het feest, mogelijk kun je er nog net tussendoor laveren.

koming

28 juli is het feest maar de 10 dagen ervoor en erna dat is het probleem
(afhankelijk van waar exact je zit) de grote volksverhuizing en de "vluchters"
naar de stillere gebieden.
Heb je vooraf niets geregeld (geboekt) in die periode; vervoer en/of accommodatie
dan kun je een behoorlijke teleurstelling krijgen en/of vast komen zitten.
Sorry geen plaats alles zit al vol !!

Vwb de 31/33 dagen zorg dat je vooraf een toeristenvisum hebt geregeld
(via de ambassade)
een VOA verlengen rondom idul fitri (zeker als je dat zelf doet) is een avontuur
wat je zeker niet mee wilt maken.

Wellicht helpt deze link je een beetje bij je planning v.w.b. Java
http://forum.indonesiepagina.n(...)0/tips_voor_java.php
Maar ik zou zeker voor 18 juli uitwijken naar een ander eiland
want dan start de grote volksverhuizing,dat wil je niet meemaken
(op Java)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoe je je reis gaat samenstellen is van veel zaken afhankelijk.
In elk geval geen vijf eilanden in een maand.

De Ramadan is dit jaar van ongeveer 27 juni tot 28 juli (kan een dag vroeger of later Zijn). Mijn bovenburen hebben dat al gepost.
Dit betekent dat er vanaf half juli zo langzaamaan een volksverhuizing op gang komt. Problemen zijn dan vooral transport en duurder) en/of nauwelijks te krijgen naarmate het einde van de Ramadan. Op Flores zul je een stuk minder last van hebben. Feit blijft dat het voor alle eilanden hoogseizoen is.

De LP is tegenwoordig niet meer zo’n goed boek om een reis samen te stellen. Soms zelfs onzorgvuldig.

- Cultuur zul je op alle eilanden aantreffen. Geen tempels op Flores. Ceremonies vooral Bali en Sulawesi (van het rijtje datje hier op opnoemt)
- Activiteiten zoals wandelen / trekking , fietsen en snorkelen . We kunnen niet duiken of surfen .
Wandelen kun je natuurlijk overal. Trekking ook, misschien het ene eiland wat meer/minder spectaculair dan het andere. Je kunt kiezen voor vulkaantrekkings (Rinjani op Lombok, Inerie op Flores, Batur op Bali) de omgeving van Bromo valt niet onder de term trekkings maar is heel erg mooi. Fietsen is goed te doen op Bali. Snorkelen Bali, bij de eilanden uit de kust van Labuan Bajo en diverse plekken uit de kust van Lombok
- Natuur is in overvloed op alle eilanden die je noemt, wel heel divers. Die grote hagedissen heten komodevaranen die je kunt zien op Rinca en Komodo, respectievelijk 2 en 4 uur vanaf Labuan Bajao (Flores). Ze leven daar in hun natuurlijk habitat, zitten niet achter een hekje.
Orang oetangs zitten op Sumatera en Kalimantan.
- Stranden: de mooiste op de eilanden uit de kust van Flores (noord en west), op Lombok in het zuiden, zuidwesten en de vele eilanden langs de west- en oostkust, Bira Sulawesi en de Togeaneilanden. Echter nog mooiere stranden in Indonesie zijn te vinden in oa Maluku en Sumba.

Bier vind je overal. Een cocktail drinken kan op Bali, in een duur hotel op Java, in Senggigi op Lombok, Gili Trawangan. Daar waar je cocktails kunt drinken is het natuurlijk meer toeristisch. Ook “uit” eten is een wat lastig begrip.

Als je het echt minder toeristisch wilt dan kun je beter niet naar Bali of naar de Gili’s of Senggigi bij Lombok gaan. Mijn advies is dan:

Sulawesi, Flores eventueel gecombineerd met (oost) Java met hooguit een paar (laatste dagen op Bali of Lombok).
Ik zet erbij eventueel want Sulawesi alleen kun je gemakkelijk een maand rondbrengen en is deze combi dan alleen als je een deel van het eiland kiest.

Phuket ligt overigens in Thailand.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mijn zorg Aticsounds is je reis van meer dan 30 dagen, dat kan namelijk niet zonder een verlenging, tenzij je een 60 dagen toeristenvisum hebt geregeld.
Voor de rest laat ik het over aan Anne Mieke Emoticon: Yes! , die kan je perfect adviseren en misschien kan Bintang Jan ook nog een duit in het zakje doen. Emoticon: Yummie!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is overigens 33 dagen, cq wordt als 33 dagen gezien. De 1e dag is op 6 juli die als een hele dag telt, net zoals 7 augustus voor een hele dag telt.

Een VOA voor 30 dagen kost ongeveer 20 euro. Een vooraf aangevraagd visum 45 euro, exlusief de kosten van het laten regelen of de reiskosten om naar de ambassade te gaan tenzij het visum vooraf wordt aangevraagd in een dichterbij gelegen buitenland die deel uitmaakt van jullie reis.
Die 3 dagen kosten dan minimaal 25 euro. Als je vast zit aan deze periode en al een ticket hebt dan zit er weinig anders op.
Als je vast zit aan deze periode maar nog geen ticket hebt dan kun je overwegen om er 3 dagen af te halen.
Als je niet vast zit aan deze periode dan kun je overwegen om je reis met een maand op te schuiven naar voren of naar achteren.
Naar voren mogelijk een goedkoper ticket en wat minder toeristen maar wel in de schoolvakanties (van Indonesie).

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

leomanado
Gebruiker
spacer line

Gezien de periode waarin jullie Indonesië willen bezoeken, als dat tenminste vast staat, zou ik je willen adviseren om na te denken over Sulawesi en Bali.
Je kan naar Makassar vliegen en dan door naar Toraja en via Togean eilanden naar Manado/Bunaken. Je hebt dan van Idul Fitri weinig last, want dan zit je in de Christelijke gebieden. Reken daar 3 weken voor.
Als je aan het eind naar Bali wil, boek dan je vluchten en hotels zo spoedig mogelijk. vlieg tickets zijn misschien nu nog tegen een normale prijs te boeken, later zijn ze , als ze al beschikbaar zijn, 3 x de normale prijs. Op Bali zou ik gaan voor Ubud, eventueel Pemuteran ( Mejangan) en afsluiten in Sanur of zo.
Daarna zul je vast terug willen en komen de andere eilanden aan de beurt. Denk dan van te voren over Idul Fitri, schuift ieder jaar zo'n 10 dagen naar voren.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Als zevenvoudig Nepal-veteraan denk ik te weten waar jullie interesses liggen. Ik kan je ten zeerste Flores aanbevelen. Ik was er vorig jaar in augustus voor 2 weken en ben maar halverwege het eiland geraakt. Veel deed mij aan Nepal denken.

Mijn dagboek van Flores lees je hier: forum.indonesiepagina.nl/topic(...)oeten_uit_flores.php

Deze week ook deze websites ontdekt:

www.floresmountainbiketrail.com/
www.floreshomestaynetwork.com/

Aarzel niet mij of Anne Mieke te contacteren voor meer info over Flores. Anne Mieke heeft ook veel ervaring m.b.t. de andere eilanden van NTT.

Zorg wel dat je een 60-dagen visum hebt anders kom je in de problemen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-02-2014 18:16 erwin wrote:
Als zevenvoudig Nepal-veteraan denk ik te weten waar jullie interesses liggen. Ik kan je ten zeerste Flores aanbevelen. Ik was er vorig jaar in augustus voor 2 weken en ben maar halverwege het eiland geraakt. Veel deed mij aan Nepal denken.
Ik lees ook deze dingen:
en drinken graag een biertje of cocktail. Hoewel niet elke dag, lijkt het drinken van een biertje op het strand eruit als een aangename manier om de avond te sluiten . Het bezoeken van een gezellig restaurant is iets waar we vaak van genieten op reis en dan ben ik beetje van de wijs. Het begrip gezellig restaurant is een moeilijke. Er zijn (hier) mensen die de restaurantjes van Sanur en Ubud geweldig vinden maar ik ben er over het algemeen allergisch voor en zit liever in een no nonsens Matahari ding in Labuan Bajo of Dito's en Lucas in Bajawa waar ze wel proberen er iets toeristisch van te maken maar het (gelukkig) niet (helemaal) lukt.
Ik hou ook van een cocktail en een glas wijn maar dat is iets wat voor een maand dan even meestal niet kan. Het is het wisselgeld voor een onbeschrijflijk mooie natuur en de diversiteit aan zo ongeveer alles.

Als het over NTT gaat weet Jan (Bintang) ook nog wel het eea te melden denk ik maar de vraag ging alleen over Flores.
Over Sulawesi zijn hier meer mensen die er iets over kwijt willen. O.a.Elsbeth is fan. Ik vind persoonlijk alleen delen van Sulawesi leuk/de moeite waard, maar en daar heb we het vaker over gehad, het ligt aan je voorkeuren en het vergelijkingsmateriaal.

Vooralsnog is het ondoenlijk voor 1 maand. Er is eigenlijk gewoon teveel in Indonesie. Da's een uitdagend luxeprobleem.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik persoonlijk zou starten in Yogjakarta > Bromo >Kalibaru >Kawa Ijen en dan via Surabaya of Denpassar vliegen naar Sulawesi ( Makassar )
Aan een rustig tempo een dag of 9 en nog tijd voor het zwembad en een pint te drinken

Makkassar naar Tana Toraja (5 dagen in Toraja ) 1 dag op en 1 af is 7 dagen.

Dan vliegen naar Flores (daar weet Anne Mieke alles van )
Wij deden de buurt rond Labuan Bajo

Ik vond de eilanden rond Rinca en Komodo veel mooier dan die in noord Sulawesi ( Bunaken ) voor te snorkelen.

Zo kan je verder afzakken naar het westen en heb je nog tijd over voor Bali.
Bij deze reis maak je een driehoek Java ,Sulawesi ,Flores en dan Bali en heb je al heel veel gezien van de hoogtepunten van Indonesië. Vulkanen, cultuur, natuur en stranden.

Ik heb deze trips gedaan in 4 volledige reizen daardoor kan ik het een beetje inschatten.

Veel plezier en vergeet de tickets niet te boeken bij Jeroen.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ga je op java ergens kijken bv de De botanische tuinen van Bogor

http://www.youtube.com/watch?v=aA93xM1823c

Daarna kun je naar het nederlands cafe chiers ( voor heen Harlys) voor je borrel of biertje
en vragen waar je evt nog verder mooie dingen kunt bezichtigen en doen

(vragen kost niks) Emoticon: Party!

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

toetje
Gebruiker
spacer line

Sluit mij even aan, is onderstaand voorstel wat:
We willen met gezin van drie pubers naar Sulawesie,Java, Bali en of Lombok.
We willen olifanten zien, jungle in, geboortehuis van mijn vader in de bergen (opa werkte bij waterkrachtcentrale) van Pengalengan (nabij Bandung), Borbobodur,Bromo in elk geval, Ben zelf ruim 20 jaar geleden op Java en Bali geweest met mijn ouders.
Zou het zo ongeveer kunnen:
Dag 1: Amsterdam - Medan
Dag 2: Vliegveld Medan - Bukit Lawang
Dag 3: Bukit Lawang, orang oetans spotten
Dag 4: Bukit Lawang - Tangkahan, per 4WD, olifanten wassen
Dag 5: Tangkahan
Dag 6: Tangkahan - Brastagi, bezoek markt
Dag 7: Brastagi - Tobameer, bezoek traditioneel dorp en paleis
Dag 8: Tobameer
Dag 9: Tobameer - Medan
Dag 10: Medan –Bandung Dag 11: Bandung - Pengalengan - Bandung Dag 12: Bandung - Yogyakarta - Borobudur (Java)
Dag 13: Yogyakarta -Borobudur (sunrise) - Yogyakarta
Dag 14: Yogyakarta
Dag 15: Yogyakarta - Sukuh, via Solo, wandeling Candi Ceto
Dag 16: Sukuh - Malang, wandeling Candi Sukuh - Tawangmanggu
Dag 17: Malang - Bromo, korte stadsrit Malang, jeeptocht naar Bromo
Dag 18: Bromo - Kalibaru, zonsopgang Bromo
Dag 19: Kalibaru - Pemuteran (Bali)
Dag 18: Pemuteran, dolfijnenochtend en door naar Ubud
Dag 19: Ubud cultuur, wandeling door de rijstvelden
Dag 20: Ubud
Dag 22: Ubud – Lombok villa –of villa Sanur
Dag 29: Lombok – Denpassar – Jakarta- Amsterdam

Ik denk nog aan een rustigere dag in Yogyakarta of Bandung
Sulawesi met chauffeur?
Reisdag tussen Bandung en Yogyakarta met de trein, rest met chauffeur tot aan Ubud?
In Lombok heb ik mij nog niet zo verdiept. We gaan nog niet dit jaar, maar plannen maken is erg leuk!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zo dan Toetje heb je een eigen straaljager tot je beschikking?
En dat nog wel met drie pubers Emoticon: Confused
Ik denk dat er wel enkele forumgebruikers zijn die een goed advies voor je hebben, maar dat je drastisch zal moeten gaan schrappen in dit programma kan ik je nu al vertellen. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-02-2014 09:46 toetje wrote:
Sluit mij even aan, is onderstaand voorstel wat:
We willen met gezin van drie pubers naar Sulawesie,Java, Bali en of Lombok.
We willen olifanten zien, jungle in, geboortehuis van mijn vader in de bergen (opa werkte bij waterkrachtcentrale) van Pengalengan (nabij Bandung), Borbobodur,Bromo in elk geval, Ben zelf ruim 20 jaar geleden op Java en Bali geweest met mijn ouders.
Zou het zo ongeveer kunnen:
Dag 1: Amsterdam - Medan
Dag 2: Vliegveld Medan - Bukit Lawang
Dag 3: Bukit Lawang, orang oetans spotten
Dag 4: Bukit Lawang - Tangkahan, per 4WD, olifanten wassen
Dag 5: Tangkahan
Dag 6: Tangkahan - Brastagi, bezoek markt
Dag 7: Brastagi - Tobameer, bezoek traditioneel dorp en paleis
Dag 8: Tobameer
Dag 9: Tobameer - Medan
Dag 10: Medan –Bandung Dag 11: Bandung - Pengalengan - Bandung Dag 12: Bandung - Yogyakarta - Borobudur (Java)
Dag 13: Yogyakarta -Borobudur (sunrise) - Yogyakarta
Dag 14: Yogyakarta
Dag 15: Yogyakarta - Sukuh, via Solo, wandeling Candi Ceto
Dag 16: Sukuh - Malang, wandeling Candi Sukuh - Tawangmanggu
Dag 17: Malang - Bromo, korte stadsrit Malang, jeeptocht naar Bromo
Dag 18: Bromo - Kalibaru, zonsopgang Bromo
Dag 19: Kalibaru - Pemuteran (Bali)
Dag 18: Pemuteran, dolfijnenochtend en door naar Ubud
Dag 19: Ubud cultuur, wandeling door de rijstvelden
Dag 20: Ubud
Dag 22: Ubud – Lombok villa –of villa Sanur
Dag 29: Lombok – Denpassar – Jakarta- Amsterdam

Ik denk nog aan een rustigere dag in Yogyakarta of Bandung
Sulawesi met chauffeur?
Reisdag tussen Bandung en Yogyakarta met de trein, rest met chauffeur tot aan Ubud?
In Lombok heb ik mij nog niet zo verdiept. We gaan nog niet dit jaar, maar plannen maken is erg leuk!
Ik zie een bijzonder ding. Je hebt het over Sulawesi maar een deel van je plan gaat door Sumatera.
Verder behoorlijk ambitieus, voornamelijk het deel van oost Java maar het kan wel. Ik tel 13 reisdagen, bijna de helft van het totaal. Ik zou bijvoorbeeld OF voor Tangkahan OF voor Bukit Lawang kiezen. Vergis je niet in de reistijd in Indonesie. Het gaat niet zozeer om de afstanden alleen maar ook de conditie van de wegen die niet altijd voorspelbaar is.
En bedoel je nu Sulawesi of Sumatera met chauffeur?

toetje
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik bedoel Sumatra.
Dus er moeten nog 2 dagen Java bij?
Waar zou je die dagen inplannen?
We willen echt Olifanten en Apen op Sumatra zien.
En zou het logischer zijn om misschien een dag minder Ubud te doen, of niet en dan op Bali te blijven i.p.v. naar Lombok te gaan? Ik ben dus, als jongvolwassenen na een rondreis een paar dagen rond het strand van Kuta geweest, maar toen vond ik het nog niet zo toeristisch. Met welke drukte moet ik Bali nu vergelijken?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Twee andere punten nog Toetje

Je geeft aankomst Amsterdam-Medan en vertrek Jakarta-Amsterdam aan.
Heb je al iets geboekt of moet dat nog gebeuren ?
Financieel gezien kan een ander ticket flink schelen,
Hoe doe je het binnenlands vervoer (per vliegtuig) tussen de eilanden
Je kunt eea vanuit NL regelen maar er zijn ook goedkopere mogelijkheden.

En dan last but not least ..... Wanneer wil je dit reisplan tot uitvoering brengen ?
Let op de periode rondom Idul Fitri 28 juli 2014 (10 dagen ervoor en erna)
tijdens de grote jaarlijkse volksverhuizing reizen is geen vakantie vieren.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Kuta? Lloret de Mar.
Ubud? Giza.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

toetje
Gebruiker
spacer line

Sabar2Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. We gaan nog niet dit jaar. Niks ligt nog vast. Ik zag dat een enkeltje AsiaAirlines Medan-Bandung rond de 80 euro in het hoogseizoen kost. Welke goedkopere mogelijkheden heb jij op het oog?
LieveEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Giza zegt mij niks, Kuta slaan we dus maar over.
Uit jullie reacties lees ik een beetje dat we Bali misschien beter over kunnen slaan en vanaf Java meteen beter naar Lombok kunnen, maar hoe?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-02-2014 10:54 toetje wrote:
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik bedoel Sumatra.
Dus er moeten nog 2 dagen Java bij?
Waar zou je die dagen inplannen?
We willen echt Olifanten en Apen op Sumatra zien.
En zou het logischer zijn om misschien een dag minder Ubud te doen, of niet en dan op Bali te blijven i.p.v. naar Lombok te gaan? Ik ben dus, als jongvolwassenen na een rondreis een paar dagen rond het strand van Kuta geweest, maar toen vond ik het nog niet zo toeristisch. Met welke drukte moet ik Bali nu vergelijken?
Ik zou bij zowel Sumatera als Java er wat dagen bij doen.
Een week voor Lombok is relatief (totaal aantal reisdagen, de groote en attracties van Lombok) veel,
Die olifanten en orang oetangs (ik zou niet over apen spreken) kan op Sumatera maar is het misschien wat relaxter op een plek.
Vooral het zuiden van Bali (Sanur, Kuta, Seminyak, Nusa Dua etc) is erg druk maar in Ubud zelf zeker ook (busladingen vol op de makrt elke dag). Qua strand vind ik dan het zuiden van Lombok (of misschien een van de gili's) veel mooier. Maar het is allemaal amar net wat je wil. Pubers zullen het op Bali waarschijnlijk wel leuker vinden.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

1 dag uittrekken om orang oetans te spotten. De kans is reëel dat je ze niet zal zien, ze komen echt niet op bestelling. Daar zou ik extra tijd voorzien EN een keuze maken: Bukit Lawang of Tangkahan.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

toetje
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de aanvullingen. Ik denk dat we dan Bukit Lawang, de orang oetangs maar moeten laten voor wat het is en dan maar gaan kijken bij de olifanten. Ik weet dat we elders ook wel kleine aapjes langs de weg zagen, daar moet men dan maar genoegen meenemen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 28-02-2014 11:19 toetje wrote:
Sabar2Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. We gaan nog niet dit jaar. Niks ligt nog vast. Ik zag dat een enkeltje AsiaAirlines Medan-Bandung rond de 80 euro in het hoogseizoen kost. Welke goedkopere mogelijkheden heb jij op het oog?
LieveEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Giza zegt mij niks, Kuta slaan we dus maar over.
Uit jullie reacties lees ik een beetje dat we Bali misschien beter over kunnen slaan en vanaf Java meteen beter naar Lombok kunnen, maar hoe?

Wanneer je eea vanuit NL vooraf wilt vastleggen is een goedkoop adres dichtbij
http://ticketindonesia.info/en/index.php
Verder kunt U lokaal in vergelijking met NL soms voor 1/3 - 1/4 van de prijs al tickets vinden.
NB Niet in de periode 10 dagen voor/na Idul Fitri want dan stijgen de prijzen
flink, als er uberhaupt dan nog iets te krijgen valt.

Ook volgende jaar is er weer een ramadan en een Idul Fitri feest met de 10 dagen ervoor/erna de grote volksverhuizing dus ook volgend jaar (en het jaar daarop etc)
Dient U hier rekening mee te houden. Gaat U buiten de vakantiepiek van NL dan is
later in het jaar bv de regenperiode een spelbederver.
In beide gevallen moet de planning-reisroute wellicht grondig aangepakt worden
en .. zoals al eerder opgemerkt het is een nogal vol schema met heeel veel reizen
dat is niet echt genieten,zeker niet met 3 pubers.

Dan nog een waarschuwing mbt tot de aapjes in Indonesie.
Sommige zijn bijtgraag (let op rabies) en sommige hebben last van kleptomanie.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-02-2014 18:24 sabar2 wrote:

[quote removed]

Wanneer je eea vanuit NL vooraf wilt vastleggen is een goedkoop adres dichtbij
http://ticketindonesia.info/en/index.php
Verder kunt U lokaal in vergelijking met NL soms voor 1/3 - 1/4 van de prijs al tickets vinden.
NB Niet in de periode 10 dagen voor/na Idul Fitri want dan stijgen de prijzen
flink, als er uberhaupt dan nog iets te krijgen valt.
Het is maar hoe je het bekijkt. Ticketindonesia.info is vooral gemakkelijk omdat je gewoon met IDEAL kunt betalen en eventueel ook met creditcard die veel Indonesische maatschappijen niet accepteren.
Het is niet goedkoop in die zin dat het goedkoper is dan in Indonesie zelf. Bovendien is het nog maar de vraag of tickets van kleinere maatschappijen hier gekocht kunnen worden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,988,982 pageviews Een website van indahnesia.com