Mobiele internet verbinding vaak down

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Recentelijk in het land der Bataks belandt, wellicht tijdelijk en dan mischien hierna terug naar Java.

Dacht dat ik maar eens een cdma internet pakket met thetering mogelijkheid te nemen. En die bestaat hoor. Gepromoot als jouw eigen mobiele wifi hotspot. Ok, in jakarta werkte het uitstekend met een aanvaardbare snelheid. Waar ik ook ben kan ik dus internetten met mijn laptop of tablet. Handig toch.

In sumatera aangekomen werkt het ook maar de laatste tijd vaak geen internet en ook trager, nu ook weer. Deze post doe ik dus met mijn BB.

Hoe is jullie MOBIELE internet verbinding?

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-02-2014 10:13 Beras wrote:
Hoe is jullie MOBIELE internet verbinding?
Goed Emoticon: Smile Of bedoel je met "jullie" zij die in Indonesie verblijven?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Ja sorry, dat bedoel ik, zij die Indonesie verblijven.

Het is mij trouwens gelukt om die grote mp3 file naar je op te sturen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Eenvoudige dongel met een kaartje van Tri erin.
75000 Roepelepoepies voor 5 gb, een jaar actief, werkt als een tierelier.
Is tie op, geen pulsa kopen, is duur, gewoon weer 75rb voor 5gb Emoticon: Yummie!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb al sinds jaar en dag een dongel + kaartje van indosat voor die plekken waar ik geen wifi heb. Werkt vaak goed, soms niet omdat de dekking naadje is. Zo had ik vorige week in zuidelijk jogjakarta vrijwel geen bereik. Stukje naar het noorden wel. Gelukkig was het bier daar ook koud.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dommelsch bier of Dongels bier Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bavaria natuurlijk, en dongels om te internetten. Liefst drooghouden dus. Emoticon: Puh!

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Op 04-02-2014 12:53 schreef Malam:
Eenvoudige dongel met een kaartje van Tri erin.
75000 Roepelepoepies voor 5 gb, een jaar actief, werkt als een tierelier.
Is tie op, geen pulsa kopen, is duur, gewoon weer 75rb voor 5gb Emoticon: Yummie!

1. Hoe lang voor jou met 5GB, Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam???
2. Is het nooit voorgekomen dat je geen verbinding hebt of dat het erg erg traag is????
of werkt het 24 uur als een tierelier???

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

5 GB is gigantisch veel voor het normale werk, het is echt afhankelijk wat je er mee doet.
Ik heb er in de afgelopen 3 weken heel veel mee gedaan, meer dan normaal en ik zit nog niet op de helft.
Eenvoudig je pulsa te controleren zodat het niet meteen over en sluiten is.

Ik heb zeggen en schrijven 3 keer in de afgelopen 3 weken gehad dat het even niet best ging, maar dat was maar een minuut of 10.

Tot op heden zeer tevreden, maar dat zal ook afhankelijk zijn waar je zit, hier werkt het perfect.
Overigens staat op het pakket 150.000 maar ik betaal 75.000 Emoticon: Confused
Een jaar actief.
Is ie op, niet bijvullen maar een ander pakket kopen.

Telkomsel werkte trouwens ook prima, alleen 60rb voor 3 GB en dan slechts 30 dagen actief.

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Oh ja, even een gedachte voor die geplande huisjes.
Nog er 1 kopen, zo'n SmartFren telefoon met WIFI Hotspot 5 aansluitingen en ik kan internet voor de gasten aanbieden. Zonder veel poespas in theorie 5 huisjes hebben dan WIFI ..... Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile . 2 kopen met zn 10 internetten.

Wellicht dan makkelijker te verhuren, zo van:
In een rustige buurt met 24 uur satpam bungalows per dag of per week te huur met FREE WIFI.... .hahahahahahaha

Unlimited use , package 50.000rp OF 100.000 rp PER MAAND . 100.000 rp sneller (hogere Mbps)

En dan met die inverter en batterij:
"Mati listrik, dengan sistem kami lampu nyala terus tanpa genset bearti tanpa polusi" ........ hahahahaha

simpati
Gebruiker
spacer line

5 GB is gigantisch veel voor het normale werk
Voor het normale internet voldoende, ook voor de maandelijkse updates van Windows.
Om echt films te downloaden komt alleen Telkom Speedy in aanmerking, ik heb een umlimited pakket en download elke maand ongeveer 100 GB.
Meteen is een goed netwerk voor in en rondom het huis mogelijk.
Ik kijk nu films en series waar ik zin in heb, zonder de vervelende reclame, het pakket om die films te downloaden kost mij Ä 6.50 per maand.

Voor mobiel internet gebruik ik Telkomsel Flash, het pakket wat Malam al schreef Rp.60.000 voor 3 GB en 30 dagen actief.
Met dit pakket heb ik de beste ervaringen zowel in Java als in Sumatra.

Ik gebruik geen dongel meer maar een Nokia Lumia 520 (nieuwprijs 1.699.000), dit is een Windows Phone 8 uitvoering en kan meteen heel eenvoudig internet delen voor maximaal 8 computers, het signaal is echter niet sterk genoeg om verbinding te maken over grote afstand, op dezelfde verdieping in huis werkt het prima.
Bij MATI LISTRIK kan ik die Nokia ook gebruiken.

Met die Nokia bel ik ook en verstuur er SMS mee, deze is geschikt voor het GSM netwerk en kan dus ook in Nederland worden gebruikt.
Ik gebruik die Nokia ook als ik in Thailand ben.
De SIM-kaart moet even passend worden gemaakt, die is kleiner (Micro-SIM ) als de normale SIM-kaart.
Er kan een SD-card in van maximaal 32 GB, erg gemakkelijk als je veel foto's maakt.

Om mobiel internet te gebruiken voor commerciele doeleinden heb ik mijn twijfels, SmartFren maakt gebruik van het CDMA netwerk en verkoopt veel produkten die alleen voor SmartFren geschikt zijn.

Telkom Flexi is ook een CDMA netwerk, op het hoofdkantoor van Telkom in Malang vertelde men mij de vorige week dat Telkom Flexi er mee stopt.
Groetjes,
Jan

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Nokia Lumia 520 (nieuwprijs 1.699.000), dit is een Windows Phone 8 uitvoering en kan meteen heel eenvoudig internet delen voor maximaal 8 computers, het signaal is echter niet sterk genoeg om verbinding te maken over grote afstand, op dezelfde verdieping in huis werkt het prima.

Is thetering en het aantal connecties niet afhankelijk van de server van de telefoon/internet aanbieder? Of kan met TelkomSel Flash onbeperkte aansluitingen/internet/ thetering connecties worden gerealiseerd?

Voorwat betreft Smartfren, je hebt gelijk maar iedere willekeurige hp, tablet of laptop kan connectie maken met mijn WIFI hotspot. En zo lang het werkt is het Ok. Mijn buurjongen (student) maakt gebruik met mijn toestemming van mijn WIFI omdat ze thuis geen internet hebben.

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik zou niet weten hoe Telkomsel Flash dat te weten komt, de Nokia maakt zelf een wireless netwerk, ongeacht of het nu een mobiele verbinding is of een wireless verbinding zoals in een hotel.
Er is uiteraard een paswoord nodig zodat niet iedereen van die verbinding gebruik kan maken.

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Simpati,

On some networks, this feature is only contractually available by paying to add a tethering package to a data plan or choosing a data plan that includes tethering. This is done primarily because with a computer sharing the network connection, there may well be a substantial increase in the customer's mobile data use, for which the network may not have budgeted in their network design and pricing structures.

Some network-provided handsets have carrier-specific software that may deny the inbuilt tethering ability normally available on the handset, or only enable it if the subscriber pays an additional fee.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tethering

Dit impliceert dat Telkomsel Flash geen restricties heeft ingebouwd als jij zo maar met zn 8-ten gebruik kan maken van de ingebouwde tethering/wifi mogelijkheid.

papadom
Gebruiker
spacer line

Communicatie in Noord Sumatra Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Simpati ( Jan ) Jan , ik gebruik sinds ik in Tuktuk / Samosir woon een Smartfren dongle , waar ik niet echt gelukkig mee ben ; een video,tje op FB bekijken is er niet bij. ( buffering ) Vaste lijn ? wil ik wel maar de helft v/d/ telefoonpalen ligt nog plat i.v.m. renovatie werzaamheden in Tuktuk ; heb jij een suggestie ( specifiek voor Danau Toba area ? . Laatste vraag ; Is er in Siantar een hardware store gespecialeerd in waterpompen ; geysers , en ander loodgieters materiaal ? . Ook nog niet gevonden ; een doodordinaire kroeg ( zonder restaurant ) in Tuktuk.. Alvast bedankt !!

simpati
Gebruiker
spacer line

Simpati heeft een nieuw pakket genaamd: SIMPATILOOP , voor info kijk eens op:
www.telkomsel.com/simPATILoop
Daaroor heb je een aparte SIM-kaart nodig:

Ik ga dat pakket uit proberen als mijn ander pakket van TELKOMSELFLASH verlopen is, wil je weten waar in Pematang Siantar een computerwinkel is zal je dat even moeten vragen aan de buitenlanders die op Tuk Tuk wonen, het is een van de zijstraten die de twee eenrichtingswegen met elkaar verbinden.
Een doodordinaire kroeg zal je op Tuk Tuk niet vinden, wel een TUAKBAR
Succes,
Jan

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Op 15-02-2014 07:02 schreef simpati:
Simpati heeft een nieuw pakket genaamd: SIMPATILOOP , voor info kijk eens op:
www.telkomsel.com/simPATILoop
Daaroor heb je een aparte SIM-kaart nodig:
Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Ik ga dat pakket uit proberen als mijn ander pakket van TELKOMSELFLASH verlopen is, wil je weten waar in Pematang Siantar een computerwinkel is zal je dat even moeten vragen aan de buitenlanders die op Tuk Tuk wonen, het is een van de zijstraten die de twee eenrichtingswegen met elkaar verbinden.
Een doodordinaire kroeg zal je op Tuk Tuk niet vinden, wel een TUAKBAR
Succes,
Jan

Zou je mij kunnen uitleggen wat dit pakket precies inhoudt?

simpati
Gebruiker
spacer line

Zou je mij kunnen uitleggen wat dit pakket precies inhoudt?
De uitleg op de website is prima, ik weet niet wat ik daar aan toe te voegen heb.
Succes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,838,540 pageviews Een website van indahnesia.com