auto exporteren van indo naar nederland


 Subforum Gezocht & Aangeboden 
61 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
muffy
Gebruiker
spacer line
 

hi , mijn vraag is heeft iemand ervaring met het exporteren van een auto,in dit geval een
VW kever naar nederland.
zou graag van jullie vernemen hoe ik dit het beste kan aanpakken!
dank je wel!!



bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line
 

Beste Muffy,

Dit gaat vast een ramp worden.. Kijk alleen eens naar de kosten, zee container... En als je weet hoe men klassiekers vaak oplapt in Indonesie.

Je kan denk ik beter een mooie Kever kopen in Europa. Er is enorm veel aanbod


Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line
 

Om een auto te exporteren hoef je geen hele container (dat kost trouwens maar iets van US$ 1,400,- voor het traject Surabaya Ė Rotterdam of Antwerpen) te huren, maar kun je ook als ďLCLĒ ( = Less than Container Load) verschepen.

Iedere expediteur kan u een lijst verstrekken waar een zending aan moet voldoen om geexporteerd en getransporteerd te mogen worden. Belangrijkste bij een motorrijtuig is dat men beschikt over de eigendomsbewijzen (STNK en BPKB) van de auto, alsmede een gelegaliseerd ( = notaris werk) verkoopbewijs waar de vorige eigenaar verklaart de auto verkocht te hebben aan u, en daarin afstand doet van al zijn aanspraken en rechten op de roerende zaak. Dit is nodig om vervolgens te kunnen beginnen met de verschepingsprocedure. Zonder dat komt de auto NOOIT het land uit.

Heb iets vergelijkbaars in het verleden gedaan, met Honda C70 motorfietsen. Containers vol vanuit Indonesie naar Nederland en daar direct op Markplaats knallen.

Maar, probleem met een ( en zeker met een oude Indonesische) buitenlandse auto is dat deze voordat hij in NL de weg op mag, eerst bij de RDW voor een NL kenteken gekeurd moet worden. En ik ben bang dat de schoen daar gaat wringen: Wat in Indonesie nog steeds de weg op mag en gaat, komt in NL waarschijnlijk niet eens het parkeerterrein van de RDW af. Je moet rekening houden met een totaal-restauratie tegen zeer hoge kosten, tot vrijwel nieuwstaat om de geimporteerde auto de weg op te krijgen. En houdt er rekening mee dat iets dat slecht en goedkoop gerepareerd is ( = standaard in Indonesie), vaak erg duur kan uitpakken om goed te herstellen.

Misschien inderdaad beter om zoals hierboven gepost is om uit te kijken naar een goed gerestaureerde Kever in NL en je zo heel veel ellende en tijd uit te sparen.


If you have nothing to loose, you can risk everything

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line
 

Leuk om te lezen dat jij Honda c70 motorfietsen hebt geŽxporteerd Emoticon: Smile
Waren dit die oude modellen die hier in Nederland zo populair waren in de jaren 1985 tot heden? Ik denk dan ook aan de CD50 SS50. Wij haalden ze wel uit Engeland Emoticon: Smile

Een mooie Lever koop je hier tussen de 3500 en 6000 euro.

De prijs van het vervoer valt mij reuze mee vanuit RI.

Ik wens Muffy succes met wat hij gaat doen.




Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

muffy
Gebruiker
spacer line
 

bedankt allemaal! en in het bijzonder amed!
ik ben veel wijzer geworden!!!!
groetjes
muffy



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 08-12-2013 15:32 bule gembel wrote:


Een mooie Lever koop je hier tussen de 3500 en 6000 euro.



Nou dan kan ik nog wel effe door zuipen, dat is een spotprijsje Emoticon: Laugh out loud
Geintjuuuuuuuh.

Ik sta altijd weer recht in mijn tuig van de informatie van Amed, prachtig.
Soms zie ik vragen, zeker over Bali, effe wachtuuuuh, nog effe wachtuuuuh PIZZA.
Kaboem, antwoord met alles er op en er aan, die man is zo als we dat vroegaaah in de haven zeiden, een wandelende ansiklopi hahahaha.




zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

G.B kan mij voorstellen een nieuwe lever kost via de zorgverzekering niets.
Als ze maar de dokters kunnen overtuigen dat je die nodig heb......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Shiny




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Mooi man zo'n kever, ik heb er een gehad met een 1500 motor, liep als een trein.
Werkte mijn lever maar zo, dat ding zoop olie als een dragonder, als ik een paar borrels op heb dan gaat mijn lever al protesteren Emoticon: Laugh out loud



bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line
 

Beter een lever dan een kever...

Ik zag mijn schrijffout nu pas staan :(

Goed dat u allen zo scherp bent!


Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Grapje BG, moet kunnen hahaha.



Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. bule gembel: Inderdaad, heette geloof ik de C50 in NL en hier de C70 en C80. Bij ons omgeving Haarlem en in Aerdenhout, Bloemendaal en Heemstede reden al die kakkers op zo'n ding. "Wij" reden op Kreidler's RMC, ha ha! Er was altijd strijd tussen wat beter en sneller was, zo'n Honda met 70cc cylinder of een Kreidler met 70cc (en 5-bak met kickstarter)



Om de container vol te krijgen namen we natuurlijk ook Yamaha's Trial en Vespa scooters (uit de jaren '60 en '70) mee. Maar, inkoop begint lastiger ( = duurder ) te worden omdat dat soort motoren ook in RI ondertussen een "klassieke" status gekregen hebben en je ze niet echt goedkoop meer kunt inkopen.



If you have nothing to loose, you can risk everything

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 

20 jaar geleden zag ik de zoon van mijn vriend in Semarang (oud studievriend in Holland ) een oude VW aan het restaureren .
Mijn broer rijdt jarenlang met zijn oude VW 1302 Kever in Duitsland gekocht in 1969 , heb ik met dat kreng(niet kapot te krijgen) nog in Amsterdam gereden .

Mijn neef haalde vroeger zijn VW onderdelen als hij moet vliegen(Garuda) uit een autosloperij ergens in buurt tussen Amsterdam West en Haarlem.

Soms zie je ook oude juweeltjes bij vrienden in Jakarta , maar ya tegenwoordig rijden ze in een (half) SUV .


bisa dicek of makemyday .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Amed,

Helemaal de juiste bromfietsen. Ik kocht ze hier in Friesland op als ik ze kon vinden en deze gingen dan met een mooie winst richting Soest, Zeist, Haarlem Emoticon: Smile

Zo kon ik zelf een steeds mooiere bromfiets kopen.

Ik heb er best een paar versleten.

En zeg nou zelf het klinkt toch gewoon veel prettiger een mooie 4takt dan zon jankende Kreidler? Emoticon: Smile


Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,433,127 pageviews Een website van indahnesia.com