We bridge the nation

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Voor de ijverige klussert zag ik deze fraaie schuit in de baai van Ambon te koop liggen.
Er moet wel het een en ander aan opgeknapt natuurlijk, maar een likje verf doet al een hoop.
Het is uiteindelijk een originele Kapal Mesin Istimewa uit 1968, dus een goed bouwjaar!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Doet me enorm denken aan de Antasari, waarmee ik in 1987 van Gorontalo naar Poso voer. Het model was hetzelfde, maar de Antasari was van hout.
Ik herinner mij nog goed dat hij om 9.00 's ochtends zou vertrekken. We moesten er heel vroeg bij zijn, werd ons gezegd. Om 7.00 hadden we een mooi plekje veroverd en al snel werd het druk. Uren en uren wachten, geen idee waarom, maar werkelijk iedereen kwam langs om ons dezelfde bekende vragen te stellen. Om beurten gingen we even van boord om nog wat eten te halen. Om 19.00 voeren we eindelijk de haven uit, een onvoorstelbaar gekraak bij iedere golf. Doodeng, maar van vermoeidheid dommel je toch wel in slaap. Je moet je er toch maar aan overgeven. Na een uur of 3 werd ik wakker en zag allemaal lichtjes aan de kant. Mijn hart begon te kloppen: Poso! (toch dichterbij dan ik dacht)
O nee, toch weer terug in Gorontalo, de golven waren te hoog geweest.

Mijn man had jaren geleden een collega die in de jaren 70 veel zaken deed in China.
Hij wachtte op een lokaal vliegveld op een binnenlandse vlucht.
Er werd wat omgeroepen in het Chinees, daarna, voor de enige buitenlander in het Engels:"Plane sick, we get new plane". Na een paar uur wachten de volgende mededeling: "second plane more sick than first plane, we take first plane". Fijne reis!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Kun je beter met zoiets oversteken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Tijdens vakanties en de ramadan kan het behoorlijk druk zijn met het openbaar vervoer, maar voor de iets minder kieskeurige witjurk is er altijd wel een tempatje op de Kapal Babi.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,791 pageviews Een website van indahnesia.com