Kopi Luwak : Wie durft? :D

Subforum Gezocht & Aangeboden 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
NonaFelice
Gebruiker
spacer line

Heb hier zakje kopi luwak van 100 gram en 250 gram, ongeopend.

100 gram kost EUR 30
250 gram kost EUR 60

Misschien iemand interesse heeft?

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Lekker, maar iets te duur.
Bij de Sligro 250 gram voor Ä 40,00

pelaut
Gebruiker
spacer line

Sinds ik, vanuit verschillende bronnen, heb gelezen dat de koffie luwak verkoop de koffie luwak productie vele malen overtreft koop ik het niet meer. Ben een fanatiek koffie en espresso drinker, maar vond de smaak van de door mij gekochte luwak (kopi Luwak Kelapa Gading Mall) ook niet echt toppie, maar smaken kunnen verschillen. Als ik echter dergelijke bedragen voor wat koffie neer leg wil ik wel zeker weten dat ik niet wordt belazerd en ik geloof niet dat er al een keurmerk voor koffie luwak is. Hoor graag als ik het fout heb of informatie mis.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik heb het overlaatst ook eens gedronken en ik vond er absoluut niks speciaals aan, voor mij was het gewoon 'koffie'. Ik ga er wel bij vertellen dat ik absoluut geen kenner ben.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Martinus
Gebruiker
spacer line

Heb 6 maanden geleden kopi luwak meegebracht uit Indonesie.

Betaalde in supermarkt in Jakarta voor 165 gram Rp. 7.500
In supermarkt in Sungailiat (Bangka) Rp. 9.000

Het merk was Kopi Bubuk.

In voorjaar 2013 in een kleine speciaal koffiewinkel te Schiedam Ä 45,-
De koffie was in Holland gebrand en vacuum verpakt.

Ben net als pelaut een fanatieke koffie en espressodrinker en vond de kopi luwak ook tegen vallen.
Enkele jaren geleden wel eens kopi luwak gekocht in Palembang via familie.
Je moest er toen echt moeite voor doen om het te vinden.

Het is nu ook te koop in zakjes als een mix met suiker, dat was voor mij niet om te drinken. De familie vond het heerlijk maar eigenlijk te duur om het te kopen. Ik heb ze het toen af en wel een zo'n streng van 10 zakjes cadeau gedaan.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Met Malam genoten van een bakkie in 2009.

Lekker? Mwah.

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik ga er niet aan beginnen, om de simpele reden dat het vrijwel geheel een merknaam is geworden, en het product vrijwel zeker enorm is aangelengd met gewone koffie. Er word kennelijk zo'n 300 kilogram per jaar geproduceerd, maar toch liggen in alle winkels kilo's van dit product.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kopi_Loewak
en meer info in het Engels
http://en.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwak

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Traditioneel gaan mensen in IndonesiŽ en buurlanden het oerwoud in om de uitwerpselen van de luwak te verzamelen, te reinigen en door te verkopen. Maar door stijgende vraag naar deze koffie worden luwaks steeds vaker gevangen en in kooien opgesloten. De schuwe, omnivore nachtdieren zijn niet alleen hun vrijheid kwijt, ze krijgen ook een eenzijdig en dus ongezond dieet van koffiebessen. De opgesloten dieren lijden aan stress: ze ijsberen en verwonden zichzelf vaak.

WSPA heeft geen bezwaar tegen kopi luwak, mits die koffie afkomstig is van vrije civetkatten. Het opsluiten van wilde dieren is mishandeling. De dierenbeschermingsorganisatie roept daarom op tot robuuste certificering die kan garanderen dat kopi luwak afkomstig is van dieren die in het wild leven.

Bron:
http://forum.indonesiepagina.n(...)7/1/koppi_kluwak.php

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Er is op dit forum al een hele topic aan dit onderwerp besteed.

Je hebt Kopi Luwak (merknaam) en KOPI LUWAK, waarvan bij de laatste de koffievruchten door de luwak (civetkat) zijn genuttigd, en de boontjes het hele spijsverteringskanaal van dit beestje onverteerd zouden zijn gepasseerd.
Dat zou deze boontjes een bijzondere smaak geven.
De koffie van de merknaam is normaal geproduceerde koffie, is in diverse verpakkingen in tal van supermarkten te koop, en kost hier in RI praktisch evenveel als andere merkkoffie zoals ABC, Kapal Terbang, etc. etc.
De KOPI LUWAK is veel exclusiever, maar o.a. te koop bij de koffierestaurants van dat merk, welke te vinden zijn o.a. bij diverse grotere malls, o.a. de Solo Square, en aan de Malioboro in Yogjakarta. Bij de aangeboden verpakking zit dan ook een certificaat van echtheid, dat zou moeten garanderen, dat de koffieboontjes inderdaad door een civetkat zijn geproduceerd. Je kunt daar ook verpakkingen krijgen met een originele porseleinen koffiekop en bijbehorend schoteltje met die merknaam in gouden letters er op, en kost, inclusie een pond originele koffie (met echtheidscertificaat) ca. Ä 60 bij die koffieshop.
Verder kun je ook los verpakte koffie daar kopen, al of niet in een houten kistje.

M.i. zit die zogenaamde superieure smaak van die shitkoffie gewoon tussen je oren.
Maar als je met alle geweld bij de echte snobs wil horen, moet je hem op z'n minst zeker eens proberen. Je kunt bij die koffieshop n.l naast gewone koffie ook zo'n "echte LUWAK koffie nuttigen voor ca. Ä 10 per kop.
En dan op elke party tegen Jan en alleman bij hoog en bij laag die geweldige smaak verkondigen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

On 22-01-2014 02:19 jupje wrote:

M.i. zit die zogenaamde superieure smaak van die shitkoffie gewoon tussen je oren.
Maar als je met alle geweld bij de echte snobs wil horen, moet je hem op z'n minst zeker eens proberen.
En dan op elke party tegen Jan en alleman bij hoog en bij laag die geweldige smaak verkondigen.

Ik ben een van de snobs die het echt wel is geprobeerd wou hebben en zoals reeds vermeld, ik vind het even speciaal als Starbucks(is ook maar gewoon koffie). Ik vond het wel tof om het in zo'n speciaal glazen ding zien gemaakt te worden.

Vorige week was er op Nat Geo een reportage over de Civetkat + koffie en die beesten zaten jaarlijks 9 maanden opgesloten en mochten dan(volgens de eigenaars) 3 maanden vrij rondlopen. Ik geloof er geen reet van.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.dangdude; certificering in Indonesie? Dan is het verbieden van deze koffie de enige mogelijkheid. misschien maar goed ook. Beesten in hokken en hokjes.. heb het gezien op Bali vorig jaar. Niets bijzonders en sneu.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het al eens eerder geschreven; er is KOPI LUWAK als merknaam en er de echte kopi luwak (daar waar dit topic over gaat)
On 22-01-2014 00:05 Martinus wrote:
Heb 6 maanden geleden kopi luwak meegebracht uit Indonesie.

Betaalde in supermarkt in Jakarta voor 165 gram Rp. 7.500
In supermarkt in Sungailiat (Bangka) Rp. 9.000

Het merk was Kopi Bubuk.
dit kan natuurlijk noot de echte kopi luwak zijn nog geen 50 cent voor 165 gram.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Dan is verbieden van kopi luwak inderdaad de enige oplossing Yerun. Tenzij op een of andere manier aangetoond kan worden dat de bonen van vrij loslopende luwak afkomstig zijn, en dat lijkt me vrij lastig.
Ach, voor de liefhebbers is er keus uit zoveel heerlijke koffie uit diverse streken, zoals Toraja en Minangkabau.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik ben enkele jaren geleden waarschijnlijk een lucratieve bijverdienste misgelopen.
In het huis van mijn schoonmoeder, op een steenworp van de bengawan Solo, huisde een hele familie luwaks, vader moeder en een paar jongen, op de vliering. Die beestjes aten bij gebrek aan koffiebessen gewoon ander fruit, wat daar in de tuin volop het hele jaar voorradig was: jambu, bananen, blimbing, papaja en srikaya. Daarnaast maakten ze zoveel herrie op die zolder, dat de familie dat zat was, en ze gewoon vergiftigd heeft, en daarna in de rivier gesmeten. Zo gaat dat nou eenmaal hier, want Marianne Thieme, en consorten, heeft hier geen zeggenschap.
Ik had ze eigenlijk toentertijd moeten vangen, een fokkerijtje ermee beginnen, en daarnaast een kleine koffieplantage moeten aanleggen, plaats zat. Tel uit je winst.

FAR FROM THE MADDING CROWD

papalima
Gebruiker
spacer line

prive chauffeur.

Wij zijn van plan om in sept.2014,een rondreis te gaan maken op java.Graag zouden we deze reis maken met een privť chauffeur, wie heeft tips! We zouden van Jakarta naar Banyuwangi willen reizen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is eventueel een schappelijke prijs?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,150 pageviews Een website van indahnesia.com