Sharia, kan het?

Subforum Andere praat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Volgens Tunesie kan het dus niet...

http://www.nu.nl/buitenland/36(...)rondwet-tunesie.html

deel van de tekst/conclusie:
ďDe afgelopen dagen waren al bepalingen aangenomen, die van de islam de staatsgodsdienst maken, maar de sharia, de islamitische wet, niet tot basis van de wetgeving van de staat maken

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 06-01-2014 16:22 Malam wrote:
Ik vraag me af uit welke gedachte deze topic is geopend.
Shariah gezien door ogen van Westerlingen?
Of uit het gezichtspunt van IndonesiŽrs?
Kan het in het Westen?
Kan het wel in een Molimland als IndonesiŽ?
Trachten bepaalde mensen een uitspraak te ontlokken?
Uiting geven aan eigen gedachten?
Of lekker even tekeer gaan op iets waar iemand geen reet van begrijpt?

Shariah in het Westen? De grootste doemdenker zal toegeven dat dit onmogelijk is.
De shariah in IndonesiŽ? Vergeet het maar, in bepaalde gebieden, maar de weerstand wordt al groter, kijk maar naar Aceh.

Ben ik tegenstander van de shariah? Ja zeker wel, maar niet zo als het hier op tafel komt.
Worden vrouwen volgens de shariah alleen maar onderdrukt? Nee dus.
Er zijn weldegelijk regels die vrouwen recht geven, weliswaar sterk verouderd en misschien niet voldoende voor een westerse gedachtengang, maar het is wel zo.

Ik zie in deze topic alleen maar haat en onbegrip en geen greintje begrip voor de honderdenduizenden moslims die dit afwijzen.
Ik zie hier overwegend een fobie van moslim tegenstanders die mij te ver gaat.

Kritiek ja, daar doe ik driftig aan mee, maar ik zie ook diverse personen die even na een kort verblijf in IndonesiŽ hun oordeel klaar hebben, dar zakt mijn broek vanaf.
De filosofie van IndonesiŽ dat er een God/Allah bestaat en dat ze rijst vreten, wordt hier even onder een tapijt geschoffeld met de stelling dat ze niet bestaan dus de gebruiken die daar uit voortkomen ook niet en je moet aardappelen vreten, dan voldoe je aan het beeld van de Westerling.

Binnen 50 tot 60 jaar zijn de oliebronnen in de Islamitsche zandbak uitgedroogd, dan blijven er 4 wereldmachten over, te weten China, Amerika, Rusland en IndonesiŽ of we het nu leuk vinden of niet.
We zullen moeten leren met een Katholiek Zuid Amerika, een orthodox Rusland, een tea party Amerika, het voorouder geloof in China en het moslim geloof IndonesiŽ om te gaan.

Vooruitlopend op deze ontwikkelingen heeft het helemaal geen zin ons af te zetten tegen enig geloof, heeft totaal geen zin, slechts de vinger aan de pols om als Nederlander je eigen indentiteit te behouden, dat dan weer wel.
Of denken Nederlanders met forummers hier voorop de ontwikkelingen tegen te houden?

Misschien is het beter als stip op de wereldkaart te doen wat we altijd hebben gedaan, aanpassen en accepteren en ons graantje meepikken.
In deze topic zie ik een Wilders retoriek.
Hakken op een kleine groep mensen en voorbij gaan aan het merendeel goedwillende mensen. Emoticon: Angry

Ik ben geen echte IndonesiŽkenner, maar met 16 jaar elk jaar bezoek en haast 6 jaar permanent verblijf, durf ik dit wel te zeggen dat ik steeds meer Surya gaat volgen.
Ik begin steeds meer zijn commentaar te begrijpen.
Kutverhalen van vakantiegangers die hun commentaar klaar hebben en er geen ruk van weten.

Dat zou ik ook niet accepteren van ťťn of andere expat uit Polen die een jaar in Nederland heeft gewerkt en Nederland afbrandt. Emoticon: Angry

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Klopt en Amerika is voor het eind van 2014 (schreef ik al ergens in de topic)
Dus degenen die uitmaken wat de olie kost.

Dus ook 1 van de 4 machten die de dienst gaan uitmaken.

En die vegen lettelijk dat sharia geloof terug waar het hoort naar de woestijn
waar men niet eens de kracht meer zal hebben om akbar te roepen

Het geloof is shit en smerig en verdwijnt
this een zinloze discussie en idd zelf verheerlijking van de topic openaar en wat eendags vliegen die niks van de moslim weten dan de de cultuur enkele dagen opgesnoven te hebben.

Daar komt bij dat exstreem bijna verdwenen is op west Java de arme sloeber leert via het Internet tokos dat Amerika helemaal niet Indonesie leeg wil stelen en geen barbaren zijn met zware wapens en vrouwen verkrachten en de kinderen slachten.

Want tot voor kort 4 jaar geleden wist +- 70 % niet eens waar amerika lag

wat uberhaubt een globe is

Men denkt / dacht dat het naast de deur is bij wijze van spreken

Tot 5 jaar geleden zat de halve kampong nog zonder tv.

etc etc

maar ga lekker door ik geniet van de commentaren

Malam en ik ook zitten zich soms bescheuren en soms zwaar irriteren Emoticon: Yes!

Doei Emoticon: Bye bye

Ps meeste indonesieers op java moeten niks meer( na 1992 langzamerhand)
van exstreem hebben

ze brengen ellende en men verliest inkomen.

want dit mag niet en we branden dat af van een blanke
maar smorgens zouden ze er wel als normaal moeten werken

Tja en zonder werk en exstreem will alleen maar geld maar uitgeven aan wapens / bommen en moskees maar hun aanhangers geld geven voor vreten ho maar.
dus dat minder exstreem kan ook al de pot op

Emoticon: Yes!

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 06-01-2014 18:47 Keduadam wrote:
Malam schreef: "Ik zie in deze topic alleen maar haat (WAAR, WIE, jochie?) en onbegrip (WAAR, WIE... VERTEL JOH?) en geen greintje begrip voor de honderdenduizenden moslims die dit afwijzen. (WAAR, WIE... OOH, VERTEL?).
Ik zie hier overwegend een fobie van moslim tegenstanders (WAAR, WIE? WIJS AAN!) die mij te ver gaat."

Je krijgt het weer voor elkaar om de volwassen, gewoon positieve sfeer hier weer te verzieken. Jouw 'goede voornemen' lukt ook niet echt he, na een paar dagen. Wist ik al, zei ik toch.
En natuurlijk zomaar weer 'even tussendoor' de beste, eerlijkste, meest creatieve en produktiefste politicus van NL te blijven demoniseren , met inderdaad, JOUW kortzichtige, linkse, gedateerde papagaaien RETORIEK ! Wilders zou zich rotschamen, ventje.

"In deze topic zie ik een Wilders retoriek. "
Aach, toch, gut. Emoticon: Blush

Zei hij. Emoticon: Bye bye
Ons diktatortje, want o wee als je anders denkt, Emoticon: I love it dan is hij meteen in zijn kuif gepikt. Want HIJ weet het, HIJ doorziet alles. Onze (nou ja' niet de mijne, sommigen wel hier blijkt) kleine forumgod. Zelfs zo, dat hij zich niet eens WAAGT aan deze volwaardige, volwassen discussie met kostbare mensen met hun eigen meningen en vragen. Leve de VRIJHEID!
Ja even in het begin 'keek' je een keertje mee... 'zou dit wel goed gaan"? dacht de controlegeest en de onderminister (onderbroek) van het forum hier... allleen maar veroordelend Emoticon: Angry en negatief - allicht, want t zint manneke niet, en dat zullen we weten! Boooze Malam Emoticon: Angry Emoticon: Angry Chagrijnige Malam Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Vroeg of laat komt hij onder zijn steen vandaan en slaat de boel kort en klein. Zogenaamd met zijn Grote, Ruime Inzicht!

En nu dan toch, ja hoor... Malam is er weer! Wat een enorm gebazel. Blijf toch weg hier man! Dat zal de gemeenschap HIER, en de toekomstige nieuwkomers, -tig veel bonus opleveren, een hele hoop betere info, en een veel betere sfeer!

Want het ging zo goed hier. gewoon vragen stellen. Eerlijk, ruimhartig. Emoticon: Party! Met veel onwetendheid soms wellicht, nou Ťn? Het komt er tenminste UIT! En ik zie dat het hart op de juiste plaats is hier... tot nog toe... niet altijd het hoofd misschien. En maar ťťn keer heb ik mijn hoofd hier gefronzzzt, toen Zieleffe iets schreef over Muslims... was ik geheel niet mee eens, maar daar werd even wat over gevraagd, en w.s. bedoelde hij t niet zo ook. Want ik haat niemand, 0%, noppes nada, zeker geen 'muslims', echt niet (schreef dat ik vele moslimvrienden heb); alleen ik haat sommige denkbeelden (heb Hitler Duitsland genoemd).

Daar is niets mis mee. Anorak, laat je niet manipuleren door deze negatieve geest.
De afbrekende, negatieve en veroordelende woorden die jou al in je mond gelegd zijn van te voren... Met alle inleg'kunde' en vooroordelen en stelligheid van een enkeling hier....
IK heb er nog niets van gemerkt... houden zo. Niets aan de hand.

Ja en moderator, flink hoor, gooi mij er maar weer uit, niet de heer (nou ja, niet echt) Malam. Wie DURFT het eigenlijk eens flink tegen deze gozer op te nemen hier?
Wie vangt hier altijd aan met negativieit, veroordelingen, op de man spelen enz.?
ik geef slechts tegengas. Onderscheidt dit wel voortdurend, heren moderators! Emoticon: Smile
Of pakt hij zichzelf eens een keertje aan? FŁr die allgemeinheit, jawohl viel besser.

Hee Vakantie ganger neem een uurtje vrij en ga in het park wandelen
en vergeet je prozac niet Emoticon: Party!

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 06-01-2014 18:47 Keduadam wrote:
Malam schreef: "Ik zie in deze topic alleen maar haat (WAAR, WIE, jochie?) en onbegrip (WAAR, WIE... VERTEL JOH?) en geen greintje begrip voor de honderdenduizenden moslims die dit afwijzen. (WAAR, WIE... OOH, VERTEL?).
Ik zie hier overwegend een fobie van moslim tegenstanders (WAAR, WIE? WIJS AAN!) die mij te ver gaat."

Je krijgt het weer voor elkaar om de volwassen, gewoon positieve sfeer hier weer te verzieken. Jouw 'goede voornemen' lukt ook niet echt he, na een paar dagen. Wist ik al, zei ik toch.
En natuurlijk zomaar weer 'even tussendoor' de beste, eerlijkste, meest creatieve en produktiefste politicus van NL te blijven demoniseren , met inderdaad, JOUW kortzichtige, linkse, gedateerde papagaaien RETORIEK ! Wilders zou zich rotschamen, ventje.

"In deze topic zie ik een Wilders retoriek. "
Aach, toch, gut. Emoticon: Blush

Zei hij. Emoticon: Bye bye
Ons diktatortje, want o wee als je anders denkt, Emoticon: I love it dan is hij meteen in zijn kuif gepikt. Want HIJ weet het, HIJ doorziet alles. Onze (nou ja' niet de mijne, sommigen wel hier blijkt) kleine forumgod. Zelfs zo, dat hij zich niet eens WAAGT aan deze volwaardige, volwassen discussie met kostbare mensen met hun eigen meningen en vragen. Leve de VRIJHEID!
Ja even in het begin 'keek' je een keertje mee... 'zou dit wel goed gaan"? dacht de controlegeest en de onderminister (onderbroek) van het forum hier... allleen maar veroordelend Emoticon: Angry en negatief - allicht, want t zint manneke niet, en dat zullen we weten! Boooze Malam Emoticon: Angry Emoticon: Angry Chagrijnige Malam Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Vroeg of laat komt hij onder zijn steen vandaan en slaat de boel kort en klein. Zogenaamd met zijn Grote, Ruime Inzicht!

En nu dan toch, ja hoor... Malam is er weer! Wat een enorm gebazel. Blijf toch weg hier man! Dat zal de gemeenschap HIER, en de toekomstige nieuwkomers, -tig veel bonus opleveren, een hele hoop betere info, en een veel betere sfeer!

Want het ging zo goed hier. gewoon vragen stellen. Eerlijk, ruimhartig. Emoticon: Party! Met veel onwetendheid soms wellicht, nou Ťn? Het komt er tenminste UIT! En ik zie dat het hart op de juiste plaats is hier... tot nog toe... niet altijd het hoofd misschien. En maar ťťn keer heb ik mijn hoofd hier gefronzzzt, toen Zieleffe iets schreef over Muslims... was ik geheel niet mee eens, maar daar werd even wat over gevraagd, en w.s. bedoelde hij t niet zo ook. Want ik haat niemand, 0%, noppes nada, zeker geen 'muslims', echt niet (schreef dat ik vele moslimvrienden heb); alleen ik haat sommige denkbeelden (heb Hitler Duitsland genoemd).

Daar is niets mis mee. Anorak, laat je niet manipuleren door deze negatieve geest.
De afbrekende, negatieve en veroordelende woorden die jou al in je mond gelegd zijn van te voren... Met alle inleg'kunde' en vooroordelen en stelligheid van een enkeling hier....
IK heb er nog niets van gemerkt... houden zo. Niets aan de hand.

Ja en moderator, flink hoor, gooi mij er maar weer uit, niet de heer (nou ja, niet echt) Malam. Wie DURFT het eigenlijk eens flink tegen deze gozer op te nemen hier?
Wie vangt hier altijd aan met negativieit, veroordelingen, op de man spelen enz.?
ik geef slechts tegengas. Onderscheidt dit wel voortdurend, heren moderators! Emoticon: Smile
Of pakt hij zichzelf eens een keertje aan? FŁr die allgemeinheit, jawohl viel besser.

Moet je ergens op het forum in een topic kijken ben effe vergeten waar.

Als ik het niet eens met malam ben of hij tracht mij op slinkse wijze in de zeik te nemen of te denigreren.

Kan ie zich klaar maken Emoticon: Worship

Denk dat je te veel focust op malam en te weining ondericht om hem op de punten te wijzen (kort maar netjes)

Anders krijg je ook k.u. Reacties terug Emoticon: Bye bye

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 06-01-2014 19:13 elsbeth wrote:
Wie het hier tegen Malam op durft te nemen? Ik, meerdere malen. Maar niet in dit topic.
Hier heeft hij zo de kern van de zaak te pakken.
En als jij zo in de bres springt voor Anorak, die volgens jou (o.a. door mij) woorden in de mond gelegd krijgt; kijk dan GVD eens in het topic (inmiddels afgesloten) over moslims, weet de naam niet meer. Dateert van een week of 2 geleden.
Dan kun je zien wie hier wie schoffeert, het land uit wil schoppen en nog veel meer.
Je kunt daar haarfijn lezen wat bepaalde heren, waaronder Anorak, wil met mensen die de een andere mening hebben. Flinke jongen die Om Sud wel eens even de les zal lezen, maar piest in zijn broek als hij tegen YB en Malam moet opnemen.
En dan godverdomme nu een vredelievende discussie willen starten over de voor de voors- en tegens.. Dan heb je toch een onvoorstelbare plaat voor je kop i.p.v. een spiegel.

Ja dit klopt en waar is Anarok nu ?

met haar retorische stellingen.

We hadden hier iemand op het forum zelfde manier van topics openen en beantwoorden kon haar broer wel zijn

KOTS Emoticon: Very funny

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Harlys,

We hebben het hier over een onderwerp. Ik heb elsbeth weinig of niets te melden.
Het misplaatst spelen van forumgeweten? Daarmee zijn al vele topics vervuilt. Gelukkig weet ze het juiste meldings topic daarvoor te vinden. Dat in de bres springen geeft ook hier een offtopic reactie. Zelfs weer hier eens. De quote die je deed laat niets aan onduidelijkheden.

Er is een topic opgestart, volgens mij is er geen onvertogen woord naar Om sid gegaan.

Ik heb tot nu toe alle reacties gewoon laten staan. ook de jouwe, die naar mijn mening ook niet direkt over het onderwerp gaan. Jammer, opmerkingen als prozac?

Jammer.

En dan nu weer ontopic,
In de 4 pagina's concludeer ik dat als je het hebt over sharia, je het eigenlijk hebt over de gevolgen van extremisme. Er zit dus weinig goeds aan. Bronnen die te vinden zijn op het internet, daarvan zijn er weinig ingebracht in de discussie.

Anne Mieke gaf een leuke link. Misschien is er dus hoop voor de Islam als geloof.
Goed voorbeeld, doet goed volgen zullen we maar denken.

Where there is a will there will be relatives.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ik pomp geld in scholen,

via leraren die ik persoonlijk ken niet om exstreem te verbieden of aan te vallen.

Maar de jeugd duidelijk te maken dat wat ze doen en willen de jeugd de toekomst afnemen

onder drukken etc etc .

Zo vrijblijvend dat we ze er opwijzen als ze denken dat het goed is de Ideology te volgen dat gewoon te doen.

Ik bespreek dat met de leraren die ik ken en de nadelen goed uit te drukken want die zijn groot dat weet bij wijze van spreken een zwakzinnige!

Goed dat is mijn manier om iets te doen.

En levert wat op!

Dit topic vind ik weinig.

Tenzij die hier wat plaatsen gezamelijk beslissen het zelfde te doen als ik en de portomonee te trekken Emoticon: Bye bye

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad Harly's de jeugd heeft de toekomst, en als je daarin een bijdrage kunt doen, is dat zeker prima. Ik denk dat ieder mens wel een bijdrage doet.

Jouw mening is dat dit topic te weinig oplevert. Dat kan. Ik had er ook meer van verwacht.
Maar wat niet is kan nog komen. Zoals uit de reply van Anne Mieke is zichtbaar dat Islam zich kennelijk wel beweegt in een positieve richting. Uitgerekend deze was en staat bekent om weinig renovatie/vernieuwing. Nu kun je zeggen, het is de staat die dit doet, prima, alleen zijn het wel moslims zelf die een conclusie trekken. Dat is een heel ander geluid.

Ik hou het er voorlopig op dat voorstanders van sharia niet anders zijn dan extremisten.
Er iets goeds in zien is van het zelfde laken en pak. En mag wat mij betreft gewoon onder de term "barbaars" vallen.

Ik ga me toch nog eens wat meer verdiepen in de onderzoeker die tot de conclusie kwam dat islam geen geloof is. Vond deze uitspraak wel een heel bijzondere, want de samenhang tussen oude testament en de Koran is behoorlijk. Op zijn minst een hele opmerkelijke uitspraak.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Malam : Worden vrouwen volgens de shariah alleen maar onderdrukt? Nee dus.
Er zijn weldegelijk regels die vrouwen recht geven, weliswaar sterk verouderd en misschien niet voldoende voor een westerse gedachtengang, maar het is wel zo.

Malam om de discussie zuiver te houden, kun je bovenstaande uitleggen welke regels het zijn waar vrouwen niet onderdrukt ?

verouderd regels, waarom mag je niet bekritiseren ? We leven in 2014. Opleiding niveau is gestegen, bij vrouwen ook. Dit betekent dat kennis niveau hoger ligt dus we weten meer. wanneer regels die goed verouderd is en we weten wat voor consequentie heeft moeten we dan zomaar accepteren omdat het zo is ?

Waarom kunnen sharia niet beoordelen met het westerse bril ? Dit vind ik echt bullshit. Islam is een wereld godsdienst en sharia is niet ver van mijn bed show, het is om de hoek. Zie England en Canada. Natuurlijk de kans is heel erg klein, om de sharia zijn volledigheid of grote deel in te voeren, laten we zeggen 0.00001% maar hat gaat nl niet om, de weg naar toe, dat gaat problemen leveren. Bijv. partij als Wilders die steeds groter wordenÖ.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Ik zie regelmatig argument over "alleen een keer per jaar op vacantie" dus je weet er niets van........en begint te irriteren

Moet iemand eerst een aap worden om over aap te praten ?

iemand 1 keer of tig keer geweest is of zelf wonen, is niet zo relevant.....

ik zie iedere keer een koe in de wei maar ik kan ze niet tekenen... er zijn mensen die maar keer gezien te hebben en kunnen precies na tekenen......

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Harlys: "Denk dat je te veel focust op malam en te weining ondericht om hem op de punten te wijzen (kort maar netjes)"

Antwoord; zie boven wat ik hem schreef (als dat 'te weinig' is, en niet duidelijker kan?)

Antwoord; zie boven - is dus gedaan om hem
a). op zijn kortzichtige stelligheid te wijzen, ook weer in dit topic (waarmee hij al heel negatief begon om 'niet mee te doen hier'... nou dus niet. Zeggen en doen is vaak geheel anders.)
b). zijn voortdurende algemeenheden , ook hier weer toegepast
c). van daaruit dat mensen die meedoen, posters (zoals ik) zich totaal niet aangesproken voelen w.b. "haat", "onbegrip", "fobie", "moslim tegenstanders" Emoticon: Cry ???!)
En ook bij anderen niet echt die stelligheden van Malam heb ontdekt hier en nu...
WHO are you to condemn others?!
d). zijn gehate (verondersteld van Wilders, en voortduren gepapagaaid van de linkse kerk, niks nieuws dus) retoriek die hij zelf toepast, waardoor
e). gemanipuleer met heftigheden , retoriek EN retorische vragen. Bisa dicheck.

Verder, ik help je hopen trouwens, als je zegt:
"Daar komt bij dat exstreem bijna verdwenen is op west Java de arme sloeber leert via het Internet tokos dat Amerika helemaal niet Indonesie leeg wil stelen en geen barbaren zijn met zware wapens en vrouwen verkrachten en de kinderen slachten."

WOW. Dat is het eerste en beste nieuws wat ik lees vandaag! Ik hoop t echt.
Maar, ik heb hier ook wel eens genoemd, dat ik een zendeling in Sumatra gewoon veel angst inboezemde bij een stam in de binnenlanden, nog niet zo lang geleden.
En waarom? Omdat die mensen ook tv hadden, en dachten dat blanke mensen alleen maar moorden, want ze zagen alleen maar bloed en agressie in al die Amerikaanse rotfilms die ze hier uitzenden... zagen ze maar meer National Geographic Emoticon: Yummie!

Maar voor de rest, als ik je boven lees, ja ik hoop het echt. Hoewel vergeet ook niet dat de gewone arbeider en werkeloze in Jakarta graag wat bijverdient door te gaan demonstreren voor die radicalen. En dat gebeurt nog te veel... Maar goed, idd ook dat geld kan opdrogen Emoticon: Smile En bovendien hoe 'diep' gaat dat bij die jongens... de vraag is of ze hun mindset over radicalen ten positieve zullen veranderen. Dat gebeurt dus WEL als ze ziekenhuizen bouwen, hulp bij tsunamies en overstromingen geven (wat Al Quaida en consorten overal in de wereld praktiseert), enz..

Kortom. Ik heb trouwens dingen over de sharia op internet nu gevolgd (nauwelijk iets geplaatst daarvan hier: er zijn teveel tegenstrijdigheden ook, zei ik) dankzij dit topic. En al met al best iets wijzer geworden. En ik hoop op meer, idd Anorak. En daar ging t om.
Want het blijft een fenomeen van wereldformaat, en hier in indonesia ook best 'dicht bij huis'... en tja... ik hoop wat je beweert. In eigen woorden; 'het waait wel over langzamerhand hier, door o.a. de media'. TX.

Your attitude determines your altitude

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Het fenomeen zoals je het noemt raakt iedereen in de wereld. Dan is het zaak goed en juist geÔnformeerd te zijn. En ik wil er graag meer over weten. Daar is in het geheel niets mis mee. Er zijn nog veel kanten in dit topic nog niet belicht. Maar die komen vanzelf aan de orde.

Ik zie de toekomst van een democratie waarin niet met zorg met waarden wordt omgegaan met bezorgdheid tegemoet. Zeker in Nederland, waar er bosjes mensen rondlopen die zeggen, mwah, moet kunnen. Dat denk ik dus niet.

Om Ziel gaf al eens aan waarom.

Levensgevaarlijk voor een democratie.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Emoticon: Party! (leve ook de klokkenluiders, de wakkeren, hen die ander, ev. ondergronds nieuws tot zich nemen, hen die getuigen (testimonials) serieus nemen, de niet-politiek correcten, die dingen aan de kaak durven stellen... of; gewoon - mss wel irriterende, vervelende - vragen hebben. Vragen staat vrij. Leve de VRIJHEID, ik kom daar steeds meer achter... wij koesteren die vrijheid m.i. steeds minder.
en beschouwen die als 'vanzelfsprekend'.

Totdat het fout gaat.
Zoals Hitler ook beloofde NL nooit aan te vallen. Vijf dagen later was het wel zover, in Rotterdam begon hun verwoestende 'victorie'!
Zoals het wereldwijd socialisme de mens van alles beloofde - en 90% van de westerse intellectuelen en kunstenaars in de jaren 60 geloofden dat ook - maar ondertussen 2/3 deel van de wereld in hun onvrije, anti-theÔstische dwang hielden.
Zoals Israel - ondanks beloften - de gemeenste oorlogen (op Yom Kippur!!?) en aanvallen te verduren kreeg...
enzovoort, enz...

Emoticon: Yes! (mee eens dus)

Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yawn (leve zij die ons behoeden om te vroeg en teveel te gaan slapen)

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Kijk Keduadam dat is ook mijn ongerustheid.
Niet dat alleen ook dat er tegen poolen komen dat te bestrijden en dan aan de haal gaan met de winst, die ze daar mee hebben verdiend.
zoals WIlders een voorbeeld aan is.
Maar deze naam wilde ik geheel niet gebruiken, deze tijd is een oorlogstijd daar kan je niet meer onderuit.
Alleen het is nog ver van mijn bed show...... Emoticon: Very funny Emoticon: Stupid
Alleen de vijanden, dat zijn de extremisten die de matigen in hun klauwen kunnen meenemen.
Vooral matigen die de sharia propaganderen, als zijnde bijna de beste manier, om de mens in het gareel te brengen.
De mens mag niet zo in het gareel lopen, waardoor ze gestoord worden op hun eigen waarde en ontwikkeling.
De enige die dat mag is de grondwet van ieders land en dat zouden ze eens meer moeten respecteren.
Er komen geen figuren uit die groep, die op hoog niveau, waarde aan het menselijk bestaan geven.
Dat is toch duidelijk, dat moet toch iedereen zien, dat je in IndonesiŽ geen mensen ken die iets, maar voor de mensheid hebben gepresteerd, een verbetering in de leefomstandigheid hebben kunnen aanwenden.
Ik ben het mee eens, dat de mensen niet genoeg wakker van liggen en hun de weg van de minste weerstand gaan bewandelen, tot dat zoals jij al schreef de moffen voor hun neus stonden.
Daardoor heeft mijn familie een bedrijf gekost, omdat mijn vader ook een klokkenluider was Ik heb dat al ergens over geschreven............ Emoticon:
Daaraan kan je al zien dat ze het gemak van het leven een voorkeur geven.
Je moet en zal hoe ook de matigen in Nederland moeten waarschuwen voor dat grote gevaar, het is niet anders.
Verder wilde ik over de sharia niet schrijven, omdat ik er gewoon geen verstand er van heb, maar wel wijs naar Hans Jansen de Arabist en zo zullen er meerdere zijn die meer er over kunnen schrijven dan ik...... Emoticon: Very funny Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

Verder haak ik af ik zeg altijd : een gewaarschuwd mens telt voor twee............... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Een kern van waarheid zit er zeker in om Ziel.

Een poosje geleden zag hier een forummer tot genoteerd 2 keer toe voordelen in sharia. En daar is nu een oorverdovende stilte. Raar? Nee niet helemaal. Met het openen van dit topic is er een podium gegeven. Zelfs in alle respect is er plotseling die oorverdovende stilte. Er waren er een paar die zeiden, je laat je uit de tent lokken. Nou, geenzins, maar vooruit, leg het maar uit. Het medium is er, alsjeblieft, voer de discussie. Als we ergens van hadden kunnen leren? Geeft niet. We weten ondertussen wat het is en waar het om gaat.

Malam was in dat verband nog het meest eerlijk. Terug te lezen in zijn post. Ik kan er waardering voor op brengen.

4 pagina's topic. We weten uit openbare bronnen en de reakties op dit forum wat er gemiddeld van sharia kunnen verwachten en hoe we er tegen over staan.

Of dat geheel "sharia" wenselijk is? Nee dus. Ongeacht of dit of in Nederland, of RI is.
Een gedeelte er van als wenselijk beschouwen, of accepteren gaat simpel weg niet.
Mij staat uit het topic en het afstruinen op internet nog het meeste bij dat een onderzoeker kwam met "islam" is geen geloof.

Dat kan ik op dit moment niet accepteren.
Die stelling heeft nogal wat implicaties. Niet alleen aangaande islam.
Ik heb er even tijd voor nodig om volledig op deze stelling te kunnen reageren en er zeker goed over na te denken.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zielleffe: " Vooral matigen die de sharia propaganderen, als zijnde bijna de beste manier, om de mens in het gareel te brengen."

DAT interesseert me dus nou bijvoorbeeld ten enen male.En niet alleen 'om mensen in het gareel te brengen' (?) maar mss ook om andere redenen. Wat draagt sharia bij in het sociale leven, wat voegt het toe, enz.?
En dit is ook in de context van bovenstaande posters. Wie volgt?

Vooral met wat duidelijkheid hierover. en vooral de Muslims onder ons, kunnen dit wat meer begrijpbaar maken voor ons misschien?
Zonder dat je hier meteen afgesabeld wordt. Want ik hoop toch op respekt voor anderen, ook al ben je het er niet mee eens.

papiholandes
Gebruiker
spacer line

allereerst voorop stellen dat in de koran de sariah niet bestaat ok de sariah is gewoonweg een totaal verkeerde interpertaties van de koran gemaakt door enkele totaal gestoorde mensen
verder ben ik van mening dat de sariah en zeker zoals die toegepast word in sommige landen in indonesie total onmogenlijk zal zijn.
ten tweede men zegt altijd dat vrouwen geen recht hebben in de islam wel dit is absolute onzin. het is weer maar net hoe je de tekst uit de koran interpreteerd en ja jammer genoeg misbruiken velen deze teksten.
maar ik vraag mij nu wel af hoeveel rechten heeft een vrouw in de katholieke kerk???
zo als vele hier zeggen dit is niet een tema voor dit forum

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Sariah en Democratie. versus

Nu komen we tot de kern Emoticon: Yes!

65 % procent van indonesie weet niet waar we het over hebben

10 % denkt te weten waar we het over hebben

20 % veegt zijn rijke reet af en intreseert het niet waar we het hier over hebben

5 % geen mening

TIJD MOET HET HEN LEREN DAT IS IN MIJN OGEN TRIEST GENOEG

ALLES VEROORZAAKT DOOR EXSTREEM

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat is dat nauw sariah , sharia , sahria , Malam schreef shariah????

Dit kwam er uit toen ik de sahria typte dus dat is niet goed .... Emoticon: Blush

Dit kwam te voorschijn toen ik de sharia invoerde ... Emoticon: Stupid

Deze kreeg ik als je de shariah schreef..... Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

zeg me

Welk doel is er mee gediend of dient het dat de koran bijna gelijk is aan de bijbel ?

kunnen we daar eigenlijk ook niet meinkamp er mee vergelijken ?

Als je dat nazie geschrif goed leest komt dat bijna over een met de koran.

En als je alle drie mixt ?

Snap je een beetje hoe ziek geloof kan zijn

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.guna2, heb jaren in de UK gewoond, ook als ontwerper. Leuke communicatie stoornissen. Net als hier met de Sundanesen. Of met Jappen, die engerds lachen vriendelijk als ze kwaad zijn. Emoticon: Confused

Helaas kan ik alleen maar tiktiktik spaties gebruiken hier, en geen inspringingen.

What the English say------- What the English mean------- What the Dutch understand

(Very) interesting----------- I do not agree at all----------- They are impressed
I hear what you say--------- I disagree, no discussion--------- He accepts my point of view
With t. greatest respect-----I think your wrong/a fool------- He's interested in what I say
(That's) not bad------- -----That's good or very good------- --That's not good enough yet
Quite good------- --------- A bit disappointing------- ------- Rather good
I'm sure it's my fault------- --It's your fault!------- --------It was their fault
It's an original point of------- You must be crazy------- ---- They like my ideas! ...Etc.
view

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

In wŠt voor geloof je wil geloven is ťťn ding zeker......dat mensen zich als kudde dieren gedragen....gewoon kleppen voor je ogen hebben en voorŠl niet na willen denken over de consequentie van het Geloof zelf met hun eigen "Bijbel" en wetten.....Zelf heb ik al tig jaren geleden mijn rug gekeerd naar de kerk...alleen al gewoon goed te lezen welke verordeningen c.q. wetten door z.g. Leiders die buiten de "bijbel e.a." gebezigd worden....ongelofelijk dat je ziet hoe dům mensen zijn ( kudde dieren) die alsnog in het gareel blijven lopen... . Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid
Daarom draaien de meeste oorlogen ook om het Geloof, toch??

Nogmaals ik respecteer bijna "alle " geloven Emoticon: Worship , behalve de Islam ( extreem) die mogen ze van mij uit de wereld verbannen c.q. vernietigen...... Emoticon: Eerie

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ik haat niemand, zelfs de meest rare zieke fanatiekeling...
kan alleen hun religie en hun gedrag van daaruit haten...

Net als Jezus religie haatte, want dat was het echte probleem,
ook 2000 jaar geleden (Hij haatte nooit die mensen).
Daarom volg ik Jezus (heb een relatie met Hem), en haat ik elke religie.
Maar DAT verschil weet je alleen als je een intieme relatie met Jezus hebt, en Hem kent, Zijn Karakter kent.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Kembang : Islam ( extreem) die mogen ze van mij uit de wereld verbannen c.q. vernietigen...... Emoticon: Eerie

Kembang jou denken is beangstigend... omdat zo dom is....

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

Nogmaals ik respecteer bijna "alle " geloven Emoticon: Worship , behalve de Islam ( extreem) die mogen ze van mij uit de wereld verbannen c.q. vernietigen...... Emoticon: Eerie

Misschien iets voor jou zo'n basisschool klasje Kembang. Je bent nooit te oud om te leren en misschien leer je dan om wat genuanceerder te denken. Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,729,706 pageviews Een website van indahnesia.com