Materai nodig

Subforum Het visumgebeuren 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sylvia1
Gebruiker
spacer line

Hallo

Ik vertrek over 2 maanden naar indonesie en wil een sociaal cultureel visum aanvragen om mijn vriend te bezoeken. Nu hebben we hier het aanvraagformulier ingevuld maar nu hebben we geen materai. Heeft iemand een idee hoe ik hieraan kan komen. heeft iemand deze misschien nog liggen, of moet ik een nieuw formulier uit indonesie laten komen incl materai. Ik zag ook dat er sponsorbrieven zijn waar geen materai op staat. Zijn deze ook nog geldig?
alvast bedankt!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Moet daar een materai op dan?
Ik heb er vorige week ook mee te maken gehad maar dan hier in Indonesie.Die dingen zijn de te koop hier (=Indonesie) o.a. bij Indomaret en postkantoor. Ben nu in Tomohon waar geen Indomaret en aanverwanten is. Hier worden ze in sommige kleine toko's ook verkocht.
Misschien anders even de ambassade contacten?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

robbert
Gebruiker
spacer line

Ik geloof dat er nu wat zaken door elkaar lopen ! Op het aanvraagformulier moet de zegel NIET komen maar op de Sponsorbrief. Aangezien je een originele sponsorbrief moet hebben, dus getekend en wel door jouw sponsor, kan die sponsor gewoon zelf zo'n zegel bij elk postkantoor halen.
Suk6 Rob

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Voor familie(- of vrienden)bezoek is die materai-zegel op de sponsorbrief niet nodig (deze informatie is mij enkele jaren geleden verstrekt door ambassade in Den Haag zelf, toen dat hokje voor die zegel nieuw op de sponsorbrief verscheen. Om de zoveel tijd wordt die sponsorbrief telkens weer wat aangescherpt, nķ staat er b.v. ook de geplande reisperiode op, was vorig jaar nog niet het geval).
Wťl voor uitnodigingen via officiŽle instanties (bedrijven, universiteiten e.d.) dient er zo'n zegel geplaats te zijn.
Aangezien ik telkens zelf hier al onze sponsorbrieven voor het volgende familiebezoek regel, plak ik er hier (zekerheidshalve, maar dus eigenlijk overbodig) wťl die zegel op, kost tenslotte nog geen halve euro extra.
Je zou ook alleen een losse materai-zegel kunnen laten opsturen, en die los op de sponsorbrief naast de handtekening te plaatsen, maar officieel hoort de handtekening van de sponsor over die zegel heen geplaatst te worden.
Maar noodzakelijk: nee, dus.
Wil je het helemaal zeker weten: bel gewoon de ambassade in Den Haag op, dan krijg je de laatste informatie.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De informatie is overal anders. Er is geen officieel. Het is maar net welke kant de pet opstaat van het instituut of de ambtenaar.
Vorige maand nog in Singapore: SosBud visa zonder meterai. Het is pure willekeur, maar zou toch maar doen wat ze vragen want zij hebben tenslotte de touwtjes in handen.

pimpenel
Gebruiker
spacer line

ik zal als ik jullie was op desponser brief de matraai plakken
ik weet niet of jullie ook een foto copie er bij hebben van jullie sponser is nootzakelijk
een sociaal visa dus een 211 voorkomen is beter als genezen
succes
Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-01-2014 01:56 Yogya-Bali wrote:
De informatie is overal anders. Er is geen officieel. Het is maar net welke kant de pet opstaat van het instituut of de ambtenaar.
Vorige maand nog in Singapore: SosBud visa zonder meterai. Het is pure willekeur, maar zou toch maar doen wat ze vragen want zij hebben tenslotte de touwtjes in handen.
Yep daar ben ik inmiddels ook achter.
Voor mijn gevoel heeft zo'n zegel helemaal geen nut.

En een zegel in Nederland erop plakken al helemaal niet volgens mij.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ik heb er "toevallig" enkele hier thuis in NL.
Mail me maar als je ze nodig mocht hebben.

Mail is bekent hiero Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

het "plakken" van een meterai(6000 rupiah)_ geeft de inhoud van een document meer " kracht"..
Het is de goedkoopste manier om een overeenkomst/verklaring meer officieel te maken.
let op ,de handtekening moet geplaats worden over de meterai.

Salam dari bewolkte en door banjir geteisterde Jakarta.

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Om Sid, geniet ervan!! Wij zijn net terug uit een zeer zeer warm Kupang maar toch liever zeer zeer warm dan hier het brrrr NL.... enfin

Ik heb een naar behoren goede notaris gevonden in NTT en die beweerd dat een "materai" louter belasting kas spekken is! Hij zegt dat het meest sterk is een jempol Emoticon: Yes!

Dus alle akte's die voor mij nog ooit gelden harus paket jempol Emoticon: Cooool

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik regel onze visa altijd via de CIBT visumdienst, op de voorbeeld sponsorbrief van de CIBT moet sinds 2013 een materai.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

siebjans; je notaris heeft het bij het rechte eind, het is een belastingzegel. Echter is deze zo geaccepteerd in het informele cirquit dat het normaal is. Bovendien wettelijk verplicht bij contracten vanaf een bepaald bedrag! Dus weglaten mag niet eens wettelijk gzien. Een notaris zal dus altijd een materai plakken op stukken waarin grond verhandeld word.

Op de website van de Belastingdienst word het verder toegelicht:
http://www.tarif.depkeu.go.id/(...)id=pajak&cat=meterai

en dan rubriekje 'TARIF BEA METERAI'

De boete van het niet gebruiken van een materai waar dit verplicht is, is 2x de waarde van de materai.. 12.000 rupiah.. tja.. Materai namaken kan 7 jaar cel opleveren, dus dat zou ik zeker niet doen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,817 pageviews Een website van indahnesia.com