Wat mee te nemen voor Balinezen ?

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
boris2009
Gebruiker
spacer line

Ik ga volgend weekend naar Bali en zou wat mee willen nemen voor wat bekenden van ons.

Ik heb alleen geen idee waar hem en haar blij mee kan maken, ik wil er ook niet om vragen bij ze, heeft iemand een idee of ervaring met een aardigheidje uit nederland waar ze op Bali blij mee zijn of leuk vinden. Hoor graag jullie tips.

p.s.; ik kan nergens posten alleen in dit subforum, ik zit net op dit forum kan dat de reden zijn ?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Als het om een aardigheidje gaat dan zou ik zeggen holland-souvenirs;
een windmolen of iets anders uit de souvenirshop.
Een "holland" t-shirt is ook "gewild"
Verder kaas en chocolade ook favoriet.

Wil je ze echt blij maken dan geef je een envelop met euro's erin
(biljetten)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Een blik met overheerlijke stroopwafels doet het altijd goed; een lekkere snack en het blikje blijft leuk als aandenken.

Soms kan ik het niet laten om een beetje te plagen. Een grote zak met extra zoute drop gaat mee en presenteer ik als iets speciaals: Ď gula belanda í. Fototoestel in de aanslag houden!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Inderdaad drop en hagelslag en kaas zijn vaak de favorieten....en

uiteraard een leuke envelop met euro's erin doet het altijd goed.... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Veel plezier op Bali.... Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pup tentjes voor de dames, met een snaar voor de achterste tolweg en het liefst "Made in Paris" label er in, dan kan je niet meer kapot, kost een knaak op de markt. Emoticon: Wink

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Shag met vloeitjes, jonge jenever voor de mannen
Lipgloss (Action) voor de vrouwen of als het om een paar gaat een compleet gevuld make up-tasje (Action)
Stuiterballen met licht (Action) voor de kids

En idd kaas en chocolade zijn altijd goed voor 100 punten

Geld geven vind ik zelf geen goed idee. Het is erg onpersoonlijk en geeft dan meteen een waarde aan je cadeautje. Ik moet voor mijn werk heel vaak cadeautjes verzinnen (voor collegaís en zakenrelaties) maar geld is uit den boze.
Geld voor familie zou misschien nog wel kunnen, voor vrienden in mijn ogen niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb op mijn reizen (in het verleden) vaak meegemaakt dat vrienden
kosten nog moeite spaarden om het mij maar zo veel mogelijk naar de
zin te maken en vaak werd vol trots eea van "hun eiland" getoond, werd
ik meegenomen naar "dure restaurants" (of in iedergeval iets waar ze zelf
normaal gesproken niet naar toe gingen) en wanneer ik dan tussendoor
mijn portemonnee tevoorschijn haalde om mee te betalen of de rekening vroeg
dan werd dat zonder meer geweigerd.
meestal gaf ik dan op mijn laatste dag een envelop met een flink bedrag erin
(een paar juta) en gaf daarbij aan dat ik in Nederland toch niets had aan die
rupiahs en dat ik me beledigd zou voelen wanneer men deze niet aan zou nemen.
De envelop werd dan vaak (toch gretig) aangenomen want alle uitgaven moeten
natuurlijk wel "gedekt" worden en soms was men wel boven het eigen budget
gegaan. Achteraf hoorde ik dan ook vaak dat men die geste toch wel zeer op prijs
stelde. Bovendien vind ik persoonlijk dat ook al zijn het vrienden ik niet van hun
gastvrijheid moet profiteren zeker niet als ik mijn portemonnee naast die van hun leg.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 20-02-2014 21:03 boris2009 wrote:
Ik ga volgend weekend naar Bali en zou wat mee willen nemen voor wat bekenden van ons.

Hoe goed ken je die bekenden ?
In Indonesia geldt ook de regel : "een gegeven paard kijk men niet ......" en toch ben ik erg voorzichtig als ik kado/oleh2 moet meenemen , voor familie en vrienden.

Probeer altijd een "passende" oleh2 te geven.

bisa dicek of makemyday .

pimpenel
Gebruiker
spacer line

Het is altydt leuk
Om ole ole mee te nemen. Stroop wafels niet die kan
Men tegen wordig al krygen op bali.wat leuk zal zyn
Klompen uit volendam en echte edamer kaas!"
Succes

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,969 pageviews Een website van indahnesia.com