Garuda: aanboord

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pipo1234
Gebruiker
spacer line

We vliegen over 10 dagen naar Jakarta met Garuda. Worden er in het vliegtuig ook taxfree waren te koop aangeboden? Zo ja, zijn deze voordeliger dan bij de taxfreeshop op Schiphol?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja, taxfree wordt bij iedere maatschappij aangeboden.
De taxfree op schiphol is ongeveer twee maal duurder als in de Koopgoot van Rotterdam.
Een Edammer kaas haal ik bij de Lidl, koop ik hem taxfree op Schiphol dan kost ie vier maal zo duur.
Mijn Popje is gek op Estée Lauder, die koop ik dus gewoon in de reclame op het winkelcentrum, op Schiphol en in het vliegtuig betaal ik me namelijk te pletter.

Pipo1234
Gebruiker
spacer line

Ken je ook prijzen van sigaretten en alcohol?

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Sigaretten zijn in Indonesië zelf véél goedkoper dan in elke tax free shop of onboard shop van de vliegtuigmaatschappij. Marlboro Light (Gold? De witte verpakking) nemen we altijd mee naar Europa. Er zijn hier blijkbaar meer sigaretten per pakje en het genoemde merk kost ca. €9,50 per slof bij elke grote supermarkt. Er is (opnieuw: blijkbaar) geen smaakverschil.

Sterke drank (rum, cognac, whisky) is één van de weinige dingen die ik wel in een tax-free winkel zou kopen. Maar alleen in Europa; in Azië en dan vnl. in het Midden-Oosten (bij overstappen) is alcohol duur. Ik zou het kopen in tax-free i.p.v de slijterij vnl. omdat het daar meestal 1 liter flessen zijn (dat is ook het maximum per persoon dat men mee mag nemen). Wijn dan weer niet, dat koop ik in de Gal &Gal in Nederland of Delhaize in België. Wel neem ik alleen Franse of Italiaanse wijnen; die zijn hier redelijk moeilijk te krijgen en heel duur (Australische, Nieuw Zeelandse en Chileense wijnen ziet men hier het meest).

Parfums e.d. (cf. Dhr Malam) zijn vaak voordeliger in een Paris XL/Etos/Douglas/..

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-02-2014 15:31 Lieve wrote:
Sigaretten zijn in Indonesië zelf véél goedkoper dan in elke tax free shop of vliegtuigmaatschappij. Marlboro Light (Gold? De witte verpakking) nemen we altijd mee naar Europa. Er zijn hier blijkbaar meer sigaretten per pakje en het genoemde merk kost ca. €9,50 per slof bij elke grote supermarkt. Er is (opnieuw: blijkbaar) geen smaakverschil.

Sterke drank (rum, cognac, whisky) is één van de weinige dingen die ik wel in een tax-free winkel zou kopen. Maar alleen in Europa; in Azië en dan vnl. in het Midden-Oosten (bij overstappen) is alcohol duur. Ik zou het kopen in tax-free i.p.v de slijterij vnl. omdat het meestal 1 liter flessen zijn (dat is ook het maximum per persoon dat men mee mag nemen). Wijn dan weer niet, dat koop ik in de winkel in Nederland of België.

Parfums e.d. (cf. Dhr Malam) zijn vaak voordeliger in een Paris XL/Etos/...

Smaken verschillen in dit geval letterlijk. ik hoor altijd dat er wel degelijk smaakverschil zit tussen de Marlboro's in Indonesie en die uit Nederland.

Bijzonder, ik koop JUIST de sterke drank in het Middenoosten, maar ook regelmatig in Singapore, KL of Hong Kong. Ik vind zelf de halve liter petflessen fijn omdat die gemakkelijker mee te nemen zijn en minder wegen.
In gewone winkels in Nederland zijn vaak aanbiedingen en dan zijn er niet zoveel verschillen tussen de luchthavens en de gewone winkels.

Verder wordt er steeds vaker gecontroleerd op alcohol bij binnenlandse vluchten in Indonesie, in die zin dat er hier ook een maximum op zit en de flessen verzegeld moeten zijn. Ik kwam hierdoor een paar maanden geleden van Jakarta naar Manado goed weg omdat alleen de fles wijn werd gezien en niet de twee petflessen whisky.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Geen idee Anne Mieke, maar onze (Belgische) kettingroker van dienst zegt dat er geen verschil is? Maar ja, hij is er blij mee als we het meenemen.

In Indonesië wordt handbagage sowieso gescand als men de terminal verlaat. De koffers ook, maar dat gebeurt vóórdat ze de band opgaan. En dan krijgen de 'verdachte' koffers een wit krijtstreepje. En die worden samen met de handbagage nogmaals gescand. Dat is dus het moment dat men kan opmerken dat men meer bij zich heeft dan het toegestane.

Voordat ik het vergeet; over nog ongeopende en nieuw verpakte parfums e.d. doet men vaak nog moeilijker dan over drank. Het probleem is ook dat er niet echt een 'harde' regel voor is zoals maximaal 100 ml. of zo. En dus is men daarin zeer protectionistisch en wil men de interne markt (en de melkkoe voor accijns) beschermen. De prijzen bij grootwarenhuizen (SOGO/SEIBU/Metro) zijn zeer hoog.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Parfums, make-up en dergelijke zijn in Indonesie (als je het echte spul wilt hebben)
duurder als in Nederland, zeker wanneer er made in France of Paris opstaat.
Een voorbeeldje ik heb vandaag bij de Etos in de aanbieding 2 x Evian Brumisateur (facial spray) 150 ml gekocht voor 4.23 (normale prijs 6.09) ditzelfde flesje komt in Indonesie in de aanbieding op 179.000 rph normale prijs 199.000 rph
Mijn vrouw is er dolgelukkig mee en al haar vriendinnen zouden ook graag zo'n flesje
willen maar wanneer ik meer als 2 flesjes in mijn koffer heb begint de douane al te zeiken, dus daar begin ik maar niet aan.

Alcohol ... niet moeilijk doen gewoon bij de Gall&Gall je mag toch maar 1 litertje per persoon vrij invoeren.

Vloeitjes die koop ik wel in Nederland en soms goeie sigaren maar al het overige is
(vergelijkbaar) goedkoper in Indonesie te koop.
Ik geniet nu nog van de Orange (kruidensigaretten) die ik mee terug heb genomen.
85 cent voor een pakje 20 stuks da's toch geen geld.
Wel is waar dat men er in Indonesie meer teer indoet maar een verstokte roker valt
daar niet over, da's gewoon een extrra teerlaagje in de longen maar wel goedkoper.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Martinus
Gebruiker
spacer line

Tijdens mijn vluchten met Garuda van A'dam > Jakarta en ook binnenlands geen taxfree verkoop meegemaakt.
Zelfs niet in de business-class..

Pipo1234
Gebruiker
spacer line

Tax free artikelen zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Zijn er bij aankomst in Jakarta geen tax free zaken te koop?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-02-2014 10:55 Pipo1234 wrote:
Tax free artikelen zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Zijn er bij aankomst in Jakarta geen tax free zaken te koop?
ik neem aan dezelfde kwaliteit als met belasting, aangezien ze uit de zelfde fabriek komen.

Bij aankomst Jakarta zal er wel wat zijn, maar hier is de luxe-belasting op alcohol zo hoog, dat het niet oplevert hier te kopen (de btw is maar 10% namelijk).
On 25-02-2014 09:32 Martinus wrote:
Tijdens mijn vluchten met Garuda van A'dam > Jakarta en ook binnenlands geen taxfree verkoop meegemaakt.
Zelfs niet in de business-class..
Op binnenlandse vluchten uiteraard geen tax-free. Anders zou het een dolle boel worden. Dan zou je een goedkoop ticket kunnen kopen Jakarta - Yogyakarta en vervolgens alle alcohol opkopen. Dat kan natuurlijk niet.

Pipo1234
Gebruiker
spacer line

Maar in de winkel kost een slof Marlboro ongeveer € 10,-?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dus dat scheelt dan 90 eurocent, 10% btw eraf... maar dan blijkt dat men op het vliegveld producten voor meer verkoopt als buiten het vliegveld, omdat het duurder is op het vliegveld te huren. Tja..

Pipo1234
Gebruiker
spacer line

Oke, we gaan het ervaren.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 25-02-2014 12:02 Pipo1234 wrote:
Maar in de winkel kost een slof Marlboro ongeveer € 10,-?

Ligt er een beetje aan naar welke winkel je gaat en soms kan het ook schelen
of een toerist of een lokal die slof koopt.
Maar een slof Marlboro reken op een bedrag van ca. 140.000 - 185.000 rph

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,310,333 pageviews Een website van indahnesia.com