Onderwijs(niveau) in Indonesia

Subforum Andere praat 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

IndonesiŽrs hebben NIET die verstandelijke capaciteiten van het 'westen'. Of liever gezegd, niet de focus daar zo op, de oefening. Dat wil niets zeggen over hun IQ: maar het gebruik van hun otak, de praktische, dagelijkse oefening daarvan! Emoticon: Yes!
Chinezen of Koreanen, ook Aziaten, zijn daarentegen heel anders 'ingesteld'.
Hun harde schijf heeft andere software geÔnstalleerd, door (voor)ouders, of door henzelf al of niet upgegraded. Keuzes ook weer beÔnvloed door software van fam en tradities rondom.

Ook het noorden met zijn koele verstand, versus het zuiden met zijn kleuren, Emoticon: Party! dansen en uiterlijk vertoon... terwijl het 'oosten' toch meer mensen eerst 'mediteert' en bedachtzamer is... ach het zijn enorme generalisaties, maar iedereen heeft zo een tik meegekregen van opvoeding, cultuur, geloof, denken, omgeving, (en onze mindset gevormd daardoor).

En dat is zo'n beetje mijn mening over 'niveau's - van lagere school tot universitair.

Het is m.i. zo'n beetje als vrouwen met mannen te vergelijken, de een is niet minder of meer als de ander, maar hun instelling, positie, lichaam is anders.
Zo zal 'de' vrouw nooit harder kunnen lopen als 'de' man... omdat ze nou eenmaal physiek anders is en x-benen heeft. Het is dan ook geen gezicht soms als in commando-oefeningen die enkele 'dame' probeert ook 'veel' opdrukkingen te doen, een zware puddigbuks wil gebruiken en net zo veel uithouding probeert als de mannen. Zij is dan weer beter geschikt voor de kraam en voor t aanrecht.
En vaak gewoon beter om naar te kijken.

En DAAR wint de vrouw hier het wel van de bule-vrouw... eerlijk gezegd.
Met kop en schouders; vanwege hun instelling, mindset. Denk ik. Emoticon: Yummie!

Oei. En nu helemaal maar even afwachten op de dames, want die zie ik zo weinig nog op dit (te hoogstaande) topic, aangaande niveau's.

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party!

Your attitude determines your altitude

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb deze topic wel gevolgd, maar daar ben ik te weinig zelf voor geschoold .
Maar goed ik heb ergens gelezen dat het klimaat er de schuld van kon hebben.
Dat is dan een uitleg die nog kant nog wal raakt.
Singapore waar wel heel goede scholen zijn en opleidingen met het zelfde klimaat.
Te veel islam daar gaat het in de fout in de scholen van IndonesiŽ, daar lees je gewoon niets van, er gaat te veel tijd om die ouwe boek te citeren dagelijks . Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Kom nou Om Ziel,

Zou dat dan ook betekenen dat het onderwijs op de openbare scholen in Nederland beter zou zijn dan dat op katholieke scholen of scholen met de Bijbel?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jan dat is niet te vergelijken met IndonesiŽ, want hier is misschien, ik weet het niet zeker 1 uur per week, aan religie wordt besteed.
Daar is het elke dag en hoeveel kan ik ook niet zeggen ,omdat ik dat niet weet.
Heb wel gezien met mijn kleindochter naar school te brengen er te veel geschreeuwd word en te veel discipline word afgedwongen, eigen ontwikkeling zit dan het kind in de weg.....
Maar je hebt wel gelijk het verschil van Openbare scholen heeft meer te maken met leren omgaan met alle culturen, daarom heb ik in een katholieke gemeenschap mijn kinderen daar op een openbare school gedaan. Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Dames en Heren en Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam, (grapje...hoor malam)

Indonesia telt volgens officiele cijfers in 2012 al 245,9 miljoen mensen. 69,21% is de arbeidsparticipatie %, waarvan +/- 80 miljoen zonder werk zit.

Het aantal in de middenklasse wordt geschat op 76+ miljoen mensen en hun kinderen worden wel gestimuleerd om GOED onderwijs te volgen en lezen boeken en kranten.

De Indonesische middenklasse is de meest optimistische groep consumenten ter wereld, aldus een Nielsen rapport.

Als ik hier zo lees, spreken heel weinig mensen goed Engels en komen ze zomaar binnen in hun eentje vol proppen en dan weer foetjsie en lezen ze nooit boeken of kranten op straat of in de bus..

Tjong Tjonge TJonge.....van die middenklasse zijn er mischien 60+ miljoen die hun kinderen wel zeer goed onderwijs kunnen en willen geven en dit is in absolute aantallen meer dan NL+BE+LUX together.

Ontmoeten jullie dan nooit zo'n iemand, bijvoorbeeld: https://twitter.com/JERRYDINA ,vloeiend engels en ze leest zich suf, ook buitenlandse boeken.

En, Indonesie is ook in absolute aantallen 1 van de toplanden op facebook en twitter. Dom en ongeschoold zijn ze dus niet, vooruitsrevend zou je kunnen zeggen.

De opkomende middenklasse is gerealiseerd ondanks de heersende corruptie, bureacratie en al die negatieven die de malams hier beweren.

Waar jullie het steeds over hebben hebben zijn wellicht die 70 miljoen werklozen die overleven moeten en al diegene die over een gering inkomen beschikt. Ik noemde ze achterbaks in een post van Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam maar dat zijn ze natuurlijk niet. Ze moeten overleven.

Dus luitjes, graag niet klakkeloos generaliseren. Generaliseer maar die middenklasse hier....hehehehe.... zoals bovenstaande voorbeeld van een twitter gebruikster.

En die lui nodigen jullie uit om thuis bij hun te vreten en brengen ze jullie nog thuis ook met hun auto, ,eventueel een solex in hun kofferbak ....

Dus maar weer,
Hidup Indonesie, Emoticon: Nice Emoticon: I love it
Beras

ps: heb nog niet gehad over de bovenklasse...die geeft de harlys een BMW kado...hehehehehe...en pikken geen rambutans van de tuin van een bule.....maar kopen een rambutan farm als ze er 1 willen met een zwmbad + villa erbij ...en deze lui willen hun nationaliteit niet opgeven zoals enige vrouwen van bules hier ..whoa whoa woa wao .....

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 11-02-2014 18:47 schreef Beras:
Ontmoeten jullie dan nooit zon iemand, bijvoorbeeld: https://twitter.com/JERRYDINA ,vloeiend engels en ze leest zich suf, ook buitenlandse boeken.

En, Indonesie is ook in absolute aantallen 1 van de toplanden op facebook en twitter. Dom en ongeschoold zijn ze dus niet, vooruitsrevend zou je kunnen zeggen.

Dus luitjes, graag niet klakkeloos generaliseren. Generaliseer maar die middenklasse hier....hehehehe.... zoals bovenstaande voorbeeld van een twitter gebruikster.

Beras, het leren en spreken van Engels wordt als voorbeeld genoemd. Natuurlijk word ik niet uitgenodigd op een school om rekenen of taal te onderwijzen. Natuurlijk zijn er veel mannen en vrouwen in RI die goed Engels spreken, die goed kunnen rekenen en goed zijn in andere vakken. Natuurlijk, en je gaf het voorbeeld zelf, gaan kinderen van rijke IndonesiŽrs naar goede (internationale) scholen. Prima zaak, goed voor RI. Ik generaliseer ook niet op deze bevoorrechte groep, maar op de naar mijn mening enorme groep slecht of niet geschoolden, die niet de kans krijgen om na de lagere school door te leren. Meestal geen geld, meestal omdat deze kinderen moeten gaan werken om een hapje rijst op het bord te krijgen.

Tja, Facebook en Twitter. Status, status en nog eens status. Ik heb een mini laptop om contact met de wereld te houden. Daarnaast een oude Nokia 6110 (collectors item). Nee, de Indonesische jeugd een BlackBerry. Maar je moet er tegenwoordig twee hebben, want anders hoor je er niet meer bij. Met de ene Blackberry houdt je contact met de buitenwereld en met de andere speel je spelletjes. Weken geleden zaten we in een restaurant in Yogja. Er kwamen vijf jongeren binnen. Allemaal een BB, sommigen twee. Volop contact met de buitenwereld en wellicht met elkaar. Tussen het chatten en spelletjes spelen door hadden ze gelukkig nog tijd om hun hap eten naar binnen te werken.
Ik heb veel Indonesische Facebook "vrienden". Een groot aantal heeft twee, soms drie profielen.

Kan me voorstellen dat Indonesie in de top tien staat op Facebook en Twitter, maar vertel me nou niet dat dit Indonesie op een hoger niveau tilt ofwel dat je het vooruitstrevend noemt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Beras,

Wiskunde is uw sterkste kant niet zeker?

245,9 miljoen IndonesiŽrs, 69.21% daarvan is de arbeidsparticipatie, dat geeft 170,18 miljoen werkmensen. Daarvan is 80 miljoen werkloos zeg je zelf. Dus bijna de helft van de arbeidsparticipatie is werkloos!!!!
Dus hebben ongeveer 90 miljoen mensen een vast inkomen. Meer dan 76 miljoen mensen behoren volgens jou tot de middenklasse? Hoe kan dat als het grootste deel van de werknemers aan het minimumloon werkt.

Ga huisjes bouwen in plaats van jezelf blij te maken met een dode mus. Emoticon: Laugh out loud

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-02-2014 18:47 Beras wrote: ps: heb nog niet gehad over de bovenklasse...die geeft de harlys een BMW kado...hehehehehe...en pikken geen rambutans van de tuin van een bule.....maar kopen een rambutan farm als ze er 1 willen met een zwmbad + villa erbij ...en deze lui willen hun nationaliteit niet opgeven zoals enige vrouwen van bules hier ..whoa whoa woa wao .....
Nee, omdat het hier in het grootste deel van de gevallen gaat om mensen die niet op een eerlijke manier hun geld hebben verdiend. Ze zijn zo chauvinistisch dat ze hun rijkdommen doorgaans parkeren op een buitenlandse bank. Alleen de dommen van geest (zoals die simplistische corruptoren uit Banten, etc.) hebben het op een Indonesische bank staan of in hun la verstopt.
En degenen die het wel met hard werken hebben verdiend (zoals de Indo-Chinezen) hebben allang een 2e nationaliteit (Australisch, Singaporees) in hun zak voor als het mis gaat.

Dat is juist de clou hier. Men is in een 3e wereld trots op wat men materieel heeft vergaard en niet om wat men heeft gepresteerd voor zichzelf en de natie met arbeid en intelligentie.
In het westen worden mensen gerespecteerd voor hun geestelijk vermogen. In RI krijgt men respect vanwege materieel vermogen; hoe men er aan is gekomen, is minder relevant. Ik vergelijk doorgaans de OKB ( Orang Kaya Baru = nouveaud riche) hier met de Schilderwijkers uit Den Haag: als ze een beetje geld hebben dan gaat dat op aan dure auto's, juwelerie en andere materieel zichtbare dingen. De werkelijke rijken (van geest) hebben een dergelijk banaal vertoon van materieel gewin niet nodig; die weten goed wie ze zijn. Geld wordt besteed aan immateriele zaken.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-02-2014 20:27 BintangJan wrote: Kan me voorstellen dat Indonesie in de top tien staat op Facebook en Twitter, maar vertel me nou niet dat dit Indonesie op een hoger niveau tilt ofwel dat je het vooruitstrevend noemt.
Een onderzoek van ruim een jaar geleden liet zien dat de gemiddeld Indonesier zijn sociale media voor meer dan 90% gebruikt voor nutteloze conversaties i.t.t. West-Europeanen waarvan 40% nutteloos is. Geen idee of dit klopt maar ik hoef maar te kijken naar mijn eigen sociale media-"vrienden" waarvan een deel Indonesier is en een deel Europeaan (vnl. Nederlander) en kan het resultaat van dit onderzoek grif beamen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hoewel RI enkele zeer goede literaire auteurs voortbrengt, heeft men meer belangstelling voor een sinetron selebriti dan voor een auteur. (Men krijgt hier dan ook totaal geen literatuur op de middelbare school; en het gros weet niet eens wat het is.) De auteur blijft arm en wordt gehoord door een kleine groep; de sinetron selebriti wordt rijk en zijn/haar ongelooflijk domme uitspraken worden nationale hypes.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 11-02-2014 18:47 Beras wrote:

ps: heb nog niet gehad over de bovenklasse...die geeft de harlys een BMW kado...hehehehehe...en pikken geen rambutans van de tuin van een bule.....maar kopen een rambutan farm als ze er 1 willen met een zwmbad + villa erbij ...en deze lui willen hun nationaliteit niet opgeven zoals enige vrouwen van bules hier ..whoa whoa woa wao .....

YB, vriend Beras heeft het hier over de bovenklasse categorie Atut en broertje Tubagus.
die met hun linkerhand BMW's aan politici uitdelen om met hun rechterhand miljarden binnen te slepen.

Het liefst nog uit de subsidies voor arme sloebers, zoals medische projecten en bansos.
De afgelopen 2 jaar heeft de KPK 290 van die bovenklassers te pakken kunnen nemen.
Dat noem ik geen bovenklasse die hebben namelijk dezelfde mentaliteit als schooiers die een oud vrouwtje bij de ATM beroven.

Door dat soort bovenklasse figuren ontstaan er situaties als vorige week in Lampung, dat een oud ziek mannetje vanuit het ziekenhuis in een ambulance wordt geschoven en langs de weg wordt gedumpt.
Het mannetje had namelijk geen centjes en die hebben ze langs de weg laten kreperen Emoticon: Angry

Dat is zelfs in een derde wereldland te goor voor woorden, hidup Indonesia Emoticon: Bye bye

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Door dat soort bovenklasse figuren ontstaan er situaties als vorige week in Lampung, dat een oud ziek mannetje vanuit het ziekenhuis in een ambulance wordt geschoven en langs de weg wordt gedumpt. Het mannetje had namelijk geen centjes en die hebben ze langs de weg laten kreperen

Van zulke trieste voorbeelden van Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam zakt mijn broek echt af.

Goed dat je Lampung noemde want daar is ONDERWIJS + ZEKENHUISZORG GEHEEL GRATIS, door toedoen van de burgemeester die twee jaar geleden 30 miljard heeft ingepompt, voorheen 3miljard. Ziekenhuizen aldaar mogen niet vragen naar een soort ziekenhuis pasje of downpayment, ze moeten helpen anders wordt de directie ontslagen. Dit noemt Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam natuurlijk niet terwijl hij donders goed op de hoogte is omdat hij mischien ook gisteren de Lawyers Club heeft gezien.

Er wordt nu grondig onderzocht wie verantwoordelijkheid is voor dit incident.
Mistanden in het ziekenhuis wezen gebeurt niet alleen in Indonesia hoor Malam, Dit is een incident geweest en gezien het grondige onderzoek naar dit geval zullen wellicht de patient-ontslag-procedure verscherpt worden.

Zeer zeker is dat er streng wordt opgetreden tegen de verantwoordelijken. Een hoge functionaris van het ziekenhuis is al gedegradeerd, ongeacht of hij/zij nou DIRECT verantwoordelijk was of niet. Dit moet je dus ook beschrijven Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam en niet alleen voorspiegelen of dit normaal is hier.

Ik kan ook alleen maar foto's van de getto's in Rotterdam, zwervers, hard drugs gebruikers, moordpartijen en voedselbanken in heel Nederland laten zien en zeggen dit is nou Holland, de zg welvarendste land ter wereld die niet van sinetrons houden maar van inhoudelijke programma's op TV.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam, volgens mij haat jij dit land en ben je hier erg gefrustreerd. Zoals gezegd malam, pelan pelan pas je meer aan...........en niet te veel irriteren hier met je westerse bril, want die heb je nog steeds op. Als je dit ontkent en je zegt "ik kan toch kritish zijn" dat is zolang ik jouw posten zie dan "bullshit". Je bent gefrustreerd hier....

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-02-2014 05:46 Beras wrote: Goed dat je Lampung noemde want daar is ONDERWIJS + ZEKENHUISZORG GEHEEL GRATIS, door toedoen van de burgemeester die twee jaar geleden 30 miljard heeft ingepompt, voorheen 3miljard. Ziekenhuizen aldaar mogen niet vragen naar een soort ziekenhuis pasje of downpayment, ze moeten helpen anders wordt de directie ontslagen.
Please Beras, begin je nou weer? In welk land leef je nou eigenlijk? Niet in Indonesia. Dergelijke reglementen en de werkelijkheid is een groot verschil. (Trouwens de burgemeester van de stad Bandar Lampung is nog niet de baas in de hele provincie Lampung.) Ik heb zelf vele klienten die een ASKES hebben. Dat is een ziektekostenverzekering van de overheid. Er wordt echter zelden gebruik van gemaakt ondanks dat men gratis medische hulp kan krijgen en kortingen. Waarom? Het kost mijn klienten zoveel tijd (wachten, wachten, wachten, en vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd) en zoveel vernedering dat ze zich er maar bij neer leggen gewoon te betalen. Dat begrijpt men in NL niet want ik moest dat uitleggen voor instanties in NL waarom men geen "gratis" medische hulp accepteerde via een nationale verzekering. Dat is niet uit te leggen en aan u blijkbaar ook niet. Wederom komt de corruptie om de hoek kijken: schuiven of je kan de pot op met je "gratis" hulp. Er is hier NIETS gratis (behalve de vervuilde lucht). En indien zo dan wordt men zodanig vernederd en gekleineerd dat men liever dood gaat dan nog zijn/haar hand op te houden.
Als u Indonesier bent, mag u wel eens een inburgeringscursus gaan volgen want het is huilen met de pet op met uw kennis van deze maatschappij. Dit is geen roze bril meer, dit is moedwillig niets negatiefs willen accepteren. Ook dat vergelijken met NL. Waar slaat dat nou op? Dit forum is geen Hollandesia maar Indahnesia over Indonesie en dan ga je niet vergelijken met telkens weer hetzelfde land terwijl er enkele 100-en naties op deze aardbol zijn. Houd in Allah's naam met dat soort manke vergelijkingen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-02-2014 16:13 Keduadam wrote:
IndonesiŽrs hebben NIET die verstandelijke capaciteiten van het 'westen'. Of liever gezegd, niet de focus daar zo op, de oefening. Dat wil niets zeggen over hun IQ: maar het gebruik van hun otak, de praktische, dagelijkse oefening daarvan! Emoticon: Yes!

Wie heeft bovenstaande passage geschreven( sorry heb nog niet ingelezen).

Ik ( en velen van mijn generatiegenoten die dezelfde opleiding en vorming hadden gehad) wil toch weten wat men bedoelde over de verstandelijke capaciteiten van Westerlingen zijn .
Uit de ervaringen van de generatie van mijn ("inlandse" Emoticon: Wink ouders bleek dat de Indonesiers ten tijde van de koloniale tijd makkelijk kunnen meegaan en concurreren met de "elite" van de Nederlanders/Europeanen (inclusief Indische Nederlanders).

Zoals Y-B schreef waren veel van de Priyayi, Bangsawan-Ningrats kinderen , die zelfs HBS cq W.O opleidingen hadden genoten in Batavia/Bandung etc en zelfs in Holland.
Geldt ook voor de volgende generatie, "mijn"generatie die in Delft,Leiden, Amsterdam etc , Sorbonne, MIT ,Harvard etc .

Ik heb ook meegemaakt hoe mijn medestudenten in diverse Nederlandse universiteitssteden denken en doen .
Geen verschil , behalve dat ze blank zijn en goed in talen.

Wat de huidige generatie betreft( na de mijne) doen is weer anders .
Ze hebben meer mogelijkheden en netwerken.
Ze (die dat kunnen) waaieren de hele wereld en velen zitten vaak in buitenland omdat ze geen werk kunnen krijgen .
Vroeger heb je de "Berkelley Mafia" Emoticon: Cry alumni's) , die moet zich concurreren met de UGM(Yogya "-Mafia" Emoticon: Wink en U.I "Mafia" .
Een neef van mij (U.I) was ooit verbonden bij de Bappenas .
http://www.cti-pfan.net/partne(...)ersid=19&country_id=

Tegenwoordig heb je nieuwe Indonesische particuliere universiteiten UPH-BINUS etc ) die het goed doen en hun afgestudeerden zitten in veel buitenlandse universiteiten (Azie,Canada,Europa,Amerika, Frankrijk,Duitsland, en last but not least Nederland) .

http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Mafia

Ik weet dat vele leden uit hun eigen ervaring, waarneming vertellen, dat doe ik ook .
Wat we niet moeten vergeten is dat : "Indonesia een land van tegenstellingen is "

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-02-2014 06:15 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Please Beras, begin je nou weer? In welk land leef je nou eigenlijk? Niet in Indonesia. Dergelijke reglementen en de werkelijkheid is een groot verschil.

OFF TOPIC, maar

"Breaking News".
Ik dacht dat het in Lampung was dat men een lijk van een oude man ergens had gevonden.
Gedumpt door de ziekenhuis .
Een paar ziekenhuis officials waren aangehouden.

Hele dagen was het op de Indonesische TV .
Heb de posting van Malam niet gezien.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Over onderwijs gesproken, kijk eens wat er opeens als topic opduikt: The Integritas, 12-02-2014, 06:12
as lot of new comer get confused by lot of rumors that its so difficult to start business or set up Company in Indonesia. That's not true.
Some new comer wondering if they have to put at least 20% of listed capital on bank to start new company?
NO..
That's not right.
You could mentioned any amount at your company document as your working capital but doesn't mean 20% of it you need to deposit at Bank. Emoticon: Smile
Feel free to discuss with us...
legalRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.integritasmulia.com
Van dit soort Engels zakt je broek toch af. Als men professioneel is, dan roept men de hulp in van iemand die echt Engels kan, desnoods een native speaker. Maar ik merk al 2 decennia lang de arrogantie van vele Indonesiers die denken dat ze het wel kunnen en het zelfs beter weten dan een native speaker . Als ik iets in het Indonesisch of Engels publiceer om klanten te trekken dan doe ik toch op z'n minst een poging een native speaker in te schakelen i.p.v. eigenwijs mijn eigen steenkolen Bahasa Indonesia of Engels te gebruiken. Kleine moeite.

Anecdote: jaren geleden 2 stagiaires geplaatst op het Buro van Toerisme te Yogyakarta. Vol ijver hadden de 2 dames de 100-en fouten verbeterd in de Engelse versie van de toerisme brochure. Baas op zijn pik getrapt en beval alles weer zoals voorheen te printen want zijn Engels was als afgestudeerde toch zeker beter dan die van 2 middelbare scholieren. Arrogante eikel. En het zit hier (over)vol met dit soort arrogante eikels; een reden van het achterblijven van vooruitgang: het niet kunnen accepteren van enige kritiek. Allah U' Akbar....

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-02-2014 06:36 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

OFF TOPIC, maar

"Breaking News".
Ik dacht dat het in Lampung was dat men een lijk van een oude man ergens had gevonden.
Gedumpt door de ziekenhuis .
Een paar ziekenhuis officials waren aangehouden.

Hele dagen was het op de Indonesische TV .
Kom op pak Surya. En wat verandert er vervolgens voor de bevolking? Niente, niets. Staat even in het nieuws en men is het weer vergeten om vervolgens op de oude ingeslagen weg door te gaan. De enigen die er iets mee opschieten, zijn de media (inkomsten).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om in YB zijn termen te vervallen, ja ik heb de Lawyers Club gezien (deels) Wayang poppenspel.

Van zulke trieste voorbeelden Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan..Malam zakt mijn broek echt af.

En mocht het je interesseren, ik heb duizenden trieste voorbeelden, dan hoef je de moeite niet te nemen je broek op te hijsen, die kan dan de eerstkomende jaren op je knieŽn blijven hangen.

malam, volgens mij haat jij dit land en ben je hier erg gefrustreerd. Zoals gezegd malam, pelan pelan pas je meer aan...........en niet te veel irriteren hier met je westerse bril, want die heb je nog steeds op. Als je dit ontkent en je zegt "ik kan toch kritish zijn" dat is zolang ik jouw posten zie dan "bullshit". Je bent gefrustreerd hier....

Neh neh neh Beras, ik haat dit land niet, integendeel zelfs, maar ik verfoei een bepaalde groep die met tranen in hun ogen en met de hand op hun verrotte hart het Indonesia Raya staan te zingen om vervolgens van dit mooie land een zooitje te maken en sloebers uit te vreten. Emoticon: Worship Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Alles kost tijd Pak, en mentaliteitsverandering.
Nederland is ook rijk , slim geworden na een paar honderd jaren.

Over veranderingen, tya als zelfbenoemde ervaringsdeskundige heb ik de veranderingen ( niet altijd een vooruitgang ) goed gevolgd.
En zeker omdat ik al een paar jaar aan het "surveyen" ben om eventueel daaro de herfst van mijn leven grotendeels te vertoeven .
Wel in een "grote"stad, had febr 2014 de Rancamaya complex bekeken voor een stulpje , maar zit met een probleem, geen vervoer (behalve angkot) naar Bogor .
Of moet ik een snorfiets kopen.
Wel hebben ze dagelijks een shuttlebus van het complex naar Tanah Abang ( Bunderan H.I , Plaza Indonesia, Grand Indonesia Mall , voor 14.000 rupie one way .

Iedere lid mag schrijven naar zijn eigen ervaring / mening , ook van BERAS .
Mijn ervaring(en) en hoe ik het beleefde, verwerkte zal anders zijn dan van Pak Y-B. Malam, Keduadam , Zielefe, Beras, Harlys , Marcel e.v.a .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

YB inmiddels is voor mij wel duidelijk waar Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Beras in Indonesie woont;
Pulau Khayalan de onzin en fictie die deze indonesiedeskundige
soms post daar kunnen 20 bretels mijn broek niet meer mee omhoog houden.
Hier kan zelfs Sule niet tegenop concurreren.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beras, ken je het spreekwoord: "Wie men lief heeft, kastijdt men".
Juist door kritisch te zijn, laat men de ware liefde voor een land zien. Degenen die niet kritisch zijn, zijn ook niet geinteresseerd in het welbevinden van de bewoners van dat land.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Beras; leuk om met aantallen te smijten, want dat kan je wel, maar realisme hierin ontbreekt dan ook 100%. Om maar eens een getal er tegenaan te gooien.

Ik heb gisteren de Pantura weer gedaan, Cikampek - Cirebon in 8 uur. Dat is 140 kilometer over wegen die geen wegen genoemd mogen worden. Economie lijd er enorm onder, en het eind is nog niet in zicht want het leger is bezig de wegen netjes te maken.. met steentjes en zand. Bravo hoor!

Ik zal eens kijken of ik er een stuk over kan schrijven, want het ingrigeert me toch wel dat met duizenden gaten er van die werkloze nietsnutten die alleen de hele dag zitten en wachten tot ze weer kunnen gaan slapen NIET EEN op het idee komt een gat te vullen. Ze kijken er alleen naar en worden dan moe kennelijk.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Onderwijsniveau? Dit staat NU op de hoofdpagina van okezone.com (link naar bericht)

Achterlijk volk in hoofddoekjes dat zich graag achter achterlijken wil verschuilen om te voorkomen zelf initiatief te moeten tonen dus. En daar zijn er ook tientallen miljoenen van, die moet je nog even indelen in je lijstje met nummertjes.

HIV/AIDS versprijd zich harder onder hetero-stellen dan ooit tevoren, zeker omdat manlief lekker in een hotel ligt te wippen met een 18-jarige (liever nog jonger) en thuis doet alsof zijn lieve hoofddoekvrouw de enige is in zijn leven. Schijnheilig gedrag is de hoofdoorzaak dus, niet 'homoseks' of 'seks bebas' zoals ze dat hier zo graag noemen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-02-2014 06:38 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Kom op pak Surya. En wat verandert er vervolgens voor de bevolking? Niente, niets. Staat even in het nieuws en men is het weer vergeten om vervolgens op de oude ingeslagen weg door te gaan. De enigen die er iets mee opschieten, zijn de media (inkomsten).

Pak , voor zo ver ik het begrepen had . is er veel veranderd voor de "Gemeene Javaan" ( de Wong Cilik) .
On topic , (bijna) iedereen kan naar school , hun toekomst verbeteren.
In den kolonialen tijd tot 1942(Bron CBS Nede.Indie) waren er nog niet eens 4-5 % van den Inlanders die naar school kunnen gaan( sekolah desa) , laat staan Hollandse scholen ( priyayi-bangsawan-ningrat) .

Door scholing kunnen ze hun leven verbeteren , ook op economisch gebied.
Toen ik daar woonde kon ik niet eens een Lee/Levis hebben ( mag ook niet, verderfelijk volgens B.K) , heb ik niet eens een brommer(motorfiets).
Nu kan kampung jongens/meisjes op afbetaling kopen voor eventueel naar school/kuliah , of bijverdienen als oyek rijders .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

sorry surya; dat gratis naat school blijft een grote illusie. Ik zie het hier in de kampung. Kinderen kunnen niet naar school, want boeken, schriften, potloden, schoenen, sportschoenen, uniformen (3 verschillende tegenwoordig, voor normaal, vrijdag en maandag apart!) moeten betaald worden. Alleen het schoolgeld is gratis, en dat is een kostenpost van niets.

Dus komen deze kinderen niet op school, of nog erger: in een pondok pesantren! Ja, want Indonesie heeft meer aan 10 miljoen mini-ustads dan aan 10 miljoen boeren die wat meer produceren dan geluidsoverlast en broeinesten voor haat, xenofobie en terrorisme.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,747,672 pageviews Een website van indahnesia.com