Wat neem ik mee op onze rondreis?m

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rage on tour
Gebruiker
spacer line

Wie heeft er tips! Wij (4 volw.) reizen rond door Indonesië, we slapen in hotels, wat moeten we beslist niet vergeten? Goede tips zijn welkom!
Dank

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

lichte katoenen kleding, duikbril, jodium, pleisters, oude schoenen die lekker zitten, hoofddeksel, zonnebrand

koming

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Van tevoren je Hepatitis A, Typhus en DTP injecties halen bij je huisarts of GGD....

en ook verstandig eventueel Hepatitis B en C te doen....en medicijnenpaspoort.

Niet tevéél kleding meenemen, je kan in een hotel voor weinig geld je kleding laten wassen en strijken....hebben wij ook gedaan....gewoon TOP.

Véél plezier en pas op NIET van de straat ( karretjes) eten ...... Emoticon: So funny

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Hmm, ik reis al 15 jaar naar Indonesië en heb nog nooit een of andere injectie gehaald.
Van de straat eten doe ik ook vaak, nog nooit problemen mee gehad. Wil je de authentieke Indonesische keuken proeven moet je dit wel eten, want hetgeen de meeste restaurants geven is meestal maar een flauw afkooksel hiervan.
Tanden poetsen doe ik ook altijd met kraantjeswater, hoewel dit altijd wordt afgeraden.

En verder, inderdaad, niet teveel kleding. Als je 's ochtends je was afgeeft, heb je het 's avonds meestal alweer terug. Heb je veel bij is het telkens een heel gedoe om alles weer in te pakken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Je goede humeur.

En dat verlies ik als stoere Indogangers aan nieuwkomers verkondigen vooral van de straat te eten. Russische roulette. Een klein kind kan je vertellen dat zeer bederfelijke waar als rauw vlees, dat in een ongekoelde kar bewaard wordt bij tropische temperaturen, om ellende vragen is. Ik ken iemand die van deze saté op het randje gelegen heeft.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

L.S.
Je hebt al op meerdere topics vragen gesteld. Ben benieuwd hoe jullie reis er nu uit ziet.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-01-2014 17:13 Kembang wrote:
je kan in een hotel voor weinig geld je kleding laten wassen en strijken....hebben wij ook gedaan....gewoon TOP.

Véél plezier en pas op NIET van de straat ( karretjes) eten ...... Emoticon: So funny
Dat voor weinig geld klopt soms (en vaak ook niet) maar top? Mijn ervaring is dat het laten wassen van kleding veel te lijden heeft. Ik neem dan ook nooit echte mooie spullen mee.
En ik zou juist aanraden om WEL van kaki lima's of warungs te eten. Niet om de prijs maar omdat je daar veel meer authentiek voedsel krijgt.Met name kaki lima's hebben gewoonlijk maar een of twee gerechten die gemaakt worden. Ik ben nog nooit ziek geworden van het eten van een kaki lima. Wel van het eten uit een restaurant (veel gerechten dus er moet ook veel voorrad zijn). Het ergste van gado2 in het restuarant van het Sahid jaya Hotel in Jakarta (vier sterren)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat je meeneemt is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke wensen en verzorging. Veel dingen zijn goed te koop in Indonesie. Ik zou het volgende er nog aan toe willen voegen.

- Lenzenvloeisto f, indien nodig, is beperkt aanwezig
- Extra lenzen , indien nodig (minimaal twee paar extra) Lenzen zijn redelijk te koop in Indonesie maar niet altijd op voorraad en worden per paar van dezelfde sterkte verkocht
- Zaklampje voor als de stroom uitvalt (de keuze in Nederland is veel groter. Ik heb er zelf eentje van een centimewter of 10 die in mijn handtas past,licht is en waarvan ik veel plezier heb altijd.
- Koortslipcreme , indien nodig (zoals wij die kennen van Zovirax) is nauwelijks verkrijgbaar
- Zonnecreme is wel verkrijgbaar maar over het algemeen duur
- Thermometer
- Indentifier voor internetbanking
-Een portemonnee die groot genoeg is voor de vele biljetten. Als je 2 miljoen pint hebt je al een behoorlijke volume nodig
- Geheugenkaarten ; merken zoals Sandisk en Kingston zijn niet altijd even gemakkelijk verkrijgbaar
-als je graag een glas wijn of iets sterkers drinkt dan neem de maximaal toegestane hoeveelheid maar mee: in Indonesie betaal je er ongeveer het drievoudige voor

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Bunda
Gebruiker
spacer line

Ik zou voor alle zekerheid toch Imodium meenemen. Als je al diarree hebt en dan nog naar een apotheek moet zoeken……. En vooral in het begin vd reis voorzichtig met eten: In hotels is het over het algemeen OK maar daar buiten: geen rauwe groente (sla) en ongeschild fruit eten. Koude drankjes in fles bestellen (geen ijsblokjes!). Geloof me, buikloop krijgen in Indonesië is ellende, ook al omdat sanitaire voorzieningen verre van optimaal zijn. Neem in je tas papieren zakdoekjes en handgel mee.

Mijn man kreeg notabene tijdens terugreis last van buikloop, vermoedelijk opgelopen tijdens laatste lunch in restaurant. Nou dat was echt heel vervelend.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Contant geld (euro's), als je naar de wat "onbekendere" gebieden/eilanden gaat is het pinnen soms wat moeilijker. Ook mocht er iets gebeuren met je pinpas (atm slinkt hem in) dan heb je toch altijd cash bij je Emoticon: Wink

Goede reis gewenst!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vergeet ook niet je PIN-pas/credit card te activeren voor gebruik buiten de EU.

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Wat het eten betreft, er is een gezegde; if you can't peel it, boil it or cook it forget it!

Eet gewoon waar het druk is, je kunt in de kleinste warungs het lekkerste eten!

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Beste Mieke
Koortslipcreme , indien nodig (zoals wij die kennen van Zovirax) is nauwelijks verkrijgbaar

Ken je het spul scanovir (acyclovir) of acyclovir van merk krim. te koop in indonesie, echt beter spul dan Zovirax of wat dan ook.

grt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-01-2014 10:25 bulekurus wrote:
Beste Mieke
Koortslipcreme , indien nodig (zoals wij die kennen van Zovirax) is nauwelijks verkrijgbaar

Ken je het spul scanovir (acyclovir) of acyclovir van merk krim. te koop in indonesie, echt beter spul dan Zovirax of wat dan ook.

grt
Het ligt er heel erg waar je bent in Indonesie. (inde grote steden) op Javan en Bali zal het wel lukken. Overigens als je er echt op tijd bij bent werkt kayu puith olie ook heel erg eod.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

-Geldriem (met lange rits aan de binnenkant voor opgevouwen biljetten groot geld)
-zakmes
-meerdere geldpassen
-second skin (Compeed) voor blaren

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het ligt er nogal aan hoe je rondreis er uit ziet; naar welke gebieden ga je ??
Niet overal in Indonesie is "luxe" verkrijgbaar of is het nodig om het mee te nemen.
Contant geld (euro's en/of US dollars) als "reservepotje" is sowieso aan te raden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sabar,

Ik heb die vraag ook al gesteld. Waar ga je naar toe, maar deze dame laat niets (meer) van zich horen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

On 18-01-2014 17:13 Kembang wrote:

Ik eet meestal van de karretjes. Nooit problemen gehad. Wel kijken wat je neemt, dus geen sla.

Rage on tour
Gebruiker
spacer line

Sorry,sorry lieve mensen,
Wegens pers omstandigheden idd lang niets van me laten horen.
Dank voor alle tips!
Wij gaan eerst n ruime week naar Sumatra, dan 10 dagen Flores en nog n paar dagen naar Bali om ff alles te laten bezinken en te relaxen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Enjoy en laat je hoofd lekker leeg lopen Je bent er aan toe vermoed ik.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,955,758 pageviews Een website van indahnesia.com