Kunnen relaties in de hoge kringen je van dienst zijn?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
266 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
buleh
Gebruiker
spacer line

Ziel..

Daar mag mijn hele boom mee vol hangen Emoticon: Cooool Emoticon: Yummie! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Op 02-02-2014 09:07 schreef Malam:
Afijn terug naar het onderwerp, heb jij hier en daar nog wat gezagsdragers in de spare Beras Emoticon: Clown

Langzamerhand zal door o.a. inzet van deze president de gedachte veranderen dat dit land een land is van "hukum orang pejabat" tot een land waar hukum=hukum.

Voor de eerste keer in de Indonesische geschiedenis had SBY ingegrepen toen de zoon van de ex-baas van Pertamina, Generaal Ibnu Sutowo, een medewerker van een hotel neerschoot. Politie wou de zaak onder de tafel schuiven maar door toedoen van SBY was dat niet mogelijk. Hij zette zich persoonlijk hiervoor in dat recht zal geschieden.

Onder Suharto waren vele dergelijke voorvallen geweest die soms niet eens in het nieuws kwamen en de politie durfde daders niet eens te arresteren.

Terug te komen op dit onderwerp, je kan veel hoge relaties kennen maar als bijv. een LAGE ambtenaar voet bij stuk houdt dan heb je geen poten om op te staan. Regels zijn regels en je kan er niet mee sjoemelen. Helaas is het NOG zo dat de meeste (lagere) ambtenaren lage salarissen hebben en voor een goede service ben je geneigd om tip te geven. Dat doe je ook in een restaurant.....hehehehehe...

Zoals Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe al zei met een KTP kan je minder rommelen en met de opkomst van IT hier kan je later ook met veel andere dingen minder rommelen.

Wat zaken betreft kan het wellicht helpen wanneer andere succesvolle zakenmensen je aanbeveelt. Maar dan moet je je bewijzen. Je kan tegenwoordig niet meer als een sulletje succesvol zijn hier.

Weten jullie de betekenis van hypocriet????

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ziel laat ik nu vermoeden dat die lus waar die band in hangt leeg is en zeker 2 meter boven de grond hangt bij Buleh Emoticon: Laugh out loud

Pfffff 1.56 buleh?????? groot hoor ze wint het van de mijne Emoticon: Laugh out loud

Ik heb twee soorten deuren in mijn huis, kabouterdeurtjes en deuren die in een schouwburg niet misstaan.

De kabouterdeurtjes slijten het hardst, de grote deuren moeten regelmatig worden gesmeerd, die worden alleen gebruikt als er één of onverlaat lelijk tegen deze bule van slechts 93 kilo doet Emoticon: Laugh out loud

Voor de rest nog wat te melden Beras?
Je maakt me echt nieuwsgierig Emoticon: Blush

buleh
Gebruiker
spacer line

Beras...

Zolang de politiecommissaris nog Ferrari's koopt van zijn minnaressen van de 150 tot 350 juta die iedere politieman moet betalen na zijn training om daadwerkelijk aan het werk te kunnen en de meeste banen nog steeds worden gegund aan familie vrienden of bekenden.
Ze nog vliegvelden kunnen sluiten omdat ze boos zijn dat ze niet mee mochten vliegen is er hier alles mogelijk.
Maar!!!!!! er zit verbetering in dus..... over twee a drie generatie's heb je kans dat de corruptie tot een aanvaardbare grens is gedaald.

Maar Beras ik ben het wel helemaal met je eens dat je als je vooruit wil je jezelf dubbel en dwars moet bewijzen.
Ik heb altijd geleerd dat het geld op straat ligt alleen moet je het wel zien liggen en op willen rapen..

buleh
Gebruiker
spacer line

lol.... Malam... ik heb nog wel wat te vertellen hoor in huis... Emoticon: Yes!

Als ik namelijk zeg dat ik vanavond afwas dan gebeurd dat ook Emoticon: Stupid

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

hahahhahahaha....die Buleh ...is toch wel amusant ..ik lig in een deuk man........

Buleh is jouw vrouw er zo 1????

A police recruit was asked during the exam,
"What would you do if you had to arrest your own girlfriend or wife?"
He said, "Call for backup."

buleh
Gebruiker
spacer line

Nou... aan de ene kant is ze heel erg lief en zorgzaam en aan de andere kant een tukang bangunan want van dik hout zaagt ze planken.

Is ook een van de weinige die nee zegt en zegt wat er niet goed is... ook al is ja soms ook nee Emoticon: Stupid

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Voor de eerste keer in de Indonesische geschiedenis had SBY ingegrepen toen de zoon van de ex-baas van Pertamina, Generaal Ibnu Sutowo, een medewerker van een hotel neerschoot. Politie wou de zaak onder de tafel schuiven maar door toedoen van SBY was dat niet mogelijk. Hij zette zich persoonlijk hiervoor in dat recht zal geschieden.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Beras, Nu ook nog zijn eigen zoon naar de KPK slepen zo als Anas al een aantal keren heeft aangegeven omdat hij de spil is geweest in de gore graaizaak Hambalang, dan kunnen we weer zien wat we zeggen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Buleh, In principe heeft mijn kabouter maar één recht, dat is het aanrecht, helaas komt daar in de praktijk geen ruk van terecht.

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Op 02-02-2014 09:49 schreef buleh:
Beras...

Ze nog vliegvelden kunnen sluiten omdat ze boos zijn dat ze niet mee mochten vliegen is er hier alles mogelijk.

hahahahaaha die KLxxxxxK uit een eiland van NTT bedoel je. Dat is nou een typisch iemand die de boel verknald hier en een goede les moet krijgen. Machtsmisbruik.

Daar had ik ook over in mijn vorige post.

Wordt tijd dat die vent verbannen wordt naar een marokaanse wijk in nederland.....en daar een pak slag krijgt....hahahahahhaha

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja amusant hier in 30 minuten een blad van 25 reacties vol schrijven is uniek te noemen.
Want na 25 postingen springt het naar blad 2
Dus hij Beras heeft wel ons uitgedaagd en nu zou het goed zijn dat thie ook nog zijn zweef gehalte, zijn mentaliteit eens laat varen en met twee benen op de grond terecht zou moeten zakken .
We hebben het al jaren over Indonesië ik denk dat deze site nu wel meer dan 10 jaar bestaat en dat we zonder erg er in hebben gehad ,die jubileum niet hebben gevierd.
Dus Jeroen wanneer is het 12 !/2 jaar bestaan????
Dan kom ik zeker naar Indonesia om dat met je te vieren........ Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Zet dan het bier maar koud ,want dat is nog steeds mijn favoriete hoest drankje...... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink
Maar nu wel wat minder dan vroeger, alleen als ik dorst heb, dan drink een flesje of een twee, zeg maar één dan krijg je er twee............... Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

buleh
Gebruiker
spacer line

In Utrecht op kanaleneiland hebben ze er nog wel een plekje voor Emoticon: Stupid

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan..Buleh, In principe heeft mijn kabouter maar één recht, dat is het aanrecht, helaas komt daar in de praktijk geen ruk van terecht.

Maar die van jou weet wel wat een aanrecht is in ieder geval!!! Emoticon: Laugh out loud
Na 5 jaar kwam die van mij erachter dat die dingen (die nog in het plastic stonden) onder in de keuken stonden pannen heten.
Het koste me daarna nog drie jaar om uit te leggen wat ze er allemaal mee kon doen.
Maar ondertussen eet ik al vele jaren heerlijk gelukkig.
Zo zie je maar dat de aanhouder wint Emoticon: Frustrated

45havana
Gebruiker
spacer line

Op 02-02-2014 07:57 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Pffffff de mijne is tussen de 80 en schijndood Amed en zit ook nog elke morgen in de moskee te blèrren om zich te verzekeren van een plaatsje Emoticon: Angry

Dus niet direct aangenaam, maar ik red me Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

Dus ze ruikt al naar aarde?(bau tanah). Emoticon: Laugh out loud

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Wou net een een nieuwe onderwerp starten, wordt er wel eens een "gathering" georganiseerd waar members elkaar kunnen ontmoeten, zich aan elkaar voorstellen en al die onzin, behalve het onderwerp over goedkope huisje hahahaha, met elkaar kunnen babbelen in een plaats waar Bir Bintang verboden is hahaha maar wel met live music?

Ik zie het al voor me: zieleffe en keduadam "Bengawan Solo" zingen en Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam op de drums en harlys op de guitar. Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun keihard er naar toe sjeesen met zn auto zonder ongelukken om zich bij de band aan te sluiten met zn trompet.

Alle gekheid op een stokje, is dit weleens gebeurd en moet ik dan mijn pistool meenemen voordat ik gelynched word door jullie.....hahahahahahaha

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-02-2014 10:44 buleh wrote:
In Utrecht op kanaleneiland hebben ze er nog wel een plekje voor Emoticon: Stupid

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan..Buleh, In principe heeft mijn kabouter maar één recht, dat is het aanrecht, helaas komt daar in de praktijk geen ruk van terecht.

Maar die van jou weet wel wat een aanrecht is in ieder geval!!! Emoticon: Laugh out loud
Na 5 jaar kwam die van mij erachter dat die dingen (die nog in het plastic stonden) onder in de keuken stonden pannen heten.
Het koste me daarna nog drie jaar om uit te leggen wat ze er allemaal mee kon doen.
Maar ondertussen eet ik al vele jaren heerlijk gelukkig.
Zo zie je maar dat de aanhouder wint Emoticon: Frustrated

Whoahahaha bofkont Emoticon: Laugh out loud

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Havana, ja zo iets hahaha, ze heeft ook altijd schone witte lakens aan de lijn hangen Emoticon: Confused

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Op 02-02-2014 10:44 schreef zieleffe:
Ja amusant hier in 30 minuten een blad van 25 reacties vol schrijven is uniek te noemen.
Want na 25 postingen springt het naar blad 2

Is Yerun de baas en moderator hier???? Aha, ....tijd om google adsense tussen de posten in te voegen Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun .... Dan kan je daarna mij op een biertje trakteren ....hahahahahahaha

En zo plaatsen dat als ze klikken die muis na het klikken terecht komt op een google adsense add en met php een vertraging inbouwen zodat ze dubbel klikken omdat ze denken dat er verkeerd geklikt is maar ondertussen hebben ze al op een add geklikt en dan is het kassa voor jou.....hahahahaha

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 02-02-2014 09:36 schreef Beras:

[quote verwijderd]

Langzamerhand zal door o.a. inzet van deze president de gedachte veranderen dat dit land een land is van "hukum orang pejabat" tot een land waar hukum=hukum.

Onder Suharto waren vele dergelijke voorvallen geweest die soms niet eens in het nieuws kwamen en de politie durfde daders niet eens te arresteren.

Terug te komen op dit onderwerp, je kan veel hoge relaties kennen maar als bijv. een LAGE ambtenaar voet bij stuk houdt dan heb je geen poten om op te staan. Regels zijn regels en je kan er niet mee sjoemelen. Helaas is het NOG zo dat de meeste (lagere) ambtenaren lage salarissen hebben en voor een goede service ben je geneigd om tip te geven. Dat doe je ook in een restaurant.....hehehehehe...

Zoals Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe al zei met een KTP kan je minder rommelen en met de opkomst van IT hier kan je later ook met veel andere dingen minder rommelen.

Wat zaken betreft kan het wellicht helpen wanneer andere succesvolle zakenmensen je aanbeveelt. Maar dan moet je je bewijzen. Je kan tegenwoordig niet meer als een sulletje succesvol zijn hier.

Weten jullie de betekenis van hypocriet????

Missie geslaagd of toch nog niet ,want iemand overtuigen kan soms een lange weg zijn.
Ja de ambtenaren een soort tweede staat in een staat hebben ze weinig aan, het salaris is toch meer dan een becaman, dus welk recht heeft zij/hij, om iemand een poot uit te trekken.
Dat kan je allemaal wel vergoelijken, maar daarmee help je niet een land mee op te bouwen.
Zoals je denk een stroman nodig te hebben, heeft al velen hun hele hebben en houwen gekost.
Velen kunnen het niet na vertellen ook die man die zich zelf zich eigen in brand stak, bij de Ambassade, heeft het niet kunnen verkroppen, dat hij zo geript was en hulp zocht van een instantie die je toch zou moeten kunnen vertrouwen.
De Ambassade die nodig heb voor je papieren en van je inkomen te zorgen.
Daar kan ik nu over mee praten want heb ook problemen met de instanties.
Kijk ik heb mijn hele leven voor mij eigen gezorgd, geen ww of welk subsidie of wat voor uitkering dan ook nodig gehad.
Nu ik afhankelijk ben geworden van die gene die mij geld moet sturen word je genaaid omdat je partner uit het buitenland heb gehaald.
Over discriminatie gesproken!!! dus Beras Hypocriet of niet , je bent afhankelijk op een bepaalde leeftijd en daar kan niemand wat aan doen................ Emoticon: Angry Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Nu ik afhankelijk ben geworden van die gene die mij geld moet sturen word je genaaid omdat je partner uit het buitenland heb gehaald.

Tja,dan bij de volgende verkiezingen dan niet op die partijen stemmen die achter dergeljke wetten en regelingen staan.

Een professor had destijds ook zijn bezorgdheid uitgesproken over het feit dat hij en zijn buitenlandse vrouw aan allerlei regels zijn gebonden om haar naar Nederland te halen en ook de vrouw aan regels zijn gebonden als zij een NL paspoort wilt verkrijgen , terwijl destijds bij MAXIMA het zo gepiept was. "Hukum pejabat" dus ook in NL.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou niet alleen een professor, Beras. Ik ben al meer dan 20 jaar actief in "vreemdelingenland" en destijds is er sowieso veel over te doen geweest. En terecht als je het mij vraagt. Waar het een gaat over het "gevaar" voor het land gaat het ander over het (eigen) belang.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Er zijn Nederlanders die pro koningshuis zijn en als ik over Prins Bernhard en Lockheed affaire en over het bovenstaande geval met sommige Nederlanders praat reageren ze totaal anders dan jij Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke.

Ze kunnen wel alles en nog wat zeggen over Presidenten maar over koningshuizen moet je maar je mond houden. Een koning of koningin of prinses of prins schijnt dus in hun ogen onschendbaar te zijn. Ze staan dus BOVEN de wet.

Om in de stijl Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam te verwoorden: aan mijn hoela...........

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben gisteravond van de TV weg gegaan omdat er zo programma Bedankt Beatrix mij totaal in het verkeerde keelgat schoot met al die verworven cultuur barbaren die zich presenteren en die shicke muziek die je oren liet trillen, neen mij niet gezien een kwartier heb ik het volgehouden .

Daar heb je wel een punt, maar toch het schaad niet de bevolking, het doet je niet het gevoel geven, dat je daardoor geript bent.
Nou dat gevoel is er wel in Indonesië en het schaad de bevolking enorm.
Infrastructuur is klote en noem maar op, door dat die lieden zich aan die algemene middelen snoepen en eerst aan zich zelf denken.
Hadden wij ook niet ergens geschreven staan, dat vergelijkingen niet opgaat, met de westerse samenleving, dus ook niet met Nederland.
Hadden ze daar maar die goede dingen van ons overgenomen toen 1948, dan had het er nu beter voor gestaan in Indonesië ..... Emoticon: Very funny
Maar gedane zaken nemen geen keer, maar toch een ezel stoot zich zelden aan de zelfde steen, maar de Indonesiërs zijn weerbarstig en eigenwijs, niet leergierig en niet ondernemend genoeg.......... Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Stupid

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Hadden ze daar maar die goede dingen van ons overgenomen toen 1948, dan had het er nu beter voor gestaan in Indonesië .....

Hier zakt mijn broek er echt af.......

Refereer je naar de koloniale tijd????

TJonge Tjonge TJonge........hoeveel Indonesiers verdienen evenveel als bijv.
Tjarda van Starkenborgh Stachouwer of zelfs de laagste NL ambtenaar???

De repressie was destijds groter dan heden en de verdeling van de welvaart eveneens.

Wist je dat destijds Nederlanders en halve Indo's met dezelfde opleiding en ervaring met dezelfde job meer verdienen dan Indonesiers??
Er waren dus twee discriminerende salarisschalen.

Tegen alle onrecht door Nederlanders en later door Indonesiers vocht deze man:

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Houd A.U.B u broek aan anders gaat het hier zo op een nudistenkamp lijken

Je wilt toch niet zeggen dat het nu beter is en niet zo gehandeld word door de Javanen, die hebben het van hen afgekeken.
Wat dat betreft is het gewoon doorgegaan na 1948.
Klasse justitie en grote verschillen laten merken, klasse mentaliteit, dat kan je aan de Javanen ook over laten ,die hoger aan de ladder staan als de andere.lagere volkeren
En velen dat vergeet u gemakkelijk ,hebben meegedaan met de Nederlanders daar.
Dus mee gehuicheld en ga dat niet met een excuus afdoen, toen was het zo in die tijd.
In die context geld dat voor bij de partijen
Soerkarno heeft ook mee gehuicheld met de Jappen.
Ze zijn niet verder gekomen, dan de boel de boel te laten, het drijft nog op die wetten van toen.
Je beroemde Ned. advocaat waar je mee zo pochte,moet je het maar eens vragen, die schreef er ook nog over.
Je moet nou niet net doen of je verontwaardigd ben, want goed de geschiedenis leren en niet gaan romantiseren.
Mijn broer was daar van 1946 t.e.m. 1967 maar hij was geen Poncke Prinsen, dat kon ook met medeweten van je compagnie, er waren velen daar die denk ik medelijden had met de bevolking en wilde hen helpen in de vaart der volkeren, zie maar hoe je de geschiedenis vervalst en verkeerd interpreteren.... Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Hoe de geschiedenis te leren, Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe ? Uit de Indonesische literatuur en/of schoolboeken OF vanuit de boeken geschreven door Nederlanders???? Je kan ook de japanse versies lezen als je wilt.

Ik was 1x in Nederland en een kleine indo meid (mix ouders) zei, Oom Oom mijn onderwijzer heeft een heel oude film en foto's laten zien van Jakarta, ook van Kebayoran en daar woonde alleen maar bule's. Die domme onderwijzer moet ongeveer in dezelfde tijd daar zijn gegaan/verbleven als uw broer,Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe.

Als je nu bijvoorbeeld de beschrijving van Pondok Indah leest in de diverse buitenlandse media ben je van de veronderstelling dat er maar bules wonen, omdat daar ook toevallig een Internationale school zit ( trouwens weinig bule kinderen op die scholen).

Met de bovenstaande (onbenullige) voorbeelden wil ik maar zeggen hoe men tegen 1 en ander aankijkt en verkeerde voorlichting kan geven. Zo ook in het onderwijs, literatuur en geschiedschrijving.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dus je herkend het !!!!! in het vervalsen van de geschiedenis.
Toch niet uit eigen chauvinisme die mensen leggen het meestal uit of uit eigen belang of doen aan Nationalistisch Vaderlandslievend die geven der eigen kleuring aan de geschiedenis.
Vooral in Indonesië die totaal geen interesse hebben van hun geschiedenis.......... Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Vooral in Indonesië die totaal geen interesse hebben van hun geschiedenis..........

Goch.....wat een uitspraak Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe. Wanneer ben je weer in Indo, dan kan je wellicht 1 van deze voorstellingen gaan bijwonen.

Sasana Wiratama Museum, Tegalrejo, Yogyakarta (Jan. 4, 2014), Fatahilah Museum, Jakarta (May 10, 2014), and Fort Rotterdam, Makassar, South Sulawesi (June 17, 2014

Zie hier: http://www.thejakartapost.com/(...)ch-headquarters.html

Vraag maar aan de huidige kinderen op de lagere school in Nederland of ze geinteresseerd zijn in de gechiedenis van Indonesie of van hun eigen land. Wellicht zijn ze meer geinteresseerd in de geschiedenis van Apple and i-phones

.
Tuurlijk herken ik het vervalsen van de geschiedenis en ook het vervalsen van info over de huidige maatschappijen. Ben in verschillende landen geweest en (ook gewoond) en zo heeft ieder land wel zijn eigen kijk op andere landen en de geschiedenis ervan, ZO OOK Nederland, vooral als je die KLUNS , ooh sorry spelfout LUNS bedoel ik, moest aanhoren. hehehehehehe

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,854,086 pageviews Een website van indahnesia.com