Corruptie-nieuws in Indonesie

Subforum In het nieuws 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik volg het al sinds gisterenochtend dat bericht verscheen, maar ik kan nog steeds nergens een offici√ęle bevestiging van de KPK vinden, vreemde zaak, de KPK ontkent niet maar geeft ook geen bevestiging of ik moet wat hebben gemist. Emoticon: Confused
Ze maakten wel bekend dat ze een nieuwe verdachte hebben in de e-KTP zaak, het lijkt me sterk dat ze daat Novanto mee bedoelen.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Wanneer Mahmud MD spreekt dan zijn er weinig die hem durven tegen te spreken.
Nu Novanto weer verdachte is zo snel mogelijk de rechtzaak starten omdat Novanto dan geen truukjes meer kan uithalen want bewijzen tegen Novanto zijn er voldoende, aldus Mahmud MD de voormalige baas van het constitutionele hof. Emoticon: Party!

https://m.detik.com/news/berit(...)setnov-ke-pengadilan

Zelfs de vice president maakte een opmerking dat als Novanto weer ziek wordt de doktoren wel goed in hun schoenen moeten staan. Nou, dan voel je het al, kalashnikov setnov kan geen kant meer op en zijn dagen zijn geteld.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Getverderrie wat een gedoe rond dat hele e-KTP verhaal, ik begrijp wel hoe de KPK te werk is gegaan en waarom ze het zo doen, maar het werkt wel een berg gezeik in de hand. Emoticon: Yawn
In eerste instantie hebben ze plusminus 130 getuigen verhoord, daarna hebben ze twee topambtenaren in staat van beschuldiging gesteld, de bedoeling was in de loop van het proces meer verklaringen en duidelijkheid te krijgen en zo gefaseerd die boeven voor de rechtbank te brengen.

Dat werkt wel, je zit af en toe met je oren te klapperen als je ziet wat er op die zittingen boven tafel komt, alles bij elkaar zullen er wel zo'n kleine 25 personen in de loop van de tijd te pakken worden genomen, zeker 40 mindere goden die wel hebben meegedaan zullen de dans denk ik wel ontspringen, het is haast onmogelijk iedereen te vervolgen. Emoticon: Blush
Om de hele club tegelijk voor de rechter te brengen is onmogelijk, bovendien kan je dan na enkele weken het panel rechters met een kudde zielenknijpers op pad sturen. Emoticon: Yes!

Maar het geeft wel een smak ellende op deze manier, eerst het sleutelfiguur Miryam die haar verklaringen introk en daarna Setya Novanto die door een zwakzinnige rechter in een pretrial in zijn gelijk werd gesteld.
Door al dat gedoe verdwijnen er steeds meer viespeuken die toch behoorlijke bedragen in hun zakken hebben gestoken naar de achtergrond, dat is ook precies de bedoeling van een groot deel van de DPR leden, zoveel mogelijk verwarring zaaien om uit de kijker te blijven. Emoticon: Nice

Miryam heeft na het terugtrekken van haar verklaring net een maanden lang proces voor meineed achter de rug, eis is 8 jaar, na haar veroordeling komt het proces voor wat ze geflikt heeft in de e-KTP zaak, dat gaat ook nog eens maanden duren.
Dat broer konijn Novanto op termijn naar de kloten gaat, staat als een paal boven water, maar voorlopig zet hij de hele tent overeind, de man heeft zo'n inmens groot netwerk dat is niet met een pen te besnuffelen. Emoticon: I love it

Bovendien moeten velen wel de hand boven zijn corrupte kleiaardappel houden, als namelijk Novanto gaat praten, dan ligt de Golkar en de halve DPR in puin, ik hoop stiekem wel dat hij op het moment suprême als duidelijk wordt dat ie een slordige 18 jaar aan zijn ribben krijgt dat ie als nog een berg van die stinkvogels in zijn val meesleept. Emoticon: Devil
In ieder geval is nu wel duidelijk dat Novanto zelf het secretariaat van de DPR opdracht heeft gegeven om een brief naar de KPK te sturen dat de DPR van mening is dat er toestemming van de president moet zijn om hem te verhoren.

Dat komt uit de koker van zijn nieuwe advocaat ene Fredrich Yunadi, of Novanto echt wijzer gaat worden met deze gladiool betwijfel ik, die haalt hele vreemde capriolen uit, die dreigde vandaag dat als Novanto opnieuw door de KPK als verdachte wordt aangewezen dat hij de voorzitters als persoon aan gaat klagen, als je dat gaat blérren ben je oliedom. Emoticon: Clown
Al dagen gaat het bericht rond dat Novanto opnieuw verdachte is, de KPK reageert daar heel geheimzinnig over, tevens hebben ze verklaard een nieuwe verdachte te hebben, maar ze noemen geen naam, heel vreemd allemaal. Emoticon: Confused
Je zou haast zeggen dat die DPRleden nu wel link uitkijken om nog wat te flikken, maar je kan er wel zeker van zijn dat er in de aankomende maanden weer één te pakken wordt genomen, die mannen/vrouwen zijn echt hardleers. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het houdt niet op, buiten de 33 sites die de advocaten van Setya Novanto hebben aangeklaagd voor karikaturen in de sociale media t.a.v. een zogenaamde zieltogende Setya terwijl hij na vrijspraak in de pretrial ogenblikkelijk fris en fruitg uit zijn nest sprong, heeft hij nu ook de KPK aangeklaagd. Emoticon: Confused
Voorzitter Agus en vice voorzitter Saut zijn aangeklaagd voor het schrijven van valse brieven en misbruik van macht. Emoticon: Clown
Aanleiding, na de pretrial waar de mongoolse rechter Novanto ten onrechte verdachte verklaarde heeft de KPK het uitreisverbod van Novanto bij de immigratie verlengd. Emoticon: Wink

Deze brief naar de immigratie is de aanleiding van de aanklacht ennnnnnn normaal worden deze aangiftes door de politie in de onderste la gepleurd, nu niet dus, ze hebben ogenblikkelijk gevolg gegeven aan deze aangifte Emoticon: Confused
Man oh man, wat een apenrots. Emoticon: Laugh out loud

Zie hier de gladiool die al dagen het nieuws beheerst met de nieuwe tactiek van zijn cli√ęnt, ik geef hem nog 3 weken, dan geeft Novanto hem een doodschop, die gekke gladiool wil over de rug van Novanto naamsbekendheid scoren, maar de man is nog dommer dan dom. Emoticon: Clown

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Geweldig, het is haast niet meer bij te houden, er draaien twee shows de grote Setya Novanto show en de meneer Kaktus show.
Had Setya vorige week al aangifte gedaan tegen 33 media sites en sociale media accounts voor het publiceren van karikaturen, daar zijn er nu een bekkie bijgekomen, zoals gisteren al gemeld hebben zijn advocaten ook de voorzitter Agus en vicevoorzitter Saut van de KPK aangegeven.
Maarrrrrrrr volgens Liputan blijft het daar niet bij, er zijn ook 24 onderzoekers van de KPK aangegeven, dus de teller staat nu op 59 aangiftes. Emoticon: Confused

Waarbij de recherche met hazewindhonden snelheid de status van de twee KPK voorzitters heeft verhoogd, door een sprindik uit te geven, dat is een kennisgeving dat ze met een onderzoek gaan beginnen, meestal worden mensen die een sprindik aan hun ribben hebben gelijk verdachte, maar dat is hier niet het geval.
Grappig, meestal gaan dit soort aangiftes ergens in de onderste la, maar nu maakt hoofd recherche ineens haast, ik had het al eerder over het gigantische grote netwerk van Novanto.
Als je na gaat dat bijvoorbeeld de zaak van Firza die foto's in haar blote gerritje naar de rukkende grote imam Habib stuurde al in januari werd gerapporteerd en dat je daar niets meer over leest. Emoticon: Nooo

De politie speelt de meneer Kaktusshow, meneer Kaktus is het hoofd van recherche die de sprindik heeft afgegeven en het hoofd nationale politie Tito is meneer kweetniet, die zegt niets daarvan te weten en gaat nu opheldering vragen.
In de Setya show speelt nu ook het hoofd van het DPR secretariaat vrouwtje Damayanti mee, die heeft in opdracht van Setya de brief naar de KPK gestuurd dat Setya alleen met toestemming van de president bij de KPK hoeft te verschijnen.
Damayanti moet voor de ethische commissie van de DPR verschijnen om opheldering te geven, dus Setya heeft Yanti ook bij haar string, zij had dit niet mogen doen, maar wat moet je, zeg maar eens nee, dan trekt de machtige Novanto haar ala minuut door de plee. Emoticon: Bye bye

Ik las dat Tito inmiddels opheldering heeft gehad en tussen de woorden door lees ik dat hij er niet echt vrolijk is, hij heeft de recherche gewaarschuwd uiterst voorzichtig te zijn en bovendien wat huiswerk gegeven, zeg maar dat hij een paar drempels heeft gecre√ęerd. Emoticon: Talk to the hand
Een uiterst delicate zaak volgens Tito en hij wil de goede verhouding die er nu tussen politie en KPK is niet op het spel zetten, het is wel duidelijk dat hij niet wist dat dit speelde anders had hij gegarandeerd ingegrepen. Emoticon: Yes!
Hij zat gisteren in Solo bij de trouwerij van de dochter van de president toen achter zijn rug om de sprindik was gemaakt, vanochtend heeft hij gelijk de recherche op het matje geroepen. Emoticon: Blush

Tito zit nu in een spagaat, hij kan aan de ene kant zijn apparaat niet laten vallen en aan de andere kant wil hij de verhoudingen met de KPK niet op spel zetten.
Tevens maakte hij bekend dat het naar buiten komen van de sprindik niet bij de politie vandaan komt maar van de advocaten van Novanto, de politie moet namelijk niet alleen de partij die onderzocht wordt in kennis te stellen maar ook degene die aangifte heeft gedaan.
Tja duidelijk dat de nieuwe advocaat van Novanto zoveel mogelijk rotzooi wil schoppen, vandaar dat hij het naar de pers heeft gelekt. Emoticon: I love it

Persoonlijk vind ik dat wel jammer, de recherche had beter die twee voorzitters direct verdachten kunnen maken, het gevolg zou dan zijn dat voor de zoveelste keer KPK voorzitters op non actief worden gezet, laat de pleuris maar eens flink uitbreken. Emoticon: Laugh out loud
Ik hoef niet eens in mijn glazen bol te kijken om te weten dat er nu een heel stelletje smeerkezen gaan roepen dat die twee op non actief moeten worden gezet omdat dit onderzoek loopt, de pansus, diverse DPR leden o.l.v. Fahri Hamzah en nog meer van die eigen nest bevuilers. Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

En hatsekideeeeee nummertje vijf die een gastverblijf van de KPK heeft gekregen voor het graaien uit de e-KTP pot. Emoticon: Smile
Na twee hoge ambtenaren (al veroordeeld), Miryam en Andi Agustinus werd vandaag de directeur van PT Quadra Solution meneer Anang aangehouden. Emoticon: Devil
Het bedrijf van Anang was één van de deelnemers in het consortium van Agustinus die een slordige 5 miljoen Euro scoorde nadat hij voor sinterklaas had gespeeld. Emoticon: Yummie!
Na 6 uur verhoor, mocht Anang niet door af, kreeg geen 200 Euro en moest gelijk door naar de gevangenis. Emoticon: Bye bye
Wie volgt.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Op 09-11-2017 11:29 schreef Malam:

Maarrrrrrrr volgens Liputan blijft het daar niet bij, er zijn ook 24 onderzoekers van de KPK aangegeven, dus de teller staat nu op 59 aangiftes. Emoticon: Confused

....

Persoonlijk vind ik dat wel jammer, de recherche had beter die twee voorzitters direct verdachten kunnen maken, het gevolg zou dan zijn dat voor de zoveelste keer KPK voorzitters op non actief worden gezet, laat de pleuris maar eens flink uitbreken. Emoticon: Laugh out loud
Ik hoef niet eens in mijn glazen bol te kijken om te weten dat er nu een heel stelletje smeerkezen gaan roepen dat die twee op non actief moeten worden gezet omdat dit onderzoek loopt, de pansus, diverse DPR leden o.l.v. Fahri Hamzah en nog meer van die eigen nest bevuilers. Emoticon: Angry

Jokowi heeft gereageerd. In feite is hij de hoogste baas in lijn van de politie.

"Kalau ada proses hukum, proses hukum. Tetapi saya sampaikan, jangan sampai ada tindakan yang tidak berdasarkan bukti dan fakta. Saya sudah minta dihentikan kalau ada hal seperti itu. Dihentikan," kata Jokowi kepada pers di Bandara Halim Perdanakusuma, Jakarta, Jumat (10/11/2017).

Geen voldoende bewijs, stop hiermee. M.a.w. ik wil geen onzin meer horen. Ben benieuwd hoe de politie zal reageren.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-11-2017 08:01 KotaRadja wrote:

[quote removed]

Jokowi heeft gereageerd. In feite is hij de hoogste baas in lijn van de politie.

[quote removed]

Geen voldoende bewijs, stop hiermee. M.a.w. ik wil geen onzin meer horen. Ben benieuwd hoe de politie zal reageren.

Zo heeft hij het niet helemaal gezegd, hij geeft aan als er een strafbaar feit is gepleegd dan vervolgen, maar als geen (sterke)bewijzen zijn dan moet de politie ogenblikkelijk stoppen. Emoticon: Talk to the hand

Typisch een uitspraak van Widodo, hij geeft een hint dat hij de boel nauwlettend in de gaten houdt en door heeft dat dit weer een manoeuvre is om de KPK onder druk te zetten en dat ze maar geen gekke grappen uit moeten halen. Emoticon: Nooo

Sinds Widodo president is heeft hij al diverse malen aangegeven niet in de rechtsgang in te grijpen.
Ik neem zonder meer aan dat hij achter de schermen wel politie opperhoofd Tito al het één en ander in zijn oren heeft gefluisterd, en ik vermoed dat Tito er al enkelen bij hun stropdas heeft gepakt. Emoticon: Wink
Die schijthuizen flikten het achter zijn rug om terwijl hij in Solo was, ik had het al over het enorme netwerk wat Setya heeft. Emoticon: I love it
Ik verwacht binnenkort wel enige mutaties bij de recherche. Emoticon: Yes!

Maar er is inmiddels al weer zoveel gedoe en protest, dat ik verwacht dat binnen korte tijd de zaak wordt afgesloten met het motief onvoldoende bewijs, toedeledokie Setya. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

En hoplaaaaa vers van de pers de inkt is nog nat. Emoticon: Yummie!
De KPK heeft opnieuw een sprindik (aanzegging voor onderzoek) uitgegeven en Setya Novanto is weer officieel verdachte van graaiwerk uit de e-KTP begroting. Emoticon: Worship
Het is wachten op commentaar van de advocaat van Novanto, die gladiool gaat gegarandeerd weer helemaal uit zijn plaat en komt met allerlei bedreigingen. Emoticon: Laugh out loud

Het zou best kunnen dat ze ogenblikkelijk weer een pretrial willen aanspannen, maar daar stapt de KPK geheid niet weer in, dan leveren ze voordat dit dient het dossier aan bij de officier van justitie en dan mag een districtsrechter zich er niet meer mee bemoeien. Emoticon: Nooo
Novanto heeft zo lopen kloten en rotzooi geschopt dat ik eigenlijk verwacht dat hij bij zijn eerst komende verhoor (als hij verschijnt en zich niet op laat nemen) gelijk wordt gearresteerd, dan is het

Wat wel een aardig verhaal is, de sprindik van de politie t.a.v. de twee voorzitters van de KPK werd als een raket door de gladiolen advocaat Fredrich naar de pers gelekt. Emoticon: Blush
Maarrrrrrr de sprindik voor Novanto die hij al een week geleden kreeg daar heeft ie angstvallig zijn snavel over dicht gehouden. Emoticon: Laugh out loud

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Volgens mij heeft die klote advocaat het via via uitgelekt naar de pers. Jij zocht ook naar de officiele verklaring terwijl iedere krant al schreef dat Novanto weer de status verdachte heeft verkregen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Leuk hoor zo'n tropische verrassing op een koude vrijdagmiddag, de KPK maakt er een gewoonte van om met dit soort dingsies te komen op Jumat keramat (heilige vrijdag). Emoticon: Worship
Zonnetje naar binnen, verwarming op 3, de brunch (stokbrood met liflafjes) achter mijn kiezen, mijn Indonesische kaboutertje doet haar schoonheidsslaapje en zit nu onder het genot van een bel rode Mooikaap (godenvocht van de Zuid Afrikaanse druif) het hele mediafestijn te lezen. Emoticon: Yummie!

Novanto opnieuw als verdachte geeft onmiddelijk kettingreacties, de drie weken geleden ontslagen Golkar bobo Yorrys (was te kritisch t.a.v. Novanto) lacht zich de peen uit zijn pantalon en dat steekt ie niet onder stoelen of banken. Emoticon: Shiny
De Golkar gaat steeds meer op een kleuterklas lijken, Dave Laksono ook weer zo'n partij eikel die ze vice secretaris generaal noemen is duidelijk uit de boom gevallen, raar dat Novanto verdachte is zonder dat hij is verhoord volgens kleuter eikel Dave. Emoticon: Clown
Dave jongen toch, gebruik je hersens nu eens, al is tie niet groter als een hazelnoot, denk je nu werkelijk als je grote idool Novanto alles verzint om maar niet verhoord te worden, dat de kous dan af is Emoticon: Confused Dat ze bij de KPK zeggen, hij wil niet dus laat em maar lopen. Emoticon: Bye bye

Tevens was het bericht nog geen twee uur oud of er waren al weer partij coryfee√ęn die het nu echt tijd vinden om een nieuwe voorzitter te kiezen, zagen zagen wiele wiele wagen. Emoticon: Wink
En dan hebben we geldbeluste witbef Friedrichje nog, die zit met een half stijffie van genot, die heeft gegarandeerd zijn flappenteller al op zijn bureau staan, het hele kantoor van Frietje (met) of zeg maar liever Patatje oorlog is bezig met Novanto, dat kost munten oei oei oei. Emoticon: Blush
Patatje oorlog zou gelijk met Novanto overleggen om vanavond al opnieuw de KPK aan te geven bij de politie omdat ze de uitspraak van de districtsrechter niet respecteren en tevens maandag gelijk een nieuwe pretrial op de rol laten zetten. Emoticon: Yawn

Ik ben benieuwd of Novanto daar instapt, voor de muntjes hoeft hij het niet te laten, al moet ie Patatje 4 ton Euro betalen, is geen probleem, hij heeft miljoenen gestolen Emoticon: Shut up! , maar het zou best kunnen dat Novanto zijn verstand gaat gebruiken en beseft dat de strop om zijn nek steeds meer wordt aangehaald en dat hij zich steeds dieper de stront in werkt. Emoticon: Yes!

Hoe het gaat als je meewerkt of niet is heel goed te zien aan Nazaruddin en zijn maatje in het kwaad Anas Urbaningrum, de voormalig penningmeester en de voorzitter van de Partai Demokrat, beiden ook DPR lid.
Nazar werkte keurig mee en zong bij de KPK als een krolse kanariepiet, die werd voor twee zaken veroordeeld tot 13 jaar en krijgt als justice kollaborator elke feestdag remissies waar je met een polsstok niet overheen kan springen, als het mee zit komt ie begin 2020 vrij. Emoticon: Nice
Zijn gabber Anas Urbaningrum reageerde hetzelfde als Novanto, die kreeg voor één zaak 14 jaar, geen recht op remissie, die komt halverwege 2025 vrij. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vooral de reacties die nu loskomen in deze hele muppetshow zijn goud waard dat is echt humor, allereerst Novanto die het verdomd om zich te laten verhoren en Dave Laksono die niet kan begrijpen dat Novanto zonder verhoord te zijn toch weer verdachte is. Emoticon: Clown
Er wordt ook massaal om de gezondheid van Novanto gevraagd, als hij zich om een verhoor te ontlopen weer op laat nemen dan ga ik op de grond van het lachen. Emoticon: Laugh out loud
Maar ook de reactie van de secretaris generaal van Golkar Idrus Marham één van de trouwste trawanten van Novanto, bij ieder verhoor/zitting waar Novanto wel is geweest loopt Idrus trouw aan zijn zijde, het is net een geile verliefde priester die zijn pausje beschermt. Emoticon: Worship

Idrus vraagt het publiek om Novanto niet te veroordelen, hij is onschuldig, maar dan moet je aan de andere kant de reacties in de sociale media zien, ze hebben geen goed woord voor die schobbejak over, hij wordt compleet gesloopt, Idrus is of verliefd op Novanto, of hij heeft kapitalen van hem gehad, of hij is zo gek als een deur. Emoticon: Confused

Volgens de Jakarta Post zat Frietje oorlog al bij de politie om een nieuwe aangifte tegen de KPK te doen, dus Setya heeft besloten strijdend ten onder te gaan, al krijgt ie heel Indonesi√ę op zijn nek, niet dollen met de paus denkt ie. Emoticon: I love it
Aan de andere kant gaat het proces tegen Andi Agustinus die het consortium heeft opgezet onverminderd voort, elke zittingsdag minimaal 3 getuigen die allemaal uit de ruif hebben mee zitten vreten en ze hebben vaak geen idee wat voor bewijzen er allemaal zijn. Emoticon: Nooo

De ene na de andere bokkenlul wordt op liegen betrapt, de miljoenen Euro's die ze naar elkaar hebben lopen schuiven gaan over de groene tafel als zoete broodjes en nagenoeg bij iedere getuige valt de naam Novanto, de stapel bewijzen die ze tegen hem hebben stapelen zich steeds verder op. Emoticon: Yes!
Elke getuige voegt weer iets toe waar de KPK onderzoekers in kunnen duiken, er komen zelfs ondertekende bonnen voor de ontvangst van smeergeld tot 1,2 miljoen Dollar toe voor de dag, bizar. Emoticon: Blush

Friedrich die ik de erenaam Patatje oorlog heb gegeven is net klaar op het politiebureau, hatsekidee hij laat er geen satésaus over groeien, weer 4 aangiftes, twee KPK voorzitters en twee onderzoekers, de teller staat nu op 63 aangiftes. Emoticon: Clown

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Misschien moeten ze bij de politie eens overwegen om de polwan snoepies achter de aangifte balie weg te halen en er een paar vette brigadiers met puisten op hun reet neer te zetten, misschien dat Patatje oorlog dan minder animo heeft om voor iedere klepscheet aangifte te doen. Emoticon: Laugh out loud

Zie het voor je Friedrichje komt voor zijn 64e aangifte het politie bureau binnen rennen, polwan weg en Romeo zit er, "Zo Patatje wat kan oom agent voor jou betekenen?" Whoahahaha dan rent hij naar buiten en belt Novanto, Heeee Novi doe jij lekker zelf je aangiftes. Emoticon: Laugh out loud

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Op 07-11-2017 12:32 schreef Malam:
Ik volg het al sinds gisterenochtend dat bericht verscheen, maar ik kan nog steeds nergens een offici√ęle bevestiging van de KPK vinden, vreemde zaak, de KPK ontkent niet maar geeft ook geen bevestiging of ik moet wat hebben gemist. Emoticon: Confused
Ze maakten wel bekend dat ze een nieuwe verdachte hebben in de e-KTP zaak, het lijkt me sterk dat ze daat Novanto mee bedoelen.

Het is dus TOCH ook kalashnikof Setnov en die zit nu met losse flodders te schieten richting KPK. Volgens geruchten gaat hij zich weer ziek melden Emoticon: Stupid

Zo zie je maar, dit land gaat vooruit ook tav de bestrijding van zeer machtige corrupte figuren. En wie weet dat Novanto later een doekje opendoet als hij meent dat zijn machtige vriendjes hem in de steek laat . Er zullen wellicht velen met stress rondlopen nu. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Die gelekte sprindik was dus inderdaad waar, ik kon het mij haast niet voorstellen, omdat de KPK zoiets altijd ogenblikkelijk bekend maakt, nu dus inderdaad niet. Emoticon: Nooo
Ze hebben het ook al enkele dagen over een nieuwe verdachte, het lijkt mij dat ze daar niet Novanto mee bedoelden. Emoticon: Confused
Elke keer schiet DPR lid Chairuman Harahap bij mij naar binnen, vraag me niet waarom. Emoticon: Blush
We gaan het zien

Het lijkt mij trouwens dat het om zich heen schoppen als een blind paard van Novanto zijn zaak geen goed doet, je ziet dat in meerdere gevallen, ook Miryam, precies hetzelfde verhaal. Emoticon: Confused
Wat dit nu precies is, snap ik geen pepernoot van, laten ze zich zo opkloten door hun advocaat of blijven ze sto√Įcijns ontkennen om hun gezicht te redden, terwijl er overduidelijke bewijzen zijn, onbegrijpelijk. Emoticon: Angry

Keihard blijven ontkennen om je gezicht te redden, terwijl er keiharde bewijzen zijn dat je het werkelijk geflikt hebt en dan jaren extra de bajes in gaan, dan zit er toch echt een steekje bij je los. Emoticon: Blush
Vaak zijn ze ook nog op een leeftijd dat ze na 10 of 15 jaar als ze vrij komen alleen nog kwijlend en wartaal sprekend in een stoel met wieletjes kunnen worden opgehaald Emoticon: Cry

OC Kaligis topadvocaat die rechters had omkocht, was 74 jaar, kreeg 5,5 jaar, had op zijn 77e vrijgekomen, bleef door procederen tot ie uiteindelijk 10 jaar aan zijn ribben had.
Die komt nu vrij als ie dik over de 80 is, dus ga er maar van uit dat ze voor hem geen stoel met wieletjes nodig hebben, maar een kist.
Maar wel je gezicht gered, want je bent altijd blijven ontkennen dat je schuldig bent, daar heb je lekker veel aan als je vrij kom en het gras aan de onderkant kan bekijken. Emoticon: Blush

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Een bupati die vrij gesproken was door Pengadilan Tindak Pidana Korupsi (Tipikor) Pekanbaru is nu door het hooggerechtshof veroordeelt tot 4.5 jaar gevangenisstraf en een boete.

http://nasional.kompas.com/rea(...)nis-45-tahun-penjara

KPK ging dus in beroep en won. Langzamerhand zal het vertrouwen in het rechtssysteem groter worden, vooral na de OTT van 1 van de rechters van het hooggerechtshof. Hoe meer corrupte rechters worden opgepakt hoe betrouwbaarder het rechtssysteem zal worden. Durf je als rechter nu "suap" aan te nemen? Zal veel minder worden denk ik.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Novanto begon zijn politieke carriere in Kupang NTT en daar is ook de Novanto Centre en wat dacht deze vent van chinese afkomst toen hij vandaag weer moet verschijnen als getuige. Ik ga maar "pulang kampung' Emoticon: Stupid

hij zal wel weer schuiven want zo had hij (,goedkoop)destijds stemmen kunnen winnen om in de dpr te komen . Emoticon: Worship

https://m.detik.com/news/berit(...)to-terbang-ke-kupang

Is zijn chinese kompaan Rolls Royce Herman Hery afkomstig uit Flores ook mee? Die heeft in Kupang ook business.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oepsedosie dat gaat een heel verhaal worden na de zondagse rust, de strijd is op maandag tussen de KPK en Novanto in alle hevigheid losgebarsten, allereerst is er een opname van Johannes Marliem opgedoken waarin hij spreekt met de inmiddels veroordeelde ambtenaar Sugiharto. Emoticon: Wink
Daar wordt het smeergeld voor Novanto besproken, hij wilde 100 miljard maar Marlien kon hem maar 60 miljard geven, snoepgeld van een kind, zakgeld van een werkloze dat is een slordige 4 miljoen Euro, Sugiharto heeft toegegeven dat de opname origineel is, kaboem. Emoticon: Yummie!

Dan moest Novanto vandaag weer verschijnen voor de KPK en die kwam gewoon weer niet opdagen, hij stuurde een brief dat ze eerst toestemming van de president nodig hebben. Emoticon: Confused
Advocaat Fredrich van Novanto wordt met de dag gekker, de voorzitter van de jongeren afdeling van de Golkar is helemaal klaar met Novanto en Fredrich, die man komt van een andere planeet, die wil de democratie in Indonesi√ę om zeep helpen volgens de voorzitter.
Deze man is inderdaag volledig losgeslagen, buiten de 64 aangiftes bij de politie zat hij vandaag weer op het constitutionele hof, hij wil 2 wetten laten toetsen, één het uitreisverbod Novanto en twee volgens deze witgebefte relnicht heeft Novanto als voorzitter van de DPR immuniteit . Emoticon: Blush

Dat laatste moet je even goed tot je door laten dringen, hij heeft een artikel uit de grondwet '45 opgediept over immuniteit van DPR leden, met andere woorden, roof maar raak ze kunnen je toch niet vervolgen, die vent spoort niet. Emoticon: Nooo
Ik weet verdomd niet waar Novanto deze dorpsgek heeft opgediept, ik had nog nooit van hem gehoord, er gaan nu steeds meer stemmen op om Novanto op te laten pakken, volgens die dorpsgek gaat hij de president, leger en politie dan om bescherming van Novanto vragen tegen de KPK. Emoticon: Clown
Volgens mij is het een broer van die andere dorpsgek vice voorzitter van de DPR Fahri Hamzah, die verklaarde vandaag dat hij van Novanto had gehoord dat Widodo en Kalla achter de vervolging van Novanto zitten, gekker moet het niet worden. Emoticon: Blush
Voor mij staat in ieder geval als een paal boven water dat de dagen in vrijheid van Novanto zijn geteld, ik geef hem geen 10 dagen meer. Emoticon: Shiny

Dan hebben we ook de laatste schooldag van DPR lid vrouwtje Miryam gehad, die heeft valse verklaringen afgelegd en kreeg daar vandaag 5 jaar en 200 miljoen boete voor, dat is één, nu krijgt ze ook nog het proces voor graaien uit de e KTP pot aan haar string, wat in het vat zit verzuurt niet. Emoticon: Nice
Miryam gaf gelijk aan in hoger beroep te gaan, ga er maar vanuit dat dit uilskuiken daar een bonus krijgt van een anderhalf jaar, tevens uitte ze een bedreiging aan het adres van KPK onderzoeker Novel, zijn schuld volgens het uilskuiken en ze zal hem tot het einde van de wereld blijven achtervolgen, wat ze daar mee wil zeggen is niet duidelijk. Emoticon: Nooo
Haar partij Hanura heeft ze er vandaag ala minuut uitgepleurd, al met al half Indonesi√ę staat overeind, het is te hopen dat de KPK hier zonder kleerscheuren uit komt, anders is het eind zoek. Emoticon: Frustrated

Enkele dagen terug schreef ik al dat hoofdpolitie Tito niet blij was met de sprindik tegen de twee voorzitters van de KPK, deze sprindik was naar aanleiding van een aangifte van de advocaat Fredrich, een pure losse flodder, de brief naar de immigratie waarin de KPK een uitreis verbod vroeg zou vals zijn. Emoticon: Confused
Zowel de KPK als de immigratie hadden al bewijs gegeven dat de brief volkomen legaal was en toch besloot hoofdrecherche brigade generaal Herry Rudolf Nahak een sprindik uit te geven, dit was achter de rug om van het hoofd en vice hoofd van de politie.
Ik schreef al eerder dat ik vermoedde dat deze Herry waarschijnlijk een van de leden is van het uitgebreide netwerk van Novanto en dat er binnenkort wel mutaties zullen volgen. Emoticon: Bye bye

Vandaag heeft het vice hoofd van politie Syafrudin de eerste stap gezet, hij maakte bekend dat Tito Herry op het matje had geroepen en hem berispt heeft, wel is waar kan hij op eigen houtje een sprindik uitgeven, maar het had wel zo netjes geweest dit eerst te overleggen. Emoticon: Angry
Dus vermoedelijk wordt Herry de aankomende maanden overgeplaatst, dan komt hij waarschijnlijk in het één of ander kantoortje terecht waar hij hij mag onderzoeken of Agus de kippendief nu een witte of een bruine kip heeft gestolen. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Aankomende woensdag staat er weer een verhoor op stapel met Novanto, aangezien het vandaag de derde keer was dat hij niet verscheen kan hij onder dwang worden opgehaald aankomende woensdag. Emoticon: Yes!
Er zijn volgens mij twee mogelijkheden, hij komt weer niet opdagen, ik kan me moeilijk voorstellen dat de KPK dat over zijn kant laat gaan, dan bestaat dus de kans dat ze hem oppakken en gelijk vast zetten.
Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat die schurftkop dat ook wel door heeft en gewoon komt, met het plan om daarna gewoon weer een aantal keren verstek te laten gaan, rekken en provoceren dus. Emoticon: I love it
Of dat spelletje gaat lukken betwijfel ik, persoonlijk zou ik koning Novanto aanraden als hij gaat om een verschoninkje mee te nemen omdat de KPK hem dan gelijk een gastverblijf aan biedt. Emoticon: Yummie!
Ik ben dus benieuwd wat het overmorgen gaat worden. Emoticon: Confused

N.B. Novanto laat zijn kroepoek oren helemaal naar zijn zwakzinnige advocaat hangen. Emoticon: Devil
In de brief die hij vandaag naar de KPK stuurde beriep hij zich niet alleen op de toestemming van de president, maar ook op zijn immuniteit als DPR lid. Emoticon: Clown

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-11-2017 13:37 Malam wrote:

Enkele dagen terug schreef ik al dat hoofdpolitie Tito niet blij was met de sprindik tegen de twee voorzitters van de KPK, deze sprindik was naar aanleiding van een aangifte van de advocaat Fredrich, een pure losse flodder, de brief naar de immigratie waarin de KPK een uitreis verbod vroeg zou vals zijn. Emoticon: Confused
Zowel de KPK als de immigratie hadden al bewijs gegeven dat de brief volkomen legaal was en toch besloot hoofdrecherche brigade generaal Herry Rudolf Nahak een sprindik uit te geven, dit was achter de rug om van het hoofd en vice hoofd van de politie.
Ik schreef al eerder dat ik vermoedde dat deze Herry waarschijnlijk een van de leden is van het uitgebreide netwerk van Novanto en dat er binnenkort wel mutaties zullen volgen. Emoticon: Bye bye

Vandaag heeft het vice hoofd van politie Syafrudin de eerste stap gezet, hij maakte bekend dat Tito Herry op het matje had geroepen en hem berispt heeft, wel is waar kan hij op eigen houtje een sprindik uitgeven, maar het had wel zo netjes geweest dit eerst te overleggen. Emoticon: Angry
Dus vermoedelijk wordt Herry de aankomende maanden overgeplaatst, dan komt hij waarschijnlijk in het één of ander kantoortje terecht waar hij hij mag onderzoeken of Agus de kippendief nu een witte of een bruine kip heeft gestolen. Emoticon: Laugh out loud

Om je te bescheuren, je kon er op wachten, dit soort dingen gaan altijd stap voor stap in die corrupte slangenkuil. Emoticon: Yes!
De politie voorlichter generaal Setyo Wasisto kwam vandaag met een persverklaring, de politie overweegt de mogelijkheid om het onderzoek naar de twee KPK voorzitters te be√ęindigen. Emoticon: Shiny
Dat noemen ze een SP3, dan gaat een onderzoek en eventuele verdachtenstelling definitief de vuilbak in, dit is een schot voor de boeg en je kan er op wachten dat volgende week een SP3 volgt, motief, geen harde bewijzen. Emoticon: Talk to the hand
Dan wordt het een aantal maanden rustig en dan bij de volgende mutatie golf wordt hoofdrecherche Herry overgeplaatst naar een achteraf kantoortje met een stoffig bureautje en 3 portretten aan de muur. Emoticon: Yes!
Te weten, het portret van de president, één met een bruine en één met een witte kip om het onderscheid tussen die twee eierenleggers nog eens te benadrukken. Emoticon: Laugh out loud

Overigens, zo'n SP3 kan een openbare aanklager of de politie alleen maar uitgeven. Emoticon: Blush
De KPK dus niet, als die een sprindik fabriceren, onderzoek of iemand de status van verdachte geven, dan blijft dat tot in lengte van dagen staan. Emoticon: Cooool
Naar alle waarschijnlijkheid gedaan om corruptie binnen de KPK te voorkomen, zit je aan het haakje dan kom je niet meer los al is het 10 jaar. Emoticon: Bye bye
Vandaar dat de KPK soms verdachten oproept in zaken die wel 15 jaar lopen. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als KPK voorzitter moet je trouwens een olifantenhuid, eelt op je ziel en brandschoon zijn want de kans dat je aangeklaagd wordt is op de schaal één tot en met tien een acht. Emoticon: Yes!
Niet dat het tot een vervolging komt, het is puur wegwerken van lastige voorzitters, alleen Antasari hadden ze bij zijn ballen, die werd beschuldigd van opdracht tot moord een enorme schandvlek in de Indonesische rechtspraak waar SBY achter zat. Emoticon: I love it
Na Antasari in de afgelopen 10 jaar nog 7 voorzitters die ze getracht hebben te tackelen. Emoticon: Angry

Chandra Hamzah: de aanklager heeft de zaak gestopt.

Samad Rianto: ook gestopt door de aanklager.

Bambang Widjojanto: geseponeerd.

Abraham Samad: geseponeerd.

Nu dus Agus Rahardjo en Saut Situmorang, dat het niet tot vervolging komt maakt dat corrupte stel niet uit, ze zijn er alleen maar op uit ze op non actief te krijgen om zelf de dans te ontspringen. Emoticon: Talk to the hand
Keer op keer met enthousiaste medewerking van politie en justitie, dat ligt nu gelukkig heel anders, onder hoofd politie Tito zijn de verhoudingen tussen KPK en politie redelijk goed, mede door de inzet van Widodo. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Elkaar met stront bekogelen liefst nog met scheermesjes er in is in volle gang, man oh man wat een volk. Emoticon: Blush
De idioot Fahri Hamzah had weer van Novanto gehoord dat zijn vervolging voor de e-KTP roof van Widodo en Kalla af komt.
Hee joh zegt de andere idioot Fredrich de advocaat van Novanto, die Hamzah liegt als de pest. Emoticon: Bye bye
Fredrich is nu wel zelf met een collega en Novanto en het hoofd van het DPR secretariaat aangeklaagd voor het belemmeren van de rechtspraak, de heren die aangifte hebben gedaan zijn van clubje advocaten ter bescherming van de KPK. Emoticon: Confused

Je hebt honderduizenden clubjes en organisaties in Indonesi√ę, vermoedelijk tracht dit clubje KPK beschermers munt uit deze zaak te slaan en hun naam op de kaart te zetten. Emoticon: Yummie!
Ogenblikkelijk komt idioot Fredrich dan weer met de bewering dat ze betaald worden door de KPK, ja ja leeghoofd, de KPK heeft ze nodig met zijn eigen juridische afdeling. Emoticon: Talk to the hand

Ik heb het idee dat een hele roedel zieleknijpers zich stuk zouden bijten op die Fredrich, die vandaag ook nog even vice president Kalla opzij zette als een stuk onbenul. Emoticon: Confused
Die had namelijk verklaard dat de KPK geen toestemming van de president nodig heeft als het gaat om speciale misdaden als drugs, moord en corruptie, hij weet er niets van volgens Fredrich, hij moet zijn mond dicht houden ik ben namelijk de rechtsdeskundige en niet Kalla. Emoticon: I love it
Kolere wat een puinhoop. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Novanto koos er voor de vierde keer voor om vandaag niet bij de KPK te verschijnen, hij zat een plenaire vergadering voor in de DPR.
Op zo'n vergadering worden de DPR leden geacht aanwezig te zijn omdat er dan belangrijke beslissingen worden genomen, maar ja het is al bekend dat de heren bestuurders niet in de DPR zijn gaan zitten om beslissingen te nemen die het land kunnen verbeteren. Emoticon: Shut up!
Hun eigen belangen verdedigen en zakken vullen, daar gaat het om, dus waren er vandaag slechts 99 van 516 leden aanwezig om 4 belangrijke wetsvoorstellen te behandelen. Emoticon: Bye bye

De advocaat van Novanto liep vandaag ook weer allerlei onzin uit te kramen, hij beschuldigde vice president Kalla er van rumoer te veroorzaken, Kalla verklaarde namelijk eerder dat de KPK geen toestemming nodig heeft om Novanto te verhoren.
Dat noemen ze de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Emoticon: Yes!
De voormalige opperrechter van het constitutionele hof en hoogleraar staatsrecht Mahfud had ook een aardige vandaag, de advocaat Fredrich is volgens hem een clown die van het Indonesische recht een circus voorstelling maakt. Emoticon: Clown
Dus wordt vervolgd, de puinhoop is nog lang niet voorbij.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het antwoord op de vraag aan de KPK of ze nu Novanto op gingen halen werd het antwoord gegeven, dit is de eerste keer dat Novanto heeft geweigerd als verdachte te verschijnen, de voorgaande 3 keren dat hij niet verscheen was als getuige. Emoticon: Confused
Dus de KPK is poepie voorzichtig met koning Novanto. Emoticon: Blush

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Nee niet voorzichtig,
Breaking news:
Novanto is misschien door KPK met dwang naar KPK gebouw gebracht en nu wordt kpk gebouw bewaakt door o.a. honderden brimops Emoticon: Party!

Ze zijn zeker binnengevallen in het huis van Novanto.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,598,766 pageviews Een website van indahnesia.com