Grond te koop op Lombok.

Subforum Gezocht & Aangeboden 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
45havana
Gebruiker
spacer line

Grond te koop aangeboden op eiland Lombok.
1ste lokatie:jerowaru orong beloam oost Lombok.10.000M2.Dit is een toekomstig toeristen gebied,geschikt voor hotel of villa's.
Vraagprijs : 1 juta per M2

2de lokatie :Jalan Bypass bandara km 22 van vliegveld richting Mataram. 2700M2.Geschikt voor restaurant of winkel.
Vraagprijs : 1 juta per M2
Beide locaties vrij van geschil of vordering(bebas sengketa) direkt van eigenaar.
Voor inlichtingen : 45havanaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com of 087821100065.

tokeh
Gebruiker
spacer line

Huh?????? grond is nooit te koop voor mensen buiten indonesie?????

Blijft toch altijd eigendom van de staat????

45havana
Gebruiker
spacer line

Dat klopt helemaal Tokeh,maar op dit forum zijn er ook mensen met de indonesische nationaliteit en een aantal is gehuwd met een indonesische of indonesieer.Vandaar dat ik het aangedurft heb om het hier te plaatsen.Het maakt de eigenaar van deze gronden ook geen f..k uit wie de grond koopt.Hij wil verkopen,meer niet.
Groeten.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

10.000m2 en dan PER m2 1.000.000 ? Emoticon: Confused

Succes Emoticon: Worship

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Aan een wisselkoers van 16.000 IDR voor een eurotje, geeft dit 625.000 Ä.

Koopje, toch!?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

haha idd erwin echt een "koopje" Emoticon: Stupid

Biasa bij grotere percelen ligt de prijs toch wel "wat" lager, toch.... Emoticon: Cooool

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-02-2014 03:04 45havana wrote: .....en een aantal is gehuwd met een indonesische of indonesieer.
Recent nog over gehad: een Indonesische verliest het recht op aankoop van property zodra ze is gehuwd met een buitenlander. Datgene wat ze al bezit voor het huwelijk blijft ze behouden. Datgene wat ze verwerft in het huwelijk is ongeldig.
Als een buitenlandse huwt met een Indonesier dan kan het wel.
Tjaja, discriminatie van de vrouw.....Allah U' Akbar.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-02-2014 14:47 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ha.... deze is voor mij misschien interessant????? (zonder akbar dan want daar begin ik niet meer aan....)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

45havana
Gebruiker
spacer line

Op 06-02-2014 14:47 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Recent nog over gehad: een Indonesische verliest het recht op aankoop van property zodra ze is gehuwd met een buitenlander. Datgene wat ze al bezit voor het huwelijk blijft ze behouden. Datgene wat ze verwerft in het huwelijk is ongeldig.
Tjaja, discriminatie van de vrouw.....Allah U Akbar.

Ook als ze op huwelijkse voorwaarden met een koude uitsluiting is getrouwd?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

To be honest , dat zou ik niet weten. In gemeenschap van goederen is het zeker uitgesloten.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-02-2014 15:55 schreef 45havana:

[quote verwijderd]

Ook als ze op huwelijkse voorwaarden met een koude uitsluiting is getrouwd?

Zover mijn informatie rijkt mag het dan WEL!! Emoticon: Yes!
(ik zelf heb een dergelijke regeling)

tokeh
Gebruiker
spacer line

Jammer 45havanna, ik ben een blanda dus helaas moet ik dit voorbij laten gaan. Emoticon: Smile Nou verblijf ik toch liever op Bali, en huren is toch wat verstandiger. Emoticon: Yes! Succes.....zeker met deze prijs, mijn god volgens mij kan je daar een heel dorp voor kopen. Emoticon: Shiny

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

2 jaar geleden zat ik op Bali om over te steken naar Lombok.
Had een " projekt" in een krant gezien in de buurt van de strand , " naast" de toekomstige snelweg van en naar nieuwe vliegveld.
Grootte 3000m2 , prijs (schrikt niet) 350 juta.
Dus die grondprijzen zijn behoorlijk omhoog gegaan.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-02-2014 14:47 Yogya-Bali wrote:

[quote removed][br

Dat weet ik niet zeker.
Het gaat mijn inziens of je een prenupt maakt voor de huwelijksvoltrekking plaats vindt.

Dat is mijn ervaring ( huwelijk gesloten in 1979 in Jkt met een buitenlandse schone Emoticon: Wink )
Basis gedachte is de UU Perkawinan(Percampuran) 1974 en UU Pokok Agraria.

De Harta GONO-GINI i.h.b mbt onroerendgoed meegenomen/gekregen van huisuit (eigen vermogen-erfenis etc ) moet/mag ook niet ingebracht worden in de huwelijksgoederenrecht , vandaar de prenupt .

45havana
Gebruiker
spacer line

Hier zag ik een advertentie,heeft niets te maken met de advert die ik plaatste maar ik bedoel maar wat is duur:

Di Jual Tanah
Luas 3.287 m2, ada gedung nya 2 Lantai
Lokasi TB Simatupang, SHM
Harga Rp.30jt/m2

Je kan op je klompen aanvoelen dat het gebouw zwaar gerenoveerd moet worden,maar kijk eens naar de m2 prijs.
Groeten

45havana
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Tokeh:Kijk hier durfen ze 30jt per m2 te vragen dus is 1jt per m2 een koopje.Temeer dat het hier om grond gaat dat aan zee ligt in een toekomstig toeristen gebied.(er zijn al enkele hotels).
Maar als je het bedrag niet los in je kontzak heb zitten dan is het inderdaad duur.
Het is maar hoe je het bekijkt,inderdaad is huren voor een Belanda het verstandigste.Het is zoals ik boven al schreef;het maakt de eigenaar geen f..k uit wie het koopt al dan niet met een nominee.Hij bied te koop aan en wil dus verkopen!

45havana
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.SA,De grondprijzen zijn inderdaad omhoog geschoten.Dit heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe luchthaven en het bericht dat de vereigde arabische emiraten daar op lombok een 2e bali willen creeren voor moslims daar het waarschijnlijk op bali te "bloot" voor ze is.De luchthaven hebben ze ook mee gefinancierd heb ik horen vertellen.Maar als je de val vd rupiah meerekent is het niet eens zo gek. 2jaar terug kregen ze voor 1jt ongeveer 90 euries,maar vandaag de dag ongeveer 65 euries.
Je hebt dus zomaar 25euries winst per juta zonder wat voor hoeven doen. Emoticon: Yes!

pelaut
Gebruiker
spacer line

Prenupt,om te zorgen dat de Indonesische partner nog wel grond mag verhandelen, is alleen geldig al het bij catatan sipil is geregistreerd, en dus ook in Indonesische taal opgesteld volgens Indonesisch recht etc. Mijn Nederlandse prenupt (toen ook vergeten hier te registeren) werd niet geaccepteerd, nu een Indonesiche postnupt (akte van huwelijkse voorwaarden) gemaakt die, na een rechtszaak en toestemming van rechter, bij de catatan sipil en keadilian negeri officieel is geregistreerd. Nu mag mijn vrouw wel legaal grond kopen en verkopen, zoals je al begrijpt heeft de buitenlandse partner (ik dus in dit geval) geen poot om op te staan als het mis gaat in het huwelijk en daarin moet iedereen zijn eigen afweging maken. De law firm waarbij ik dit heb laten maken heeft tot nog toe 20 van deze zaken behandeld, 19 gewonnen, 1 verloren (laatste na tweemaal laten voorkomen). Mijne werd zonder problemen geaccepteerd, zij het dat de rechter wel liet checken of er geen problemen met de papieren waren wat extra onkosten met zich mee bracht maar verder niet tot moeilijkheden en slechts een week vertraging leidde.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-02-2014 02:52 45havana wrote:
Hier zag ik een advertentie,heeft niets te maken met de advert die ik plaatste maar ik bedoel maar wat is duur:

Di Jual Tanah
Luas 3.287 m2, ada gedung nya 2 Lantai
Lokasi TB Simatupang, SHM
Harga Rp.30jt/m2

Je kan op je klompen aanvoelen dat het gebouw zwaar gerenoveerd moet worden,maar kijk eens naar de m2 prijs.
Groeten

Als het TB Simatupang in Jakarta is dan " ken" ik min of meer de buurt.
In dit geval heeft vaak de grond locatie en de perceel grote
die doorslag gevend zijn.

Zelfs op Menteng (hangt ook af welke deel !) betaal je met gemak tientallen jut per m2, en de oude (Nederlandse huizen) worden meestal met de grond gelijk gemaakt.
Mijn oude ouderlijke huis in Jak,Pusat , Gambir heeft bijna 0(nul) waarde , terwijl het ondanks bijna 75 jaar oud is nog steeds in goede conditie, een zgn Rumah Belanda.

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Nu we toch hier offtopic gaan van Lombok naar Menteng.

Wat denken jullie hiervan, 90 miljoen per m2. Zou met niet verbazen dat de straten waar beroemde Indonesiers wonen de grond in Pondok Indah nu al 100 juta+ per m2 waard is.

http://properti.tempo.co/detil(...)latan-138350-id.html

Deze arme sloeber houdt het maar op de geplande huisjes van 25-35 miljoen per stuk op een grond van +/- 1.2jut per m2 .....hehehehehe

Groetjes,
Beras

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Beras , mocht jij nog steeds plannen hebben om tijdelijk in Sumatra te gaan wonen , en een stuk goedkoper dan waar je nu zit ; Ik heb een huis in Lubuk- Pakam , dicht bij het nieuwe vliegveld , en binnenkort verbonden met Medan door een snelweg..Geheel gerenoveerd ; woonkamer / voorkamer / veranda / 2 slaapkamers / grote keuken en een badkamer naar Nederlandse maatstaven etc. vrij uitzicht over de plantages in een rustige kampung ; te huur voor 20 Juta / jaar . ...reageer op gezocht en aangeboden aub.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nou...ik heb geen idee hoe ik een nieuw onderwerp moet openen dus dan maar ff hier.

Mijn man en ik zijn op zoek naar een stuk land in Yogyakarta (bantul)
Leuke stukken te koop hoor. Vandaag zagen we een mooi stuk land wat wel erg goedkoop was. (350.000 per meter) maar het blijkt naast de vuilnisbelt te zitten. (rumah limbah)

Mijn man kon op dat moment niks ruiken en ik kan sowieso nooit wat ruiken.
Weet iemand, die hier bekend is, of het geregeld op bepaalde tijden wel gigantisch kan stinken? Aan de makelaar hoef ik het niet te vragen want die wil verkopen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer ik naast een vuilnisbelt zou wonen dan is stank maar een nadeeltje,
denk ook eens aan de ratten/muizen/kakkerlakken en vuil wordt hier vaak
verbrand (rook,veilgheid)
Ik woon zelf zo'n km van een limbah af en wanneer de wind ongunstig staat
is dat al te ruiken, dus ernaast zitten, JA dan heb je kans op stank Emoticon: Yes!

Yogja Bantul .... ik heb er een aantal kennissen wonen er zijn daar heel wat
lapjes grond die braak liggen maar de prijs is wel wat hoger, ook is er een
"villa-wijk" waar heel wat "villa's" te koop zijn (rond de 350-450 juta)

Niet te snel beslissen daar is heel wat te vinden, ps uit de buurt van rivieren
blijven, behalve dat deze gebruikt worden als loosplaatsen kan bij een eruptie
van Merapi de waterstroom behoorlijk stijgen in Bantul.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja, ratten had ik nog niet eens aan gedacht Emoticon: Shut up!

We hebben al veel grond gezien dus we beslissen niet impulsief.
Ook een keer bij een rivier en mijn man zei inderdaad al dat dat
niks was i.v.m. kans op overstroming.

We hebben een mooi stuk grond gezien in Sewon, vlakbij het centrum dus ideaal. Ook niet duur, rond de 450.000 per meter. Alleen een beetje lomp formaat.

Dank je voor de info in ieder geval, dan kan ik die vuilnisbelt gelijk uit mijn hoofd zetten. Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Leuk, ik woon in Sewon. Maar grond in Sewon is al ver boven de 1 miljoen per m2 (sawah is al Rp 700.000). Dat betekent dat als iemand het wil verkopen voor Rp 350.000 per m2, er hoogstwaarschijnlijk een luchtje aan zit; dus vuilnisbelt in de omgeving, te luidruchtige moskee of de papieren zijn niet in orde (geen bouwvergunning op agrarisch land). Het meeste land in Sewon is nog steeds agrarisch bestemd en niet om te bouwen. Be careful.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,611,712 pageviews Een website van indahnesia.com