Een pluim voor de klanten service van BCA Bank

Subforum Andere praat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Heb een BCA account in Jakarta en ben recentelijk mijn ATM-card kwijt. Ben nu in een andere plaats en kreeg zo maar een nieuwe ATM card, zonder politie rapport en andere romslomp. Gratis nog wel. De oude card werd uiteraard geblokkeerd. Dit binnen 10 minuten.

Geweldig!

Zelfde gebeurde in Thailand met een Kasikorn Bank ATM-card. Was ver van de plaats waar ik had geopend en moest terug naar die betreffende filiaal, met een politie rapport of van de locale politie of van de toeristen politie. +/-600 km terug ......wat een rompslomp was dat.

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vorige week kwam een oude kliente (weduwe) bij me langs. Zij was haar vanuit NL overgemaakte pensioen gaan ophalen bij de BCA. De bankemployee vertelde haar dat ze Rp. 2.500.000 extra moest betalen vanwege koerswisselingen tussen de Euro en de Rupiah. Als half-alfabete vrouw voldeed ze aan dit verzoek en gaf het zonder er een kwitantie of wat voor bewijs voor te ontvangen. Weg was het geld want ik kon haar ook niet meer helpen zonder aantoonbaar bewijs.
Pluim voor de BCA. Geweldig.

Een maand geleden kwamen 2 bankemployees langs bij een analfabete kliente (87 jaar oud) en vroegen haar waar ze de grote sommen geld voor haar pensioen vandaan haalde (ze had een redelijke nabetaling gekregen). Ze boden haar hulp aan bij het afhalen van het geld. De volgende dag ben ik naar het BCA-filiaal gegaan voor deze bejaarde dame en vroeg of ze een som geld eraf kon halen. Nee, er was nog geen geld binnen. Hoe kan het dan dat de dag ervoor de bankemployees bij deze dame langs kwamen om te informeren naar haar "grote" som geld en haar wilden "helpen"?

Rond dezelfde tijd een kwestie met een andere kliente (wederom een analfabete weduwe; ze weten de zwakke klienten wel te traceren bij de BCA). Geld was allang overgemaakt maar bleek pas op haar rekening te verschijnen 3 weken later (doorgaans maximaal 3 dagen).

Nou is dit niet specifiek voor de BCA maar voor welke bank dan ook. Zelfde ervaringen met BNI, BRI en OCBC.

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Wat was/is je advies dan aan die personen?

Mijn advies zou zijn, voortaan niet naar de balie gaan als het niet perse moet, en gewoon gaan pinnen, desnoods met een vertrouweling als die persoon niet in staat is zelf te pinnen.

Klanten service van de BCA bellen in Jakarta , ook in de avond uren en vragen of de storting al binnen is en/of het al geactiveerd is. Als het geactiveerd is dan kan men dit direct nakijken bij een ATM machine.

Het schijnt dat voor internationale stortingen eerst een andere afdeling het ontvangt alvorens op de rekening wordt bijgeschreven.

Jouw voorbeelden zijn praktijken door het personeel die niet door de beugel kunnen.
President commissaris van BCA is een bule en 1 member van de hoofddirectie ook een bule, ik zou maar bij hun een klacht hierover indienen. Mischien helpt het als je ze rechtstreeks benaderd.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 29-01-2014 15:27 Yogya-Bali wrote:
Vorige week kwam een oude kliente (weduwe) bij me langs. Zij was haar vanuit NL overgemaakte pensioen gaan ophalen bij de BCA. De bankemployee vertelde haar dat ze Rp. 2.500.000 extra moest betalen vanwege koerswisselingen tussen de Euro en de Rupiah. Als half-alfabete vrouw voldeed ze aan dit verzoek en gaf het zonder er een kwitantie of wat voor bewijs voor te ontvangen. Weg was het geld want ik kon haar ook niet meer helpen zonder aantoonbaar bewijs.

Een maand geleden kwamen 2 bankemployees langs bij een analfabete kliente (87 jaar oud) en vroegen haar waar ze de grote sommen geld voor haar pensioen vandaan haalde (ze had een redelijke nabetaling gekregen). Ze boden haar hulp aan bij het afhalen van het geld. De volgende dag ben ik naar het BCA-filiaal gegaan voor deze bejaarde dame en vroeg of ze een som geld eraf kon halen. Nee, er was nog geen geld binnen. Hoe kan het dan dat de dag ervoor de bankemployees bij deze dame langs kwamen om te informeren naar haar "grote" som geld en haar wilden "helpen"?

Rond dezelfde tijd een kwestie met een andere kliente (wederom een analfabete weduwe; ze weten de zwakke klienten wel te traceren bij de BCA). Geld was allang overgemaakt maar bleek pas op haar rekening te verschijnen 3 weken later (doorgaans maximaal 3 dagen).

Nou is dit niet specifiek voor de BCA maar voor welke bank dan ook. Zelfde ervaringen met BNI, BRI en OCBC.

Tja op hun graf kunnen ze die pluim van me krijgen

Als ze trachten oude weduwen en analfabete op te lichten ze hopen gewoon dat er een dement is merken ze dat dan gaan ze plunderen.

Vlikten o.a die zigeuners in nederland toen nu zijn de straffen zo zwaar dat ze het wel laten

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Zigeuners???

Nog steeds de bule dakbewekers, loodgieters en auto monteurs lichten vaak die oude alleenstaande vrouwen op in Nederland.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pasje vernieuwen na verlies ging bij de BCA bij mij ook zo simpel en snel. Gelukkig maar, want de rest is al omslachtig genoeg. Lijkt Nederland wel. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,388,912 pageviews Een website van indahnesia.com