Dood door visschotel in Bali ??

Subforum Bali, het godeneiland 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Het verbaast me eigenlijk dat je hier niet vaker van hoort.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nauw ja verbaast mij dat niet.
Omdat het nu zo actueel word, door het internet en dat men er boven op zit met de media, worden wij er mee geconfronteerd.
Heel veel jaren geleden, moest ik een bus route beschermen, voor overige verkeer.
Er mochten geen gewoon auto verkeer er door heen en ik moest die met slagbomen bewaken en elke keer als er een bus aan kwam hem er door te laten.
Op een avond kwam er een auto aan, die stopte en ik liep naar de bestuurder en ik vroeg hem om te draaien, maar hij stotterde en zei dat zijn vrouw was niet goed geworden.
Die zat als een dode naast hem, ik heb toen 112 gebeld en zo werd ik geconfronteerd met die drama.
Ze kwamen pas van een chinees restaurant en later hoorde ik dat ze aan voedselvergiftiging dood was gegaan.
Het kwam doordat het restaurant schoonmaak middel gebruikte, wat in het eten terecht was gekomen.
Niemand ook niemand heeft dit mogen lezen, op de toen openbare dagbladen of wat dan ook.
Dat werd in de doofpot gestopt, omdat ze bang waren dat het de Restaurants zouden schade.
Zo zit dat ook in Nederland in elkaar................... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Shut up! Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-01-2014 18:36 dangdude03 wrote:
Jan jij bent een slecht voorbeeld.... Emoticon: Wink

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Voedselvergiftiging is (soms) dodelijk bij verzwakte ouderen / bejaarden en zeer jonge kinderen. Deze mama en tienerdochter behoren zeker niet tot die risico categorien dus er zal waarschijnlijk iets anders / meer aan de hand zijn.

Wat veel verontrustender is dat beide vrouwen nog levend naar een ziekenhuis gebracht zijn en daar evengoed niet in leven gehouden konden worden, ondanks aanwezigheid van artsen, medicatie en apparaten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 05-01-2014 18:36 dangdude03 wrote:

Er komen regelmatig gevallen van (extreme) voedselvergiftiging in de krant en op het TV nieuws, maar dat betreft dan meestal (bijv.) lokale schoolkinderen of personeel bij een firma die in / bij een school- of bedrijfskantine eten.

Zijn dan van die gevallen waarbij meteen 40 kinderen / mensen naar het ziekenhuis gebracht moeten worden. Grootste veroorzaker van acute en zware voedselvergiftiging is de "nasi jingo". En niet te vergeten tijdens / bij een van de vele ceremonies op Bali, waarbij het eten soms dagenlang vantevoren wordt bereid en ongekoeld bewaard.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Op Bali in Sanur een heftige voedselvergiftiging opgelopen, ik was gelukkig alert genoeg om direct een arts in te schakelen.....maar....het heeft toch nog ruim 2 weken geduurd voordat mijn maag en darmen weer normaal functioneerden.
Vanaf dat moment ben ik zťťr kritisch geworden met het eten in restaurants ..... Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vooralsnog ga ik met Amed mee.
Volgens het bericht waren ze net aangekomen op Bali.
Eerst maar eens kijken wat er precies loos is.

Er is totaal geen behoefte dit onder een tapijt te vegen, Bali zit namelijk helemaal niet te wachten op deze negatieve reclame.

Ik ga af op Amed.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Kleine update: Nabestaanden van de overledenen weigeren toestemming te verlenen aan de Indonesische autoriteiten voor het uitvoeren van een autopsie op Bali.

Lichamen worden z.s.m. overgebracht naar Brisbane en aldaar zal de familie toestemming verlenen aan de Australische forensische autoriteiten om alsnog autopsie te verrichten en de doodsoorzaak vast te stellen.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ahhhh Amed......gelukkig richting AustraliŽ..... Indonesische "corrupte" autoriteiten absoluut NIET geloven.....
Ik hoor het wel van jou hoe de zaak afloopt.... Emoticon: Party!
Bedankt.... Emoticon: Yes!

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Uitkomst van de autopsie op de dames in Australie duidt op een zeldzame combinatie van vis-vergiftiging i.c.m. voorafgaand medicijngebruik.

(2/9/2014)
Queensland medical examiners have announced preliminary autopsy results on the death of Noelene Bischoff (54) and her teenage daughter Yvanna (14), who died suddenly in Bali on January 5, 2014.

Medical investigators are blaming the deaths on the consumption of toxic fish resulting in Scombroid Syndrome Toxicity, complicated by the two womenís medical history of suffering from asthma which accelerated and intensified their reaction to the fish poisoning.

The mother and daughter were staying at a Padang Bai beach resort in east Bali when they had a meal of grilled mahi mahi, vegetarian pizza and chicken curry. Both developed symptoms of vomiting and breathlessness.

Assisted by hotel staff to a nearby medical facility where the elder Bischoff died, followed by her daughter who died later after being rushed to BIMC Hospital in South Bali.

The bacterium that causes Scombroid Syndrome Toxicity is fairly common, but seldom results in death. One medical expert said the etiology of the deaths was a one in 20 million event, describing an antihistaminic reaction produced by the syndrome in combination with the pre-existing asthmatic condition of the two women. Adding, ďIt's just unbelievably unlucky.Ē

When a member of the Bischoff family was asked if his sister and niece would had survived a similar incident in Austral, he said: "They (forensic experts) said it's so rare, it's hard to say. They said probably one of the biggest problems you'd have would be the diagnosis to start with. It's so rare, most people have never heard of it."

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt, ik had enkele dagen geleden ook al zo iets gelezen Amed.
Buiten gewoon triest maar aan de andere kant ook wel weer een opluchting dat de ware oorzaak naar buiten is gekomen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,641 pageviews Een website van indahnesia.com