3 dagen Yogyakarta

Subforum Java 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ulrik@vanbeyma.com
Gebruiker
spacer line

Komende zomer zijn we, een gezin met zoon en dochter van 16 en 15 een paar dagen in Yogyakarta.

Wie weet een leuk hotel om lekker relaxed de vakantie te beginnen. En wat moeten we zeker niet missen (naast de Borobudur natuurlijk).

Alvast bedankt voor jullie tips!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Kun je iets specifieker zijn, Ulrik?

Er zijn hier hotels in elke prijsklasse, met zo ongeveer alle denkbare voorzieningen met uitzondering van skipistes, op locaties in het centrum en ver daarbuiten, in drukke toeristenbuurten en in de rimboe.

Als je alles wilt bezoeken wat je niet mag missen zijn drie dagen niet toereikend. Bij lange na niet, zeker niet als je ook nog relaxed je vakantie wilt beginnen.

Wat willen de kinderen? Wat wil je zelf (al zijn de kinderen natuurlijk belangrijker)?

Salam dari Yogya

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

[alles om mij maar niet bezig te laten zijn met de verordeningen en reguleringen van de Oostenrijkse deelstaat Stiermarken inzake evenementslocaties, -gebouwen en delen van gebouwen op het gebied van brand- en andere veiligheid, vluchtwegen, uitrustingen enzovoorts voortvloeiende uit maar niet beperkt tot de StVAG en de ÷norm, en meer goedbedoeld doch geldverslindend EU-geleuter]

Niet te missen (benodigde uren in cijfers, dagen vetgedrukt):

Algemeen
Winkelstraat Malioboro 4, markt Beringharjo 2, zilver Kota Gede 3, batik Keraton 2, leer Manding 4

Gebouwen
Monument Borobudur (is eigenlijk geen tempel) 6, tempel Prambanan 4, paleis sultan Keraton 3, koloniale kazerne/museum Vredenburg 1, begraafplaats sultans Imogiri 6

Natuur
Vulkaan Merapi 1 , vulkanisch plateau Dieng 1-2 , stranden 1

`Restaurants'
Lesehan ('s avonds op het trottoir van Malioboro), satť kambing (helemaal noord Malioboro, bij rails), gudeg (bij vliegveld), Gajah Wong (NL eigenaar), Hani's (Vlaams), en nog een paar honderd

Overig
Batikcursus 1 , Sigarenfabriek 2

En dan vergeet ik de helft of zo. Ik ga weer naar Stiermarken, helaas.

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Hotels en guesthouses zijn er genoeg in Yogyakarta dus het hangt heel erg van je budget af. Je kan voor een paar tientjes per nacht overnachten maar ook voor een paar honderd euro. Ook zijn er veel sites waar je rechtstreeks je accommodatie op kan boeken. Lijkt me voor de zomervakantie wel goed om e.e.a. alvast te regelen want over het algemeen in het dan druk. Hou er rekening mee dat de Ramadan dit jaar (voor een deel) in de zomervakantie valt.
Op onze website (op de bladzijde "uitstapjes" Emoticon: Wink en Facebook pagina staat veel informatie en foto's over de omgeving van Yogyakarta en ideeen voor dagtochten.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

ulrik@vanbeyma.com
Gebruiker
spacer line

Dank voor de tips! Er is daar genoeg te doen begrijp ik, dus Ik gooi de reis toch maar wat om, zodat we wat meer tijd hebben en dan per trein doorgaan naar Jakarta.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-01-2014 09:42 Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.vanbeyma.com" REL="nofollow">ulrikEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.vanbeyma.com wrote: ...zodat we wat meer tijd hebben en dan per trein doorgaan naar Jakarta.

Als je met het vliegtuig gaat, heb je nog meer tijd, vooral als je eind van de middag, begin van de avond vertrekt. De treinreis Yogya-JKT is niet bijster interessant (stomvervelend dus), duurt lang, en een ( eksekutip -)kaartje kost amper minder dan een vliegticket. Soms zelfs meer.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-01-2014 10:27 guna2 wrote:

[quote removed]

Als je met het vliegtuig gaat, heb je nog meer tijd, vooral als je eind van de middag, begin van de avond vertrekt. De treinreis Yogya-JKT is niet bijster interessant (stomvervelend dus), duurt lang, en een ( eksekutip -)kaartje kost amper minder dan een vliegticket. Soms zelfs meer.
Wat prijs betreft, klopt. Wat duur betreft nog niet zeker, hang ervan af waar men moet zijn. Als men direct op de airport moet zijn, zou ik zeker het vliegtuig nemen. Maar als men in de stad moet zijn, zal er niet veel verschil zijn tussen trein (ruim 7 uur) en vliegtuig (half uur vooraf naar de airport, ruim een uur voor vertrek inchecken, vliegtuig doorgaans altijd ruim een half uur te laat of meer, vlucht een uur, bagage oppikken op airport Jakarta een half uur minimaal, naar de stad met taxi/bus minimaal 2 uur = ca. 6 uur). Anderzijds is het wel een saaie treinreis en is de afwisseling op de airporten meer afwisselend. Anyway, make your choice......

elsbeth
Gebruiker
spacer line

-Het Ramayana ballet bij onderstaande link.

http://purawisatajogjakarta.com.

Midden in Yogjakarta, vond ik persoonlijk veel beter dan het ballet bij de Prambanan, hoewel die een sensationele ligging heeft met de Prambanan op de achtergrond.
Puur voor de dans vind ik die bij Purawisata veel beter.
-Wandelen door het Kraton, maar vooral de straatjes erachter.
-de gewone dingen, beetje wandelen, een wijkje inlopen, praatje proberen aan te knopen
In ieder geval niet alleen maar de toeristische trekpleisters afgaan.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik verblijf al 23 jaar in Yogya en ben nog niet uitgekeken. Dus.........3 dagen heb je zeker nodig.

kemboja
Gebruiker
spacer line

Ik kan Rumah Mertua aanraden voor verblijf in yogya.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ver weg van Yogya: Sleman. Kan je alleen per taxi komen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 27-01-2014 02:53 Yogya-Bali wrote: Ver weg van Yogya: Sleman. Kan je alleen per taxi komen.

En er is verder niets in de buurt.* Met kinderen van genoemde leeftijd zou ik daar niet gaan zitten. Ik heb het niet zo op veelsterrenhotels, die zijn me te onpersoonlijk, de gruwel van de bekpekkers in Sosro staat me ook niet aan, dus ik verwees mensen altijd naar Prawirotaman. In de buurt van Sosro zijn de laatste jaren echter veel behoorlijk goede middenklassehotels gebouwd, en dus herzie ik die mening. Ik denk dat ik daar zou gaan zitten met koters van 15-16. Min of meer op het Malioboro.

*Heb jaren geleden bij Rumah Mertua excellent gerijsttafeld, en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om het hotelgedeelte te bekijken. Alles prima, goed georganiseerd, schoon, tevreden gasten. Allemaal Nederlanders...

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Leuk toch met allemaal Nederlanders en net zo als in NL. Doet men nog eens kennis op van Indonesia.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,277,168 pageviews Een website van indahnesia.com