Salju

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
94 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Is er iemand die me kan vertellen of er ooit in hogere gebieden in Indonesie sneeuw is gevallen? Emoticon: Stupid

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Sterker nog, in Irian Jaya ligt eeuwige sneeuw op de hoogste bergen.

Maar als je bedoeld in de lage heuvels (Bandung of zo), nee, da's te warm (ook de bovenlucht is van een andere samenstelling, dus 'natte sneeuw' kennen ze ook niet.) Zelfs hagel schijnt al vreemd te zijn.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Salju!!!
Kita senang sekali tidak SALJU disini, salju bagus untuk pinguin atau beruang putih!!
Brrrrr Brrrrr kita sudah merasa dingin baca kata salju.
Hujan es??? Belum lihat.
Tuti dan Jan

Inderdaad is er eeuwige sneeuw op de Puncak Jaya, is 5030 meter boven zeespiegel en de hoogste bergtop van Indonesie als onze informatie juist is.
Tuti weet niet wat hagel is.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

De kinderen van mijn vrouw en mijn vrouw zelf natuurlijk, weten ook niet wat sneeuw is. Ze vinden het prachtig wanneer ik digitale foto's mail.

Soms vragen ze hoe de Winter aan voelt.
Ik vertel ze dan, haal alles uit de ijskast en ga er in zitten. Dan heb je een idee hoe koud het is.

Andere optie;
Ergens op de 5de verdieping in een groot en luxe winkelcentrum in Jakarta hebben ze een echte schaatsbaan. Reken maar dat het koud is. De naam ben ik helaas vergeten, doch een aantal forum leden schijnen in Jakarta te wonen, dus.......

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Taman Anggrek is dat. De ijsbaan ligt inderdaad bovenin, een knap staaltje dom bouwwerk, daar iedereen weet dat de warmte opstijgt, maar dat ter zijde Emoticon: Wink

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

als dat inderdaad waar is Emoticon: Shut up! dat er i n Jakarta een ijsbaan is moet je versteld staan dat er bij de eerste wereldkampioenschappen schaatsen een indonesier meedoet. Hadden we voor een jaar of 15 geleden geen spanjaard die mee deed Emoticon: Shut up! Gomez was zijn naam. En de volgende olympische spelen worden die niet in Azie gehouden ??? Wie weet trainen ze daar nu alvoor Emoticon: Yes!

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Zoveel reactie op een sneeuwvraag had ik niet verwacht,wel grappig.Mijn vrouw wordt gek als het sneeuwt zoals hier vanmorgen...dik pak in uur tijd.Wil ze meteen naar buiten om het beet te pakken hoe het voelt en hoe alles wit wordt.Voor hen is het altijd nog iets bijzonders terwijl ik me alweer zorgen maak hoe koud mijn truck morgenochtend weer is. Emoticon: Bye bye

Katie
Gebruiker
spacer line

In 1936 heb ik in Ciumbuluit (boven Bandung) hagel meegemaakt.
Iedereen was daar toen opgewonden en verbaasd over!

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

On 27-02-2005 12:53 Jeroen wrote:
Taman Anggrek is dat. De ijsbaan ligt inderdaad bovenin, een knap staaltje dom bouwwerk, daar iedereen weet dat de warmte opstijgt, maar dat ter zijde Emoticon: Wink

zo'n dom bouwwerk is taman anggrek niet, de ''warmte' binnen heb ik nooit gemerkt, sterker; als ik een dagje mall in jkt doe neem ik meestal sweater of dun jack mee vanwege ac, ik heb 2 maanden geleden nog even in taman anggrek geschaatst haha..wel grappig hoor vlak voor kerst,...

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Maar even een triviant bijdrage. Het enige gebergte in Indonesie dat sneeuw op de top heeft is het Carstens gebergte in Papua. Maar dit zal net als bij de Kilimanjaro in Afrika in een periode van 20 jaar verdwijnen door de "opwarming" van de aarde.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Ik denk dat wij een van de weinige Indonesiers (die daar dus nog wonen) in de familie hebben die daadwerkelijk geskied heeft. Vorig jaar was hij bij ons hier in Nederland en toen heeft ie een dag op de latten gestaan. Was wel erg leuk!
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 27-02-2005 21:10 sayang wrote:
[...]

zon dom bouwwerk is taman anggrek niet, de warmte binnen heb ik nooit gemerkt, sterker; als ik een dagje mall in jkt doe neem ik meestal sweater of dun jack mee vanwege ac, ik heb 2 maanden geleden nog even in taman anggrek geschaatst haha..wel grappig hoor vlak voor kerst,...

warmte is relatief he, mijn kamertje is nu ook lekker warm, buiten staat de teller op -3░C Emoticon: Talk to the hand

Iris8
Gebruiker
spacer line

In de mall in Surabaya is ook een ijsbaan...... voor degenen die de kou missen!

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Een aantal jaren geleden op weg naar het Dieng plateau, lag op de hellingen een heleboel rijp (goed voor de spruiten! die daar groeiden). Het water in de toiletten bij de ruines was bevroren! Dingin dŔh.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Hitami
Gebruiker
spacer line

Hagel komt nu regelmatig voor, zelf in Jakarta, zoals vorige jaar !! en een grote ook.............

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ranu Pani (2300 meter) is de hoogste nederzetting op Java. In 1984 sneeuwde het hier en de sneeuw bleef lang genoeg liggen om er foto's van te kunnen maken. (bron: Beleef de wildernissen van IndonesiŰ. WWF)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,787,697 pageviews Een website van indahnesia.com