Sukses zaken doen in Indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Mochten jullie Mr. Bakker ontmoeten kan hij wellicht goede tips geven aan al die negatieven hier. Zijn er onder jullie die meer dan 20 jaar hier werken ???

Dan is zelfs Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam een beginneling met zn 6 jaar verblijf in Indonesie. Dan zeg je toch altijd Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam. Iemand weet minder als jij en jij weet meer omdat jij hier al lang zit. Mocht je zo denken dat weet Mr. Bakker toch meer dan jij en je bent pas een beginneling.

En hij heeft zich aangepast en voelt zich aangenaam hier Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

hebben ze niet in heropvoedings gesticht in sukabumi ?

voor mensen met een plaat voor de kop

geef beras dat adres effe malam Emoticon: Laugh out loud

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sonja Bakker ken ik wel, de vermagerings guru.
Moet ik trouwens toch eens gaan volgen Emoticon: Yes!

Mr. Bakker? Nooit van gehoord, wel koekenbakkers, daar zit de digitale snelweg vol mee Beras Emoticon: Laugh out loud

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Harlys,

Toch erg leuk om met jou en Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam te discussieren. Gewoon recht voor zijn raap zeggen wat je denkt, Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.harlys.

Tot de volgende onderwerp,

Groetjes.

ps: nadat ik dit gepost had dacht ik:" Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam is het wel verstandig om zo te discussieren of zo'n houding aan te nemen waar jij woont.....(recht voor zn raap)????????

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Eens gelijk Beras, ga door man, het is een feest jouw postings te lezen Emoticon: Clown
De gemiddelde profvoetballer krijgt natte dromen van die inkoppertjes van jou. Emoticon: Yes!

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Dan heb je dit niet gelezen over Mr. Bakker.

http://www.advocatie.nl/advoca(...)tussen-twee-culturen

en in mijn eerder post had ik een typefout gemaakt, alsnog hier:

Mochten jullie Mr. Bakker ontmoeten kan hij wellicht goede tips geven aan al die negatieven hier. Zijn er onder jullie die meer dan 20 jaar hier werken ???

Dan is zelfs Malam een beginneling met zn 6 jaar verblijf in Indonesie. Dan zeg je toch altijd Malam. Iemand weet minder als jij en jij weet meer omdat jij hier langer zit. Mocht je zo denken dat weet Mr. Bakker toch meer dan jij en je bent pas een beginneling.

En hij heeft zich aangepast en voelt zich aangenaam hier

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Jullie hebben vaak over de struikelblokken om hier een zaak op te zetten, right???

Nou man.......... zet maar eens een kleine warung op in Nederland:

1. Je moet cafe of restaurant diploma hebben.
2. Een vetput installatie wordt vereist
3. Boven de gaspitten moet een afzuigsysteem zijn waarbij de pijp een bepaald aantal meter boven de buren moet uitkomen
4. Administratieve rompslomp en als je personeel hebt nog meer romslomp
5. Veel klanten, ook zeikerds, die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Hier, een ruko huren of kopen en starten maar....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Je weet op voorhand waar je aan moet voldoen en wat je nodig hebt. In IndonesiŽ niet. Er moet helemaal niets, tot je zaak open is. Dan komen ze met allerlei smoesjes en als je niet betaalt kan je je zaak sluiten. Als je zaak succesvol is, is het hek helemaal van de dam, want iedereen wil een graantje meepikken.

Maar ongetwijfeld zal je dat weer allemaal ontkennen. Emoticon: Bye bye

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Ik ontken niks. Dit is wat ik voortdurend zegt, je moet er aan wennen en wellicht aanpassen. Als de maatschappij corrupt is en je wilt zoals Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam er niet aan meewerken dan kan het problemen opleveren. Het is de kunst om een middenweg te kiezen waar beide partijen tevereden zijn.

Als je naar de meeste arabische landen gaat als vrouw moet je buiten een sluier dragen. Wil je niet, ga dan niet daarheen.

En als je zoals Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam alle papieren in orde zijn dan kunnen ze, zoals je dat verwoorde Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.erwin, minder van je eisen. Natuurlijk bestaan hier ook wetten ten aanzien van het openen van een zaak(je).

Een Indo Chinees wordt letterlijk en figuurlijk hier afgeperst. Die lacht en lacht en lacht en betaalt een beetje maar wordt wel stinkend rijk met zijn zaken. Zijn denkwijze is mischien: "ik betaal liever 1 rupiah om 100 rupiahs te verdienen en als ik die 1 rupiah niet betaalt verdien ik niks".

In deze corrupte maatschappij zijn velen nu wakker geworden om er wat aan te doen. Dit kan toch niet langer op zo'n grote schaal voortduren.

En niemand maakt de illusie dat corruptie, in welk land dan ook, verbannen kan worden.

Jaren geleden was ik in de vliegtuig en mijn buurman, een Nederlander voortdurend klagen over de corruptie in Indonesie. Toen ik refereerde naar Prins Bernhard ging hij veruizen naar een andere stoel.............

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2014 04:25 Beras wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Harlys,
Waarom gaat het economisch gezien zo goed hier Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Harlys en floreren grote bedrijven en zelfs, voor jouw info, Indonesische management consultants en trainers en marketing en advertising agents hebben internationaal gezien een zeer goede naam en trainen ook bules.

.
Het gaat economisch helemaal niet goed, een 6% groei zegt namelijk niets. De infrastructuur loopt tientallen jaren achter de feiten aan en dit probleem word groter i.p.v. kleiner, terwijl er meer dan voldoende geld binnenkomt om orde op zaken te brengen.

Voorbeeldje: hoofdweg Pantura (levensader voor onder meer verse producten voor Jakarta, industrie die producten naar havens in Jakarta, Semarang en Surabaya moet brengen is 1 berg ellende, bij gebrek aan een tolweg.

Deze ellende word veroorzaakt door steevast overladen vrachtwagens (mag niets kosten), ellenlange files na een ongeval (gebroken assen, ontplofte banden en normale ongelukken door slecht rijgedrag) over de 2x2 rijbanen. En na de recente overstromingen is de weg tussen grofweg Cikampek en Surabaya (vrijwel volledige lengt) compleet kapotgereden.

Dit word weer veroorzaakt door slechte bouw en opvolgend onderhoud door enorme corruptie (de wegen in Yogyakarta en omgeving zijn prima in tegenstelling tot de Pantura, waarom? Tja, minder corruptie kennelijk).

De bouw van de tolweg is begonnen, maar heeft reeds 20 jaar op zich laten wachten. Oplevering in minder dan 2 jaar (dat is nu de bedoeling) is reden tot twijfel.. niet alleen de oplevering, maar ook de kwaliteit van de bouw, want so snel 600 kilometer aanleggen is vragen om problemen vanaf de dag dat deze wegen geopend worden voor deze te zwaar beladen vrachtwagens en ander weg-tuig dat overal schijt aan heeft.

Men gaat dan voor Bandung een nieuw vliegveld inplannen ergens bij Cirebon in de buurt (Majalenka), alwaar tolwegen aangelegd gaan worden. Gaan worden. Plan op plan dus, en er is feitelijk nog NIETS alwaar een internationaal vliegveld ter grootte van Jakarta aangelegd moet worden.

Nieuw vliegveld bij Jakarta (aan de oostkant, Karawang is kandidaat) heeft ook geen zin, want ontoereikende tolwegen (nu al zwaar overbelast, en inmiddels kapotgereden over grote afstanden) om over een fatsoenlijke en betrouwbare spoorverbinding maar te zwijgen.

En dit is alleen wat ik vandaag heb gezien (Bekasi - Cikampek over de tol, en naar Cirebon/Kuningan over Pantura). 1 grote puinhoop. Ik neem voorlopig een andere route (via Tasik, Bandung) want dit is niet te doen. Maar voor mensen die geen keus hebben zal het de komende maanden (wellicht tot 1 week voor Lebaran, want dan moet alles natuurlijk in orde zijn) filerijden zijn.

Nee, economische groei klinkt leuk in theorie, maar de praktijk laat andere dingen zien. Probleem op probleem, kennelijk niet oplosbaar door enorme corruptie, onwillendheid (door corruptie), onwetendheid bij ambtenaren en al wat nog niet meer.

Ho Lee Fuk

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Erwin Ik heb dit eerder mee gemaakt Emoticon: Frustrated

Trek mij dan ook tactisch terug, dit is niet te winnen, die behoefte heb ik ook niet meer Emoticon: Nooo

Dit soort gevallen lossen zich zelf op, heeft wat tijd nodig en wat vunzige praktijken van landgenoten Emoticon: Yes!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 31-01-2014 11:26 erwin wrote:
Je weet op voorhand waar je aan moet voldoen en wat je nodig hebt. In IndonesiŽ niet. Er moet helemaal niets, tot je zaak open is. Dan komen ze met allerlei smoesjes en als je niet betaalt kan je je zaak sluiten. Als je zaak succesvol is, is het hek helemaal van de dam, want iedereen wil een graantje meepikken.

Maar ongetwijfeld zal je dat weer allemaal ontkennen. Emoticon: Bye bye

Je slaat de spijker op de kop Erwin

En ja tuurlijk beras kom ik er zonder kleer scheuren en winst af daar ik niet een rand debielletje ben en niet alleen de chinezen lachen.

Ik geef gewoon een beschrijving wat er gebeurt en waarschuw anderen dat als je niet beslagen ten ijs komt en op voorhand weet dat de ratten aan je deur knagen

Het verdoemt is om te mislukken.ook jouw huisjes en klein ondernemen.

Snap je het nu ?

Denk het niet Emoticon: Nooo

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2014 09:46 Beras wrote:
Jullie hebben vaak over de struikelblokken om hier een zaak op te zetten, right???

Nou man.......... zet maar eens een kleine warung op in Nederland:

1. Je moet cafe of restaurant diploma hebben.
2. Een vetput installatie wordt vereist
3. Boven de gaspitten moet een afzuigsysteem zijn waarbij de pijp een bepaald aantal meter boven de buren moet uitkomen
4. Administratieve rompslomp en als je personeel hebt nog meer romslomp
5. Veel klanten, ook zeikerds, die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Hier, een ruko huren of kopen en starten maar....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
ja veel succes. Totdat men te weten komt dat de geldschieter buitenlands is, of geld heeft. Dan is het plukken geblazen. En reken maar dat ze blijven plukken tot de kip geheel kaal is, en dan nog een beetje meer.

Een kantoor alleen al heeft allerlei vergunningen nodig, heb ik het niet eens over een restaurant
- adresmelding (domicilie)
- bedrijfsruimtevergunning (SITU)
- overlastvergunning (HO) (ook als je alleen tijdens kantooruren open bent)
- bedrijfsvergunning (SIUP/SIUK, afhankelijk van soort bedrijf en grootte bedrijf, niet nodig voor kleine bedrijven)
- Bedrijfsregistratienummer (TDP, alleen grotere bedrijven)
- Belastingnummer
- Reclamevergunning (als je meer dan een spandoek wil ophangen)

Ja, gewoon huren en gaan dus.. Nou vergeet het maar knakker!

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bij het oprichten van een bedrijf komen bovendien nog allerlei papieren kijken uiteraard. Moet allemaal aangevraagd en goedgekeurd worden (via ministeries zelfs).. Maar voor het openen van een hutje om sembako te verkopen heb je dat niet nodig natuurlijk. Maar ja, moet je ook niet meer dan 10 euro per dag willen verdienen. En dat is voor mij niet genoeg (helaas), dus heeft mijn vrouw al die papieren WEL.

Ho Lee Fuk

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-01-2014 11:50 Yerun wrote:

[quote removed]
Het gaat economisch helemaal niet goed, een 6% groei zegt namelijk niets. De infrastructuur loopt tientallen jaren achter de feiten aan en dit probleem word groter i.p.v. kleiner, terwijl er meer dan voldoende geld binnenkomt om orde op zaken te brengen.

Voorbeeldje: hoofdweg Pantura (levensader voor onder meer verse producten voor Jakarta, industrie die producten naar havens in Jakarta, Semarang en Surabaya moet brengen is 1 berg ellende, bij gebrek aan een tolweg.

Deze ellende word veroorzaakt door steevast overladen vrachtwagens (mag niets kosten), ellenlange files na een ongeval (gebroken assen, ontplofte banden en normale ongelukken door slecht rijgedrag) over de 2x2 rijbanen. En na de recente overstromingen is de weg tussen grofweg Cikampek en Surabaya (vrijwel volledige lengt) compleet kapotgereden.

Dit word weer veroorzaakt door slechte bouw en opvolgend onderhoud door enorme corruptie (de wegen in Yogyakarta en omgeving zijn prima in tegenstelling tot de Pantura, waarom? Tja, minder corruptie kennelijk).

De bouw van de tolweg is begonnen, maar heeft reeds 20 jaar op zich laten wachten. Oplevering in minder dan 2 jaar (dat is nu de bedoeling) is reden tot twijfel.. niet alleen de oplevering, maar ook de kwaliteit van de bouw, want so snel 600 kilometer aanleggen is vragen om problemen vanaf de dag dat deze wegen geopend worden voor deze te zwaar beladen vrachtwagens en ander weg-tuig dat overal schijt aan heeft.

Men gaat dan voor Bandung een nieuw vliegveld inplannen ergens bij Cirebon in de buurt (Majalenka), alwaar tolwegen aangelegd gaan worden. Gaan worden. Plan op plan dus, en er is feitelijk nog NIETS alwaar een internationaal vliegveld ter grootte van Jakarta aangelegd moet worden.

Nieuw vliegveld bij Jakarta (aan de oostkant, Karawang is kandidaat) heeft ook geen zin, want ontoereikende tolwegen (nu al zwaar overbelast, en inmiddels kapotgereden over grote afstanden) om over een fatsoenlijke en betrouwbare spoorverbinding maar te zwijgen.

En dit is alleen wat ik vandaag heb gezien (Bekasi - Cikampek over de tol, en naar Cirebon/Kuningan over Pantura). 1 grote puinhoop. Ik neem voorlopig een andere route (via Tasik, Bandung) want dit is niet te doen. Maar voor mensen die geen keus hebben zal het de komende maanden (wellicht tot 1 week voor Lebaran, want dan moet alles natuurlijk in orde zijn) filerijden zijn.

Nee, economische groei klinkt leuk in theorie, maar de praktijk laat andere dingen zien. Probleem op probleem, kennelijk niet oplosbaar door enorme corruptie, onwillendheid (door corruptie), onwetendheid bij ambtenaren en al wat nog niet meer.

Beras, weer zo'n klootzak die hier woont en werkt die er geen kloten van af weet toch Emoticon: Confused
Nou ik heb ook zo mijn bedenkingen hoor, volgens mij overdrijft hij als ik jou mooie postings lees.

Maar als ik een binnenlandse vlucht moet boeken (in het verleden vaak gedaan) dan pak ik toch het bedrijf van zijn Poppeke, want ik weet dat daar een bule achter zit Emoticon: Yes!

Geen haar op mijn hoofd om het online bij een IndonesiŽr te doen, te onbetrouwbaar, te duur en als er poep aan de knikker is weg geld Emoticon: Angry

Zakenman nummertje 2 na Harlys die jou verteld hoe IndonesiŽ in elkaar steekt, meneer de roze wolkzitter.
Wie volgt.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 31-01-2014 12:10 Yerun wrote:

[quote removed]
ja veel succes. Totdat men te weten komt dat de geldschieter buitenlands is, of geld heeft. Dan is het plukken geblazen. En reken maar dat ze blijven plukken tot de kip geheel kaal is, en dan nog een beetje meer.

Een kantoor alleen al heeft allerlei vergunningen nodig, heb ik het niet eens over een restaurant
- adresmelding (domicilie)
- bedrijfsruimtevergunning (SITU)
- overlastvergunning (HO) (ook als je alleen tijdens kantooruren open bent)
- bedrijfsvergunning (SIUP/SIUK, afhankelijk van soort bedrijf en grootte bedrijf, niet nodig voor kleine bedrijven)
- Bedrijfsregistratienummer (TDP, alleen grotere bedrijven)
- Belastingnummer
- Reclamevergunning (als je meer dan een spandoek wil ophangen)

Ja, gewoon huren en gaan dus.. Nou vergeet het maar knakker!

En dan heb je alle papieren is er een rand debiel van een gouveneur en zijn schurken die even op eigen houtje beslist dat je resto niet op een straal van zeg maar 150 van een school mag zitten Emoticon: Frustrated

Dus wat komt er langs ratten die zeggen ja ok maar enne brappa meter pa betul pa ja pa en wat denk je als je niet schuift.

This allemaal zo gemakkelijk beras Emoticon: Stupid

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ik moet straks een van die gasten slachten beras om jouw een bord nasi met sate voor je neus neer te zetten Emoticon: Worship

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ach, ik maak er maar geintjes over, over die fucking 8 uur voer 250 kilometer over Allah's wegen, maar als ik aangekomen ben, een biertje heb gehad en weer besef wat ik heb gedaan dan denk ik toch: nee, dit gaat niet werken.

Helaas geen alternatieven, want de trein doet er ook lang over en komt maar tot Cirebon. Bus doe ik niet, want die apen mogen van mij allemaal direct in het diepste ravijn rijden (zonder passagiers, die kunnen er ook niets aan doen). Me laten rijden doe ik ook niet, want als ik dan weer eens afgesneden word door een of andere aap kan ik mijn frustraties niet kwijt, als chauffeur wel. Emoticon: Party!

Aan wolken vandaag ook geen gebrek, echter geen roze, alleen grijs, donker grijs en lichtgrijs.

En nu ben ik gewoon weer bij vrouw en kind. En dan is alles weer fijn natuurlijk.

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2014 12:28 harlys wrote:

[quote removed]

En dan heb je alle papieren is er een rand debiel van een gouveneur en zijn schurken die even op eigen houtje beslist dat je resto niet op een straal van zeg maar 150 van een school mag zitten Emoticon: Frustrated

Dus wat komt er langs ratten die zeggen ja ok maar enne brappa meter pa betul pa ja pa en wat denk je als je niet schuift.

This allemaal zo gemakkelijk beras Emoticon: Stupid

dat kan een probleem zijn, echter zit mijn vrouw in Lippo Cikarang in commercieel gebied, dus niet van toepassing. Is trouwens ook een kantoor, geen restaurant, want dan zul je wel meer papieren nodig hebben.

Of gewoon geen papieren natuurlijk, zoals Beras wel. Dan ben je echter wel overgeleverd aan de goden + Allah. Mij niet gezien.

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2014 07:54 Beras wrote:

ik hoef geen 20 jaar hier te zitten om te zien dat hij het veel te kort door de bocht wil doen/voorstelt. Niet haalbaar, rijp voor de slacht, vragen om corruptie. Geef het maar een naam.,

Ho Lee Fuk

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 31-01-2014 12:35 Yerun wrote:

[quote removed]
dat kan een probleem zijn, echter zit mijn vrouw in Lippo Cikarang in commercieel gebied, dus niet van toepassing. Is trouwens ook een kantoor, geen restaurant, want dan zul je wel meer papieren nodig hebben.

Of gewoon geen papieren natuurlijk, zoals Beras wel. Dan ben je echter wel overgeleverd aan de goden + Allah. Mij niet gezien.

Geniet van je biertje bij ons word hij bijna onbetaalbaar als ik geen zakenman was

Toen die gein in bandung gebeurde en er een alcohol verbod (of hoe je het ook noemen wil)

Kwam de politie langs of ik effe een weekje om 11 uur savonds dicht wilde gaan tot alles wat was overgewaaid.

Ik moet het juist hebben van 11 tot zeg maar 2 uur .

Om 11 uur dicht dus ook het weekend
denk dat ik door de bank genomen 20 juta minder gedraaid heb.

Hoe moet ik zo iets oplossen beras ?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

is niet op te lossen. Dat moet helaas vallen onder bedrijfsrisico in dit land. Erg jammer, maar ook hier faalt de economische ontwikkeling weer enorm.

Ho Lee Fuk

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Als je op de premises ook woont, oplossing zou kunnen zijn deuren dicht, vaste klanten er in laten en je hebt zogenaamd een huis party........hehehehehehehe Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2014 13:18 Beras wrote:
Als je op de premises ook woont, oplossing zou kunnen zijn deuren dicht, vaste klanten er in laten en je hebt zogenaamd een huis party........hehehehehehehe Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
wat een KUL. Emoticon: Talk to the hand

Ho Lee Fuk

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Hahahahahaha.......is dat niet een goeie Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.harlys.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,785 pageviews Een website van indahnesia.com