Wie kent Hotel Carolina

Subforum Hotels in Indonesië 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sampoernalover
Gebruiker
spacer line

hoihoi ..

Even een vraagje..wie kan mij meer vertellen over hotel carolina in de buurt van het Toba meer.. Ik wil graag naar het Tobameer en nu heb ik gehoord dat hotel Carolina wel een goede optie is voor mij. Helaas kan ik geen informatie vinden. Heeft iemand ervaring met dit hotel, hebben zij een internetsite of heeft iemand het telefoonnummer voor me??

Thnx alvast

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sampoernalover,
Ik heb sinds 1998 verschillende keren ook voor langere periodes mogen genieten van de gastvrijheid van hotel Carlona op Samosir.
1. Het eten is goed maar niet echt Indonesich.
2. De prijzen zijn echt redelijk.
3. Het personeel is heel vriendelijk.
4. Hotel Carolina beschikt over een generator voor als de stroom uitvalt en dat gebeurt erg vaak op Samosir.
5. Je kan er je wasgoed laten doen voor erg vriendelijke prijzen, dat is bij hotels vaak wel eens anders.
6. In de avond is het gewoon erg rustig en heb je geen last van de feesten die met name jongeren houden onder het genot van een joint en/of alcohol.
GEWOON EEN AANRADER
Voor verdere info kijk eens op onze site op :
http://parpulo.com/sumatra/
Helaas heb ik niet meer foto's op de site van Samosir en hotel Carolina omdat het uploaden hier erg tijdrovend is.
Veel plezier op Samosir!!
Tuti & Jan

Sampoernalover
Gebruiker
spacer line

Super! Hartstikke bedankt voor julllie antwoord

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Sampoernalover,

Ik ben in september 2004 op Samosir eiland geweest en was van plan om mijn intrek in het Silintong Hotel te nemen omdat ik daar eerder naar grote tevredenheid had verbleven. Helaas bleek het hotel volledig vol geboekt en ben ik uitgeweken naar het ernaast gelegen Carolina Hotel. Ik ben het er dan ook volmondig mee eens wat Tuti & Jan hierover schrijven, beslist een aanrader.
Voor een ruime schone appartement met badkamer + douche, gebouwd in Batak stijl, prachtige locatie met uitzicht op het Tobameer betaalde ik slechts Rp.70.000 (7 Euro) per nacht.
Een redelijk goed restaurant waar voor de verwende toerist pannenkoeken als ontbijt kunnen worden besteld, naast toast, nasi goreng en porridge.
Het hotel was verder ook volgeboekt, dus het lijkt mij handig op tijd te reserveren.

Adres: Carolina Hotel
Tuk Tuk Lake Toba
Phone (0625) 41520 Ė 451210 Fax. (0625) 41521
North Sumatera Ė Indonesia
carolinaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.psiantar.wasantara.net.id

http://www.virtualtourist.com/(...)Danau_Toba-BR-1.html

Veel plezier,

Jan.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jan,
Ik zal de gegevens aanvullen op onze site, ik heb meteen een email gestuurd naar Hotel Carolina en ben benieuwd of ze reageren.
Uit ervaring weet ik als iemand een emailadres heeft dat niet de garantie is dat je antwoord krijgt.
Kennen wij elkaar niet van Tuk-Tuk bij bijvoorbeeld Ebikels de buurman van Carolina waar je overigens op bestelling ook lekker kan eten.
Groetjes,
Tuti & Jan

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Beste Tuti & Jan,
Ik bewaar altijd mijn bonnetjes en facturen van de vakantie, vandaar die gegevens.
Het is best mogelijk dat wij elkaar daar ontmoet hebben, maar ik heb er niet zo lang verbleven als jullie. Slechts een paar dagen in 1998 en voor de tweede keer september 2004. De namen van de restaurants ben ik helaas vergeten of geen bon van gekregen, maar het zou kunnen dat ik bij Ebikels geweest ben.
Ik ben in ieder geval blij dat ik jullie met mijn gegevens heb kunnen helpen.

Groetjes,
Jan.

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Sampournalover, tjonge wat een naam Emoticon: Yes! , maar alle gekheid op een stokje, heb even mijn archief geraadpleegd, heb vanaf 1994 tot 2000 in Caroline Cottages gelogeerd. Sinds 1999 is het Hotel geworden, grandioze bediening, heel vriendelijke mensen, goed eten
en de eigenaar (helaas overleden in 1998) ligt begraven boven op de heuvel was een man van Nederlandse afkomst, zijn zoon heeft het overgenomen. Zijn moeder woonde voordat je in de verblijfsruimte kwam (beneden). Om in contact te komen met de receptie was bij mijn laatste bezoek Eva Allagan, die de kamers regelde en schat van een dame.Kamer 18 of 19 dan zit je lekker rustig met uitzicht op het tobameer, je kunt er gewoon zwemmen.Het gerucht gaat, dat op het moment dat de eigenaar kwam te overlijden zijn duiven z'n 80 stuks zijn weggevlogen en nooit meer zijn teruggekeerd. Wel eens gehoord van de "stille kracht ". Heb er zelf als belanda nooit aan geloofd, maar dit gaf mij toch te denken. Jammer genoeg zal ik er nooit meer komen. Mocht je willen schrijven of bellen dan is hier het adres: Tuk Tuk Lake Toba c/o Post Restant Parapat tel.0625-41520 Het kan inmiddels veranderd zijn het telefoonnumber want in 2000 was ik daar voor het laatst.

Sampoernalover
Gebruiker
spacer line

gheghe Latex 40, what's in a name, isn't it?
Emoticon: Shiny

Maar bedankt iedereen voor jullie reacties! Emoticon: Worship

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Om eens uit te testen of Hotel Carolina reageert op een mail en om te controleren of het emailadres nog juist is heb ik hen op 24-02 een mail gestuurd, helaas heb ik geen antwoord mogen ontvangen.
Dit doet niets af van de kwaliteit van Hotel Carolina en ik weet als Rene de eigenaar er niet is gewoon niet naar de computer word omgekeken.
Tevens is de telefoonverbinding naar het vaste land op Samosir overdag niet goed, 's nachts gaat het wel en de buitenlanders die er wonen internetten dan ook vaak 's nachts, het tarief is dan ook veel lager.

Antwoord geven op een mail is een algemeen probleem, ook in het moderne Bali.
Dat horen wij ook vaak van mensen die contact met ons opnemen en vragen naar een bepaald hotel of bedrijf.
Veel hotels en bedrijven hebben keurige websites en beantwoorden mail gewoon niet, dit houd voor mij gewoon in dat Indonesie nog echt niet weet om te gaan met de digitale snelweg.
Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 25-02-2005 19:58 latex40 wrote:
zijn zoon heeft het overgenomen. Zijn moeder woonde voordat je in de verblijfsruimte kwam (beneden). .Het gerucht gaat, dat op het moment dat de eigenaar kwam te overlijden zijn duiven zn 80 stuks zijn weggevlogen en nooit meer zijn teruggekeerd. Wel eens gehoord van de "stille kracht ". Heb er zelf als belanda nooit aan geloofd, maar dit gaf mij toch te denken.
Beter denken Latex40. Mamma en zoonlief hebben dit gerucht natuurlijk de wereld ingeholpen. Ze hebben die duiven stilletjes (vandaar die stille kracht)de nek omgedraaid en op de menukaart gezet om zodoende de nalatenschap wat op te krikken. Emoticon: Nice

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Is natuurlijk leuk bedoeld maar ik ben heel voorzichting met uitlatingen en grappen over de stille kracht.
In de buurt van dat zelfde Hotel Carolina heb ik een keer een man ernstig ziek zien worden na het het kappen van een boom terwijl de ouderen al verteld hadden dat niet te doen.
Vlakbij diezelfde boom net achter Hotel Silington zijn al veel mensen verdonken, terwijl de mensen op Samosir bekend staan als uitstekende zwemmers.
Mamma en zoonlief staan bekend als niet erg spreekzame mensen dus ik zie hen zeker niet als verspreiders van geruchten.
Jan

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Tuti en Jan,
Ben dit volledig met jullie eens. Ik kan dit bewijzen daar de eigenaar iedere morgen bij de vijver op het bruggetje zijn duiven ging voeren.
Wijlen mijn echtgenote stond iedere morgen met hem te praten, vastgelegd op video, van daar.
Je kunt pas oordelen als je het zelf hebt gezien.

codeby
Gebruiker
spacer line

Buat Bang Jan sama Kak Tuti,
Terima kasih banjak buat bantuannya ya....
kami mengucapkan sehat selalu dan sukses di segala bidang...
Tuhan Memberkati,

S. Janssen,

peter van mierlo
Gebruiker
spacer line

hoi ik ben pas in hotel carolina geweest en het is prachtig ter plaatse met ontzettend vriendelijk personeel en meer dan betaalbaar. je kunt het tegenwoordig boeken via www.aktivatours.nl

peter

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Ook wij zijn een aantal keren in Carolina geweest, en zoals hierboven reeds gezegd: prima plek.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

santhe
Gebruiker
spacer line

hallo dangdude03,

Ik las dat jij naar tevredenheid in silintong hotel gelogeerd had.
Wat waren jouw verwachtingen van dit hotel.
Wij gaan er dit jaar naar toe en kunnen buiten de website nergens anders info vinden.

Groetjes Sandra

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Sandra,

In 1998 Heb ik inderdaad twee nachten verbleven in het Silintong op Samosir eiland tijdens mijn eerste Sumatra reis. Het hotel staat op een prachtige locatie met goed verzorgde tuinen direct aan het betoverende Tobameer gelegen. We waren toen op enkele andere toeristen na, de enige bezoekers van het hotel. In 2004 was ik er weer en nam aan dat het nog steeds uitgestorven zou zijn, maar vanwege een religieuze feestdag dat weekend was het hotel vol geboekt en moesten wij naar iets anders uitzien. Dat vonden wij bij het misschien nog wel betere hotel niet ver daarvandaan: Carolina. Ik kan dus alleen berichten over het Silintong van1998. Mijn kamer was schoon en ik had er heet en koud water, maar geen AC (is niet echt nodig in het koelere bergachtige klimaat) of TV. Dus redelijk sober,hoewel er mogelijk ook duurdere kamers zullen zijn. In Mijn herinnering was de keuken niet al te best en zochten we voor de lunch en diner andere eetgelegenheden op. Tijdens mijn laatste bezoek aan het eiland in 2006 bleven we maar in het hotel (Carolina) eten omdat we gewoon niets beters meer konden ontdekken. Maar in bijna tien jaar tijd kan er veel veranderd zijn in zoín hotel. Toen ik de laatste keer langs Silintong liep leek het hotel behoorlijk vol te zitten, aan de vele busjes en autoís te zien die er geparkeerd stonden.
Alvast een fijne vakantie.
Jan

Het Silintong hotel, met een goed onderhouden tuin direct aan het Tobameer gelegen

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Emailadres: carolinaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indosat.net.id

armaya
Gebruiker
spacer line

beste mensen

We hebben ook vorig jaar in hotel carolina in samosir geslapen. Mooi en goed hotel voor 4 euro per nacht. Mooi uitzicht gelijk aan het meer. We gaan in december dit jaar weer naar indonesia en gaan we zeker ook weer daar overnachten. Vlakbij hotel Carolina kunt je ook lekker traditionele indonesiese eten krijgen (bij de warung adesurya), als je het hotel maaltijd niet lekker vind.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Visitekaartje met actuele gegevens van juli 2007.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,853 pageviews Een website van indahnesia.com