[Centraal] Politiek & verkiezingen in Indonesië

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
33 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Laten we hier onze mening geven !

KPI maakte zijn programma bekend anderen zullen volgen deze maand

Maar wat zijn de (werkelijke) doelstelling.

Terug naar af gaat Indonesie zeker met bepaalde partijen welk partij zal dat zeker doen!

Stemmen zullen gekocht zullen worden door welke partij misschien allemaal ?

Ik heb de wijsheid niet in pacht Emoticon: Nooo

En soms kan het goed zijn dat het huidige kabinet op zijn partij punten terug gefloten word.

Volg je de verkiezingen geef dan je mening of update al forum leden

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zonder twijfel interessant om te volgen.
Persoonlijk denk ik dat de PDI-P van Megawati veel zieltjes zal gaan winnen.
De kans dat Joko Widodo als president kandidaat voor de PDI-P gaat schat ik laag in, vandaar dat de PDI-P waarschijnlijk heeft besloten om pas na de parlement verkiezingen hun kandidaat bekend te maken.

Dan kunnen ze nog mee liften op de populariteit van Jokowi, zouden ze namelijk voor de verkiezingen met een andere kandidaat komen dan zou ze dat wel eens veel stemmen kunnen schelen.( puur speculatie van mijn kant)

De PDI gaat denk ik een daverende klap krijgen, niet alleen door het slappe optreden van SBY (vooral de laatste 2 jaar) maar ook de betrokkenheid van een hele kudde kopstukken in corruptie praktijken.

Hetzelfde als de PKS een partij die zogenaamd zo schoon zou zijn, die gaat volgens mij de grootste klap krijgen met dank aan voormalig voorzitter Luthfi en zijn maatjes.
Het enige voordeel wat ze hebben dat veel fundi imams ze nog steunen, die veel invloed hebben op het klootjesvolk.

Golkar is ook vrij negatief in het nieuws geweest met alle ellende van het familiebedrijf van Atut in Banten.
Dat zal ze best parten gaan spelen.

Aan de andere kant heeft IndonesiŽ tientallen miljoenen kiezers die zich totaal niet met politiek bezig houden en absoluut niet weten wat er speelt, die hebben het te druk met overleven, die kijken maar naar ťťn ding op de tv, sinetron daar kunnen ze lekker zorgeloos bij wegzwijmelen Emoticon: Blush

Daar komt nog bij dat er honderden miljoenen door de partijen wordt uitgegeven voor de verkiezingen, stemmen kopen wordt haast als legaal beschouwd.
Meeste is nog uit corruptie verkregen ook, regionale bestuurders doneren miljoenen aan hun partij (zwart), niet uit partij liefde maar job bescherming.

En aangezien voor de enorme groep armen slechts ťťn ding belangrijk is, duit en ze daarvoor zelfs hun eigen moer verkopen, is het nog al gemakkelijk om de verkiezing te manipuleren met koopstemmen. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ben benieuwd hoe dit gaat aflopen .
In Ieder geval op facebook een item die zijn weerga niet kent je hebt speciale site van Jokowi waar heel veel aandacht op hem gevestigd is.

Even tussen door hoort in die andere topic maar het gaat over Jokowi
Hoe los hij die banjir op, zijn tegen pool is de burgemeester van Bogor die verrekt medewerking te geven, omdat hij denkt dat het niet zijn probleem is maar die van Jakarta.
Jokowi heeft hem gevraagd om zijn water te zuiveren en het oplossen, veel water komt juist vanuit Bogor naar Jakarta.

http://nasional.kompas.com/rea(...)dengan.Dua.Blok.Lain
Presidentsverkiezingen, zal Block Jokowi concurreren met twee andere blokken

JAKARTA, KOMPAS.com - Een politieke waarnemer van de Universiteit van IndonesiŽ Boni Hargens is ook directeur van het Instituut van de Indonesische kiezers, zullen er drie blokken van concurrerende politieke kracht in 2014 presidentiŽle kandidatuur uitwisseling.
De drie blokken zijn Blok A of Block Joko Widodo (Jokowi), blok P aka Prabowo, en Block X is nog niet bekend. Volgens Boni, was zijn oordeel gebaseerd op twee dingen. Ten eerste, de drempel eis van 20 procent strikte genomen, beperkt de mogelijkheid om de president van de eigen politieke partij te nomineren.
JAKARTA (ANP) -. Voorzitter van de Raad van Toezicht Gerindra Prabowo opiniepeilers beoordeeld als geschikte kandidaten voor het presidentschap van de meest hoog bij 26,5 procent. De tweede positie, gevolgd door Golkar voorzitter Bakrie met 17,7%, PDI-P voorzitter Megawati met 14,6%, en Hanura voorzitter Wiranto 11,8%.

Prabowo kreeg goede waardering omdat de meeste meer stevigheid, moed en visie van excellentie hebben gezien", zegt Danny Indrianto, SPIN Executive Director (Survey & Polls IndonesiŽ), bij Hotel Grand Menteng, Jakarta, zondag (2014/01/19) .

Danny vertelt, SPIN enquÍtes doel te zien en te weten welke politieke partij het beste programma in de publieke en de meeste kandidaten die beschikken over de deskundigheid, kwaliteit en capaciteit in de 2014 verkiezingen.

JAKARTA (AFP). Presidentskandidaat-een tweedeling van oud en jong is een manier van denken die is tegen de democratie. Bovendien, met het oog op de publieke opinie voorkeur presidentskandidaat jonger dan oudere mobiliseren, is duidelijk een discriminerende handeling die in strijd is met de geest van de democratie zelf.

"In een democratie heeft elke burger gelijke voet voor de wet en de overheid. Er is geen praktijk van democratie in de wereld dat een set van normen die de jonge presidentskandidaat is beter dan de oude ", zegt politiek analist Omar S Bakry via vrijlating ontvangen" AP ", zaterdag (2014/01/18) in Jakarta.

Naast de bestrijding van de democratie, aldus Umar, konvooi publieke opinie te verwerpen de kandidaat-jarige heeft ook geen onderliggende logica of rede. Er zijn geen garanties en geen statistieken die aantonen dat de jonge president is altijd beter dan ouderdom.

Het is maar knip en plak werk en vertaling via google maar het is wel leuk om deze gegeven in je op te nemen...... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Anis Matta van de konijnenpartij PKS ziet totaal geen probleem in Polygamie.
Het recht van moslims dusssssss.
Anis is de opvolger van Lufhti die 18 jaar vast zit voor corruptie en ook 3 jonge blommen had.
Het feit dat de PKS een voorstander is van polygamie heeft helemaal geen invloed op de verkiezingen volgens Anis , uiteraard was Anis ook uitgespeeld met zijn ouwetje en heeft er een Hongaarse blom bij genomen.

Anis is vol vertrouwen dat de PKS voldoende stemmen krijgt.
Ik kan me er wat bij voor stellen, op ongetrouwd wippen staat hier een zware straf, kan je beter een deern uit de kampung rukken, de imam 50.000 in zijn jurk steken en Islamitisch trouwen.

Na een jaar je hebben scheel gewipt en dat kind is in verwachting dan heeft de man het recht ze zonder meer er uit te lazeren, op zoek naar een nieuwe schone maagd.
Kijkt nooi meer naar het jong om, zeer normaal hier.
Legaal vreemd gaan dus.

Dat trekt natuurlijk wel een behoorlijk kiezerspubliek, zeker in de groep die een paar centen heeft te verteren.
Oh man oh man, waar gaat dit land naar toe, als dit soort idiote partijen zoveel stemmen krijgen dat ze zich kunnen handhaven in de top van de politiek Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Prabowo Subianto van de politieke partij Gerindra is het niet eens met de uitspraak van het Constitutionele hof t.a.v. de verkiezingen.
Volgens het hof is het huidig kiessysteem ongrondwettelijk en moeten de parlementsverkiezing en presidentverkiezing tegelijk plaats vinden, waarbij de kiesdrempel voor presidentskandidaten van politieke partijen verdwijnt.

Maar dat gaat pas gebeuren in 2019 omdat de tijd om dit in 2014 te realiseren te kort is, dat er een luchtje aan zit is wel duidelijk, het verzoek aan het Constitutionele hof om de kieswet te toetsen was namelijk al in maart 2013 gedaan.
Nu zeggen de kleine partijen dat dus de verkiezingen van 2014 niet legitiem zijn en daar zit wat in.

Gerindra wil de uitspraak van het hof weer rechterlijk laten toetsen, logisch want met de huidige 4.4 % van Gerindra moet er een wonder geschieden om met de aankomende verkiezing de 20 % te bereiken zodat Prabowo mee mag doen in de race om het presidentschap.
Dat geldt dus voor alle kleine partijen, ook al zou Prabowo mee kunnen doen aan de verkiezing voor president, kan je je afvragen of IndonesiŽ nu wel wijzer wordt met zo'n president.

De man draagt nog al wat in zijn bagage mee, meneer is oneervol uit het leger ontslagen en er kleeft nogal wat bloed aan zijn handen van misdaden die hij heeft begaan in de nadagen van Suharto, hij is overigens ook getrouwd geweest met een dochter van Suharto.
Op verdenking van misdaden is hem ook een visum voor Amerika geweigerd.

Na zijn legercarriere werd hij rond 2000 zakenman, dat was zeer succesvol, bij de verkiezingen in 2009 werd zijn vermogen al geschat op 150 miljoen US Dollar, nu zal hij als vertrouweling van Suharto in 2000 best wel enkele miljoenen in de spare hebben gehad. Emoticon: Yummie!

Gerindra hoopte weer vurig op een samenwerking met de PDI-P, net als in 2009, maar die komen niet helemaal uit een ei, die zitten echt niet te wachten op Prabowo als president.
In de huidige situatie kan Prabowo niet eens meedoen aan de presidentverkiezing als Gerindra niet een coalitiepartner kan vinden zodat ze de benodigde 20 % halen.

De PDI-P zal naar verwachting makkelijk op eigen ellenbogenstoom de 20 % halen, ze hebben met Joko Widodo een troef in handen en komen wel met een eigen kandidaat.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Demokrat (20.85%)
Golkar (14.45%)
PDI-P (14.03%)
PKS (7.88%)
PAN (6.01%)
PPP (5.32%)
PKB (4.94%)
Gerindra (4.46%)
Hanura (3.77%)
Anderen (Geen zetels) (18.29%)

Zo zag de verkiezinguitslag 2009 eruit, wat mij opvalt is dat de 3 grootste partijen Nationalistische partijen zijn en geen moslimpartijen, dat zegt eigenlijk wel iets in een land waar het overgrote deel van de bevolking moslim is.
De grote geldverslindende verkiezingscampagne komt inmiddels op gang, de kranten staan vol, allemaal speculaties en iedere krant heeft zo zijn eigen favorieten.
Allerlei onderzoeksbureaus en dat zijn er velen komen met peilingen, die liggen zover uiteen dat er dus geen peil op is te trekken. Emoticon: Confused

Wel duidelijk dat Joko Widodo veruit aan kop gaat mocht hij presidentskandidaat zijn.
Nu heeft er weer ťťn of ander onderzoeksorgaan uitgevogeld dat de burgemeester van Surabaya Tri Rismaharini de ideale vice president onder Widodo zou zijn die veel steun zou krijgen.
Daar kan ik mij iets bij voorstellen, voor zo ver ik kan beoordelen heeft ze veel goed werk in Surabaya gedaan, gaat net als Widodo de wijken in, is voor de duvel nog niet bang, een wijf met ballen dus. Emoticon: Yes!

De PKB heeft als kandidaat een fossiel voor de dag getoverd, de 71 jarige Jusuf Kalla, die bovendien nog Golkar lid is ook, hoe verzin je het. Emoticon: Blush

De PKS heeft de afgelopen dagen met veel tam tam 3 kandidaten gepresenteerd, waaronder de door en door corrupte gouverneur van West Java Ahmad Heryawan , die is februari 2013 met steun van de PPP en Hanura gekozen, die goorlap heeft mazzel gehad
Pas na zijn verkiezing kwam de smeerpijperij van de KPS o.l.v. hun voorzitter Luthfi Hasan naar buiten, anders had zeker vrouwtje Rieke Pitaloka van de PDI-P zonder behulp van een andere partij gewonnen, ze eindigde op de tweede plaats met slechts 3.98 % minder stemmen, jammer voor West Java, dat noem ik nu pech hebben. Emoticon: Yes!

Aankomende weken gaat duidelijk worden wie van de 3 PKS naar voren gaat schuiven, ze zijn hopeloos op zoek naar samenwerking met andere partijen, ja ja die zitten op de PKS te wachten.
Na het geval van Luthfi heeft de PKS een vrije val gemaakt, er wordt zelfs getwijfeld of ze de drempel van 3.5 % nog halen, het is te hopen van niet, als andere partijen dan ook hun handen er niet aan branden dan is het over en uit voor die corrupte fundi's. Emoticon: Bye bye

Het is inmiddels wel duidelijk dat de PDI-P met Joko Widodo als kandidaat president op eigen ellenbogenstoom ruimschoots over de drempel heen schiet en zonder hulp van andere partijen Joko als president kan lanceren.
Om dan ook de meerderheid in de DPR te hebben kunnen ze zich verbinden met de PDI en of Golkar, met de waarschuwing, de eerste de beste partij die betrokken raakt bij corruptie die pleuren we er gelijk uit. Emoticon: Laugh out loud

Was het allemaal zo simpel, ik bekijk het van afstand en ook nog eens met een klein begrijpertje. Emoticon: Blush

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Volgens de Jakarta Post heeft de LSI, ook weer zo'n onderszoeksorgaan uitgevogeld dat als er nu presidentsverkiezing zou worden gehouden dat Joko Widodo tussen de 22.3 en 35.6 % van de stemmen zou behalen en Prabowo als goede tweede tussen de 12.6 en 19.7 %.

Gerindra van Prabowo eindigde in 2009 met 4.46 %, bij lange na niet voldoende om met de presidentsverkiezing mee te doen.
Maar Prabowo is redelijk populair, de Gerindra lift ook mee op de populariteit van de vice gouverneur van Jakarta Basuki.

Bovendien zal Gerindra profiteren van de corruptieschandalen die afgelopen jaar hebben gespeeld, PDI (Hambalang), PKS (Vleesimport quota), Golkar (Familie dynastie Atut).
Gerindra is wat dat aangaat goed in de schaduw gebleven, dus die zullen flink stijgen.

Uit een gemiddelde van alle opiniepeilingsbureaus (dat zijn er 30, Hallelujah) zou blijken dat Gerindra ruim boven de 10 % uit gaat komen.
Dat is bij lange na niet voldoende om een presidentsverkiezingen mee te kunnen doen.
Dus dan krijg je weer de ellende dat ze belangrijke plaatsen aan corrupte spinterpartijtjes en fundi's moeten beloven om dan gezamelijk over die kiesdrempel heen te komen. Emoticon: Angry

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-02-2014 05:29 Malam wrote: Dus dan krijg je weer de ellende dat ze belangrijke plaatsen aan [corrupte] spinterpartijtjes en fundi's moeten beloven

Ja maar, ja maar, dat gebeurt in Nederland ook.

Nederland is heel slecht.

Daarom moet IndonesiŽ ook heel slecht zijn.

Liefst nog slechter.

Ongekookte Gepelde Rijst

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik wil en maak die vergelijking niet maken Guna, rotte appels zal je overal vinden, Nederlandse en Indonesische politiek vergelijken is rotte appels en rotte peren vergelijken Emoticon: Yes!

Het zou prettiger zijn als jij met je lange verblijf hier, kennis van zaken en taal, jou zienswijze of mening over de aankomende verkiezingen zou geven.

One liners lanceren is niet zo moeilijk.

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

wat mij opvalt is dat de 3 grootste partijen Nationalistische partijen zijn en geen moslimpartijen, dat zegt eigenlijk wel iets in een land waar het overgrote deel van de bevolking moslim is.

Wat zou dit dan moeten zeggen Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam?? Volgens mij is Indonesia 1 van meest religieuse landen ter wereld zowel in absolute aantal als in %,

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 03-02-2014 06:20 Beras wrote:

[quote removed]

Wat zou dit dan moeten zeggen Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam?? Volgens mij is Indonesia 1 van meest religieuse landen ter wereld zowel in absolute aantal als in %,
ik antwoord voor mijn beurt, want je geeft weer duidelijk te kennen dat je geen drol weet/snapt van Indonesie.

Hoewel Indonesiers vrijwel net zo gelovig zijn als Brazilianen (de nummer 1 van de wereld kennelijk), zijn ze niet radicaal (een paar idioten daar gelaten). Islamitische partijen, voornamelijk de PKS die gewoon een islamitische staat van Indonesie wil maken, zijn dus niet de uitkomst voor de meeste stemmers, omdat er veel punten zijn waarin men helemaal niet mee wil gaan.

Het feit dat er net zo veel rotte appels in Islamitische als niet-religieuze partijen lijken te zitten is een tweede goede reden lijkt me. Je bent streng gelovig, wil een islamitische staat, maar geld (corruptie dus) is belangrijker dan Allah. Tja.. dat gaat er logischerwijs bij velen niet in. Dat zal dan ook zeker terugkomen in de komende verkiezingen.

Vandaar ook dat de PKS 5 kandidaten heeft, waaruit er uiteindelijk 1 gekozen word. Want 5 kandidaten is 5x het nieuws, dus aandacht. Want aandachtsgeil en geil (trots zijn op meerdere vrouwen, de 2e altijd jonger en mooier als nummertje 1) zijn ze wel.

Andere Islamitische partijen maken intern bovendien ruzie over welke koers te varen en wie naar voren te schuiven. Dat is al sinds dat Soeharto alle Islamitische partijen samenvoegde in de PPP het geval. Logisch ook, want er zijn zoveel stromingen in de Islam, en iedereen wil natuurlijk dan zijn (/haar, maar minder belangrijk) stroming rolmodel word voor de partij. Dit is nu voornamelijk zo bij de PKB van alm. Gus Dur.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

1. Golkar: 18,3 %
2. PDIP: 18,2 %
3. Gerindra: 8,7 %
4. P. Demokrat: 4,7 %
5. Hanura: 4,0 %
6. PKB: 3,7 %
7. PPP: 3,6 %
8. PAN: 3,3 %
9. PKS: 2,2 %
10 Nasdem: 2 %
11. 30,1 % van de ondervraagden hebben nog geen keus gemaakt

Dit is trouwens de uitslag van het onderzoek van de LSI.
Leden van de Partai Demokrat vallen nu over elkaar heen om te verklaren dat er geen sprake van is dat de partij uit de top 3 weg valt, LSI is volgens hun geen onafhankelijk opiniepeiler Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-02-2014 06:25 Yerun wrote:

[quote removed]

Hoewel Indonesiers vrijwel net zo gelovig zijn als Brazilianen (de nummer 1 van de wereld kennelijk), zijn ze niet radicaal (een paar idioten daar gelaten). Islamitische partijen, voornamelijk de PKS die gewoon een islamitische staat van Indonesie wil maken, zijn dus niet de uitkomst voor de meeste stemmers, omdat er veel punten zijn waarin men helemaal niet mee wil gaan.
.

Yerun neemt mij de woorden uit mijn toetsenbord.
En nu gebruik ik een opmerking van Guna2, "kssst af, terug in je mand"

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-02-2014 06:17 Malam wrote: Ik wil en maak die vergelijking niet maken

Ik ook niet. Sterker nog, die vergelijking is zinloos. Maar kijk eens naar welke sig ik heb gebruikt...

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun &Malam,

Hoewel Indonesiers vrijwel net zo gelovig zijn als Brazilianen (de nummer 1 van de wereld kennelijk), zijn ze niet radicaa l (een paar idioten daar gelaten). Islamitische partijen, voornamelijk de PKS die gewoon een islamitische staat van Indonesie wil maken, zijn dus niet de uitkomst voor de meeste stemmers, omdat er veel punten zijn waarin men helemaal niet mee wil gaan.

Dit slaat werkelijk nergens op. Dus volgens jullie moeten ieder religeusen radicaal zijn.......kom nou zeg..........

Dan moet Nederland als de CDA de overgrote mederheid behaalt, zo ook in andere landen waar christelijke partijen heerst, maar van dat land een Christelijk staat van maken waar bijv, homos verweerd moeten worden en vrouwen geen leidende rol mogen spelen.

De ideologie van een politieke partij kan geinspireerd zijn door een religie maar hoeft niet perse te resulteren in een religieuse staatsvorm.

Als je "de beleving van een religie" meet dan scoort USA hoog in de ranglijsten,just for your info.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jou opinie t.a.v. de aankomende verkiezingen ben ik heel nieuwsgierig naar Guna.
Ik begrijp namelijk van veel dingen geen ruk.
Hoe het onder andere mogelijk dat men er na 69 jaar achterkomt dat aparte parlement en presidentverkiezingen ongrondwettelijk is.

En dat een constitutioneel hof er ruim 10 maanden over doet om dat uit te vogelen en dan een beslissing neemt dat het weliswaar ongrondwettelijk is, maar dan pas met ingang van 2019 Emoticon: Confused

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Volg je de verkiezingen geef dan je mening of update al forum leden !

Laten we hier niet elkaar aanvallen geef je mening .

Want ik krijg nu al het gevoel dat het anders gekladder gaat worden zoals in andere topics

Blijf bij onderwerp of ga wandelen in het park Emoticon: Bye bye

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beras, schei alstublieft uit man, trek alles wat een ander zegt nu is niet uit zijn verband.
Wie heeft het er nu over dat alle moslims radicaal moeten zijn, het tegendeel wordt zelfs beweerd.
Het blijkt dat de meeste moslims zich helemaal niet thuis voelen bij de moslimpartijen en op Nationalistische partijen stemmen, dat kan je alleen maar positief noemen.
Teeeeering ik begin echt doodmoe van je te worden. Emoticon: Angry

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Ok Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Malam, maar waarom niet accepteren dat Indonesie het grootste moslim ter wereld is en als "rolemodel" wordt gezien.

Om op Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Harlys laatste post te reageren, waar zou jij voor kiezen Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.harlys als je mag stemmen???

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.beras; ik schrijf NIET RADICAAL, jij stelt dat ik schrijf WEL RADICAAL. Ik zou zeggen 'lees nog eens'. Je legt me dingen in de mond die ik nooit gezegd heb, houd ik niet van. Dat zijn misselijk makende streken om jezelf recht te lullen.

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Wat zou dit dan moeten zeggen Malam?? Volgens mij is Indonesia 1 van meest religieuse landen ter wereld zowel in absolute aantal als in %

Mijn reatie op een post van Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam, een bewering dat Indonesie het grootste moslim land ter wereld is.

Jouw reactie Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun:

je geeft weer duidelijk te kennen dat je geen drol weet/snapt van Indonesie.

Wat zou ik geen drol van snappen dan ????

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam schreef:

wat mij opvalt is dat de 3 grootste partijen Nationalistische partijen zijn en geen moslimpartijen, dat zegt eigenlijk wel iets i n een land waar het overgrote deel van de bevolking moslim is.

Volgens mij hebben we hier alle 3 ongeveer dezelfde meningen maar met andere bewoordingen, correct me if i'm wrong.

Is het toch niet prachtig dat Indonesie het grootste moslim land ter wereld is maar ervoor kiest om niet extreem te zijn. En dan lees ik ook in andere posten dat velen bang zijn dat het extremisme meer opkomt en dat daarom iemand ervoor in zijn/haar overwegingen neemt om maar de nationaliteit op te geven.

"Indonesie gaat naar de kloten ook door o.a. opkomende moslim extremisten."
En hier schrijven jullie dat de meeste Indonesiers op rationele gronden hun poilitieke voorkeur uiten.

Geweldig toch.
Hidup RI

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Opinie t.a.v. de aankomende verkiezingen will ik graag geen comments op elkaar blijf anders weg van dit topic Emoticon: Angry

Gewoon wat je constateerd over de verkiezingen zo dat we allemaal op de hoogte zijn ook mensen die buiten indonesie zijn Emoticon: Worship

Beras
Gebruiker
User icon of Beras
spacer line

Mijn opinie is dat het overgrote deel van de Indonesische bevolking op een partij zal stemmen waarbij de ideologie gebaseerd zal zijn o.a. op deze gondslag:

"tidak membedakan agama, suku, etnis, budaya atau jenis kelamin"

Amin!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

[quote] On 03-02-2014 10:22 Beras wrote:
Mijn opinie is dat het overgrote deel van de Indonesische bevolking op een partij zal stemmen waarbij de ideologie gebaseerd zal zijn o.a. op deze gondslag:

"tidak membedakan agama, suku, etnis, budaya atau jenis kelamin"

Mee eens

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ook dat was dus weer niet echt, maar een Googletruc Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,476,730 pageviews Een website van indahnesia.com