Passagierstrein botst op auto met gasflessen in Jakarta

Subforum In het nieuws 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

http://www.nu.nl/buitenland/36(...)ruck-in-jakarta.html

Door een defecte spoorboom (in Nederland niet mogelijk omdat de seinen dan op rood gaan)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nog erger het was een tankwagen met vloeibaar gas Anne Mieke.
Ook is het niet duidelijk of het een automatische overgang was of niet.
De berichtgeving is nog chaotisch, veel katanya.

Er staat ťťn ding als een huis, als de slagbomen waren gesloten dan had die tankwagen niet op de overweg gestaan.
In diverse kranten staan allerlei berichten, zelfs het juiste aantal doden en gewonden is niet bekend, laat staan de reden hoe dit kon gebeuren.

Dat werkt hier in Nederland anders en daar mag je als Lady NS best trots op zijn Emoticon: Yes!

Martinus
Gebruiker
spacer line

Ja,geweldig dat als er een storing is bij een overweg dat dan de seinen op rood gaan hier in Belanda, alleen jammer dat een machinist nog wel eens door een rood sein rijdt, niet opgemerkt!
Dus trots zijn op onze NS? Ik maak dikwijls gebruik van onze NS en zie nog wel eens het een en ander waarvan ik dan niet vrolijk wordt.
Ondanks de techniek het blijft mensenwerk wat gewoon wordt vergeten helaas.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De gebruikelijke Indonesische dans rond de schuldvraag is weer begonnen. Iedereen is schuldig behalve de eigen partij. Het is altijd de ander, NIMMER de aanklager. Als God of Allah op aarde had vertoefd, dan maakt men het hier nog wel klaar om hem/haar de schuld te geven. Vorige week nog 2x ondervonden (weliswaar met een andere kwestie) dat men desnoods doden de schuld geeft als men echt niet meer uit het gekontdraai komt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het was een tankwagen met 24.000 liter benzine, geen LPG tank dus, want dat had een boem gegegeven van 200 meter in diameter. De trein reed bovendien langzaam, zoals gewoonlijk in Jakarta vanwege de vele onverwachte dingen die kunnen gebeuren. Dit viel dus nog mee.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De overweg was NIET automatisch, en mensen klagen NU dat de bewaker te laat was. Echter zal dat wel onzin zijn, want als ik voor een willekeurige overweg sta in Indonesie worden bomen tegengehouden, omhooggeduwd, gewiebeld ect ect om er nog even langs te kunnen.

Er is geen bewaker die het in zijn harsens haalt om dat ding direct dicht te gooien, dan vallen er gewonden.. en daarna zullen ze hem tot moes meppen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 09-12-2013 15:22 Anne Mieke wrote:
http://www.nu.nl/buitenland/36(...)ruck-in-jakarta.html

Door een defecte spoorboom (in Nederland niet mogelijk omdat de seinen dan op rood gaan)
Niet mogelijk? Ik geloof je hoor, maar moest denken aan mijn 'jeugd-jaren'. Je weet dat ik in Tongelre tussen 3 overwegen woon (1x Groendwarsstraat, 2x Tongelresestraatm naar Weert en Venlo dus). Heb het wel eens gezien dat ze alle drie in storing lagen, allen dicht natuurlijk. Gelukkig maar.

Andere keer heb ik het meegemaakt dat de overweg aan de Tongelresestraat richting Weert open was, en er toch treinen langsreden. Stapvoets, met gewone politie erbij, Dat moet in augustus geweest zijn, want toen was het kermis. Misschien al wel weer 20 jaar geleden.

Ik wist als boefje dat ik wel over kon steken als ik goed keek, omdat de treinen toch stapvoets reden en flink toeterden. Oom agent vond dat niet leuk, maar als ik rende kon hij toch niets doen, want hij moest de overweg bewaken, en ik wilde naar huis na het spelen.

Die goede ouwe tijd...

Hier is het een jungle van onbewaakte overwegen zonder bomen, onbewaakt met bomen (zelfgemaakt door omwonenden vaak) onbewaakt met niet-officiele bewakers, helemaal tot aan bewaakt, automatisch.. maar dat is toch vrij zeldzaam, zeker buiten de grote stad.

Sorry voor de offtopic.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

YB; ze hebben kennelijk de chauffeur in staat van beschuldiging gesteld, wat mogelijk is. Maar als het file was en hij werd door van die snotapen 'verzocht' op te schuiven, kan hij zomaar eens slachtoffer zijn. Er zullen wel geen camera's hangen, dus zal wellicht nooit bewezen worden wat/wie er fout was.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-12-2013 09:41 Yerun wrote:

[quote removed]
Niet mogelijk? Ik geloof je hoor, maar moest denken aan mijn 'jeugd-jaren'. Je weet dat ik in Tongelre tussen 3 overwegen woon (1x Groendwarsstraat, 2x Tongelresestraatm naar Weert en Venlo dus). Heb het wel eens gezien dat ze alle drie in storing lagen, allen dicht natuurlijk. Gelukkig maar.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als er een storing op een baanvak plaats vindt dat de seinen automatisch op rood springen en de spoorbomen sluiten en gesloten blijven.
On 11-12-2013 09:41 Yerun wrote:

[quote removed]
Andere keer heb ik het meegemaakt dat de overweg aan de Tongelresestraat richting Weert open was, en er toch treinen langsreden. Stapvoets, met gewone politie erbij, Dat moet in augustus geweest zijn, want toen was het kermis. Misschien al wel weer 20 jaar geleden.
Dat kan ook. De machinist krijgt op veel baanvakken een ATB (automatische trein beinvloeding). Daarna kan er gekozen worden om tijdelijk met minimale snelheid op lastgeving te rijden, vaak onder begeleiding van politie of mwís van NS of ProRail.

Als iemand hier een verzameling van links heeft over het ongeluk dan houd ik me aanbevolen (Indonesisch, Engels of nederlands). Dit is een combinatie van veiligheid en milieu en interessant voor mijn collega's.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-12-2013 10:46 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Als iemand hier een verzameling van links heeft over het ongeluk dan houd ik me aanbevolen (Indonesisch, Engels of nederlands). Dit is een combinatie van veiligheid en milieu en interessant voor mijn collega's.

silahkan
http://id.wikipedia.org/wiki/D(...)eta_api_di_Indonesia

Of de KaBag(?) Humas PT Kereta Api (?) aanschrijven.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

AM; gelukkig zijn er meer dan voldoende beveiligingen om ongelukken te voorkomen in Nederland en vele andere landen (goeddeels dan, blijft deels mensenwerk). Hier lijkt er van beveiliging geen sprake te zijn.

Eigenlijk zou ik eens naar die betreffende overweg gaan om verdere situatie-foto's te maken; ik zag op tv-beelden onder meer omgereden stop-borden, een bamboe overwegboom zonder verlichting, een wachtershuisje met onvoldoende overzicht op het baanvak en niet werkende rode knipperlichten.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya; het aanschrijven van mensen voor het vragen van links? PT KAI staat niet bekend om zijn klantenservice, en ga er maar vanuit dat die Kabag je schrijven niet eens onder ogen zal krijgen,

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-12-2013 10:58 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

silahkan
http://id.wikipedia.org/wiki/D(...)eta_api_di_Indonesia

Of de KaBag(?) Humas PT Kereta Api (?) aanschrijven.
Ik bedoel meer van dit ongeluk.
De KA aanschrijven? Zullen ze blij zijn met Nederlandse pottenkijkers. Dus dat gaan we maar niet doen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 11-12-2013 04:40 Yogya-Bali wrote:
De gebruikelijke Indonesische dans rond de schuldvraag is weer begonnen. Iedereen is schuldig behalve de eigen partij. Het is altijd de ander, NIMMER de aanklager. Als God of Allah op aarde had vertoefd, dan maakt men het hier nog wel klaar om hem/haar de schuld te geven. Vorige week nog 2x ondervonden (weliswaar met een andere kwestie) dat men desnoods doden de schuld geeft als men echt niet meer uit het gekontdraai komt.

De meest creatieve oplossing staat in Viva news Emoticon: Yes!
Hoe komt het dat er zoveel ongelukken op spoorweg overgangen gebeuren, buiten mensen die op het laatste moment schijt hebben aan rood licht of spoorbomen.

Het magnetische veld wat ontstaat door wrijving van de treinwielen op de rails Emoticon: Yes!
Dat is van invloed op de ontsteking van voertuigen, dus komt het vaak voor dat de motor op de overgang afslaat Emoticon: Laugh out loud

Tip als je dit overkomt, blijf rustig en zorg dat je uit de auto bent voor de trein de auto raakt Emoticon: Yes!
Zo dat weten we ook weer, eind goed al goed. Emoticon: Wink

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Emoticon: Nooo

Wissel- en overwegboombediening station Banyuwangi

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Eindelijk gelukt Jan Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

BintangJan; ik heb in de archieven ergens ook nog foto's van station Prambanan met het wisselhok (voor de aardbeving en na de aardbeving, toen alleen het wisselhok er nog stond, Nederlands-Indisch namelijk.

Ook in Malang en Jakarta Kota heb ik eens staan kijken hoe dat allemaal in elkaar zit met grote hendels en kabels. Heeft toch ook wel zijn charmes, alleen een TGV zal er wel niet komen te rijden hier.. dan issie al voorbij as die wachtman wakker word en z'n sigaretje heeft uitgedrukt.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ja, Malam.

Nooit te oud om te leren.

Jeroen, Inderdaad. Dit apparaat was nog Nederlands.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hahaha Jan, klopt nooit te oud om te leren.
Plannen voor volgend jaar?
In januari gaan wij weer terug voor een half jaar.

Om ontopic te blijven, ik ga de spoorovergangen in Sukabumi bezoeken Emoticon: Yes!

Kom je in de buurt volgend jaar, huisje Malam staat open Emoticon: Yes!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,

Wij komen eind juni weer naar RI, samen met mijn oudste kleinzoon (12 jaar). Hij houdt ook van spoorwegovergangen. Als we in de buurt zijn komen we graag, samen met jou, naar de overgangen in Sukabumi kijken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kom maar Jan,
We hebben ťťn slaapkamer, gaat goed komen.
Het gabbertje neem ik mee op de motor, die gaat dingen zien die hij in zijn leven nooit meer gaat vergeten Emoticon: Nooo
Net als mijn eigen kleinkinderen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hoeveel kilo kan die Solex van jou dragen, Malam?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp de vraag niet helemaal, zal wel cynisch zijn.

Hoeveel mijn solex kan hebben, is disputabel in IndonesiŽ, normaal gesproken zit ik met twee personen op de solex.

Ik 85 kilo, pop 40 kilo, dus we kunnen nog 50 kilo meenemen, geef is een voorzet Elsbeth?
Dat was toch je vraag?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Cynisch? Nee hoor, ik zat even te rekenen, mocht ik ooit nog eens die kant op komen.
Niet dat ik mijzelf wil uitnodigen, was puur als grap bedoeld.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Snap ik Elsbeth Emoticon: Yes!
Gewicht onbeperkt,
Mijn regel helm dragen en gaan Emoticon: Wink

Gasten, 2 - 5 of 8 no problem, ik had er afgelopen Idul Fitri 12.
Tja het is effe inschikken, maar hoe meer zielen hoe meer vreugde, wel gezellie Emoticon: Laugh out loud
Ons hutje staat open voor iedereen Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,935,377 pageviews Een website van indahnesia.com